- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - http://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 20 – Ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών

  1. Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας, εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.
  2. Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών απαγορεύεται να διέρχονται πάνω από εναέρια δίκτυα κοινής ωφέλειας μέσης ή υψηλής τάσης  τροφοδοσίας.
  3. Κάθε κάτοχος κατασκευής κεραίας υποχρεούται να έχει διαρκώς
    αναρτημένη κοντά στη βάση της ευανάγνωστη ανεξίτηλη πινακίδα, στην
    οποία θα αναγράφονται τα στοιχεία του κατόχου συμπεριλαμβανομένου και του διακριτικού κλήσης του.
  4. Σε περιπτώσεις παύσης της νόμιμης  λειτουργίας του ραδιοερασιτεχνικού σταθμού για οποιονδήποτε λόγο (ανάκληση, παύση ισχύος της άδειας κλπ), ο κάτοχος του σταθμού ή ο υπεύθυνος λειτουργίας του, οφείλει αμελητί να κατεδαφίζει τις κατασκευές κεραίας του σταθμού και να τις  απομακρύνει από τον χώρο εγκατάστασης τους, αποκαθιστώντας τυχόν ζημίες ή φθορές.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 20 – Ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών"

#1 Σχόλιο Από ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ Στις 10 Αύγουστος, 2010 @ 21:53

Δεν βλέπω καμία πρόταση του Υπουργείου για το πρόβλημα που υπάρχει εδω και πολυ καιρό με τα καταστατικά των Πολυκατοικιών.Υπάρχει μια σύγχυση μεταξύ των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών με τις κεραίες τηλεοράσεως και κινητής τηλεφωνίας.
Είναι δύσκολο εως και απαγορευτικό να τοποθετηθεί κεραία ραδιοερασιτέχνη σε πολυκατοικία.Χρειάζεται να γίνει τροποποίηση στην υπάρχουσα νομοθεσία ώστε να έχει δικαίωμα ο ραδιοερασιτέχνης να εγκαθιστά έστω μια κεραία βραχέων και μια κεραία VHF/UHF/SHF ανεξάρτητα απο το καταστατικό της πολυκατοικίας.
Με την παρούσα κατάσταση η άδεια ειναι άχρηστη χωρίς κεραία εκπομπής και λήψης.Αποτρέπουμε τους νέους να ασχοληθούν με την υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη.
Μετά τιμής
Βένετσάνος Σταμάτης
SV1EML

#2 Σχόλιο Από Παναγιώτης Περρέας Στις 12 Αύγουστος, 2010 @ 18:09

Συμφωνώ με τον Σταμάτη/SV1EML.
Η ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ είναι Κρατικό έγγραφο και θα πρέπει να υπερισχύει του εκάστοτε Εσωτερικού Κανονισμού Πολυκατοικίας και σαφώς αυτό να αναφέρεται στον Νέο Κανονισμό!
Η κεραία είναι βασικό, αν όχι θεμελιώδες, εξάρτημα του Σταθμού Ασυρμάτου!
Δεν μπορούμε να εξαρτόμαστε από την παρα-πληροφόρηση των ΜΜΕ
Τ. Περρέας
SV3AUW/M0LPT

#3 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 12 Αύγουστος, 2010 @ 21:08

Αρθρο 20 παραγραφος 1:

«εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.»

Να αντικατασταθεί με

«εκτός απο αυτές που το αρθρο 2 παράγραφος Α εδαφιο β’ του νόμου 2801/2000 (ΦΕΚ Α’ 46 – 03/03/2000 προβλέπει.»

Εκτός βέβαια κι αν εχετε στα υπ’ όψης σας περαιτέρω εξαιρέσεις, τις οποιες θα μπορουσατε να περιελάβετε.

Κι αυτό διότι στα δεκάδες δικαστήρια που γίνονται, συνέχεια προκύπτουν θέματα οπως «μεγιστο υψος 4μ(!) των κατασκευών (προβλέπεται για τις μη χρήζοντες αδεια εγκαταστάσεις των ασυρμάτων μητροπολιτικών δικτυων στην ISM περιοχή των 2,4 GHz), πολεοδομικές άδειες (προκύπτει για τις κεραίες κινητής).

Πρέπει να γίνει σαφές το ποιές ειναι οι εξαιρέσεις γιατι ειναι πλέον στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε δικαστή το ποιές εξαιρέσεις θα θελήσει να εννοήσει απο τις παρατειθέμενες απο τους εκάστοτε κατήγορους.

#4 Σχόλιο Από ΑΜΠΑΤΗΣ ΧΑΡΗΣ SV1CDZ Στις 13 Αύγουστος, 2010 @ 09:26

Για το συγκεκριμένο αρθρο ΝΟ 20 θα πρέπει να υπάρξη και μια 5 παράγραφος που να δείνει την δυνατότητα στον ραδιοερασιτέχνη τέτοια ώστε να υπερισχύει του εκάστοτε κανονισμού τών πολυκατοικιών σχετικά με την εγκατάσταση ραδιοερασιτεχνικών κεραιών όπως επίσεις να τον προστατεύει νομικά απο τις διάφορες καταγγελίες απο όπου και αν προέρχονται.

Και το κυριότερο να μπορεί με την επιδειξη της αδείας του να κατοχυρώνει την τοποθέτηση των κεραιών

#5 Σχόλιο Από Σωτήρης Κατσιμαγκλής SV1BDO Στις 13 Αύγουστος, 2010 @ 10:24

Συμφωνώ απόλυτα με τους προηγούμενους συναδέλφους. Η ασάφεια του κανονισμού σχετικά με τις κεραίες ραδιοερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου τις συγχέει με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας ή κεραίες τηλεόρασης.
Προτείνω την προσθήκη παραγράφου που να δίνει την δυνατότητα εγκατάστασης ραδιοερασιτεχνικών κεραιών ασυρμάτου, ακόμα και αν αυτό απαγορεύεται από εσωτερικό κανονισμό πολυκατοικίας, καθώς η απουσία κεραίας καθιστά ανενεργό και πρακτικά άχρηστο τον Ρ/Ε σταθμό ασυρμάτου, στερώντας στον ραδιοερασιτέχνη την δυνατότητα τηλεπικοινωνίας και υποβοήθησης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως σαφώς αναφέρονται στον ορισμό της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη (άρθρο 2.3), αλλά και στο άρθρο 17 (Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκτάκτων αναγκών).

#6 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 13 Αύγουστος, 2010 @ 16:09

Θα ητο ευχής εργο το να προστεθεί στο αρθρο κείμενο αντίστοιχο με την φράση

«Για την λειτουργία των σταθμών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη για την υποστήριξη εκτάκτων αναγκών, σύμφωνα με το αρθρο 18 του παρόντος, και κατ’ εξαίρεση των σχετικών διατάξεων που διέπουν τις συμβάσεις ανάμεσα σε ιδιώτες, ρητά επιτρέπεται από τον κάτοχο άδειας ραδιοερασιτέχνη σε ισχύ, η τοποθέτηση μίας ή περισσότερων κεραιών ικανών να καλύψουν τις σχετικές τηλεπικοινωνιακές ανάγκες, επι της δηλωθείσας κατα την έκδοση της άδειας θέσης του σταθμου.

Οι κεραίες θα πρέπει να τυγχάνουν εξαίρεσης απο τα πεδία εφαρμογής του Ν.2801/2000 οπως αυτές ορίζονται σε αυτόν ή τις τυχουσες τροποποιήσεις του.»

#7 Σχόλιο Από ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ SV2GWY Στις 15 Αύγουστος, 2010 @ 18:19

Άρθορ 20. Κεραίες

Εφόσον το παρόν μετά τη Δημόσια Διαβούλευση τροποποιηθεί, εγκριθεί και υπογραφεί από τους Αρμόδιους προτείνω να υπερβαίνει κάθε ιδιωτικό συμφωνητικό, δηλαδή και Καταστατικά οικοδομών που ως συνήθως συντάσσονται και υπογράφονται από τον πρώτο (τυχαίο) ιδιοκτήτη της οικοδομής. Αυτό θα λύσει τα προβλήματα που έχουν πολλοί συνάδελφοι που ζουν σε πολυκατοικίες.
Ένα μείζον ζήτημα για την πλειοψηφία των συναδέλφων Ρ/Ε που πρέπει να λυθεί άμεσα.

