- Στις ΑΠΥ ανατίθενται οι αρμοδιότητες που αφορούν στην:
- 1.1. διενέργεια εξετάσεων για απόκτηση πτυχίου ραδιοερασιτέχνη,
- 1.2. έκδοση των πτυχίων,
- 1.3. έκδοση, τροποποίηση, ανανέωση των Ελληνικών αδειών συμπεριλαμβανομένων και των αδειών της σειράς «SV0» (sierra victor zero),
- 1.4. έκδοση, τροποποίηση, ανανέωση των αδειών ραδιοερασιτεχνικών σταθμών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνιών.
- 1.5. έλεγχο του παρόντος κανονισμού και επιβολή προβλεπομένων κυρώσεων.
- Οι ΑΠΥ τηρούν Μητρώο αδειών λειτουργίας ερασιτεχνικών σταθμών που έχουν εκδώσει.
- Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
- 3.1. κατανομής-έγκρισης των ραδιοερασιτεχνικών διακριτικών κλήσεως στις ΑΠΥ,
- 3.2. σχεδιασμού, έκδοσης και διανομής στις ΑΠΥ, των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων (πολλαπλών επιλογών) για τις εξετάσεις απόκτησης πτυχίου ραδιοερασιτέχνη,
- 3.3. καθορισμού του «τύπου» των εντύπων των πτυχίων και αδειών ραδιοερασιτεχνών καθώς και έκδοσης και διανομή στις ΑΠΥ των εντύπων αυτών,
- 3.4. καθορισμού του «τύπου» αιτήσεων και δικαιολογητικών των φακέλων για θέματα έγκρισης πινάκων αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων.
- 3.5. ειδικής έγκρισης για την πραγματοποίηση δοκιμών σταθμών με χρήση μεγαλύτερης ισχύος της επιτρεπομένης ή/και σε ζώνες συχνοτήτων εκτός αυτών που έχουν απονεμηθεί στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη.
- 3.6. ανάληψης ή υποστήριξης διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη του Ελληνικού ραδιοερασιτεχνισμού (π.χ. ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, διοργάνωση συνεδρίων, εκθέσεων, έκδοση ειδικών εντύπων, ενημερωτικών σεμιναρίων που απευθύνονται σε υπαλλήλους των ΑΠΥ κλπ),
- 3.7. έκδοσης οδηγιών για την ορθή εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού και την ασφαλέστερη λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών,
- 3.8. έκδοσης οδηγιών, σε συνεργασία με την ΕΕΑΕ, για την πιστοποίηση από τους ίδιους τους ραδιοερασιτέχνες της προστασίας από ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, την λήψη κατάλληλων μέτρων κ.λ.π.
- Για τα θέματα εποπτείας του ραδιοφάσματος και της προστασίας από παρεμβολές επιλαμβάνεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Στις αρμοδιότητες της κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΥΜΔ προτείνουμε να προστεθεί και η τήρηση Εθνικού Μητρώου Ραδιοερασιτεχνών σε συνεργασία με τις ΑΠΥ
1. Πρέπει να προστεθεί η αρμοδιότητα των ΑΠΥ για τη χορήγηση γενικών και ειδικών διακριτικών κλήσης, κατά τα οριζόμενα στο εδ. 10 του άρθρου 12 και στο Παράρτημα 1.
Σ.Σ. Οι αριθμοί παραπέμπουν και αντιστοιχούν σε παραγράφους και εδάφια του υπό διαβούλευση σχεδίου
Σύμφωνα με αυτά που αναφέρουμε στην παρατήρησή μας για την παράγραφο 1.5 σχετικά με την ανάληψη της ευθύνης για την επιτήρηση των ραδιοσυχνοτήτων από το ΥΥΜΔ, θα πρέπει να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος και μάλιστα στην πρώτη θέση:
§ 3 Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες
§ 3.1 επιτήρησης των ραδιοσυχνοτήτων της Υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη,
§ 3 Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
§ 3.6: ανάληψης και υποστήριξης διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη του Ελληνικού ραδιοερασιτεχνισμού (π.χ. ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, διοργάνωση συνεδρίων, εκθέσεων, έκδοση ειδικών εντύπων, ενημερωτικών σεμιναρίων που απευθύνονται σε υπαλλήλους των ΑΠΥ κλπ),
§ 3.7: έκδοσης οδηγιών για την ορθή εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού και την ασφαλέστερη λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.
