Α. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές εφόσον έχει εκδοθεί απόφαση του αρμόδιου φορέα για την παραχώρηση του χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου η άδεια ίδρυσης χορηγείται στον φορέα που προέβη στην παραχώρηση αυτή.
Β. Οι κάτοχοι αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων βάσει του ν.4146/2013 εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου θα πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις του άρθρου 3 για τις υποδομές και του άρθρου 16 για τον εξοπλισμό υποβάλλοντας στο Τ.Ε.Μ.Α.Α. τα απαραίτητα τροποποιημένα δικαιολογητικά. Σε αντίθετη περίπτωση θα αναστέλλονται όλες οι πτήσεις.
Αρχική Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειώνΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
Άρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εγκαταστάσεις Υδατοδρομίων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Γενικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Χρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προϋποθέσεις κατόχου Άδειας Υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Υπηρεσία αδειοδότησης υδατοδρομίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Τεχνικός Φάκελος Υδατοδρομίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας ίδρυσης & λειτουργίας υδατοδρομίου»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας Λειτουργίας Υδατοδρομίου»
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων – Έκδοση αδειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διάρκεια ισχύος άδειας – Τροποποίηση στοιχείων αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Επιτροπή Υδατοδρομίων – Επιθεωρήσεις Υδατοδρομίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Μεταβίβαση άδειας – Παραχώρηση λειτουργίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υποχρεώσεις φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Όροι εκτέλεσης πτήσεωνΆρθρο 17 – Όροι εκτέλεσης πτήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Απαγορεύσεις – περιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – ΑσφάλισηΆρθρο 20 – Ασφάλιση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Τέλη λειτουργίας υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Εκπαίδευση Προσωπικού Υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμαΆρθρο 24 – Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Απαγόρευση πτήσεων και ανάκληση άδειας υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Κυρώσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Υδάτινα πεδία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας υδατοδρομίου ή υδάτινου πεδίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)Άρθρο 30 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Παραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Σεπτεμβρίου 2016, 13:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου - ΠαραρτήματαΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 102 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Άρθρο 32
Μεταβατικές Διατάξεις
Το Δημοτικο Λιμενικό Ταμείο Σητειας ανέθεσε μέσω διαγωνισμού το δικαιώμα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία Υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Σητείας, σε μια Ιδιωτική εταιρεία. Η εταιρεία αυτή όντως κατέθεσε πλήρη Τεχνικό Φάκελο για την Αδειοδότηση του Υδατοδρομίου καθώς και Περιβαλλοντική Μελέτη, όπως ορίζει ο Ν4146/2013, αναλαμβάνοντας όλα τα κόστη. Ανάμεσα στις υποχρεώσεις της εταιρείας, όμως είναι και η Κατασκευή του Υδατοδρομίου με όλο τον προβλεπόμενο εξοπλισμό, που εκτιμάται γύρω στις 150 χιλιάδες Ευρώ. Σύμφωνα με τις Μεταβατικές Διατάξεις του Σχεδίου Νόμου, η αναμενόμενη Άδεια Ίδρυσης δεν θα εκδοθεί στο όνομα της πλειοδοτούσας εταιρείας που έχει καταβάλλει όλα τα έως τώρα κόστη, αλλά στο όνομα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σητείας. Για να εκδοθεί όμως η άδεια Ίδρυσης θα πρέπει να έχει κατασκευαστεί το Υδατοδρόμιο. Τίθονται λοιπόν τα κάτωθι ερωτήματα:
1. Ποιος θα αναλάβει το κόστος για την κατασκευή του Υδατοδρομίου (περ 150 χιλιάδες Ευρώ)?
2. Βάσει ποιας νομικής διαδικασίας μπορεί ένας Τεχνικός Φάκελος και μια Περιβαλλοντική Μελέτη που κατατέθηκε στο όνομα μιας Ιδιωτικής εταιρείας , να περάσουν σε Δημόσιο Φορέα και πόσο προστατευμένο είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο από τις αναμενόμενες νομικές αντιδράσεις της εταιρείας?
3. Μέχρι να βρεθούν οι πόροι για την κατασκευή και μέχρι να λυθούν τα αναμενόμενα νομικά προβλήματα με την εταιρεία, πόσα χρόνια θα μείνει η Σητεία χωρίς Υδατοδρόμιο?
Για όλα τα παραπάνω, προτείνουμε όλες οι εκκρεμμούσες Άδειες να εκδοθούν στο όνομα του αρχικώς αιτούντως, κάτι που ούτως ή άλλως συμβαδίζει και με την αρχή δικαίου.
ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΗΤΕΙΑΣ
Στο άρθρο 32 παρ α του παρόντος νομοσχεδίου αναφέρεται ««Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου»
Με την ανωτέρω πρόταση ακυρώνεται όλη η διαδικασία αδειοδότησης που έχει ακολουθήσει το Λιμενικό Ταμείο Αλοννήσου για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου στο Λιμένα Πατητηρίου Αλοννήσου;
Σας γνωρίζουμε ότι ο φορέας διαχείρισης και εκμετάλλευσης του λιμένα Πατητηρίου Αλοννήσου «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αλοννήσου», έχει ήδη λάβει απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου.