#8 Σχόλιο Από Αντώνης Στις 19 Αύγουστος, 2010 @ 23:03

πρέπει να γίνεται σαφές πως η κεραία είναι αναπόσταστο μέρος του ραδιοερασιτεχνικού σταθμού. Εφόσον ο σταθμός νόμιμα υπάρχει, πρέπει να συνοδευεται από τις αναγκαίες κεραίες.

λόγω των συχνοτήτων οι κεραίες ειναι αρκετά μεγαλύτερες από αυτές που οι κάτοικοι της πόλης έχουν συνηθίσει να βλέπουν στις ταράτσες προκειμένου να παρακολουθήσουν τηλεόραση. Αυτό μας δημιουργεί προβλήματα. Τώρα είναι η τελευταία ευκαιρία που δίνεται προκειμένου να ισχυροποιηθεί η θέση μας.

Στο τέλος, ας είναι η ΕΕΤΤ αυτή που θα τεκμηριώνει την αναγκαιότητα και την νομιμότητα των κεραιών μας, όταν αυτο είναι αναγκαίο.

#9 Σχόλιο Από SW2HOS Στις 20 Αύγουστος, 2010 @ 10:30

Το μεγιστο υψος κεραιων (τουλαχιστο το 2005 που το ειχα ψαξει , δεν ξερω αν εχει αλλαξει κατι απο τοτε) ηταν στα 6μ. ,

Απαγορευτικο αν σκεφτεις οτι μια καλη καθετη VHF-UHF ειναι απο μονη της 5μ.

Μικρο σχετικα υψος επεισης για διπολα βραχεων ,
αν μπορει να αυξηθει το μεγιστο επιτρεπομενο υψος κεραιων ραδιοερασιτεχνων.

#10 Σχόλιο Από sv1bkn Στις 20 Αύγουστος, 2010 @ 14:22

μεγιστο υψος κεραιων (τουλαχιστο το 2005 που το ειχα ψαξει , δεν ξερω αν εχει αλλαξει κατι απο τοτε) ηταν στα 6μ. ,
Απαγορευτικο αν σκεφτεις οτι μια καλη καθετη VHF-UHF ειναι απο μονη της 5μ.
Μικρο σχετικα υψος επεισης για διπολα βραχεων ,
αν μπορει να αυξηθει το μεγιστο επιτρεπομενο υψος κεραιων ραδιοερασιτεχνων.
——————————————————————-

αυτο που αναφερει ποιο πανω ο sw2hos δεν ισχυει βαση του Νομου 2801 Αρ.φυλλου 46 3/3/2000 Αρθρο 1 περι κεραιων… δ) παραγραφος αναφερει το μέγιστο υψος μονο για τα ειδικα ραδιοδυκτια και μονο.

Προτασή μου ειδικά και μόνο όσο αναφορά για τις πολυκατοικίες και συμφωνώ απόλυτα με όλους τους υπολοιπους συναδελφους οτι πρεπει να προστεθει παραγραφος για την δυνατότητα τοποθέτησης ραδιοερασιτεχνικών κεραιών ασυρμάτου ακόμα και αν απαγορευεται απο τον εσωτ.κανονισμο πολυκατοικιας. Η Κεραια είναι αναπόσπαστο κομάτι του ραδιοερασιτεχνικού σταθμου. Ετσι θα σταματήσει το χρόνιο αυτό πρόβλημα που έχουν ολοι οι ραδιοερασιτέχνες με καταγγελιες προς την ΕΕΤΤ για τον αν ειναι νομιμος καποιος η οχι.

#11 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 20 Αύγουστος, 2010 @ 17:30

Αγαπητέ SW2HOS,

Οχι, δεν υφίσταται τέτοιος περιορισμός.

#12 Σχόλιο Από sv8eux Στις 21 Αύγουστος, 2010 @ 14:29

πρεπει να δοθει δυνατοτητα στον ραδιοερασιτεχνη ο νεος κανονισμος να υπερισχυει του εκαστοτε κανονισμου πολυκατοικιων σχετικα με την εγγατασταση κεραιων, να τον προστατευει νομικα και να μπορει με την επειδειξι της αδειας του να μην υπαρχει κανενα προβλημα με τις κεραιες του

#13 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 25 Αύγουστος, 2010 @ 09:34

Εκτός φυσικά της προσθήκης της δυνατότητας του ραδιοερασιτέχνη να φέρει επι της θέσης του σταθμου κεραίες ανεξάρτητα των συμφωνιών ιδιωτών, οπως προείπα, το οποιο θεωρω απαραίτητο,

Θα ήταν ευχής εργο να εκδοθεί ενα φυλλάδιο το οποιο να φέρει την σφραγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποιο να απευθύνεται στον μέσο πολίτη (ο οποιος δεν οφείλει να γνωρίζει τεχνικες λεπτομέρειες) και με απλό και κατανοητό τρόπο να εξηγεί τα του ραδιοερασιτεχνισμου, τα οφέλη που απολαμβάνει η κοινωνία απο αυτόν, να αναφέρει ΡΗΤΑ την παντελή έλλειψη ομοιότητας ανάμεσα στις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και τις ραδιοερασιτεχνικές, προς αποφυγή των καθημερινών παρεξηγήσεων, το οτι νομος ορίζει οτι ο ραδιοερασιτέχνης δύναται να προβαίνει σε σχετικές δραστηριότητες, και να αναφέρονται οι νόμοι που διέπουν την λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών και οι εξαιρέσεις των 2801/2000 και 3431/2006 που ισχύουν, διότι ενα τέτοιο εντυπο θα ηταν εξαιρετικά χρήσιμο σε όλους όσους ασχολουμαστε με τον ραδιοερασιτεχνισμό και θα ελυνε κάποιες απορίες στον μέσο πολίτη.θα πρέπει να ειναι καλοσχεδιασμένο και ελκυστικό, θα πρέπει να ειναι ευανάγνωστο γιατι το ηλικιακό group που στοχευει συνήθως πάσχει απο προβλήματα όρασης, θα πρέπει να εξηγεί τα πράγματα λιτά και κατανοητά και δεν θα πρέπει να ειναι πολυσέλιδο, ωστε η ανάγνωσή του να κουράζει τον αναγνώστη αλλά και για λόγους κόστους.Το εντυπο θα πρέπει να χορηγείται δωρεάν, και σε επαρκή ποσότητα (μέχρι 100 τεμάχια) στους ραδιοερασιτέχνες που θα το ζητήσουν, και θα πρέπει να ειναι διαθέσιμο απο την οικεία ΑΠΥ του ραδιοερασιτέχνη. Επίσης, θα πρέπει να χορηγήται στους ραδιοερασιτεχνικους συλλόγους κατ απαίτηση ωστε να μπορουν οι ίδιοι να το χορηγήσουν στα μέλη τους.

#14 Σχόλιο Από ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ SV1AER Στις 25 Αύγουστος, 2010 @ 19:59

Θεωρώ αδιανόητο ο κανονισμός της πολυκατοικίας να κατισχύει του νόμου του κράτους ενώπιον των Ελληνικών δικαστηρίων.Ο μεν νόμος επιτρέπει την τοποθέτηση ραδιοερασιτεχνικών κεραιοσυστημάτων χωρίς μάλιστα να απαιτήται πρός τούτο πολεοδομική άδεια ,ο δε κανονισμός τής πολυκατοικίας ενδέχεται να απαγορεύει την τοποθέτηση κεραιών και να δικαιωνεται ενώπιον των δικαστηρίων.Αυτή η κατάφορος αντίφαση θα πρέπει να διορθωθεί και να επιτρέπεται η λελογισμένη τοποθέτηση ραδιοερασιτεχνικών κεραιοσυστημάτων στις πολυκατοικίες πέραν των όρων του κανονισμού εκαστης εξ αυτών.Διότι συμβαίνει ο κανονισμός της μιάς πολυκατοικίας να επιτρέπει ή να μην προβλέπει απαγόρευση εγκατάστασης ενώ της άλλης να απαγορεύει ,με αποτέλεσμα να εμφανίζεται το αντισυνταγματικό αδίκημα της διακρίσεως δικαιωμάτων μεταξύ Ελλήνων πολιτών.