Τα «ενημερωτικά σεμινάρια» προς υπαλλήλους των ΑΠΥ, που αναφέρονται στο 3.6, προϋποθέτουν εθελοντική συμμετοχή. Από την μέχρι σήμερα εμπειρία μας από τους «αρμόδιους» υπαλλήλους των Νομαρχιών θεωρούμε απαραίτητη την «υποχρεωτική εκπαίδευση» των υπαλλήλων των ΑΠΥ, η οποία θα πρέπει να περιληφθεί στην παράγραφο 3.7.
§ 2: Οι ΑΠΥ τηρούν Μητρώο αδειών λειτουργίας ερασιτεχνικών σταθμών που έχουν εκδώσει.
Εάν μόνο οι ΑΠΥ τηρούν Μητρώο των αδειών που έχουν εκδώσει, δεν θα μπορεί να γίνει έλεγχος από Υπηρεσίες άλλων περιοχών. Π.χ. αν πάει κάποιος διακοπές στη Ρόδο κι έρθει η Αστυνομία να ελέγξει την άδειά του, πώς θα βεβαιωθεί ότι είναι γνήσια και σε ισχύ; Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί κεντρική Data Base στο ΥΥΜΔ, στην οποία να έχουν πρόσβαση (read only) όλες οι ενδιαφερόμενες Υπηρεσίες. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει όλες οι (μέχρι σήμερα αρμόδιες) Νομαρχίες να στείλουν ψηφιακό αρχείο (σε προσυμφωνημένο format) με τις άδειες που έχουν εκδώσει μέχρι σήμερα και από δω και πέρα οι ΑΠΥ να στέλνουν τα στοιχεία για τις καινούργιες άδειες μετά από κάθε εξεταστική περίοδο. Στη βάση αυτή θα πρέπει να αναφέρεται και η ημερομηνία λήξης της αδείας, για να μπορεί να ελεγχθεί και το αν η άδεια είναι σε ισχύ.
§ 1 Στις ΑΠΥ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
§ 1.5 Έλεγχος του παρόντος κανονισμού και επιβολή προβλεπομένων κυρώσεων
Από την εμπειρία μας των τελευταίων 8 χρόνων από την ισχύ του προηγούμενου Κανονισμού έχουμε δει ότι οι ΑΠΥ αδυνατούν ΠΛΗΡΩΣ να επιληφθούν θεμάτων ελέγχου του κανονισμού και επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων, αφού δεν διαθέτουν ούτε ειδικευμένο προσωπικό ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό για την επιτήρηση των ραδιοσυχνοτήτων. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει πλήρης αναρχία στις ραδιοερασιτεχνικές συχνότητες, αφού όλοι γνωρίζουν ότι καμία Υπηρεσία δεν ελέγχει ποιος εκπέμπει πού και τι λέει. Θεωρούμε ότι οι αρμοδιότητες αυτές θα πρέπει να περάσουν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ, αφού διαθέτει την τεχνική υποδομή και υπαλλήλους με γνώση του αντικειμένου.
Άρθρο 10: Στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών, κεντρικών και περιφερειακών, πρέπει να προβλεφθεί η τήρηση και συμπλήρωση ηλεκτρονικού μητρώου των Ελλήνων ραδιοερασιτεχνών, στα πρότυπα του μητρώου που τηρεί η Αμερικάνικη επιτροπή επικοινωνιών, με καταχωρημένη την ημερομηνία λήξης της άδειας. Έτσι θα είναι δυνατή και η ηλεκτρονική ειδοποίηση του ενδιαφερόμενου περί της ημερομηνίας λήξης της άδειάς του και επιτέλους θα περάσουμε στην εποχή των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, αφού μεταξύ άλλων θα μπορεί να δοθεί η δυνατότητα καλύτερης ή άλλης διαφορετικής διαχείρισης των διακριτικών που υπάρχουν και γιατί όχι η εκχώρηση «επιθυμητών» διακριτικών μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου ή η διανομή «δεξαμενών» διακριτικών σε περιοχές, κλπ. Ως εκ τούτου η παρ. 2 να τροποποιηθεί ως εξής:
«2 Οι ΑΠΥ τηρούν Ηλεκτρονικό Μητρώο αδειών λειτουργίας ερασιτεχνικών σταθμών που έχουν εκδώσει.»
και παράλληλα στην παρ.3 να προστεθεί εδάφιο 3.9 ως εξής:
«3.9 τήρηση ηλεκτρονικού μητρώου δημοσιευμένου στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τα στοιχεία που θα παρέχουν οι ΑΠΥ.»
1. Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
3.4. καθορισμού του «τύπου» αιτήσεων και δικαιολογητικών των φακέλων για θέματα έγκρισης πινάκων αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων.
Πιστεύω ότι χρειάζονται και οι παρακάτω προσθήκες:
Σαφής και πλήρης τεχνική περιγραφή του αναμεταδότη καθώς και σκοπός της τοποθέτησης του.
Η αίτηση που θα καταθέτουν τα σωματεία για έγκριση λειτουργίας αναμεταδότη, να συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση τους, στην οποία θα δηλώνεται ότι μέχρι την έγκριση του ο νέος αναμεταδότης δεν θα λειτουργήσει καθώς και ότι το σωματείο μέχρι σήμερα έχει θέσει σε λειτουργία και λειτουργεί μόνο αδειοδοτημένους αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάρους.
Υποχρέωση των ραδιοερασιτεχνικών σωματείων, στην κεντρική σελίδα τους στο διαδίκτυο, να αναρτούν πλήρη κατάλογο των αναμεταδοτών-επαναληπτών- ραδιοφάρων που έχουν την κυριότητα καθώς και των σχετικών αδειών λειτουργίας τους.
Υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη του χώρου που θα εγκατασταθεί ο επαναλήπτης, ότι ανά πάσα στιγμή θα διευκολύνεται ο έλεγχος του επαναλήπτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Πριν την χορήγηση οποιασδήποτε αδείας, θα πρέπει να έχει γίνει η σχετική εναρμόνιση. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εναρμόνιση κάθε νέου αναμεταδότη το πολύ εντός δύο – τριών μηνών.
Αυτή τη στιγμή έχουν δοθεί αρκετές άδειες λειτουργίας αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων στη χώρα μας αλλά, τα σωματεία δεν δείχνουν πνεύμα συνεργασίας μεταξύ τους. Γνώμη μου είναι, να χορηγούνται άδειες κατά προτεραιότητα κυρίως σε περιοχές που δεν λειτουργεί άλλος επαναλήπτης. Σε περιοχές που ήδη λειτουργούν ένας ή δύο επαναλήπτες, δεν υπάρχει νόημα να χορηγούνται και άλλες άδειες. Οι ραδιοερασιτέχνες μπορούν να χρησιμοποιούν τους τοπικούς επαναλήπτες και όχι κάθε σωματείο να θέλει να τοποθετεί επαναλήπτες εκεί που ήδη υπάρχουν και λειτουργούν. Η κατάσταση αυτή μελλοντικά θα οδηγήσει στην καλύτερη συνεργασία των ραδιοερασιτεχνών αλλά και των σωματείων μεταξύ τους.
Η ΕΕΤΤ, έχει επωμιστεί ένα τεράστιο και σοβαρό έργο σε ότι «άϋλο» αωρείται, από θέματα αδειοδοτήσεων, ελέγχων, μελετών, γνωμοδοτήσεων, κινητής τηλεφωνίας κλπ.
Σε θεωρητική βάση να είναι και συνάδελφος-συναγωνιστής-αρωγός των Ρ/Ε είναι το ιδανικό. Αλλά η υποστελέχωση και η ύπαρξη 2~3 κλιμακίων στην Ελλάδα, παρά τις φιλότιμες προσπάθεες που καταβάλει, είναι σχεδόν αδύνατο να είναι πάντα στο πλευρό μας για να λειτουργεί αυτεπάγγελτα scannάροντας όλο το ραφιοφάσμα.
Στη Μ.Βρεττανία δίνονται με έυκολες διαδικασίες Ρ/Ε άδεις (Μ0..) με περιορισμό στη χαμηλή εκπομπή (<10W). Αν όμως σου "ξεφύγει" και "γκαζώσεις" λίγο παραπάνω, την επόμενη μέρα η εκεί ΕΕΤΤ θα σου χτυπήσει την πόρτα.
Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για την Ελλάδα, ειδικά αυτές τις δύσκολες εποχές οι Υπηρεσία αυτή να μπορεί να ανταπεξέλθει στο 100% του ρόλου της. Σίγουρα θα υπάρχουν σοβαρότερες προταιρεότητες για να συνδράμει.
Προτείνω την παραμονή της αρμοδιότητας στο ΥΥΜΔ για την εκχώρηση των Ειδικών Διακριτικών Κλήσεως και όχι στα ΑΠΥ.
Εφόσον θα είναι μία και εννιαία η Υπηρεσία που θα το κάνει δε θα υπάρξει περίπτωση λάθους, διπλών εκχωρήσεων κλπ.
3.6. ανάληψης ή υποστήριξης διαφόρων δράσεων…. έκδοση ειδικών εντύπων, ενημερωτικών σεμιναρίων που απευθύνονται σε υπαλλήλους των ΑΠΥ κλπ)
Θα ήταν ευχής εργο να εκδοθεί ενα φυλλάδιο το οποιο να φέρει την σφραγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
το οποιο να απευθύνεται στον μέσο πολίτη (ο οποιος δεν οφείλει να γνωρίζει τεχνικες λεπτομέρειες)
και με απλό και κατανοητό τρόπο να εξηγεί τα του ραδιοερασιτεχνισμου,
τα οφέλη που απολαμβάνει η κοινωνία απο αυτόν,
να αναφέρει ΡΗΤΑ την παντελή έλλειψη ομοιότητας ανάμεσα στις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και τις ραδιοερασιτεχνικές, προς αποφυγή των καθημερινών παρεξηγήσεων,
το οτι νομος ορίζει οτι ο ραδιοερασιτέχνης δύναται να προβαίνει σε σχετικές δραστηριότητες, και να αναφέρονται οι νόμοι που διέπουν την λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών και οι εξαιρέσεις των 2801/2000 και 3431/2006 που ισχύουν,
διότι ενα τέτοιο εντυπο θα ηταν εξαιρετικά χρήσιμο σε όλους όσους ασχολουμαστε με τον ραδιοερασιτεχνισμό και θα ελυνε κάποιες απορίες στον μέσο πολίτη.
θα πρέπει να ειναι καλοσχεδιασμένο και ελκυστικό, θα πρέπει να ειναι ευανάγνωστο γιατι το ηλικιακό group που στοχευει συνήθως πάσχει απο προβλήματα όρασης, θα πρέπει να εξηγεί τα πράγματα λιτά και κατανοητά και δεν θα πρέπει να ειναι πολυσέλιδο, ωστε η ανάγνωσή του να κουράζει τον αναγνώστη αλλά και για λόγους κόστους.
Το εντυπο θα πρέπει να χορηγείται δωρεάν, και σε επαρκή ποσότητα (μέχρι 100 τεμάχια) στους ραδιοερασιτέχνες που θα το ζητήσουν, και θα πρέπει να ειναι διαθέσιμο απο την οικεία ΑΠΥ του ραδιοερασιτέχνη. Επίσης, θα πρέπει να χορηγήται στους ραδιοερασιτεχνικους συλλόγους κατ απαίτηση ωστε να μπορουν οι ίδιοι να το χορηγήσουν στα μέλη τους.
Συμφωνώ και επαυξάνω.
Υπάρχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ αναγκη για επιτήρηση ΚΑΙ του δικου μας τμήματος του φάσματος, και βεβαιως και η ΕΕΤΤ διαθέτει πλέον και την υποδομή και το εμψυχο προσωπικό για να κάνει αυτην την δράση.
Ισως και ενα τηλέφωνο στο τμήμα ελέγχου φάσματος που θα επιτρέπει την «αυτόφωρη» καταγραφη του παρεμβάλλοντα να ειναι απαραίτητο.
Ετσι, και υπο το σκεπτικό του «ο φόβος φυλάει τα έρημα» και μόνο, πολλοι συνάδελφοι (και μέλλοντες συνάδελφοι) θα πεισθουν (και ισως και θα παραδειγματισθουν(!)) ωστε να αρχίσουν να τηρουν τα νόμιμα στο ακέραιο.
στο άρθρο 10&4 να προστεθεί »και οι Επιβλαβείς ή επιζήμιες παρεμβολές» και »αυτεπάγγελτα»
΄Ητοι:
Για τα θέματα εποπτείας του ραδιοφάσματος και της προστασίας από παρεμβολές »και επιβλαβείς ή επιζήμιες παρεμβολές» επιλαμβάνεται »αυτεπάγγελτα» η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.