- Σε περιπτώσεις υπολειτουργίας των δημοσίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων λόγω εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών.
- Οι σταθμοί ραδιοερασιτέχνη που είναι ενταγμένοι σε κατάλογο ερασιτεχνικών σταθμών συστήματος ΠΣΕΑ χρησιμοποιούνται για την παροχή ραδιοεπικοινωνιακής συνδρομής από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες όπως η Αστυνομία, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Λιμενικό Σώμα κ.λ.π. στις ανωτέρω περιπτώσεις. Τους σταθμούς χειρίζονται αποκλειστικά οι κάτοχοι των ενταγμένων ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.
Αρχική Νέος Κανονισμός Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών ΑσυρμάτουΆρθρο 17 – Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκτάκτων αναγκών
Άρθρο 17 – Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκτάκτων αναγκών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ορισμοί
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Εξετάσεις για την Απόκτηση Πτυχίου Ραδιοερασιτέχνη
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Εξεταστική Επιτροπή
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Διαδικασίες Εξετάσεων, Εξεταζόμενα Μαθήματα και Βαθμολογία
- 91 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Κατηγορίες ραδιοερασιτεχνικών αδειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Δικαίωμα Ελληνικής άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας ερασιτεχνικού σταθμού ασυρμάτου.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Χορήγηση αδειών (πλην Ειδικών Ελληνικών αδειών)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Ανανέωση – Τροποποίηση των αδειών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αρμοδιότητες Υπηρεσιών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Κυρώσεις
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διακριτικά κλήσης και ειδικά διακριτικά κλήσης.
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ραδιοερασιτεχνικές περιοχές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ραδιοερασιτεχνικοί σύλλογοι
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Λειτουργία Ραδιοερασιτεχνικών σταθμών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού επί πλωτών μέσων και αεροσκαφών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκτάκτων αναγκών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ένταξη των ραδιοερασιτεχνών στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Ραδιοερασιτεχνικός εξοπλισμός
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τεχνικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Κάτοχοι αλλοδαπής ραδιοερασιτεχνικής άδειας που εκδόθηκε σύμφωνα με την CEPT
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Κάτοχοι αλλοδαπής άδειας ραδιοερασιτέχνη μη σύμφωνης με την CEPT
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Ειδική Ελληνική άδεια ραδιοερασιτέχνη «SV0» βάσει άδειας της αλλοδαπής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικών σταθμών αλλοδαπών στην Ελλάδα.
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Έγκριση Πινάκων αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μεταβατικές διατάξεις – Καταργούμενες διατάξεις – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
10 Αυγούστου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
ΚανονισμόςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 468 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Άρθρο 17 παρ.1
1. Σε περιπτώσεις υπολειτουργίας των δημοσίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων λόγω εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών.
Σχόλια: Αντικατάσταση της παραγράφου με:
Σε κάθε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί και οι χειριστές αυτών καθώς και κάθε είδους δίκτυο ραδιοερασιτεχνικών αναμεταδοτών – επαναληπτών χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών.
Προτείνουμε επίσης τον ορισμού διαύλου σύμφωνα με την κατανομή συχνοτήτων και διαμορφώσεων (Bandplan) της Διεθνούς Ενώσεως Ραδιοερασιτεχνών ( IARU – International Amateur Radio Union – Region 1) σε κάθε υποζώνη συχνοτήτων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη ως δίαυλος επικοινωνίας έκτατων αναγκών. Κάθε εκπομπή εκτός συνθηκών έκτατης ανάγκης στους συγκεκριμένους διαύλους συνιστά το αδίκημα της επιζήμιας παρεμβολής και επιφέρει τις προβλεπόμενες κυρώσεις από τον παρόν κανονισμό.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες π.χ. Αστυνομία, Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας κ.α. Υποχρεούνται να ενημερώνουν τους ραδιοερασιτέχνες μέσω των συλλόγων αυτών από έναρξης του παρόντος τους διαύλους επικοινωνίας μεταξύ τους ή την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού από πλευράς των υπηρεσιών αυτών για επικοινωνία στους ως άνω ορισμένους από τον κανονισμό διαύλους.
Η ύπαρξη ενός μικτού φορέα Κρατικών υπηρεσιών – Ραδιοερασιτεχνών στη χώρα μας για έκτακτες ανάγκες είναι πλέον επιτακτική.
Η μακροχρόνια ενασχόληση μου με επικοινωνίες σε έκτακτες ανάγκες έχει δείξει ότι ενώ πολύς κόσμος ( Ραδιοερασιτέχνες ) είναι πρόθυμος να βοηθήσει δεν ξέρει ή δεν έχει διδαχθεί πως.
Η «Βαβέλ» των εμπλεκομένων υπηρεσιών είναι μόνιμο πρόβλημα. Η κάθε υπηρεσία έχει το δικό της δίκτυο και η διυπηρεσιακή επικοινωνία σε πολλές περιπτώσεις είναι αδύνατη.
Επίσης η ένταξη ειδικού κεφαλαίου στην διδασκαλία και την εξέταση υποψηφίων Ραδιοερασιτεχνών που θα αφορά στις έκτακτες ανάγκες είναι μια αναγκαιότητα που κατά την γνώμη μου πρέπει να συμπεριληφθεί σε αυτό το σχέδιο νόμου.
SV5BYR
Όλοι οι ραδιοερασιτέχνες, μέλοι συλλόγων και μη θα έπρεπε να είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν έστω 1 (ένα) σεμινάριο για έκτακτες ανάγκες έστω ανά ένα ή δύο έτη ώστε να γνωρίζει τα βασικά, σεμινάριο που θα διοργανώνει κάποιος κρατικός φορέας.
ποιός θα είναι ο φορέας που θα συντονίσει τον παραπάνω μηχανισμό;
Κανείς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να με ρωτήσει για τις δυνατότητες του σταθμού μου και πώς θα μπορούσε αυτός να φανεί χρήσιμος στο κράτος.
Με βάση την αρχή της ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο, πρέπει να έχουν ίδια δυσκολία οι εξετάσεις για τους εξεταζόμενους, ανεξαρτήτου της ΑΠΥ που επιλέγουν να εξεταστούν.
Δι’ αυτού χρειάζεται μία προσθήκη στο Παράρτημα 2, Ύλη εξετάσεων: 1.2.4 – κεφάλαιο Δ «Αποστολή και λήψη σημάτων Morse».
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «με ταχύτητα όχι μικρότερη από 5 λέξεις το λεπτό» και δεν διευκρινίζεται η μέγιστη ταχύτητα λήψης που μπορεί κάποιος να εξεταστεί.
-Έτσι σύμφωνα με το υπό διαβούλευση κείμενο, ο εξεταζόμενος, μπορεί σε ένα εξεταστικό κέντρο, να κριθεί να αποδείξει την ικανότητά του στη λήψη, καταγράφοντας σήματα μορς ταχύτητας ακόμα και 1024 λέξεων το λεπτό (κάτι που προφανώς είναι αδύνατο και τον οδηγεί σε βέβαιη αποτυχία), ενώ σε κάποιο άλλο εξεταστικό κέντρο η ταχύτητα λήψης να οριστεί σε 10 λέξεις το λεπτό.
-Θα μπορούσε λοιπόν να γραφτεί: «Με ταχύτητα όχι μικρότερη από 5 λέξεις το λεπτό στη λήψη και εκπομπή και όχι μεγαλύτερη από 10 λέξεις το λεπτό στην λήψη».
Ελπίζω να συμπεριλάβετε την υπόδειξή μου στο νέο Ραδιοερασιτεχνικό Κανονισμό.
Β. Ράπτης