#15 Σχόλιο Από ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΡΙΔΕΡΑΣ SV1RK Στις 25 Αύγουστος, 2010 @ 20:18

Η παρατήρηση του συναδέλφου SV1AER είναι στα πλαίσια της κοινής λογικής. Συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενά του και προσθέτω ότι ο νομίμα και κατόπιν εξετάσεων κατέχων άδεια κατοχής και χρήσης ραδιοερασιτεχνικού σταθμού ασυρμάτου πρέπει πέρα απο το δικαίωμα της κατοχής να έχει και το δικαίωμα της χρήσης πράγμα αδύνατον αν δεν μπορεί να τοποθετήσει τις κεραίες του.Αυτή η απαράδεκτη αντίφαση πρέπει διά νόμου να διορθωθεί.

#16 Σχόλιο Από ΑΜΠΑΤΗΣ ΧΑΡΗΣ SV1CDZ Στις 25 Αύγουστος, 2010 @ 21:44

ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ
ΔΙΚΑΙΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ!!

#17 Σχόλιο Από SV1GSU Στις 27 Αύγουστος, 2010 @ 23:52

Είναι παράλογο να ορίζεται ύψος κεραίας τα 5 ή τα 6 μέτρα!

Με αυτή την ιστορία, οι κατασκευαστές πύργων αλουμινίου παρανομούν, μιας και η μικρότερη κατασκευή πύργου είναι στα 6 μέτρα.

Ίσως αυτό το μέγεθος (ύψος κεραίας) θα έπρεπε να διπλασιαστεί, και ακόμα καλύτερα να αφεθεί ελεύθερο…

#18 Σχόλιο Από Σωτήρης Παπ Στις 29 Αύγουστος, 2010 @ 19:27

Αρθ. 20 ΓΕΝΙΚΩΣ
Τίτλος
«ΚΕΡΑΙΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ»

Έτσι φαίνεται η ουσιώδης διάκριση της ύπαρξης κεραιοσυστημάτων για τις ανάγκες ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ του Ελληνικου κράτους, αφού άλλωστε ο ραδιοερασιτεχνισμός ορίζεται ως ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ!
Αυτό αν & μοιάζει πιθανώς επουσιώδες είναι σίγουρο ότι θα προσδίδει την απαραίτητη εικόνα της σοβαρότατης αναγκαιότητας ύπαρξης τους ενώπιον ενός δικαστηρίου σε περίπτωση προσφυγής συνοικούντων!

#19 Σχόλιο Από Σωτήρης Παπ Στις 29 Αύγουστος, 2010 @ 19:35

Παρ. 1.1
«Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας, εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.»
Να μεταβληθεί ως εξής:
«Οι κατασκευή κεραιοσυστημάτων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη είναι αναγκαία γιά την λειτουργεία της υπηρεσίας, θεωρείται αυτοδίκαια νόμιμη με την εκχώρηση της αδείας ραδιοερασιτέχνικου σταθμού δηλωμένου στην θέση εγκαταστάσεως της και δεν εμπίπτει σε περιορισμούς που απορρέουν από ιδιωτικά συμφωνητικά & εσωτερικούς κανονισμούς κτιρίων, & πολεοδομικές διατάξεις περί κατασκευής κεραιών άλλων υπηρεσιών. Η χρήση τους δεν απαιτεί άλλη άδεια πέραν τη κατά νόμων χορηγούμενης άδειας ραιοερασιτέχνη.»

#20 Σχόλιο Από Σωτήρης Παπ Στις 29 Αύγουστος, 2010 @ 19:43

Συμπληρωματικά, μπορεί να προστεθεί & η φράση ως έχει (η τουλάχιστον όχι τόσο ασαφείς):
«…εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.»

Αν & δεν καταννοώ σε ποιές πιθανώς αναφέρεται ο νομοθέτης εδώ ως πρόβλεψη, αφήνοντας έτσι την αμφισβήτηση λόγω παντελούς ασάφειας των «κείμενων δαιτάξεων» & των πιθανών περιπτώσεων εφαρμογής τους, κατά κρίση αλήθεια ποιού?
Με αυτήν την φράση κατ’εμέ αντί να περιορίζονται τα προβλήματα αμφισβήτησης της νομίμου ύπαρξης των κεραιοσυστημάτων της ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ μάλλον οδηγούμαστε σε δυνατότητα μεγαλύτερης αμφισβήτησης λόγω παντελούς ασάφειας του τι εφαρμόζεται & τι όχι για αυτές!

#21 Σχόλιο Από Σωτήρης Παπ Στις 29 Αύγουστος, 2010 @ 19:51

Γενικά με απαντήσεις συναδέλφων…
κύριοι, το θέμα που μερικοί συζητάτε γιά «ύψος Χ μέτρων» είναι ανύπαρκτο γιά κεραιοσυστήματα της υπηρεσίας μας! Είναι περίεργο πως ήδη δεν το γνωρίζεται αυτο, και αναμοζλεύεται κάτι τέτοιο, πράγμα που μόνο πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει αν παρερμηνευθεί! Διαβάστε τους παλαιότερους σχετικούς νόμους με κατασκευές κεραιοσυτημάτων απαιτούμενες άδειες, κλπ, η ρωτήστε & την ΕΕΤΤ επ’αυτού (δείτε και online αν θέλετε) να σας πεί τι άδειες απαιτούνται & αν απαιτούνται υψούν λόγω πολεοδομίας!
Έλεος! Προσέχετε λίγο τι γράφετε σε δημόσια διαβούλευση, για νόμους που έπρεπε να γνωρίζεται!

#22 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 30 Αύγουστος, 2010 @ 01:19

Κύριοι συνάδελφοι,

αναφέρεστε σε εναν περιορισμό ο οποιος ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Μόνη αναφορά σε περιορισμό για το υψος των 6μ ειναι εδώ.

[1]

αλλα για συστήματα που ΔΕΝ εχουν σχέση με τον ραδιοερασιτεχνισμό.

ο 2801/2000 αναφέρεται σε κεραίες ΕΙΔΙΚΩΝ ΡΑΔΙΟΔΙΚΤΥΩΝ (επαγγελματικής φύσεως) οι οποιες δεν μπορουν να εχουν υψος μεγαλύτερο των 6 μέτρων απο την βάση τους, αλλά και πάλι ισχύουν οι εξαιρέσεις του ιδίου νόμου που συμπεριλαμβάνουν τις ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές.
_________________________
>πολεοδομικά
[2]
_________________________

>Κανονισμός κατασκευής κεραιών στην ξηρά, οπως ισχύει (Απόφαση ΕΕΤΤ 512/24, ΦΕΚ Β’517 της 20/3/2009 αρθρο 1, ρητή εξαιρεση αδειοδότησης), σελιδα 7 του συνημμένου συνδέσμου

[3]
_________________________

>3431/2006 αρθρο 1 παρ. 2 εξαιρέσεις

[4]
__________________________

Εν κατακλείδι, σε ΚΑΘΕ νομοθετική αναφορά που αφορά κατασκευή και λειτουργία κεραιών, συμπεριλαμβάνεται η ΡΗΤΗ εξαιρεση των ραδιοερασιτεχνικών κατασκευών κεραιών.

Κι αυτό γιατι η ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών δικτύων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη,

που θα μπορουσαν να αποκαταστήσουν τηλεπικοινωνιακή επαφή κατα τρόπο παράλληλο με τον υπάρχοντα εθνικό τηλεπικοινωνιακό κορμό,

ωστε να διασφαλίζεται η αποκατάσταση τηλεπικοινωνιακής επαφής σε πληγείσες απο θεομηνίες περιοχές,

απαιτει και τις αντίστοιχες υποδομές.

Υποδομές, οι οποιες δεν γίνεται να περιορίζονται απο την ίδια την νομοθεσία οσον αφορά την επιχειρισιακή δυνατότητά τους. Πρέπει να ειναι έτοιμες και ανα πάσα ωρα και στιγμή διαθέσιμες στην υπηρεσία της κοινωνίας.