Πέτρος Βαφίνης
Πρόεδρος Δ.Λ.Τ.Α.
Δήμαρχος Αλοννήσου
Άρθρο 32
Μεταβατικές Διατάξεις
Το Λιμενικό μας Ταμείο ανέθεσε μέσω διαγωνισμού το δικαιώμα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία Υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Σητείας, σε μια Ιδιωτική εταιρεία. Η εταιρεία αυτή όντως κατέθεσε πλήρη Τεχνικό Φάκελο για την Αδειοδότηση του Υδατοδρομίου καθώς και Περιβαλλοντική Μελέτη, όπως ορίζει ο Ν4146/2013, αναλαμβάνοντας όλα τα κόστη. Ανάμεσα στις υποχρεώσεις της εταιρείας, όμως είναι και η Κατασκευή του Υδατοδρομίου με όλο τον προβλεπόμενο εξοπλισμό, που εκτιμάται γύρω στις 150 χιλιάδες Ευρώ. Σύμφωνα με τις Μεταβατικές Διατάξεις του Σχεδίου Νόμου, η αναμενόμενη Άδεια Ίδρυσης δεν θα εκδοθεί στο όνομα της πλειοδοτούσας εταιρείας που έχει καταβάλλει όλα τα έως τώρα κόστη, αλλά στο όνομα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σητείας. Για να εκδοθεί όμως η άδεια Ίδρυσης θα πρέπει να έχει κατασκευαστεί το Υδατοδρόμιο. Τίθονται λοιπόν τα κάτωθι ερωτήματα:
1. Ποιος θα αναλάβει το κόστος για την κατασκευή του Υδατοδρομίου (περ 150 χιλιάδες Ευρώ)?
2. Βάσει ποιας νομικής διαδικασίας μπορεί ένας Τεχνικός Φάκελος και μια Περιβαλλοντική Μελέτη που κατατέθηκε στο όνομα μιας Ιδιωτικής εταιρείας , να περάσουν σε Δημόσιο Φορέα και πόσο προστατευμένο είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο από τις αναμενόμενες νομικές αντιδράσεις της εταιρείας?
3. Μέχρι να βρεθούν οι πόροι για την κατασκευή και μέχρι να λυθούν τα αναμενόμενα νομικά προβλήματα με την εταιρεία, πόσα χρόνια θα μείνει η Σητεία χωρίς Υδατοδρόμιο?
Για όλα τα παραπάνω, προτείνουμε όλες οι εκκρεμμούσες Άδειες να εκδοθούν στο όνομα του αρχικώς αιτούντως, κάτι που ούτως ή άλλως συμβαδίζει και με την αρχή δικαίου.
Ένα επιπρόσθετο, αλλά πολύ σημαντικό πρόβλημα που προκύπτει από την πρόταση του Υπουργείου, «Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές εφόσον έχει εκδοθεί απόφαση του αρμόδιου φορέα για την παραχώρηση του χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου η άδεια ίδρυσης χορηγείται στον φορέα που προέβη στην παραχώρηση αυτή», είναι το εξής.
Για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των Ιδιωτικών Υδατοδρομίων, η εταιρεία μας έκανε χρήση της ευεργετικής διάταξης του Άρθρου 59, παρ 5β όπου αναφέρεται: «Εφόσον ο φορέας λειτουργίας του υδατοδρομίου είναι διαφορετικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο από το φορέα διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα δύναται να υποβληθεί από το φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου ξεχωριστή Μ.Π.Ε. μόνο για τη δραστηριότητα του υδατοδρομίου.».
Με απλά λόγια υποβάλλαμε Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και έχουμε ήδη λάβει Αποφάσεις Εγκρίσης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), ΜΟΝΟ για την δραστηριότητα του Υδατοδρομίου. Συνεπώς αν όντως γίνει πράξη η πρόταση του Υπουργείου, τότε θα πρέπει τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία να υποβάλλουν ΝΕΕΣ Περιβαλλοντικές Μελέτες ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ, αφού σύμφωνα με το Άρθρο 59, παρ 5α:
«Εφόσον ο φορέας λειτουργίας του υδατοδρομίου και του λιμένος είναι το ίδιο νομικό πρόσωπο θα πρέπει να υποβάλεται Μ.Π.Ε. για το σύνολο του λιμένα και του υδατοδρομίου σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και της υ.α. 1958/2012, όπως εκάστοτε ισχύουν.»
Νομίζω ότι γίνεται εύκολα αντιληπτό, για όσους τουλάχιστον γνωρίζουν τι σημαίνει Περιβαλλοντική Αδειοδότηση, ότι η καθυστέρηση που θα προκληθεί θα είναι τεράστια και άδικη για τους ίδιους τους νησιωτικούς προορισμούς που θα στερηθούν αυτό το μέσο για κάποια χρόνια ακόμα.
