- Σε περιπτώσεις υπολειτουργίας των δημοσίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων λόγω εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών.
- Οι σταθμοί ραδιοερασιτέχνη που είναι ενταγμένοι σε κατάλογο ερασιτεχνικών σταθμών συστήματος ΠΣΕΑ χρησιμοποιούνται για την παροχή ραδιοεπικοινωνιακής συνδρομής από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες όπως η Αστυνομία, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Λιμενικό Σώμα κ.λ.π. στις ανωτέρω περιπτώσεις. Τους σταθμούς χειρίζονται αποκλειστικά οι κάτοχοι των ενταγμένων ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 17 – Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκτάκτων αναγκών"
#1 Σχόλιο Από Βασίλης Ράπτης Στις 11 Αύγουστος, 2010 @ 15:38
Με βάση την αρχή της ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο, πρέπει να έχουν ίδια δυσκολία οι εξετάσεις για τους εξεταζόμενους, ανεξαρτήτου της ΑΠΥ που επιλέγουν να εξεταστούν.
Δι’ αυτού χρειάζεται μία προσθήκη στο Παράρτημα 2, Ύλη εξετάσεων: 1.2.4 – κεφάλαιο Δ «Αποστολή και λήψη σημάτων Morse».
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «με ταχύτητα όχι μικρότερη από 5 λέξεις το λεπτό» και δεν διευκρινίζεται η μέγιστη ταχύτητα λήψης που μπορεί κάποιος να εξεταστεί.
-Έτσι σύμφωνα με το υπό διαβούλευση κείμενο, ο εξεταζόμενος, μπορεί σε ένα εξεταστικό κέντρο, να κριθεί να αποδείξει την ικανότητά του στη λήψη, καταγράφοντας σήματα μορς ταχύτητας ακόμα και 1024 λέξεων το λεπτό (κάτι που προφανώς είναι αδύνατο και τον οδηγεί σε βέβαιη αποτυχία), ενώ σε κάποιο άλλο εξεταστικό κέντρο η ταχύτητα λήψης να οριστεί σε 10 λέξεις το λεπτό.
-Θα μπορούσε λοιπόν να γραφτεί: «Με ταχύτητα όχι μικρότερη από 5 λέξεις το λεπτό στη λήψη και εκπομπή και όχι μεγαλύτερη από 10 λέξεις το λεπτό στην λήψη».
Ελπίζω να συμπεριλάβετε την υπόδειξή μου στο νέο Ραδιοερασιτεχνικό Κανονισμό.
Β. Ράπτης
#2 Σχόλιο Από Αντώνης Στις 19 Αύγουστος, 2010 @ 22:40
ποιός θα είναι ο φορέας που θα συντονίσει τον παραπάνω μηχανισμό;
Κανείς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να με ρωτήσει για τις δυνατότητες του σταθμού μου και πώς θα μπορούσε αυτός να φανεί χρήσιμος στο κράτος.
#3 Σχόλιο Από Σπύρος Ξανθόπουλος – SV2EVS Στις 23 Αύγουστος, 2010 @ 14:16
Όλοι οι ραδιοερασιτέχνες, μέλοι συλλόγων και μη θα έπρεπε να είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν έστω 1 (ένα) σεμινάριο για έκτακτες ανάγκες έστω ανά ένα ή δύο έτη ώστε να γνωρίζει τα βασικά, σεμινάριο που θα διοργανώνει κάποιος κρατικός φορέας.
#4 Σχόλιο Από Μπαλασκάς Μιχάλης SV5BYR Στις 7 Σεπτέμβριος, 2010 @ 10:21
Η ύπαρξη ενός μικτού φορέα Κρατικών υπηρεσιών – Ραδιοερασιτεχνών στη χώρα μας για έκτακτες ανάγκες είναι πλέον επιτακτική.
Η μακροχρόνια ενασχόληση μου με επικοινωνίες σε έκτακτες ανάγκες έχει δείξει ότι ενώ πολύς κόσμος ( Ραδιοερασιτέχνες ) είναι πρόθυμος να βοηθήσει δεν ξέρει ή δεν έχει διδαχθεί πως.
Η «Βαβέλ» των εμπλεκομένων υπηρεσιών είναι μόνιμο πρόβλημα. Η κάθε υπηρεσία έχει το δικό της δίκτυο και η διυπηρεσιακή επικοινωνία σε πολλές περιπτώσεις είναι αδύνατη.
Επίσης η ένταξη ειδικού κεφαλαίου στην διδασκαλία και την εξέταση υποψηφίων Ραδιοερασιτεχνών που θα αφορά στις έκτακτες ανάγκες είναι μια αναγκαιότητα που κατά την γνώμη μου πρέπει να συμπεριληφθεί σε αυτό το σχέδιο νόμου.
SV5BYR
#5 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 15 Σεπτέμβριος, 2010 @ 13:37
Άρθρο 17 παρ.1
1. Σε περιπτώσεις υπολειτουργίας των δημοσίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων λόγω εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών.
Σχόλια: Αντικατάσταση της παραγράφου με:
Σε κάθε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί και οι χειριστές αυτών καθώς και κάθε είδους δίκτυο ραδιοερασιτεχνικών αναμεταδοτών – επαναληπτών χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών.
Προτείνουμε επίσης τον ορισμού διαύλου σύμφωνα με την κατανομή συχνοτήτων και διαμορφώσεων (Bandplan) της Διεθνούς Ενώσεως Ραδιοερασιτεχνών ( IARU – International Amateur Radio Union – Region 1) σε κάθε υποζώνη συχνοτήτων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη ως δίαυλος επικοινωνίας έκτατων αναγκών. Κάθε εκπομπή εκτός συνθηκών έκτατης ανάγκης στους συγκεκριμένους διαύλους συνιστά το αδίκημα της επιζήμιας παρεμβολής και επιφέρει τις προβλεπόμενες κυρώσεις από τον παρόν κανονισμό.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες π.χ. Αστυνομία, Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας κ.α. Υποχρεούνται να ενημερώνουν τους ραδιοερασιτέχνες μέσω των συλλόγων αυτών από έναρξης του παρόντος τους διαύλους επικοινωνίας μεταξύ τους ή την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού από πλευράς των υπηρεσιών αυτών για επικοινωνία στους ως άνω ορισμένους από τον κανονισμό διαύλους.