#23 Σχόλιο Από Ευάγγελος Μπέλλης (SV1KMQ) Στις 30 Αύγουστος, 2010 @ 14:43

Θα ήθελα να τονίσω κι εγώ με τη σειρά μου ότι στο εν λόγω άρθρο υπάρχει ασαφεια με τη φράση «εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις». Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να αναφερεται σαφώς ότι ο νόμιμος ραδιοερασιτέχνης (που κατέχει διεθνές διακριτικό κλησεως), έχει το δικαίωμα να εγκαθιστά την κεραία του (που είναι απαραίτητη και προαπαιτούμενη για την άσκηση της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη)ανεξάρτητα από το τι αναγράφει το κάθε λογής καταστατικό πολυκατοικίας (αφού η άδεια του ραδιοερασιτέχνη είναι επίσημο κρατικό έγγραφο με σφραγίδες και υπογραφές!). Επίσης καλό θα ήταν να αναφέρεται και ο νόμος 2801/2000, ο οποίος αναφέρει σαφώς ότι εξαιρούνται οι κατασκευές κεραιών για ραδιοερασιτέχνες. Ο νόμος 2801/2000 αναφέρονταν σαφώς στον υπο κατάργηση κανονισμό 1579/2002. Γιατί δεν τον αναφέρουν στον νέο υπό κατάρτιση κανονισμό? Επίσης, θεωρώ απαράιτητο να γίνει ξεκάθαρος διαχωρισμός μεταξύ κεραιών κινητής τηλεφωνίας και κεραιών ραδιοερασιτεχνών.
Με τιμή,
Ευάγγελος Μπέλλης

#24 Σχόλιο Από OΡΦΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Στις 2 Σεπτέμβριος, 2010 @ 03:39

Βοηθηστε με καθε δυνατο τροπο την κοινοτητα των ραδιοερασιτεχνων στο θεμα της εγκαταστασης κεραιων.Ο ραδιοερασιτεχνης που πραγματικα ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ κοινωνικο εργο και δινει με χαρα την βοηθεια του οποτε χρειαζεται και εδωσε τον δικο του αγωνα για να γινει κατοχος επισημης αδειας του κρατους,υστερα απο τεραστιες δυσκολιες που αντιμετωπιζει με την εγκατασταση των κεραιων του γινεται ανενεργος και οδηγειται προς εθελουσια συνταξη και εξοδο απο την κοινοτητα.Αραγε ολοι μας δεν γνωριζουμε περιπτωσεις που συναδελφοι μας αξιολογοτατοι σαν ανθρωποι και επιστημονες τα παρατησαν με κεραιες αγορασμενες με χιλιαδες euro?
Και οι κεραιες καινουργεις ευρισκονται στα κουτια τους αποθετες σε μπαλκονια παταρια κλπ.Γιατι ? Διοτι ο κανονισμος της πολυκατοικιας υπερτερει του νομου του κρατους !!!!!Ειναι μια κατασταση παραλογη και κωμικοτραγικη που προσωπικα με λυπει ιδιαιτερως και θελω να πιστευω και ολους εσας που αγαπατε το hobby που διαλεξαμε.Λογω ενασχολησης μου για αρκετα χρονια παλαιοτερα στην επιτηρηση φασματος (πριν ΕΕΤΤ) ειμαι σε θεση να γνωριζω καλα τα τεραστια προβληματα που αντιμετωπισαν και αντιμετωπιζουν (απιστευτες ιστοριες) οι συναδελφοι ραδιερασιτεχνες με το θεμα της εγκαταστασης των κεραιων τους.
Να η ευκαιρεια λοιπον..λυστε αυτον τον γορδιο δεσμο ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
απελευθερωστε τους ραδιοερασιτεχνες απο τα δεσμα τους και δωστε μας την ευκαιρεια να ακουστει το SV εως τα περατα του κοσμου….

73 de SV1CNS

#25 Σχόλιο Από Τσιροπουλος Κωνσταντινος Στις 3 Σεπτέμβριος, 2010 @ 17:37

Κανενα καταστατικο δεν υπερεχει του νομου!!
Μετα απο διαμαχη μηνων και δικαστικο αγωνα δικαιωθηκα κατα κρατος και επι της ουσιας (δεν εχει γινει ξανα αυτο σε ραδιοερασιτεχνη) και με την μορφη του αποτελεσματος να αποτελει δεδικασμενο για χρηση και αλλων συναδερφων.
Θα ηταν καλυτερα ολα αυτα να μπορουσαμε να τα αποφυγουμε αν ο νομος ηταν σαφες και μας εξαιρουσε 100% απο το οποιο καταστατιτικο της πολυκατοικιας.

#26 Σχόλιο Από Κων/νος Κράλλης SV1XV Στις 6 Σεπτέμβριος, 2010 @ 19:00

Γενικά συμφωνώ με όσα γράφτηκαν από συναδέλφους σχετικά με το θέμα του δικαιώματος εγκατάστασης κεραιών από ραδιοερασιτέχνες οι οποίοι αντιμετωπίζουν την εχθρότητα διαχειριστών πολυκατοικιών, δυστρόπων γειτόνων κλπ.

Νομίζω όμως ότι σε όλους έχει διαφύγει το γεγονός ότι ο κανονισμός θα εισαχθεί με Υπουργική Απόφαση και δεν μπορεί να τροποιποιήσει την υφιστάμενη νομοθεσία, εκτός ίσως να εξειδικεύσει κάποια κενά. Ακόμα και αν ο νέος κανονισμός περιλάβει ρυθμίσεις για τις κεραίες, αυτές μπορούν να προσβληθούν δικαστικώς εφόσον αντίκειται στην πολεοδομική νομοθεσία ή στον Αστικό Κώδικα. Δεν είναι δυνατόν με μια Υπουργική Απόφαση να επιβληθεί οτιδήποτε στους δύστροπούντες διαχειριστές και συγκατοίκους. Η λύση πρέπει να δοθεί με ΝΟΜΟ, όχι με ΥΑ.

Μέχρι τώρα οι αναγκαίες ρυθμίσεις για τους ραδιοερασιτέχνες δεν είχαν περάσει σωστά στη νομοθεσία λόγω του χάους που προκαλούσε η συναρμοδιότητα των πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και ΥΜΕ. Δηλαδή το ΥΜΕ προσπαθούσε να δώσει λύση χωρίς τη συμπαράσταση του ΥΕΠΧΩΔΕ. Σήμερα το πρόβλημα διαιωνίζεται, λόγω μεταφοράς των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων στο νέο Υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ). Η μόνη λύση είναι, σε συνεννόηση των δυο εμπλεκομένων υπουργείων, η επίλυση του προβλήματος να γίνει στο επόμενο νομοσχέδιο πολεοδομικού περιεχομένου του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Είναι ο μόνος τρόπος για μια μόνιμη και βιώσιμη λύση.

#27 Σχόλιο Από Μπαλασκάς Μιχάλης SV5BYR Στις 7 Σεπτέμβριος, 2010 @ 10:08

Ένας σωστά κατασκευασμένος και τοποθετημένος τηλεπικοινωνιακός πύργος σε μια πολυκατοικία είναι εκτός από τιμή για τους υπόλοιπους ένοικους και δείγμα ανάπτυξης εθελοντικού πνεύματος. Όλα αυτά εφόσον τηρείται ο νόμος σε ότι αφορά τις εγκαταστάσεις, μηχανήματα, κεραίες, ισχύ κλπ.

SV5BYR

#28 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 7 Σεπτέμβριος, 2010 @ 10:11

[2]

Απάντηση σε ερώτηση του κ. Τάσου Μαντέλη για τα πολεοδομικά θέματα επι των κεραιών, απο την τότε υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Ροδούλα Ζήση.

το ΥΠΕΚΑ τηρεί την άνω στάση επι του θέματος.