Ζαγοράκης Βαγγέλης
Γενικός Διευθυντής
HELLENIC SEAPLANES SA
Η εταιρεία μας τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία δεκαπέντε (15) Υδατοδρομίων εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένων της χώρας μας.
Τα περισσότερα από αυτά τα έργα βρίσκονται σε ιδιαίτερα ώριμη αδειοδοτική φάση. Έχουμε ήδη λάβει οκτώ (8) εγκρίσεις περιβαλλοντικών Όρων και το δίκτυο των Σποράδων (Αλόννησος, Σκύρος, Σκόπελος) μαζί με Πάτμο και Τήνο είναι ουσιαστικά έτοιμα προς κατασκευή. Για όλα τα παραπάνω η εταιρεία μας έχει επενδύσει ένα πολύ σημαντικό ποσό. Αξίζει δε να επαναλάβουμε ότι ΟΛΑ τα ιδιωτικά Υδατοδρόμια έχουν έρθει στην κατοχή μας μέσω ανοιχτών διαγωνισμών που αφορούσαν τόσο την Ίδρυση όσο και την Λειτουργία των εν λόγω Υδατοδρομίων.
Προκύπτει λοιπόν εύλογα το ερώτημα, γιατί στις μεταβατικές διατάξεις δεν λαμβάνεται μέριμνα για τις εκκρεμούσες αιτήσεις ουτως ώστε αυτές τουλάχιστον οι Άδειες Ίδρυσης να πάνε στον Ιδιώτη που έχει επενδύσει πέρα από χρήματα, χρόνο και πολύ προσπάθεια και βάσει ποιας διαδικασίας μπορεί ένας νόμος να ακυρώνει διαγωνισμούς που έγιναν από πριν τρία χρόνια και μέχρι πριν δυο μήνες?
Το ερώτημα αυτό γίνεται ποιο εύλογο αν λάβουμε υπόψη την διατύπωση του Άρθρου 15 παρ 1α του παρόντος νομοσχεδίου, όπου ρητά αναφέρεται ότι: «Ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου μπορεί να μεταβιβάσει την άδειά του σε φορέα που πληροί τις προϋποθέσεις του Άρθρου 6». Όπου στο Άρθρο 6 υπάρχει και ο Ιδιώτης επενδυτής. Αφού λοιπόν ο αρμόδιος Δημόσιος Φορέας, έχει ήδη επιλέξει τον Ιδιώτη για την Ίδρυση και Λειτουργία Υδατοδρομίου μέσα από διαγωνισμό, δεν θα ήταν πιο δίκαιο η Άδεια Ίδρυσης των εκκρεμουσών Αιτήσεων να βγαίνει στο όνομα του Ιδιώτη?
Ζαγοράκης Βαγγέλης
Γενικός Διευθυντής
HELLENIC SEAPLANES SA
Άρθρο 32 παρ. Α αναφέρει: Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές εφόσον έχει εκδοθεί απόφαση του αρμόδιου φορέα για την παραχώρηση του χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου η άδεια ίδρυσης χορηγείται στον φορέα που προέβη στην παραχώρηση αυτή.
Η εταιρεία ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε/ HELLENIC SEAPLANES S.A. δραστηριοποιείται τα τελευταία 3,5 χρόνια έχοντας ως αντικείμενο πέραν του πτητικού έργου και την εξασφάλιση της λειτουργίας όσο το δυνατόν περισσότερων Υδατοδρομίων στην Ελλάδα ιδιωτικών ή δημοσίων. Μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, ενώ πέραν των 50 υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται στη φάση αδειοδότησης ή αλλιώς στην κατηγορία «εκκρεμούσες αιτήσεις».
Το δημόσιο υφαρπάζει όλες τις εκκρεμείς άδειες των ιδιωτικών επενδυτικών προσπαθειών δηλαδή?
Τα χρήματα που δαπανήθηκαν για να φτάσουν οι άδειες μέχρι το σημερινό επίπεδο, ο κόπος των τελευταίων ετών χάνεται αυτό λέει στο άρθρο 32?
Η εν λόγω ρύθμιση αποτελεί άμεσο χτύπημα στην βιωσιμότητα της Hellenic Seaplanes, η οποία τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη δικτύου ιδιωτικών υδατοδρομίων και μέχρι τώρα έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα για 15 υδατοδρόμια τα οποία τα περισσότερα είναι έτοιμα προς κατασκευή: Σκύρος, Αλόννησος, Σκόπελος, Αμφιλοχία, Τήνος, Πάτμος, Θάσος, Σητεία, Αιδηψός, Κάρυστος, Χαλκίδα, Κύμη, Χίος, Ψαρά, Οινούσσες.
Για τα ανωτέρω υδατοδρόμια η εταιρεία έχει επενδύσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, έως σήμερα που αφορούν κυρίως μισθώματα των προηγούμενων ετών, εγγυητικές επιστολές και τα έξοδά τους, έξοδα μελετών (Περιβαλλοντικών και Τεχνικών), αμοιβές προσωπικού, παράβολα αιτήσεων κτλ.