- Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ραδιοερασιτεχνισμού και της διευκόλυνσης των ραδιοερασιτεχνικών επικοινωνιών επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που δημοσιεύονται στην Eφημερίδα της Κυβέρνησης, εγκρίνονται Πανελλαδικοί πίνακες σταθμών αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
- Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, στο διάστημα από την 1η Οκτωβρίου ως και την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους, υποβάλλονται στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ αιτήσεις με αντικείμενο την υπαγωγή νέων σταθμών στους πίνακες αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη ή την τροποποίηση θέσεων ή χαρακτηριστικών υφιστάμενων σταθμών ή την κατάργηση τους. Αιτήσεις που υποβάλλονται εκτός του χρονικού αυτού διαστήματος δεν θα εξετάζονται και θα επιστρέφονται στους ενδιαφερόμενους.
- Η αίτηση υπογράφεται και υποβάλλεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου ή από φυσικό πρόσωπο που νομίμως έχει εξουσιοδοτηθεί ειδικά για τον σκοπό αυτό. Η αίτηση συνοδεύεται από φάκελο που περιλαμβάνει:
3.1. Υπεύθυνη δήλωση του υπεύθυνου του σταθμού με την οποία αποδέχεται κάθε ευθύνη για την σύννομη εγκατάσταση και καλή λειτουργία του σταθμού, στην περίπτωση που ο σταθμός συμπεριληφθεί στον νέο πίνακα.
3.2. Τεχνικό δελτίο του σταθμού, σύμφωνα με υπόδειγμα που αναρτά στον ιστοχώρο του ΥΥΜΔ η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ.
3.3. Τοπογραφικό σκαρίφημα ή χάρτη της ευρύτερης περιοχής εγκατάστασης του σταθμού.
3.4. Φωτογραφίες της τοποθεσίας εγκατάστασης.
3.5. Άδεια του ιδιοκτήτη του χώρου ο οποίος επιτρέπει την εγκατάσταση του σταθμού και της κεραίας.
3.6. Υπεύθυνη δήλωση του υπευθύνου του σταθμού στην οποία δηλώνεται ότι έχουν εξασφαλισθεί όλες οι απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις που προβλέπονται από την νομοθεσία.
3.7. Τεχνικό φάκελο στο οποίο προσδιορίζονται τα πιστοποιητικά που αφορούν την καλή λειτουργία του εξοπλισμού, σχέδιο συντήρησης του σταθμού και περιεχόμενα που αφορούν την συμμόρφωση του σταθμού ως σταθερής εγκατάστασης προς τις ισχύουσες διατάξεις για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα.
3.8. Προβλεπόμενο παράβολο.
3.9. Το τελευταίο δημοσιευθέν καταστατικό εφόσον πρόκειται για ραδιοερασιτεχνικό σύλλογο.
4. Αιτήσεις που θα υποβάλλονται από μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες ή ομάδες ραδιοερασιτεχνών δεν θα εξετάζονται και θα επιστρέφονται στους ενδιαφερόμενους.
5. Η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ μετά τον έλεγχο πληρότητας των δικαιολογητικών και των τεχνικών και λοιπών στοιχείων των αιτήσεων, προβαίνει σε ελέγχους εναρμόνισης των σταθμών σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και λοιπές συναρμόδιες υπηρεσίες. Στη συνέχεια καταρτίζει σχέδια νέων πινάκων τα οποία δημοσιοποιούνται στον ιστοχώρο του ΥΥΜΔ προς δημόσια διαβούλευση. Μετά την σχετική επεξεργασία εκδίδονται οι νέοι πανελλαδικοί πίνακες αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
6. Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται συγκεκριμένοι αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους και τους ζητά να υποβάλλουν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος κοινή νέα πρόταση που θα επιλύει το πρόβλημα. Σε περίπτωση μη υποβολής κοινής νέας πρότασης οι υπό διένεξη αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι δεν θα περιλαμβάνονται στους νέους Πανελλαδικούς πίνακες αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
7. Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία οποιουδήποτε σταθμού (αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου) που δεν περιλαμβάνεται στους εγκεκριμένους πίνακες. Τέτοιοι σταθμοί, μη περιλαμβανόμενοι στους εγκεκριμένους πίνακες, θεωρούνται παράνομοι σταθμοί και για αυτούς επιλαμβάνεται αρμοδίως η ΕΕΤΤ.