#29 Σχόλιο Από ΕΡΔΕ – SZ1A Στις 13 Σεπτέμβριος, 2010 @ 01:03

Άρθρο 20, παρ.1: Η φράση «εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις» δημιουργεί μια ασάφεια που στο παρελθόν μας δημιούργησε προβλήματα. Θα προτιμούσαμε ή την απάλειψη τη φράσης ή ακόμα καλύτερα την αλλαγή της με μνημόνευση των κείμενων διατάξεων, ώστε να γνωρίζουν όλοι τι ισχύει και τι όχι και να μη γίνεται αυτό αντικείμενο ερμηνείας του νόμου από δικαστές, δικηγόρους, ραδιοερασιτέχνες κατά το δοκούν. Επίσης θα επιθυμούσαμε με τον παρόντα κανονισμό, να διευθετηθεί το θέμα που υπάρχει σχετικά με την τοποθέτηση ραδιοερασιτεχνικών κεραιών σε πολυκατοικίες που από τον κανονισμό απαγορεύεται άλλη κεραία πλην της κεντρικής κεραίας τηλεόρασης. Πιστεύουμε ότι η χρήση του ραδιοερασιτεχνικού σταθμού και σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, επιβάλλει την τοποθέτηση κεραιών και στην περίπτωση πολυκατοικιών που από τον κανονισμό απαγορεύεται άλλη κεραία πλην της κεντρικής κεραίας τηλεόρασης. Θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μας, σ’ αυτή την περίπτωση να προβλεφθεί μια διαφορετική διαδικασία, ώστε η κατασκευή να είναι η ελάχιστη δυνατή που θα ικανοποιεί παράλληλα και τους κανόνες της τέχνης αλλά και τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Η σκέψη μας είναι να επιτρέπεται τουλάχιστον η τοποθέτηση συρμάτινων κεραιών ή κάθετης και η ΑΠΥ να εκδίδει ένα υπηρεσιακό σημείωμα που να εγκρίνει τη συγκεκριμένη κατασκευή μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αντιπαραθέσεις με τους άλλους ενοίκους. Πάντως και σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει από μέρους σας παρέμβαση και λύση του συγκεκριμένου θέματος που εκκρεμεί πολλά χρόνια τώρα. Ως εκ τούτου προτείνουμε την προσθήκη παρ. 5 ως εξής:
«5. Στις περιπτώσεις πολυκατοικιών που από τον κανονισμό απαγορεύεται η τοποθέτηση άλλης κεραίας πλην της κεντρικής, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση στους ραδιοερασιτέχνες και εφόσον αυτό είναι δυνατόν, η τοποθέτηση συρμάτινων κεραιών ή κάθετης κεραίας, ώστε να είναι δυνατή η χρήση του ραδιοερασιτεχνικού σταθμού σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. Σε αυτές τις περιπτώσεις εκδίδεται ειδικό υπηρεσιακό σημείωμα από την ΑΠΥ κατόπιν αυτοψίας μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου.»

#30 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΤΙΑΝΟΣ SV8GXC Στις 13 Σεπτέμβριος, 2010 @ 17:31

Στον νεο νόμο η παραγραφος 1 λέει:

«Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας, εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.»

αν και αρχίζει πολύ καλά…το «εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.» στην πραγματικότητα ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στο να μπορεί να αμφισβητηθεί η νομιμότητα ή όχι μιας κεραίας από οποιονδήποτε κακόβουλο γείτονα, διαχειριστή κλπ και πρακτικά αναιρεί την κατοχύρωση που έχουμε με τον νόμο 2801/2000 «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 46/3.3.2000) ο οποίος στο Άρθρο 1 (Κεραίες) και στην παράγραφο 2.β. γραφεί ότι εξαιρούνται από αδειοδότηση οι παρακάτω περιπτώσεις κεραιών:

«β) Οι κατασκευές κεραιών Υπουργείων, πρεσβειών, διπλωματικών αποστολών και ραδιοερασιτεχνών, οι οποίες περιβάλλονται από κτίρια ή το φυσικό έδαφος ίσου ή μεγαλύτερου ύψους, βρίσκονται στο εσωτερικό πόλης, χωριού ή στρατοπέδου, δεν προκύπτει ότι επηρεάζουν δυσμενώς την ασφάλεια της αεροπλοΐας και εφόσον έχει χορηγηθεί εκχώρηση ή έγκριση ραδιοσυχνοτήτων εκπομπής ή και λήψης.»

****
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
****

η παραγραφος 1 θα μπορουσε να μετατραπεί από

«Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας, εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.»

σε

«Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας, όταν περιβάλλονται από κτίρια ή το φυσικό έδαφος ίσου ή μεγαλύτερου ύψους, βρίσκονται στο εσωτερικό πόλης ή χωριού, δεν προκύπτει ότι επηρεάζουν δυσμενώς την ασφάλεια της αεροπλοΐας και εφόσον έχει χορηγηθεί αδεια λειτουργίας ραδιοερασιτεχνικού σταθμού ασυρμάτου.»

πιστέυω οτι με την τροποποίηση αυτή κατοχυρώνεται πλήρως το δικαίομα μας περί κατασκευής κεραιών και προστατευονται τα μεχρι τώρα κατοχυρομένα δικαιόματα μας

#31 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 14 Σεπτέμβριος, 2010 @ 05:45

Ναι, παίδες, αλλα αυτό δεν καλύπτει όλες τις τρίτες περιπτώσεις περιορισμών

(οπως η περίπτωση που απλά ο ιδιοκτήτης κωλύει την εγκατάσταση ρ/ε κεραιας ενώ υπάρχουν ηδη δεκάδες δορυφορικά κάτοπτρα στην ίδια ταράτσα,

οπως η περίπτωση που οι γείτονες ρ/ε που μένει στο ενοικιο ενοχλούνται απλά απο την παρουσία της κεραίας και μαζευουν υπογραφές για την απομάκρυνσή της και τις επιδίδουν στον ιδιοκτήτη (που μπορεί να μην τον ενοχλουν καθόλου αλλά στερείται νομικής βάσης για την διατήρηση των κεραιών πλέον)

οπως η περίπτωση που Ρ/Ε δεχεται σωρεία καταγγελιών για τις κεραιες επι της οικίας του και καλειται να αποδειξει εξόδοις του την αθωότητά του στο δικαστήριο(!), λογω της θεσπισης δικογραφίας απο εισαγγελέα ενωπιον του οποιου ο ιδιοκτήτης στερείται τα νομικά εργαλεία (Νομους/ ΦΕΚ) με σαφεις περιγραφές, που να αποδεικνύουν την αθωότητά του. (συμβαίνει τώρα στο Ηράκλειο).

Οπως καταλαβαίνετε, η προσθήκη που ζητάτε καλύπτει ενα μικρό μονο μέρος των περιπτώσεων που αποτρέπουν εναν ραδιοερασιτέχνη απο τον να ειναι ετοιμος να υπηρετήσει την κοινωνία οποτε του ζητηθεί.

#32 Σχόλιο Από SV9OFO Στις 14 Σεπτέμβριος, 2010 @ 06:03

«Νομίζω όμως ότι σε όλους έχει διαφύγει το γεγονός ότι ο κανονισμός θα εισαχθεί με Υπουργική Απόφαση και δεν μπορεί να τροποιποιήσει την υφιστάμενη νομοθεσία, εκτός ίσως να εξειδικεύσει κάποια κενά. Ακόμα και αν ο νέος κανονισμός περιλάβει. ρυθμίσεις για τις κεραίες, αυτές μπορούν να προσβληθούν δικαστικώς εφόσον αντίκειται στην πολεοδομική νομοθεσία ή στον Αστικό Κώδικα. Δεν είναι δυνατόν με μια Υπουργική Απόφαση να επιβληθεί οτιδήποτε στους δύστροπούντες διαχειριστές και συγκατοίκους. Η λύση πρέπει να δοθεί με ΝΟΜΟ, όχι με ΥΑ»

Καθως το πλαισιο λειτουργίας των ραδιοερασιτεχνών θεσπίζεται με Υ.Α, ειναι δύσκολο «στα ξαφνικά» να μετατραπεί σε νόμο. Ομως, ήδη οπως ανέφερα με τις σχετικές παραπομπές, πάμπολλοι νόμοι θεσπίζουν ρητές εξαιρέσεις για τις κεραίες των ραδιοερασιτεχνών, επαφιέμενοι στον εκάστοτε κανονισμό λειτουργίας των ραδιοερασιτεχνών.

