Ο παρών νόμος αποτελεί προσαρμογή στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014, για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στην Ένωση, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και εν γένει από τα υγρά συμβατικά καύσιμα και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα των μεταφορών.
Με τον παρόντα νόμο ορίζονται ελάχιστες προδιαγραφές για τη δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβανομένων των σημείων επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και των σημείων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (LNG και CNG) και υδρογόνου. Τέλος, ορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές για την επαναφόρτιση, τα σημεία ανεφοδιασμού και προδιαγραφές για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η πληροφόρηση των χρηστών.
Αρχική Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EEΆρθρο 01 – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 της Οδηγίας 2014/94/EE)
Άρθρο 01 – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 της Οδηγίας 2014/94/EE)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 01 – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 της Οδηγίας 2014/94/EE)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί (Άρθρο 2 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – Εθνικό πλαίσιο πολιτικής (Άρθρο 3 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Εφοδιασμός με ηλεκτρική ενέργεια για μεταφορές (Άρθρο 4 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Εφοδιασμός με υδρογόνο για οδικές μεταφορές (Άρθρο 5 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Εφοδιασμός με φυσικό αέριο για τις μεταφορές (Άρθρο 6 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)Άρθρο 06 – Εφοδιασμός με φυσικό αέριο για τις μεταφορές (Άρθρο 6 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Ενημέρωση των χρηστών (Άρθρο 7 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Υποβολή εκθέσεων και επανεξέταση (Άρθρο 10 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)Άρθρο 08 – Υποβολή εκθέσεων και επανεξέταση (Άρθρο 10 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα Παραρτήματα Ι και ΙΙ, τα οποία έχουν ως εξής:Άρθρο 09 – Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα Παραρτήματα Ι και ΙΙ, τα οποία έχουν ως εξής:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 114 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82), όπως ισχύει (Άρθρο 2 παρ.1 και άρθρα 4, 5 και 6 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 3710/2008 (Α’ 216), όπως ισχύει (άρθρο 6 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)Άρθρο 11 – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 3710/2008 (Α’ 216), όπως ισχύει (άρθρο 6 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Τροποποίηση Άρθρου 9 του ν. 3710/2008 (Α΄ 216), όπως ισχύει Ρυθμίσεις προώθησης των σχετικών με τα εναλλακτικά καύσιμα δραστηριοτήτων των συνεργείων οχημάτωνΆρθρο 12 – Τροποποίηση Άρθρου 9 του ν. 3710/2008 (Α΄ 216), όπως ισχύει Ρυθμίσεις προώθησης των σχετικών με τα εναλλακτικά καύσιμα δραστηριοτήτων των συνεργείων οχημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13Άρθρο 13
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 14 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Οκτωβρίου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2016, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 12 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Αναφορικά με την ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
1. Το φυσικό αέριο κατά την καύση του έχει σχεδόν ίδιες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε σχέση με το υγραέριο (προπάνιο και βουτάνιο) και επομένως δεν αποτελεί μία λύση φιλικότερη προς το περιβάλλον σε σχέση με την υπάρχουσα στο εμπόριο εναλλακτική του υγραερίου (LPG).
CH4 1 CO2 2 H2Ο
C4H10 4 CO2 5 H2Ο
25% 40%
2. Το φυσικό αέριο είναι ένα 100% εισαγόμενο προϊόν το οποίο προωθείται απευθείας στον τελικό καταναλωτή. Δεν υφίσταται δηλαδή καμία επεξεργασία στη Ελλάδα και επομένως έχει μηδενική προστιθέμενη αξία κατά την εισαγωγή και διάθεση του. Αντίθετα, το υγραέριο που διατίθεται στο εμπόριο για τις οδικές μεταφορές ή σε φιάλες για οικιακή/επαγγελματική χρήση είναι ένα προϊόν διύλισης του αργού πετρελαίου, παράγεται δηλαδή από τα εγχώρια διυλιστήρια και αποφέρει μία προστιθέμενη αξία της τάξης του 10% η οποία παραμένει εντός του Ελλαδικού χώρου και συνεισφέρει ανάλογα στην ελληνική οικονομία.
3. Το φυσικό αέριο δε παρέχει την ευελιξία στον τελικό καταναλωτή που παρέχει το υγραέριο για τον λόγο ότι το φυσικό αέριο δύσκολα συμπυκνώνεται και άρα αποθηκεύεται σε φιάλες, γεγονός που δεν βοηθά στην εξάπλωση του σε οικιακή/αστική χρήση όπου η απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή (αγωγοί) δεν θα είναι διαθέσιμη.
4. Η χρήση του φυσικού αερίου χρήζει ακριβών υλικοτεχνικών υποδομών, όπως ειδικού τύπου (π.χ. αυξημένου πάχους μετάλλου και ειδικών συνδέσεων των επιμέρους μερών) αγωγούς διακίνησης και φιάλες αποθήκευσης, για την αποφυγή διαρροής του προϊόντος. Οι υποδομές αυτές δεν κατασκευάζονται μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, επομένως για την ανάπτυξη των υποδομών για την χρήση του φυσικού αερίου απαιτείται εισαγωγή του εξοπλισμού από το εξωτερικό και επομένως μεταφορά κεφαλαίου εκτός του Ελλαδικού χώρου και της εγχώριας οικονομίας.
5. Το φυσικό αέριο τυγχάνει κρατικής επιδότησής και για τον λόγο αυτό εμφανίζεται στον καταναλωτή με χαμηλότερη τιμή από το υγραέριο. Αποτελεί δηλαδή μία λύση η οποία εμφανίζεται πιο οικονομική στον καταναλωτή αλλά όχι με καθαρά οικονομοτεχνικά κριτήρια και άρα δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
6. Σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιστεύουμε ότι η φόρτιση αυτών θα πρέπει να γίνεται σε κατάλληλα εξοπλισμένους ιδιωτικούς ή δημόσιους χώρους στάθμευσης και όχι σε πρατήρια ανεφοδιασμού καυσίμων. Η πολύωρη παραμονή των αυτοκινήτων σε πρατήρια καυσίμων τα οποία ως επί το πλείστων δεν διαθέτουν ειδικούς χώρους στάθμευσης δεν ενδείκνυται για λόγους ασφαλείας και θα πρέπει να αποφεύγεται.