8. Σε περιπτώσεις πρόκλησης παρεμβολών ή επιβλαβών παρεμβολών ο υπεύθυνος λειτουργίας του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου άρει άμεσα κάθε δυσλειτουργία ή προβαίνει στη διακοπή λειτουργίας του σταθμού και ενημερώνει την ΕΕΤΤ και την κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ.
9. Όταν αριθμός σταθμών λειτουργούν ταυτόχρονα σε κοινό κύκλωμα είτε ως σταθμοί αναμετάδοσης ή εν παραλλήλω ή σε διαφορετικές συχνότητες , κάθε σταθμός πρέπει να εκπέμπει το δικό του χαρακτηριστικό κλήσεως ή αυτό που χαρακτηρίζει όλους τους σχετικούς σταθμούς.
Άρθρο 26 παρ.31
3.1. Υπεύθυνη δήλωση του υπεύθυνου του σταθμού με την οποία αποδέχεται κάθε ευθύνη για την σύννομη εγκατάσταση και καλή λειτουργία του σταθμού, στην περίπτωση που ο σταθμός συμπεριληφθεί στον νέο πίνακα.
Σχόλια: Πρέπει να γίνει ειδική μνεία στη περίπτωση νομικού προσώπου ( π.χ. Ραδιορασιτεχνικοί Σύλλογοι) ποίο φυσικό πρόσωπο φέρει το βάρος της ευθύνης απέναντι στο παρόντα κανονισμό και το νόμο. Πρόταση μας ο εξ’ ορισμού υπεύθυνος να είναι ο εν ενεργεία Πρόεδρος του Δ.Σ. Διότι με κάθε εκλογή νέας σύνθεσης του Δ.Σ. Να μην επανυποβάλλεται ο φάκελος της αιτήσεως αδειοδότησης για την γνωστοποίηση των στοιχείων του νέου υπευθύνου στο Υ.Υ.Δ.Μ. Το πρωτόκολλο των αρχαιρεσιών του νομικού προσώπου αυτοδικαίως ορίζει και τον υπεύθυνο κατά το νόμο για τον/τους αναμεταδότες – επαναλήπτες – ραδιοφάρους που λειτουργούν με ευθύνη του νομικού προσώπου.
Πρόταση: Αν και ο προηγούμενος κανονισμός δεν ξεκαθάριζε το θέμα ιδιοκατασκευασμένων αναμεταδοτών – επαναληπτών – ραδιοφάρων ο παρών κανονισμός πρέπει να απαγορεύει την χρήση τέτοιων ιδιοκατασκευών και να προβλέπει με τη κατάθεση του σχετικού φακέλου αίτησης αδειοδότησης ραδιοερασιτεχνικού αναμεταδότη – επαναλήπτη – ραδιοφάρου την προσκόμιση κάθε φορολογικού στοιχείου αγοράς ή συμφωνητικού παραχώρησης χρήσης ή πρακτικού δωρεάς εκ μέρους του νομικού προσώπου όπως επίσης τον οίκο κατασκευής, τον τύπο, τον αριθμό σειράς της συσκευής και της Δηλώσεως Συμμορφώσεως (Declaration of Conformity ) από τον κατασκευαστικό οίκο. Λόγο του ότι το ήδη εκχωρημένο φάσμα συχνοτήτων είναι πόρος Εθνικός και σπάνιος παρεκκλίσεις από τις τεχνικές προδιαγραφές και δυνατότητες διαυλοποίησης των συσκευών αυτών δεν πρέπει να επιτρέπονται σε κάθε περίπτωση.
Οι υφιστάμενοι αναμεταδότες – επαναλήπτες – ραδιοφάροι της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη με την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού υποβάλλουν τα ως άνω σχετικά έγγραφα για έλεγχο των τεχνικών τους προδιαγραφών και αφαίρεση τους από το σχετικό νέο πίνακα στην περίπτωση που δεν πληρούν τις προδιαγραφές διαυλοποίησης F3E για αναμεταδότες – επαναλήπτες φωνής στην υποζώνη των 144 Mhz και F2E για εκείνους στην υποζώνη 430 Mhz. Ιδιοκατασκευές αναμεταδοτών – επαναληπτών να μην συμπεριληφθούν στους νέους πίνακες.