Οπότε, αφου νόμος ορίζει (Ν.2801/2000) οτι το πλαίσιο λειτουργίας των ραδιοερασιτεχνών καθορίζεται με Υ.Α, θα επρεπε να προσβληθει η συνταγματικότητα του εν λόγω νόμου προκειμένω να προσβληθεί το τρέχον καθεστώς!

Κι αυτό γιατί το αρθρο 2 παρ. 2 του 2801/2000 ορίζει τα εξής:

«2. Κανονισμοί λειτουργίας ερασιτεχνικών και πειραματικών σταθμών ασυρμάτου, ειδικών
ραδιοδικτύων και ραδιοσταθμών CB.
Η παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν.Δ. 1244/1972, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του
άρθρου 8 του Ν. 1780/1988, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, που δημοσιεύεται στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι κανονισμοί λειτουργίας ερασιτεχνικών και
πειραματικών σταθμών ασυρμάτου, ειδικών ραδιοδικτύων και ραδιοσταθμών CB, καθώς και
άλλων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
Στην απόφαση καθορίζονται:
α. Οι όροι για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των σταθμών, τα υποβαλλόμενα
δικαιολογητικά και οι διαδικασίες για τη χορήγηση, τροποποίηση, ανάκληση και αναστολή της
ισχύος των αδειών λειτουργίας.
β. Τα προσόντα των υποψηφίων και τα των εξετάσεων για τη χορήγηση πτυχίων
ραδιοερασιτεχνών.
γ. Οι κατηγορίες των πτυχίων ραδιοερασιτεχνών. Οι κατηγορίες αυτές κατατάσσονται, μεταξύ
άλλων, ανάλογα με την υποχρέωση γνώσης ή όχι μορσικής τηλεγραφίας και μπορούν να
τροποποιούνται ανάλογα με συστάσεις εναρμόνισης, που εκδίδονται από τα όργανα της
Ευρωπαϊκής Συνδιάσκεψης Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
δ. Οι λεπτομέρειες που αφορούν τα χαρακτηριστικά κλήσεως και τα τεχνικά χαρακτηριστικά
των σταθμών, συμπεριλαμβανομένων και των κεραιών τους.
ε. Τα των ψηφιακών, δορυφορικών και τηλεοπτικών επικοινωνιών των ραδιοερασιτεχνών.
στ. Το σύστημα αδειοδότησης ή αναγνώρισης αδειών , αλλοδαπών ραδιοερασιτεχνών ή
χρηστών CB, καθώς και της αδειοδότησης για την προσωρινή χρήση ειδικών ραδιοδικτύων ή
και άλλων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων από αλλοδαπούς.
ζ. Η χρονική διάρκεια ισχύος των αδειών λειτουργίας των σταθμών.
η. Οι κατηγορίες ασυρματικών συσκευών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των
κανονισμών λειτουργίας ειδικών ραδιοδικτύων.
θ. Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια».

Οπως καταλαβαίνετε, αγαπητέ Κ. Κράλλη και λοιποι συμμετέχοντες, φυσικά και ειναι πρόσφορο το εδαφος για την διευθέτηση του σχετικου θέματος στην παρούσα Υπουργική απόφαση.

#33 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 14 Σεπτέμβριος, 2010 @ 18:49

§ 1: Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας, εκτός από τις εξαιρούμενες από τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις.

Το άρθρο είναι λάθος διατυπωμένο και επιπλέον είναι απαραίτητο να γίνεται αναφορά του Ν 2801/2000 ως εξής:

§ 1: Οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών και η χρήση τους δεν χρήζουν αδείας σύμφωνα με τον Ν. 2801/2000 (άρθρο 1, παράγραφος 2, υποπαράγραφος β / ΦΕΚ Α46/3-3-2000).

#34 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 14 Σεπτέμβριος, 2010 @ 18:49

§ 3 Κάθε κάτοχος κατασκευής κεραίας υποχρεούται να έχει διαρκώς
αναρτημένη κοντά στη βάση της ευανάγνωστη ανεξίτηλη πινακίδα, στην
οποία θα αναγράφονται τα στοιχεία του κατόχου συμπεριλαμβανομένου και του διακριτικού κλήσης του.

Η ανάρτηση πινακίδας σε ταράτσες είναι γραφειοκρατική και άνευ ουσίας (αφού ο ραδιοερασιτέχνης μπορεί όποτε του ζητηθεί να επιδείξει την σε ισχύ άδειά του π.χ. στην ΕΕΤΤ) και ζητάμε τη διαγραφή της παραγράφου.

#35 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 14 Σεπτέμβριος, 2010 @ 18:50

§ 4 Σε περιπτώσεις παύσης της νόμιμης λειτουργίας του Ραδιοερασιτεχνικού σταθμού για οποιονδήποτε λόγο (ανάκληση, παύση ισχύος της άδειας κλπ), ο κάτοχος του σταθμού ή ο υπεύθυνος λειτουργίας του, οφείλει αμελλητί να κατεδαφίζει τις κατασκευές κεραίας του σταθμού και να τις απομακρύνει από τον χώρο εγκατάστασης τους, αποκαθιστώντας τυχόν ζημίες ή φθορές.

Προτείνεται η εξής αλλαγή:

§ 4 Σε περιπτώσεις παύσης της νόμιμης λειτουργίας του Ραδιοερασιτεχνικού σταθμού για οποιονδήποτε λόγο (ανάκληση, παύση ισχύος της άδειας κλπ), ο κάτοχος του σταθμού ή ο υπεύθυνος λειτουργίας του, οφείλει σε διάστημα δύο μηνών να απεγκαθιστά τις κατασκευές κεραίας του σταθμού και να τις απομακρύνει από τον χώρο εγκατάστασης τους, αποκαθιστώντας τυχόν ζημίες ή φθορές.

#36 Σχόλιο Από ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΑΝΣΒΑΛΙΔΗΣ/SV2HPH ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΡΑΔ/ΧΝΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Στις 14 Σεπτέμβριος, 2010 @ 19:40

1. Είναι γνωστό σ’όλους η ταλαιπωρία που κατά καιρούς έχει προκληθεί σε συνάδελφους ραδιοερασιτέχνες σχετικά με την εγκατάσταση των κεραιών τους. Παρά το γεγονός ότι η ΥΑ 68000 έθετε ως μόνον περιορισμό τις προϋποθέσεις του άρθρου 1 παρ. 2 περ. Α β) του ν. 2801/2000, εν τούτοις, ήταν πολλές οι περιπτώσεις συναδέλφων που βρέθηκαν κατηγορούμενοι ενώπιον ποινικών Δικαστηρίων για δήθεν αυθαίρετες κατασκευές. Επίσης, είναι γνωστό ότι πολλοί συνάδελφοι αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα από περίοικους ή σύνοικους συνιδιοκτήτες σε οικοδομές σχετικά με το ίδιο θέμα. Η προτεινόμενη διάταξη θεωρούμε ότι όχι μόνον δεν διευκολύνει τους ραδιοερασιτέχνες στην εγκατάσταση των κεραιών τους, αλλά αντιθέτως, θα τους δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, δεδομένου ότι γίνεται μία γενική αναφορά στις εξαιρούμενες κατά τις κείμενες διατάξεις περιπτώσεις, ενώ επιπλέον, απαλείφεται εντελώς η διάταξη του ν. 2801/2000, η οποία όμως είναι αυτή που καθιερώνει ως γενική αρχή (υπό προϋποθέσεις) την απαλλαγή των ραδιοερασιτεχνών από οποιαδήποτε αδειοδότηση. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επιλυθεί το ζήτημα αυτό οριστικά από το ΥΥΜΔ και η κατάλληλη ευκαιρία είναι τώρα. Ειδικότερα, πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν να θεσπισθεί το δικαίωμα των ραδιοερασιτεχνών για εγκατάσταση των κεραιών τους, ακόμα και παρά την αντίθετη σχετική πρόβλεψη τυχόν κανονισμού της οικοδομής, κατ’αναλογία προς τα ισχύοντα επί κατοικιδίων ζώων. Μάλιστα για την αποφυγή καταστρατήγησης του δικαιώματος αυτού θα μπορούσε (όπως ισχύει και για τα κατοικίδια ζώα) να τεθεί ποσοτικός περιορισμός ανά ραδιοερασιτέχνη, ανάλογα με τον τύπο της κεραίας π.χ. κάθετη, κατευθυντική, σύρμα κλπ.

