1. Οι επιβάτες που διακινούνται με σιδηροδρομικά οχήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούνται να καταβάλλουν το νόμιμο κατά περίπτωση κόμιστρο της αντίστοιχης διαδρομής, και να φυλάσσουν το αποδεικτικό καταβολής, όταν τούτο εκδίδεται, καθ’ όλη την διάρκεια της διαδρομής και να το επιδεικνύουν όταν τους το ζητήσει ο αρμόδιος ελεγκτής. Ειδικά για τις περιπτώσεις του σιδηροδρομικού δικτύου που οι σιδηροδρομικοί σταθμοί εξυπηρετούνται αποκλειστικά από ακυρωτικά μηχανήματα, οι επιβάτες υποχρεούνται όπως φυλάσσουν και επιδεικνύουν εισιτήριο νόμιμα ακυρωμένο κατά το χρόνο παραμονής τους εντός των σιδηροδρομικών σταθμών στο χώρο μετά τα ακυρωτικά μηχανήματα.
2. Σε όσους δεν επιδεικνύουν το αποδεικτικό καταβολής κομίστρου ή νόμιμα ακυρωμένο εισιτήριο καθώς και σε όσους παραλείπουν να καταβάλουν το νόμιμο κόμιστρο επιβάλλεται το κατά περίπτωση προβλεπόμενο από τις κείμενες διατάξεις νόμου ή κανονιστικών πράξεων πρόστιμο, το οποίο δεν δύναται να είναι κατώτερο του 50% του εκάστοτε νόμιμου κομίστρου της αντίστοιχης διαδρομής.
3. Αρμόδια για τη διενέργεια του ελέγχου καταβολής κομίστρου και για την επιβολή του προστίμου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η επιβολή των προβλεπομένων από τις κείμενες διατάξεις προστίμων, καθώς και η βεβαίωση αυτών σε περίπτωση μη καταβολής τους από τον επιβάτη, γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του ν. 2669/1998 (ΦΕΚ Α΄ 283), όπως τροποποιήθηκε με τους ν. 3297/2004 (ΦΕΚ Α΄ 259) και ν. 3446/2006 (ΦΕΚ Α΄ 49), όπως εκάστοτε ισχύει. Λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδικασία επιβολής του προστίμου και βεβαίωσης αυτού δύνανται να ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
4. Το ύψος των προστίμων δύναται να αναπροσαρμόζεται με εισήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εγκρίνεται από τη Διυπουργική Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών σύμφωνα με το ν. 3429/2005 (ΦΕΚ Α΄ 314).
5. Στους διακινούμενους με σιδηροδρομικά οχήματα στο προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο εντός της περιοχής αρμοδιότητας ΟΑΣΑ, για το ύψος του προστίμου, τη διαδικασία και τα όργανα επιβολής του προστίμου, καθώς και τη βεβαίωση αυτού, εξακολουθούν να ισχύουν τα ήδη προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του ν. 2669/1998, όπως τροποποιήθηκε με τους ν. 3297/2004 και ν. 3446/2006.
6. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται με το παρόν άρθρο εξακολουθούν να ισχύουν και εφαρμόζονται οι λοιπές διατάξεις που αφορούν καθορισμό και είσπραξη προστίμων για διακίνηση με σιδηροδρομικά οχήματα.
Έχω μόλις τρεις ώρες που κατέβηκα από το τρένο και αγανακτισμένη μόλις τώρα βρήκα που μπορώ να διατιπώσω τις αρνητικές εντυπώσεις μου. Ελπίζω να ληφθούν υπόψη.
Χρησιμοποίησα τη διαδρομή Πάτρα-Κιάτο-Πειραιάς. Από την Πάτρα μέχρι το Κιάτο με λεοφωρείο του ΟΣΕ μπορώ να πω να εξής το Λεοφωρείο ήταν βρώμικο και ελεϊνό. Πολλά από τα καθίσματα ήταν χαλασμένα. Ενώ επιτρέπονταν στους επιβάτες να τρώνε μέσα στο όχημα επιβαρύνοντας ακόμη πιο πολύ τα πράγματα.
Ελεκτής υπήρχε μεν αλλά ποτέ του δε ζήτησε να δει τη φοιτητική μου ταυτότητα. Ούτε στα εκδοτήρια βέβαια μου τη ζήτησαν.
Από το Κιάτο τώρα μέχρι και το τέρμα Πειραιά έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Κανείς δεν επικύρωνε εισητήρια μάλλον κάνεις πλιν ελαχίστων δεν είχαν καν εισητήρια. Αθίγκανοι, ζητιάνοι και ένας ναρκομανής ταλαιπωρούσαν όλο το βαγόνι στο οποίο ήμουν. Ο κύριος υπο την επήρεια ουσιών προσπαθούσε να ανάψει και τσιγάρο! Τελικά ανενόχλητος μπαινόβγαινε στην τουαλέτα όπου και κάπνιζε. Παρατήρησα ότι πουθενά δεν υπήρχε κουδούνι κινδύνου γιατί πραγματικά ο εν λόγο κύριος ενοχλούσε μια παρέα με ανήλικα παιδιά!
Σκεφτόμουν τον Προαστικό σαν κάτι όπως το Μετρό της Αθήνας και ευχόμουν μια μέρα να φτάσει και την Πάτρα. Να πέρνω το ποδάλατο μου και να πηγαίνω περιχαρής στον προορισμό μου χωρίς το άνχος της κίνησης και της οδήγησης σε αυτούς τους κακούς δρόμους. Μετά από αυτά που είδα σήμερα αναθεωρώ. Ακόμη και αν φτάσει ποτέ λίγοι θα το προτιμούν υπο αυτές τις συνθήκες και θα αποδειχτεί ότι τσάμπα τόση αναμονή. Όπως το ίδιο λένε και πολλοί κάτοικοι του Κιάτου καιτων Αγ.Θεοδώρων… Δε ξέρω τι μέτρα θα ληφθούν και ποιο θα είναι το μέλλον των σιδηροδρόμων τελικά. Θέλω όμως το δικό μου μέλλον να βλέπει τόση κατάντια πια.
Για σιδηροδρομική εταιρεία , εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν θα προβλέπεται διαδικασία «είσπραξης προστίμου» και αν αυτές επιβάλλουν ΠΡΌΣΤΙΜΟ , από ποιες διατάξεις θα διέπονται και ποιά αρχή θα τα επιβλέπει ;
Πρέπει να επισημανθεί ότι άλλο ο έλεγχος επιβατών και άλλο η δυσκολία στην έκδοση εισιτηρίων.
Αν για παράδειγμα στη διαδρομή Καλαμάτα-Μεσσήνη (μήκους 30 λεπτών, αν θυμάμαι καλά) επιβιβάζονται 50 άτομα, το υπάρχον σύστημα χειρόγραφων εισιτηρίων αδυνατεί να λειτουργήσει αποδοτικά, με αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να μη πληρώνουν εισιτήριο (αν θέλει ένα λεπτό για κάθε εισιτήριο ο συνοδός-ελεγκτής, ίσα που προλαβαίνει να κόψει για τους μισούς επιβάτες – αν δεν κατέβουν ενδιάμεσα).
Ένα επιπλέον αρνητικό αποτέλεσμα είναι ότι στο τέλος της ημέρας η πληρότητα του τραίνου εμφανίζεται ΠΟΛΥ μικρότερη από τη πραγματική
(‘κόψαμε 25 εισιτήρια’ ενώ μεταφέρθηκαν 50 άτομα).
Επιβάλλεται η χρήση προτυπωμένων εισιτηρίων για τέτοιες (προαστιακού τύπου) διαδρομές, όπως και η γενίκευση της χρήσης αυτόματων πωλητών στους μη επανδρωμένους σταθμούς.
Ν.Φώτης
Το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι προβληματική ενδέχεται να μην είναι άσχετο με την πλημελή παρακολούθηση των λαθρεπιβατών από την πλευρά της.
πόσοι από εσάς έχετε χρησιμοποιήσει τρένο και έχετε ελεγχθεί από ελεγκτές?
Μήπως πρέπει κάποιος να ελέγχει και την ίδια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πλημελή εκτέλεση των καθηκόντων της?
Πηγαίντε μία βόλτα στην Γερμανία να δείτε πως λειτουργούν οι συδηρόδρομοι.
Σε 60 δευτερόλεπτα είχα βρεί τη διαδρομή που θέλω να ακολουθήσω, έκδοσα στον αυτόματο πωλητή 4 εισητήρια και πλήρωσα με πιστωτική κάρτα.
το ξαναλέω το κράτος είναι ο χειρότερος επιχειρηματίας. Το απέδειξε η αποτυχία των ανατολικοευρωπαϊκών πολιτικών συστημάτων στην πράξη.