1. Η δημοσίευση της σχετικής απόφασης του ΥΥΜΔ στο ΦΕΚ δεν πιστεύουμε ότι έχει κάποια πρακτική αξία, ούτε της προσδίδει αυξημένη τυπική ισχύ, καθόσον δεν αφορά και δεν ενδιαφέρει το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, αλλά μόνο τους ραδιοερασιτέχνες. Αντ’αυτής, μπορεί να γίνεται σχετική ανακοίνωση του εγκεκριμένου από τον ΥΥΜΔ πίνακα στο ιστότοπο του Υπουργείου, με ταυτόχρονη κοινοποίησή του στους ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους.
6. Η διάταξη παρίσταται ως αδικαιολόγητα αυστηρή δεδομένου ότι βάζει στην ίδια ακριβώς θέση έναν εγκεκριμένο επαναλήπτη ο οποίος ήδη περιλαμβάνεται στους πίνακες και έναν επαναλήπτη ο οποίος επιδιώκει τώρα για πρώτη φορά την υπαγωγή του σ’αυτούς και ο οποίος έρχεται σε διένεξη με τον πρώτο. Πιστεύουμε ότι αντί του αποκλεισμού και των δύο επαναληπτών από τους πίνακες σε περίπτωση μη εξεύρεσης κοινά αποδεκτής λύσης, θα πρέπει να προκριθεί η προστασία αυτού του επαναλήπτη ο οποίος ήδη περιλαμβάνεται στους εγκεκριμένους πίνακες και σε περίπτωση κατά την οποία και οι δύο εξ αυτών περιλαμβάνονται στους πίνακες, θα πρέπει να προκριθεί η προστασία αυτού του επαναλήπτη ο οποίος προηγήθηκε χρονικά κατά την υπαγωγή του σ’αυτούς, εφόσον όμως δεν έχει επέλθει μετά την υπαγωγή του μεταβολή στα στοιχεία του η οποία να σχετίζεται άμεσα με τη διένεξη (π.χ. μεταβολή του τόπου εγκατάστασής του και πρόκληση για το λόγο αυτό παρεμβολών σε άλλο επαναλήπτη).
10. Δεδομένου ότι μέχρι πρόσφατα περιλαμβάνονταν στον εγκεκριμένο πίνακα αναμεταδότες και επαναλήπτες οι οποίοι προ πολλών ετών είχαν σιγήσει, δεσμεύοντας με τον τρόπο αυτό τις συχνότητες εισόδου – εξόδου τους, προτείνεται όπως προβλεφθεί η δυνατότητα διαγραφής από τους πίνακες επαναλήπτη – αναμεταδότη, ο οποίος θα διαπιστωθεί μετά από έλεγχο των αρμοδίων υπηρεσιών ότι δεν λειτουργεί για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών. Η διαγραφή να μπορεί επίσης να ζητηθεί και με κοινό έγγραφο αίτημα προς το ΥΥΜΔ 3 τουλάχιστον ραδιοερασιτεχνικών συλλόγων που εδρεύουν στη ραδιοερασιτεχνική περιοχή του τόπου εγκατάστασής του επαναλήπτη – αναμεταδότη, με την οποία αυτοί θα βεβαιώνουν επίσης τη διαπίστωση της μη λειτουργίας του για το ανωτέρω χρονικό διάστημα.
Σ.Σ. Οι αριθμοί παραπέμπουν και αντιστοιχούν σε παραγράφους και εδάφια του υπό διαβούλευση σχεδίου
§ 6: Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται συγκεκριμένοι αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους και τους ζητά να υποβάλλουν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος κοινή νέα πρόταση που θα επιλύει το πρόβλημα. Σε περίπτωση μη υποβολής κοινής νέας πρότασης οι υπό διένεξη αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι δεν θα περιλαμβάνονται στους νέους Πανελλαδικούς πίνακες αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
Πρέπει να διευκρινίζεται ξεκάθαρα ότι η παράγραφος αυτή αφορά ΝΕΕΣ αιτήσεις για εναρμόνιση, που κατατίθενται στην ίδια χρονική περίοδο υποβολής αιτήσεων, και δεν αφορά εναρμόνιση μεταξύ ήδη εναρμονισμένης εγκατάστασης και νέας εγκατάστασης! Επίσης θεωρούμε ότι η κατοχύρωση της υπό διεκδίκηση συχνότητας από περισσότερους των δύο συλλόγους θα πρέπει να δίδεται στον πρώτο που θα την αιτηθεί χρονικά μέσα στην περίοδο υποβολής αιτήσεων και ο δεύτερος να αποκλείεται αυτόματα. Είναι απαραίτητη η προσαρμογή της παραγράφου ως εξής:
§ 6: Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται μεταξύ τους αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, για τους οποίους έχει κατατεθεί νέα αίτηση λειτουργίας μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, η απόδοση της διεκδικούμενης συχνότητας θα δίδεται σε εκείνον που θα την αιτηθεί πρώτος με βάση την απόλυτη χρονική στιγμή κατάθεσης της αίτησης (ημερομηνία και ώρα). Στην συνέχεια η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους ανάλογα.
§ 5 Η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ μετά τον έλεγχο πληρότητας των δικαιολογητικών και των τεχνικών και λοιπών στοιχείων των αιτήσεων, προβαίνει σε ελέγχους εναρμόνισης των σταθμών σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες. Στη συνέχεια καταρτίζει σχέδια νέων πινάκων τα οποία δημοσιοποιούνται στον ιστοχώρο του ΥΥΜΔ προς δημόσια διαβούλευση. Μετά την σχετική επεξεργασία εκδίδονται οι νέοι πανελλαδικοί πίνακες αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
Είναι απαραίτητο να αναφέρεται εδώ ο ακριβής χρονικός προσδιορισμός έκδοσης του εκάστοτε νέου πίνακα. Γι’ αυτό προτείνουμε να προστεθεί η παρακάτω πρόταση στο τέλος της παραγράφου:
§ 5 Η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ μετά τον έλεγχο πληρότητας των δικαιολογητικών και των τεχνικών και λοιπών στοιχείων των αιτήσεων, προβαίνει σε ελέγχους εναρμόνισης των σταθμών σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες. Στη συνέχεια καταρτίζει σχέδια νέων πινάκων τα οποία δημοσιοποιούνται στον ιστοχώρο του ΥΥΜΔ προς δημόσια διαβούλευση. Μετά την σχετική επεξεργασία εκδίδονται οι νέοι πανελλαδικοί πίνακες αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη. Ο νέος πίνακας θα εκδίδεται για διαβούλευση μέσα στο 1ο 3μηνο κάθε έτους και ο οριστικός θα εκδίδεται εντός 3 μηνών από τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης.
§ 3.7 Τεχνικό φάκελο στον οποίο προσδιορίζονται τα πιστοποιητικά που αφορούν την καλή λειτουργία του εξοπλισμού, σχέδιο συντήρησης του σταθμού και περιεχόμενα που αφορούν την συμμόρφωση του σταθμού ως σταθερής εγκατάστασης προς τις ισχύουσες διατάξεις για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα.
Θα πρέπει να καθορίζονται επακριβώς τι είδους πρέπει να είναι τα πιστοποιητικά που αφορούν την καλή λειτουργία του εξοπλισμού.
Στα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά με την αίτηση εγκατάστασης νέου αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου περιλαμβάνονται:
§ 3.4 Φωτογραφίες της τοποθεσίας εγκατάστασης.
1) Πώς διασφαλίζεται ότι η φωτογραφία που υποβάλλουμε (συνήθως κορυφή βουνού, χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά) είναι όντως από την τοποθεσία εγκατάστασης; Μας καλύπτει η υπεύθυνη δήλωση της § 3.1;
2) Όταν η εγκατάσταση ευρίσκεται μέσα σε στρατιωτική περιοχή, δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση. Γι’ αυτό προτείνουμε την εξής προσθήκη:
§ 3.4 Φωτογραφίες της τοποθεσίας εγκατάστασης, εκτός εάν η εγκατάσταση ευρίσκεται μέσα σε στρατιωτική περιοχή και εφόσον για την εγκατάσταση έχει δοθεί έγκριση από την αρμόδια στρατιωτική υπηρεσία.
Το πρόβλημα ειναι οτι οι σταθμοι εκτός μπάντας ειναι απλά παράνομοι σταθμοι, δεν ανήκουν ΚΑΝ στην Υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη.
Μπορεί κάλλιστα να ανήκουν σε κυνηγους/ψαράδες/γουρουνάδες/ καθε λογής τρίτους ανώνυμους.
Εδω κυνηγετικό περιοδικό εχει δώρο σε διαγωνισμό πομποδέκτες 2μ Yaesu.
Ειναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο;
Κυριοι,κυριοι Συναδελφοι
Τα Link και οι επαναληπτες εκτος Band Plan υπερτερουν και ποιοτικα και αριθμιτικα σε καθε περιπτωση!!!!!!Με το Hi Hi:))))
4. Αιτήσεις που θα υποβάλλονται από μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες ή ομάδες ραδιοερασιτεχνών δεν θα εξετάζονται και θα επιστρέφονται στους ενδιαφερόμενους.
——————————————————————-
Γιατί η «ιδιωτική πρωτοβουλία» εδώ δεν έχει δικαίωμα..??
Αν κάποιος μεμονωμένος Ραδιοερασιτέχνης μπορεί να κάνει όλα ζητά ο νόμος προκειμένου να υπάρχει εναρμόνιση, γιατί να μην μπορεί να το εγκαταστήσει?
Πρότασή μου είναι να δοθεί η δυνατότητα και σε Εθελοντικές ομάδες που έχουν μεγάλο αριθμό Ραδιοερασιτεχνών μέλη τους (Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, Ε.Ε.Σ., κλπ )να μπορούν να εγκαταστήσουν μόνιμους, προσωρινούς αλλά κυρίως φορητούς αναμεταδότες για τις καταστάσεις εκτάκτων αναγκών.
SV5BYR
Θα συμφωνήσω με την τοποθέτηση του «Τάσου».
Αντιλαμβάνομαι ότι διάφοροι εμπλεκόμενοι, κυρίως εκπρόσωποι ραδιοερασιτεχνικών συλλόγων, έχουν ταλαιπωρήσει επί χρόνια την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου σε θέματα αδειοδότησης επαναλληπτών και αναμεταδοτών με αλληλοκαταγγελίες και ενστάσεις επι ενστάσεων. Τελικά έχουμε οδηγηθεί σε μια περίεργη κατάσταση όπου έχουν αδειοδοτηθεί πάμπολοι επαναλήπτες, έχουν εγκατασταθεί περίπου οι μισοί, από τους οποίους ένα σημαντικό ποσοστό δεν συντηρείται. Και το χειρότερο, αυτοί ακόμα που λειτουργούν χρησιμοποιούνται ελάχιστα από τους ραδιορασιτέχνες, παραμένοντας δήθεν ως εφεδρεία για την περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η γνωστή συμπεριφορά των εκπροσώπων των συλλόγων δεν αποτελεί λόγο για να περιληφθεί σε μια υπουργική απόφαση μια σαφώς προβληματική από νομική άποψη διάταξη, όπως η παράγραφος 4 του παρόντος άρθρου.
Σε τελευταία ανάλυση, υπάρχουν περιπτώσεις που σχετίζονται με νέες τεχνολογικές εξελίξεις, στις οποίες ένας μεμονωμένος ραδιοερασιτέχνης ή μια ομάδα αποτελούν de facto τον καταλληλότερο φορέα σε σχέση με ένα σύλλογο. Αναφέρομαι σε νέες τεχνολογικές προτάσεις, οι οποίες προϋποθέτουν και μη επιτηρούμενους σταθμούς και οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στα ενδιαφέροντα των συλλόγων.
Σχετικά με την & 4. Αιτήσεις που θα υποβάλλονται από μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες ή ομάδες ραδιοερασιτεχνών δεν θα εξετάζονται και θα επιστρέφονται στους ενδιαφερόμενους.
Το Σύνταγμα της χώρα μας στο άρθρο 4 αναφέρει
1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
Η δυνατότητα που δίνει αργότερα στο άρθρο 12 του συντάγματός μας για σύσταση σωματείων, δεν αναιρεί ούτε μπερδεύει την ισότητα αυτή.
Αναρωτιέμαι με ποια λογική μια υπουργική απόφαση κάνει διακρίσεις μεταξύ φυσικών προσώπων και σωματείων, εισάγοντας διακρίσεις κατά παράβαση του ιερότερου νόμου που έχει η χώρα μας.
Πως μπορεί μια υπουργική απόφαση να απαγορεύει σε Έλληνες πολίτες ραδιοερασιτέχνες την εγκατάσταση αναμεταδοτών ή ραδιοφάρων στην περιοχή τους, όταν έχουν τις τεχνικές ικανότητες και την δυνατότητα να το κάνουν, ενώ αντίθετα επιτρέπουν σε ένα μακρινό σύλλογο που βρίσκεται ίσως και 500 χιλιόμετρα μακριά, να το κάνει αυτός, με τραγικές συνέπειες όταν η περιοχή αποκλειστεί ή ο εθελοντής του μακρινού συλλόγου θα έρθει για την επισκευή σε ένα ή δύο χρόνια.
Η ευελιξία των ραδιοερασιτεχνών οφείλεται στην δυνατότητα να επισκευάζουν οι ίδιοι τα μηχανήματά τους και αυτό είναι που μετράει στις καταστάσεις εκτάκτων αναγκών.
Το νέο σχέδιο, όπως και τα παλαιά, αγνοεί επίσης τις αυξημένες δυνατότητες τηλεμετρίας που έχουν πλέον οι ραδιοερασιτέχνες και τους δεκάδες ραδιοερασιτεχνικούς μετεωρολογικούς σταθμούς (που δεν ανήκουν σε κανένα σύλλογο) και που στέλνουν συνεχώς στοιχεία καιρού (τηλεπεμετρικοί ραδιοφάροι). Μόνο που δεν υπάρχει η δυνατότητα να στηθεί νομίμως ένα σωστό τέτοιο μη επιτηρούμενο σύστημα σε χώρο που θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον, αν δεν το αναλάβει ένας μακρινός σύλλογος και όχι ένας τοπικός ή άμεσα ενδιαφερόμενος ραδιοερασιτέχνης.
Η μέχρι τώρα τακτική αυτή, οδήγησε στην «κατασκευή» δεκάδων μικρών και ανενεργών συλλόγων που δημιουργήθηκαν μόνο και μόνο για να «νομιμοποιήσουν» έναν επαναλήπτη. Οι μεγάλοι σύλλογοι έχουν τόσα πολλά να ασχοληθούν που αγνοούν και δεν θέλουν να εγκαταστήσουν επαναλήπτες νέας τεχνολογίας. Αυτό το είδαμε στην περίοδο 2000-2002 που ο πρώτος επίσημος ψηφιακός αναμεταδότης APRS (Automatic Positioning Reporting System), μπήκε από σύλλογο, με καθυστέρηση 2 χρόνων, ενώ δούλευαν ήδη δεκάδες «παράτυποι» ιδιωτικοί ραδιοερασιτεχνικοί αναμεταδότες.
Όλοι ξέρουμε ότι ο ραδιοερασιτεχνισμός είναι μία συλλογική απασχόληση, η συλλογικότητα όμως είναι μια κατάσταση που ποτέ δεν δουλεύει υποχρεωτικά, αλλά δημιουργείται μόνο μέσα από τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και την μοναξιά των ανθρώπων. Η συλλογικότητα είναι δημιουργικό αποτέλεσμα και όχι προϋπόθεση εργασίας και συνεργασίας, και φυσικά δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική ως προς τον «νόμο».
Στο &3.7. μπορεί να ζητείται τεχνικός φάκελος και σχέδια συντήρησης,
αλλά κανείς δεν ελέγχει την λειτουργία ή μη του συγκεκριμένου επαναλήπτη, με αποτέλεσμα στους πίνακες του υπουργείου να υπάρχουν επί χρόνια αναμεταδότες που δεν μπήκαν ποτέ ή λειτούργησαν για λίγο και μετά εξαφανίστηκαν, κρατούν όμως την θέση τους και επηρεάζουν τον εναρμονισμό των συχνοτήτων «εν τη απουσία τους», εμποδίζοντας και την χρήση της περιοχής αυτής ή της συχνότητας από άλλον.
Τέλος στο &2 αναφέρεται ότι αιτήσεις θα γίνονται μια φορά το χρόνο, κάτι που είναι πολύ λίγο Προτείνεται να γίνονται κάθε 6 μήνες.
Σε ειδικές περιπτώσεις να μπορούν συνάδελφοι ή σύλλογοι να εξυπηρετούν με ιδιωτικά link (αδειοδοτημένα) περιοχές που κατά καιρούς παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς την κάλυψη κάποιου επαναλήπτη (βλέπε Χαλκιδική).
προτείνω την συνέχιση της δυνατότητας, που η YA 68000 προσφέρει, σε μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες, να λειτουργουν οι ίδιοι ραδιοφάρους.
Δεν εχει κανένα απολύτως νόημα η πάυση της δυνατότητάς μας να αιτηθουμε την νόμιμη εγκατάσταση ραδιοφάρων, χωρις κάν να ελεγχεται η βιωσιμότητα της μελέτης εγκατάστασης, η συμφωνία με τους IARU Beacon coordinator οσον αφορά την απόδοση του QRG και η ανάγκη υλοποίησης του συστήματος (αν δηλαδή υπάρχουν σε εγγύ απόσταση όμοιας περιοχής συχνοτήτων συστήματα.)
Και επίσης, δεν εχει νόημα να στερηθουν την άδεια λειτουργίας τους συστήματα που λειτουργουν απο μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες, ειναι αδειοδοτημένα και σαφώς εξαιρετικά πετυχημένα.
Προτείνεται να ενταχθει το λοιπόν ο μεμονωμένος ραδιοερασιτέχνης στους εχοντες την δυνατότητα να αιτηθουν αδειας λειτουργίας ραδιοφάρου.
Άρθρο 26. Αναμεταδότες
Παράγραφος 5. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ-ΕΛΕΓΧΟΣ
Το δίκτυο αναμεταδοτών που υπάρχει σήμερα χρήζει άμεσου ανασχεδιασμού, με καταργήσεις, μεταβολές, μετακινίσεις θέσεων και γενικότερα μία ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ μελέτη που λαμβάνοντας πολλές παραμέτρους όπως τη μορφολογία του εδάφους, τον εποχιακό πληθυσμό κάλυψης, την αναγκαιότητα ύπαρξης, τις συχνότητες, τους υποτόνους, την αναμεταξύ τους απόσταση (χιλιομετρική και χιλιο-herz-ική) την προβλεπόμενη κάλυψη και τυχόν αλληλοκάλυψη-παρεμβολές κλπ.
Να υπάρξει επιτέλους ένα δίκτυο Ρ/Ε αναμεταδοτών με όλη τη σημασία της λέξεως και όχι ότι να’ ναι όπου να’ ναι έτσι για να δίνουν το παρών μερικοί Σύλλογοι. Κάλλιστα αυτή η μελέτη, μπορεί να δοθεί σαν Πτυχιακή-Διπλωματική εργασία σε πολλές σχολές και τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Νομίζω ότι αυτό το θέμα μελέτης-έγκρισης-ελέγχου ανήκει στη δικαιοδοσία της ΕΕΤΤ.
Πρόσεξα οτι εχει πλέον απαλειφθεί η δυνατότητα μεμονωμένου ραδιοερασιτέχνη να αιτηθεί αδειοδότησης για την λειτουργία ραδιοφάρων.
Τι ακριβώς θα γίνει με ραδιοφάρους που ήδη λειτουργουν απο μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες?
Η περιοχή των 10 μέτρων χαρακτηρίζεται απο σποραδική διάδοση που πολλές φορές ειναι τέτοια που δεν επιτρέπει την σαφή εικόνα με την χρήση ραδιοφάρων που απέχουν άρδην μεταξύ τους. Η κατάσταση δε στους 144-423 MHz οσον αφορά το θέμα ειναι τέτοια, που δεν επιτρέπει την σαφή εικόνα της μελέτης ουτε ανα 100 χλμ.
Γιατι απαλείφονται οι μεμονωμένοι ραδιοερασιτέχνες σαν αδειοδοτουμενοι λειτουργοι ραδιοφάρων; Ειναι κάτι τέτοιο σκόπιμο, δηλαδή προάγει την τεχνική στην μελέτη της διάδοσης, το να πρέπει να ερθουν σε συννενόηση τα μέλη μιας ολόκληρης ενωσης ραδιοερασιτεχνών προκειμένου να καλύψουν ενα κονδύλιο το οποιο κάποιος ραδιοερασιτέχνης μπορει να κρίνει εφικτό να καλυφθει απο τον ίδιο? Ηδη στο παγκόσμιο ιντερνετικό δίκτυο παρακολουθησης DX Cluster λαμπουν με την παρουσία τους δυο ραδιοφάροι που λειτουργουν απο μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες. Θα ανακληθει η άδειά τους;