Σ.Σ. Οι αριθμοί παραπέμπουν και αντιστοιχούν σε παραγράφους και εδάφια του υπό διαβούλευση σχεδίου

#37 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 15 Σεπτέμβριος, 2010 @ 13:15

Σχόλια:
I) Ήδη με τους νόμους 3431/2006, άρθρο 31 παράγραφος 1, Φ.Ε.Κ. 13, 3 Φεβρουαρίου 2006
Παράθεση:
1. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στις κατασκευές κεραιών για τις οποίες απαιτείται άδεια σύμφωνα με το στοιχείο Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α΄).
και 2801/2001, άρθρο 1, παράγραφος 1δ΄, παράγραφος 2α΄, εδάφιο β και εδάφιο ιβ, και παράγραφος 3α και 3β, Φ.Ε.Κ. Α΄46, 3 Μαρτίου 2000,
Παράθεση:
Άρθρο 1
Κεραίες
1. Ορισμοί:
α. Σταθμός: Ένας ή περισσότεροι πομποί ή δέκτες ή συνδυασμός πομπών και δεκτών μετά των πρόσθετων συσκευών, που είναι αναγκαίοι σε ορισμένη θέση για τη διεξαγωγή (διενέργεια) συγκεκριμένης υπηρεσίας, ραδιοεπικοινωνίας ή για την υπηρεσία ραδιοαστρονομίας. Κάθε σταθμός χαρακτηρίζεται από το είδος της υπηρεσίας στην οποία συμμετέχει και από το αν είναι μόνιμος ή προσωρινός.
β. Πάρκο κεραιών : Καθορισμένος ειδικός χώρος, όπου επιτρέπεται η δημιουργία και εγκατάσταση κατασκευών κεραιών.
γ. Διαχειριστής πάρκου κεραιών : Ο δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας που αναλαμβάνει την οργάνωση και συντήρηση, καθώς και τη γενική εποπτεία του πάρκου κεραιών.
Δ. Κατασκευή κεραίας: Το σύστημα των κεραιών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων μετά των κατασκευών στήριξής τους, εξαρτημάτων και παρελκομένων. Τα παθητικά κάτοπτρα ανάκλασης ραδιοσημάτων θεωρούνται επίσης ως κατασκευές κεραίας. Στο ύψος της κατασκευής κεραίας περιλαμβάνεται και ο φωτισμός ασφαλείας ή και το αλεξικέραυνο.
2. Δημιουργία κατασκευών κεραιών στην ξηρά
Α. Για την κατασκευή κεραίας σταθμού στην ξηρά, που χρησιμοποιείται για την εκπομπή ή/και λήψη ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας ή χρησιμοποιείται ως μέρος ενός συστήματος κεφαλής δικτύου καλωδιακής τηλεόρασης, απαιτείται άδεια, η οποία χορηγείται από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Από την υποχρέωση αυτήν εξαιρούνται:
α) Οι κατασκευές κεραιών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος.
[Το εδάφιο α΄ τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 36 Ν.3370/2005 (ΦΕΚ Α΄ 176)]
β) Οι κατασκευές κεραιών Υπουργείων, πρεσβειών, διπλωματικών αποστολών και ραδιοερασιτεχνών, οι οποίες περιβάλλονται από κτίρια ή το φυσικό έδαφος ίσου ή μεγαλύτερου ύψους, βρίσκονται στο εσωτερικό πόλης, χωριού ή στρατοπέδου, δεν προκύπτει ότι επηρεάζουν δυσμενώς την ασφάλεια της αεροπλοΐας και εφόσον έχει χορηγηθεί εκχώρηση ή έγκριση ραδιοσυχνοτήτων εκπομπής ή και λήψης.
ΙΒ. Όλες οι κατασκευές κεραιών που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος, υποχρεούνται σε αδειοδότηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Για το σκοπό αυτόν, εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευσή του, οι κάτοχοι των κατασκευών κεραιών υποβάλλουν αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Από την υποχρέωση αυτήν εξαιρούνται:
α) Οι κατασκευές κεραιών που έχουν άδεια εγκατάστασης του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών σύμφωνα με το άρθρο 24Α του Ν. 2075/1992, όπως αυτό ισχύει σήμερα.
β) Οι κατασκευές κεραιών που εξαιρούνται από την παράγραφο 2Α του παρόντος άρθρου.
γ) Οι κατασκευές κεραιών των οποίων κάτοχοι είναι το Δημόσιο ή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Για αυτές τις κατασκευές κεραιών θα πρέπει να γίνει καταγραφή εντός έτους, με την υποβολή σχετικών δηλώσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες προς το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.
3. Σήμανση κατασκευών κεραιών
Α. Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών τηρεί αρχείο όλων των κατασκευών κεραιών και για κάθε κατασκευή κεραίας εκχωρεί μοναδικό αριθμό εγγραφής της στο αρχείο αυτό. Σε περίπτωση που την κατασκευή κεραίας χρησιμοποιούν από κοινού δύο ή περισσότεροι φορείς, ο αποδέκτης του μοναδικού αριθμού εγγραφής κατασκευής κεραίας υποχρεούται να γνωστοποιεί τον αριθμό και στους υπόλοιπους φορείς. Με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται το σύστημα δήλωσης των κεραιοσυστημάτων από όλους τους κατόχους κατασκευών κεραιών και εκχώρησης των μοναδικών αριθμών. Για κατασκευές κεραίας για τις οποίες έχει εκδοθεί άδεια κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 24Α του Ν. 2075/1992, όπως ισχύει σήμερα και μέχρι την εκχώρηση νέων αριθμών, ως αριθμοί εγγραφής των κατασκευών κεραιών Θεωρούνται οι αριθμοί των αδειών.
Β. Κάθε κάτοχος κατασκευής κεραίας υποχρεούται να έχει διαρκώς αναρτημένη κοντά στη βάση της, ευανάγνωστη ανεξίτηλη πινακίδα, στην οποία θα αναγράφονται η επωνυμία ή το ονοματεπώνυμο του κατόχου κι ο αριθμός εγγραφής κατασκευής κεραίας.
έχει οριστεί αμετάκλητα ότι οι κατασκευές κεραιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη δεν χρήζουν ουδεμίας άδειας από τις εμπλεκόμενες ελεγκτικές αρχές ή τις πολεοδομικές υπηρεσίες ή ακόμα και από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης. Το σκεπτικό του νομοθέτη φαίνεται να είναι ότι ο ραδιοερασιτέχνης γνωρίζει, έχει εξετασθεί και έχει επιτύχει στην απόδειξη των γνώσεων για την τεχνική αρτιότητα των κατασκευών κεραίας αλλά και για την γνώση και εφαρμογή κάθε είδος προστατευτικού μέσου απέναντι στο κοινό. Παρόλα αυτά, και έχοντας ως συνταγματικό δεδομένο ότι η επίκληση της άγνοιας του νόμου δεν νοείται, οι εν λόγο αρχές το τελευταίο διάστημα έχουν επιδείξει πλήρης άγνοια στις σχετικές διατάξεις περί της μη αναγκαιότητας αδειοδότησης ραδιοερασιτεχνικών κατασκευών κεραίας και απασχολούν άσκοπα τις αστυνομικές, ελεγκτικές και δικαστικές αρχές σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού. Συν τοις άλλοις ο ραδιοερασιτέχνης επιβαρύνεται οικονομικά με περιττά έξοδα νομικής υποστήριξής του αλλά και την κοινωνική κατακραυγή λόγο της ελλιπούς ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού εκ μέρος της πολιτείας σε σχέση με τη ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα. Πλήθος σχετικών περιπτώσεων καταμαρτυρούν αυτήν την κατάσταση.
Θεωρώντας ως δεδομένο ότι η κεραία εκπομπής/λήψης είναι αναπόσπαστο εξάρτημα του σταθμού ασυρμάτου της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη και από τεχνικής απόψεως ουδέποτε μπορεί ο εν λόγω σταθμός να λειτουργήσει ορθά δίχως κεραία, το να απαγορεύουν την τοποθέτηση της επί κοινοχρήστων χώρων, συμφωνητικά ιδιωτών πολυκατοικιών, τα οποία λειτουργούν και επιβάλουν καθ’ υπέρβαση της σχετικής νομοθεσίας, καθιστούν την ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα αδύνατη.
Παρόλα αυτά προς αποφυγή των ως άνω φαινομένων και αφού ο νομοθέτης ήδη έχει προβλέψει την καταγραφή κάθε είδους κατασκευής κεραίας προτείνουμε την επέκταση της παραγράφου 3α και στις κατασκευές κεραίας ραδιοερασιτεχνών κατόχων του σχετικού πτυχίου. Η εν λόγο εγγραφή θα γίνεται ατελώς και πριν από οποιαδήποτε εργασία εγκατάστασης ή κατασκευής κεραίας από πλευράς του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη με μοναδικό περιορισμό την υποβολή δήλωσης τεχνικής αρτιότητας για δομικές ή μηχανικές κατασκευές άνω των 10 μέτρων (10 m) ή δήλωση συμμόρφωσης της κατασκευής σύμφωνα με τα διεθνή ή ευρωπαϊκά πρότυπα, μέχρις εναρμονίσεως της σχετικής νομοθεσίας με τα πρότυπα αυτά, από τον κατασκευαστή ή τον πωλητή της μηχανικής ή δομικής κατασκευής. Στο εν λόγο ύψος δεν θα προσμετρείται το ύψος του ενεργού στοιχείου της κεραίας εφ’ όσον η μηχανική ή δομική κατασκευή χρησιμοποιείται για την μηχανική στήριξη και τοποθέτησή της. Στην περίπτωση που η κεραία τοποθετείται επί κυλινδρικού μεταλλικού ιστού στηριζόμενου με προσδέσεις ανεξαρτήτου ύψους δεν θα χρήζει δηλώσεως τεχνικής αρτιότητας ή συμμόρφωσης παρά μόνο την εγγραφή της στα σχετικά αρχεία που τηρούνται. Κάθε άλλη περίπτωση απαλλάσσεται οποιασδήποτε είδους δήλωσης. Ο κάτοχος πτυχίου ραδιοερασιτέχνη αναλαμβάνει την υποχρέωση ανάρτησης ανεξίτηλης πινακίδας επί της οποιασδήποτε κατασκευής κεραίας σε ύψος όχι μεγαλύτερο του ενός μέτρου και πενήντα εκατοστόμετρων (1,5 m) και όχι μικρότερο του ενός μέτρου με αναφορά την βάση της κατασκευής. Προτείνουμε το παρόν υπόδειγμα πινακίδας διαστάσεων 30 εκατοστόμετρων επί 15 εκατοστόμετρων (30 cm x 15 cm):

Κάθε μεταβολή στα στοιχεία της κατασκευής υποχρεωτικά δηλώνονται στην αρμόδια Α.Π.Υ. με ευθύνη του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη. Υποχρέωση εγγραφής έχουν οι νέες αλλά και οι υφιστάμενες κατασκευές κεραιών όλων των αδειούχων ραδιοερασιτεχνών. Σε κάθε περίπτωση όχλησης του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη σε έλεγχο από κάθε αρμόδια υπηρεσία και μόνον είναι υποχρεωμένος να επιδείξει όλα τα απαραίτητα έγγραφα (βεβαίωση εγγραφής, δηλώσεις τεχνικής αρτιότητας ή συμμόρφωσης καθώς και το δελτίο άδειας λειτουργίας σταθμού ασυρμάτου της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη) και να εξασφαλίσει πρόσβαση στο χώρο εγκατάστασης της κατασκευής κεραίας. Με την επίδειξη των απαραίτητων εγγράφων αυτοδικαίως κάθε άλλη όχλησή του θεωρείται κακόβουλη και αφήνεται στην διακριτική ευχέρεια του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη να ζητήσει την συνδρομή της αρμόδιας Α.Π.Υ. η οποία υποχρεούται για την ενημέρωση των υπηρεσιών που κινούνται εναντίον του. Η εμπλοκή των Α.Π.Υ. σε μία τέτοια περίπτωση κρίνεται αναγκαία για μην επιβαρύνονται τα όργανα επιβολής του νόμου και οι δικαστικές αρχές σε άσκοπες διαδικασίες επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό. Η πρόσβαση σε κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας με σκοπό την κατασκευή και τοποθέτηση κεραίας επιβάλλεται να είναι ελεύθερη και απροβλημάτιστη και πρέπει να γίνει ειδική μνεία εφόσον τηρούνται αθροιστικά οι πιο πάνω προϋποθέσεις. Λήψη περιοριστικών μέτρων εναντίον του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη από τον οποιονδήποτε δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση ακόμα και αν το ιδιωτικό συμφωνητικό της πολυκατοικίας ορίζει διαφορετικά σε ότι αφορά την τοποθέτηση οποιουδήποτε τύπου κατασκευής κεραίας από πλευράς του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη.
Είναι δυνατόν, μιας και η κατασκευή κεραίας αποκτά νομική υπόσταση και έχει ελεγχθεί η τεχνική αρτιότητα της, να επιβάλλεται μέσω του παρόντος κανονισμού η αστική ασφάλιση έναντι τρίτων ή καταστροφών που μπορεί να προκαλέσει οποιαδήποτε αστοχία υλικού της κατασκευής σε ακραία καιρικά φαινόμενα ή θεομηνίες. Η ασφάλιση της κατασκευής κεραίας γίνεται μόνο μέσω αδειοδοτημένων ασφαλιστικών εταιρειών και μόνο σε ότι αφορά την αστική ευθύνη έναντι τρίτων. Κάθε είδους νομικό πρόσωπο αδειούχων ραδιοερασιτεχνών δύναται να ασφαλίσει ομαδικά τις κατασκευές κεραιών των μελών που το αποτελούν εφόσον δηλωθούν όλα τα στοιχεία εγγραφής των κατασκευών αυτών στην ασφαλιστική εταιρεία. Σε γενικές γραμμές ακλουθώντας το μοντέλο υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων ιδιωτικής χρήσεως το ίδιο πρέπει ο κανονισμός να ορίζει και για τις κατασκευές κεραιών αδειούχων ραδιοερασιτεχνών, προστατεύοντας τον ίδιο αλλά και το κοινό από κάθε αστική ευθύνη που ήθελε προκύψει.
Κάθε είδος καταγγελία που κατατίθεται από το κοινό στις Α.Π.Υ., στο Υ.Υ.Δ.Μ. και στην Ε.Ε.Τ.Τ. και αφορά κατασκευή κεραίας αδειούχου ραδιοερασιτέχνη, και αφού οι υπηρεσίες έχουν λάβει επικαιροποιημένο αντίγραφο του σχετικού αρχείου από το Υ.Υ.Δ.Μ με ευθύνη του για την έγκαιρη προώθησή του, ύστερα από τον έλεγχο του ότι η άδεια του ραδιοερασιτέχνη είναι σε ισχύ, και η κατασκευή κεραίας έχει λάβει βεβαίωση εγγραφής, ειδοποιούν τον πολίτη ότι η καταγγελία του είναι αβάσιμη και τον ενημερώνουν σχετικά με την ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα με έμφαση στο κοινωνικό έργο που η κοινότητα των ραδιοερασιτεχνών έχει προσφέρει.
Ευχή και επιθυμία όλων των αδειούχων ραδιοερασιτεχνών είναι η απεμπλοκή τους από κάθε είδους δίωξη άνευ λόγου και αιτίας έτσι ώστε να μπορούν να ασκούν τις ραδιοερασιτεχνικές δραστηριότητές τους δίχως νομικές περιπέτειες και προστριβές με το κοινωνικό σύνολο. Η ενεργή εμπλοκή στην απαλλαγή των δικαστικών αρχών από το πρόσθετο βάρος των ανυπόστατων καταγγελιών εναντίων αδειούχων ραδιοερασιτεχνών από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών του Υ.Υ.Δ.Μ. και την Ε.Ε.Τ.Τ. θα προσφέρει αποσυμφόρηση των δικαστικών αρχών αλλά και οικονομικό όφελος υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού.