1. Συστήνεται ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή με έδρα την Αττική η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), που υποστηρίζεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Α.Π.Α. έχει νομική προσωπικότητα και παρίσταται αυτοτελώς σε κάθε είδους δίκες.
2. Η Α.Π.Α. απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα. Η Α.Π.Α. υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3051/2002 (Α` 220), και υποβάλλει ετησίως έκθεση πεπραγμένων στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος με τη σειρά του τη διαβιβάζει στον Πρόεδρο της Βουλής, σύμφωνα με το άρθρο 138Α του Κανονισμού της Βουλής.
3. Η Α.Π.Α. είναι ανεξάρτητη, λειτουργικά και διοικητικά, από τη διοίκηση και τις οργανικές μονάδες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.).
Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 03 – Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)
Άρθρο 03 – Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Σκοπός της Α.Π.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Έσοδα της ΑΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Όργανα διοίκησηςΆρθρο 06 – Όργανα διοίκησης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αρμοδιότητες της Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Ανεξαρτησία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 08 – Ανεξαρτησία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Θητεία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 09 – Θητεία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Προσόντα διορισμού Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιλογή και διορισμός Διοικητή
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αρμοδιότητες Διοικητή Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, εξουσιοδότηση υπογραφήςΆρθρο 13 – Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, εξουσιοδότηση υπογραφής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 – Αποδοχές Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εκτελεστικό Συμβούλιο Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Συγκρότηση Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 16 – Συγκρότηση Εκτελεστικού Συμβουλίου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Συνεδριάσεις Εκτελεστικού Συμβουλίου – Λήψη αποφάσεων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Αρμοδιότητες Εκτελεστικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Αποδοχές μελών Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 19 – Αποδοχές μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Παύση, παραίτηση και αναπλήρωση του Διοικητή και των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α.Άρθρο 20 – Παύση, παραίτηση και αναπλήρωση του Διοικητή και των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Κωλύματα διορισμού Διοικητή, μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου και λοιπού προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Ασυμβίβαστα Διοικητή, μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου και λοιπού προσωπικού
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δομή Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Υποχρεώσεις προσωπικού Τμήματος Νομικών ΥποθέσεωνΆρθρο 24 – Υποχρεώσεις προσωπικού Τμήματος Νομικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Θέματα σχετικά με τη διενέργεια εσωτερικού ελέγχουΆρθρο 25 – Θέματα σχετικά με τη διενέργεια εσωτερικού ελέγχου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Επιθεωρητές και ελεγκτική διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Οργανισμός και Εσωτερικοί Κανονισμοί Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Υποχρεώσεις Διοικητή, μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου και λοιπού προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Διαδικαστικές υποχρεώσεις για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντωνΆρθρο 29 – Διαδικαστικές υποχρεώσεις για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Καταγγελία ενώπιον της Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Διαδικασία επίλυσης διαφορώνΆρθρο 31 – Διαδικασία επίλυσης διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – ΔιαιτησίαΆρθρο 32 – Διαιτησία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Αίτηση αναθεώρησης – Δικαστικός έλεγχος αποφάσεων Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Δικαστική εκπροσώπηση της ΑρχήςΆρθρο 35 – Δικαστική εκπροσώπηση της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Προϋπολογισμός, απολογισμός και οικονομική διαχείρισηΆρθρο 36 – Προϋπολογισμός, απολογισμός και οικονομική διαχείριση
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Στελέχωση Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 – Ευθύνη Προσωπικού Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 – Πειθαρχικά και Υπηρεσιακά Συμβούλια του προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Ειδικό Πειθαρχικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Α.Π.Α. και της Επιτροπής ΑνταγωνισμούΆρθρο 41 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Α.Π.Α. και της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Τροποποίηση του άρθρου 65 του Ν. 4427/2016 – Διαχείριση ποσών που αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL)
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 – Δαπάνες αποζημίωσης του προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Τροποποίηση του π.δ. 8/2004 – Προϋποθέσεις καταβολής αποζημίωσης στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας σε περίπτωση οριστικής απώλειας ειδικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Τροποποίηση των άρθρων 8, 9, 11, 13, 16, 18, 20 και 24 του ν. 4663/2020 – Μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Υ.Π.Α. στην Α.Π.Α.Άρθρο 45 – Τροποποίηση των άρθρων 8, 9, 11, 13, 16, 18, 20 και 24 του ν. 4663/2020 – Μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Υ.Π.Α. στην Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4663/2020 – Διάθεση ποσών από τέλη λειτουργίας υδατοδρομίωνΆρθρο 46 – Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4663/2020 – Διάθεση ποσών από τέλη λειτουργίας υδατοδρομίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 3913/2011 – Έκδοση Κανονισμών Επίγειας Εξυπηρέτησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Τροποποίηση του άρθρου 40 του ν. 2065/1992 – Ρυθμίσεις για το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – ΕξουσιοδοτήσειςΆρθρο 49 – Εξουσιοδοτήσεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Μεταβατικές διατάξεις
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Προσθήκη νέου άρθρου 26Β στο ν. 4427/2016 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Προσθήκη νέου άρθρου 26Γ στον ν. 4427/2016 – Διοίκηση ν.π.δ.δ. «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Προσθήκη νέου άρθρου 30Α στον ν. 4427/2016 – Επιλογή και θητεία λοιπών μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 55 – Προσθήκη νέου άρθρου 30Α στον ν. 4427/2016 – Επιλογή και θητεία λοιπών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Προσθήκη άρθρου 30Β στον ν. 4427/2016 – Συγκρότηση σε σώμα και λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου Υ.Π.Α.Άρθρο 56 – Προσθήκη άρθρου 30Β στον ν. 4427/2016 – Συγκρότηση σε σώμα και λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου Υ.Π.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Προσθήκη νέου άρθρου 30Γ στον ν. 4427/2016 – Έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ν.π.δ.δ.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προσθήκη νέου άρθρου 39Α στον ν. 4427/2016 – Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Προσθήκη περ. κβ’ και κγ’ στην παρ. Α του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και ΔαπανώνΆρθρο 59 – Προσθήκη περ. κβ’ και κγ’ στην παρ. Α του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και Δαπανών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Τροποποίηση περ. δ’ και ε’ της παρ. Β του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος ΕσόδωνΆρθρο 60 – Τροποποίηση περ. δ’ και ε’ της παρ. Β του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Εσόδων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. Α του άρθρου 60 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και ΔαπανώνΆρθρο 61 – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. Α του άρθρου 60 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και Δαπανών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 – Προσθήκη νέου άρθρου 64Α στον ν. 4427/2016 – Πόροι και οικονομική διαχείριση της Υ.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 63 – Έναρξη ισχύος
- 37 ΣχόλιαΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’
- 2 ΣχόλιαΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β’
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2020, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Σεπτεμβρίου 2020, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 567 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
η λέξη υποστηρίζεται είναι αόριστη, πρέπει να οριστεί σε ποιους τομείς και με ποιους τρόπους θα παρέχεται αυτή η υποστήριξη
θεωρω η αλλαγή σε ΝΠΔΔ θα δημιουργήσει προβλήματα μισθολογικά και συνταξιοδοτικα στους υπαλλήλους. Φοβάμαι οτι ειναι προπομπος ιδιωτικοποίησης.
Μακάρι να έμενε Δημόσια Υπηρεσία .
Εξαιρετικό σχόλιο και πλήρως τεκμηριωμένο από τον κ. K. Kazakos.
Πραγματικά θα ήθελα να μάθω ποια είναι η απάντηση του κ. Καραγεώργη.
Εγώ με τη σειρά μου θα ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα:
Ποια ακριβώς ειναι η Λειτουργική Ανεξαρτησία της ΑΠΑ όταν τόσο ο Διοικητής της όσο και το Εκτελεστικό της Συμβούλιο ουσιαστικά επιλέγονται από την εκάστοτε Κυβέρνηση (Άρθρα 11 & 15 αντίστοιχα);
Ευχαριστώ.
Αγαπητέ κύριε,
Διαβάζοντας από τον τίτλο: ΥΠΑ, Αν. Π/Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας, διακρίνω ότι είστε προϊστάμενος της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ. Με άλλα λόγια του NSA της ΥΠΑ (National Supervisory Athority).
Προτού αναπτύξω την σκέψη μου, καλό είναι να σας θυμίσω λίγο τί σημαίνει CAA ή ΝΑΑ και προκειμένου για την Ελλάδα HCAA (Hellenic Civil Aviation Authority).
Ξεκινάμε λοιπόν:
Αρχές πολιτικής αεροπορίας
Η Σύμβαση για τη Διεθνή Πολιτική Αεροπορία (η «Σύμβαση του Σικάγου») ιδρύθηκε αρχικά το 1944. Αναφέρει ότι οι υπογράφοντες θα πρέπει να εργαστούν συλλογικά για την εναρμόνιση και την τυποποίηση της χρήσης του εναέριου χώρου για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την κανονικότητα των αεροπορικών μεταφορών. Κάθε υπογράφουσα χώρα, από την οποία υπάρχουν τουλάχιστον 193, έχει αρχή πολιτικής αεροπορίας (όπως η FAA στις Ηνωμένες Πολιτείες) για τους ακόλουθους τομείς της πολιτικής αεροπορίας:
• Υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας – διαχείριση της κυκλοφορίας εντός του εναέριου χώρου μιας χώρας.
• Άδεια προσωπικού – ρύθμιση της βασικής εκπαίδευσης και έκδοσης αδειών και πιστοποιητικών.
• Πτητικές λειτουργίες – διεξαγωγή εποπτείας ασφάλειας των εμπορικών φορέων.
• Αξιοπλοΐα – έκδοση πιστοποιητικών εγγραφής και πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε πολιτικά αεροσκάφη και εποπτεία της ασφάλειας των οργανισμών συντήρησης αεροσκαφών.
• Αεροδρόμια – σχεδιασμός και κατασκευή εγκαταστάσεων αεροδρομίου.
• Ασφάλεια και διευκολύνσεις
Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η (συντομογραφία CAA) ένας οργανισμός που ελέγχει τη λειτουργία του κλάδου των αεροπορικών ταξιδιών, ειδικά με τη θέσπιση κανόνων ασφαλείας και την καθοδήγηση της κυκλοφορίας των αεροπλάνων. Υπάρχει μια παρόμοια οργάνωση στις ΗΠΑ που ονομάζεται Συντομογραφία Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Ομοσπονδιακής Αεροπορίας (FAA).
Ουσιαστικό CAA.
Ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών.
Άρα HCAA η γνωστή μας ιστορικά ΥΠΑ.
Αυτά για την ιστορία!
Όσον αφορά τώρα την πρότασή σας : «Προτείνεται να προστεθεί στο τέλος του κειμένου της παραγράφου (1): “Η διεθνής αναφορά της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας είναι, Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA).”.»
Αλήθεια μετά από τόσα χρόνια ως Αν. Π/Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας θα έπρεπε να γνωρίζετε και να προτείνετε όχι να προστεθεί το «Ελληνική» στην ΑΠΑ αλλά να μας πείτε τί αναφέρουν οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί σχετικά με το ποια είναι η υποχρέωση του κάθε Κράτους Μέλους σε σχέση με την την Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας του.
Συγκεκριμένα θα περιμέναμε να μας πείτε το πιο βασικό ότι δηλαδή η υποχρέωση της Ελλάδας ήταν και είναι να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας με τουλάχιστον λειτουργικό διαχωρισμό από την ΥΠΑ. Ο ΕΚ 549/2004 και όπως τροποποιήθηκε με τον ΕΚ 1079/2009 είναι σαφής: ««Άρθρο 4
Εθνικές εποπτικές αρχές
1.
Τα κράτη μέλη διορίζουν ή ιδρύουν από κοινού ή μεμονωμένα, έναν ή περισσότερους φορείς ως εθνική εποπτική αρχή τους, για να εκτελεί τα καθήκοντα που της ανατίθενται δυνάμει του παρόντος κανονισμού και των μέτρων που αναφέρονται στο άρθρο 3.
2.
Οι εθνικές εποπτικές αρχές είναι ανεξάρτητες από τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Η ανεξαρτησία αυτή επιτυγχάνεται με τον επαρκή διαχωρισμό, σε λειτουργικό τουλάχιστον επίπεδο, μεταξύ των εθνικών εποπτικών αρχών και των φορέων αυτών.
3.
Οι εθνικές εποπτικές αρχές ασκούν τις εξουσίες τους κατά τρόπο αμερόληπτο, ανεξάρτητο και διαφανή. Τούτο επιτυγχάνεται με την εφαρμογή κατάλληλων μηχανισμών διαχείρισης και ελέγχου, στο πλαίσιο της διοίκησης ενός κράτους μέλους, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, τούτο δεν εμποδίζει τις εθνικές εποπτικές αρχές να ασκούν τα καθήκοντά τους στο πλαίσιο των κανόνων οργάνωσης των εθνικών αεροπορικών αρχών ή οιουδήποτε άλλου δημόσιου φορέα.
4.
Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι οι εθνικές εποπτικές αρχές διαθέτουν τους απαιτούμενους πόρους και ικανότητες για να φέρουν σε πέρας αποτελεσματικά και έγκαιρα τα καθήκοντα που τους ανατίθενται βάσει του παρόντος κανονισμού.
5.
Τα κράτη μέλη κοινοποιούν στην Επιτροπή τις ονομασίες και τις διευθύνσεις των εθνικών εποπτικών αρχών, καθώς και τυχόν μεταβολές τους, και την ενημερώνουν για τα μέτρα που έλαβαν για να συμμορφωθούν προς τις παραγράφους 2, 3 και 4.»∙
Με άλλα λόγια θα περιμέναμε να αναφερθείτε στο γιατί δεν δημιουργείται μόνο μια ανεξάρτητη ΕΕΑΑ (NSA) ως διεύθυνση υπαγόμενη απευθείας πχ. στον Υπουργό, παρά μια ΑΠΑ η οποία εμπεριέχει υποβαθμισμένο τον NSA σε μια Γενική διεύθυνση και παράλληλα να τον χρησιμοποιεί για να χρηματοδοτείται και από τον NSA με σκοπό την ύπαρξή της!
Επίσης να σας θυμίσω ότι στον ΕΚ 550/2004 (1079/2009) στο άρθρο 15 παρ. 2β αναφέρεται το έξης :
«…Στο κόστος αυτό είναι δυνατόν να περιλαμβάνονται δαπάνες των εθνικών εποπτικών αρχών ή/και ειδικευμένων φορέων, καθώς και άλλες δαπάνες του ενδιαφερόμενου κράτους μέλους και παρόχου υπηρεσιών για την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.»
Δηλαδή οι ΕΕΑΑ της κάθε χώρας χρηματοδοτούνται ως προς το μέρος εκείνο που σχετίζονται αμιγώς με την Παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Αλήθεια σας φαίνεται ορθό και συμμορφούμενο με τους Ε.Κ. να χρηματοδοτείται όλη η ΑΠΑ με 1 ευρώ εως το 3% από τα τέλη αεροναυτιλίας? Τί σχέση έχει όλη η ΑΠΑ με την παροχή Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας? Ή μήπως είναι βολικό να «βαπτίζουμε» ουσιαστικά όλη την ΑΠΑ ως NSA για να είμαστε συμμορφούμενοι με τους διεθνείς κανονισμούς?
Νομίζω είστε ο πλέον αρμόδιος να μας απαντήσετε.? Εκτός εάν δεν το γνωρίζετε.?
Αλήθεια μια απάντησή σας θα ήταν χρήσιμη…
Φανταζόμαστε ότι όλοι καταλαβαίνουν τί πάει να δημιουργηθεί με την ΑΠΑ.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας
Προτείνεται να προστεθεί στο τέλος του κειμένου της παραγράφου (1): “Η διεθνής αναφορά της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας είναι, Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA).”.
Ἡ ἄσκησις ὑπὸ τῆς Ἀρχῆς κρατικῶν λειτουργιῶν ἐν τῷ πεδίῳ τῆς ἀεροναυτιλίας, ἐπέκεινα αὐτῶν τῆς πιστοποιήσεως καὶ ἐποπτείας, προκαλεῖ ἀνεπιθύμητον διασταύρωσιν μετὰ τῶν ἁρμοδιοτήτων τῆς ΥΠΑ. Οὕτω εἰς πλῆθος περιπτώσεων (ὅπως ἐνδεικτικῶς θέματα ἐναερίου χώρου, συνεργασίας μετὰ στρατιωτικῶν φορέων, διακρατικῆς συνεργασίας, ἐθνικῶν θέσεων εἰς ἑνωσιακὸν γίγνεσθαι) θὰ συμπλέκωνται αἱ ἁρμοδιότητες τόσον τῆς ΑΠΑ ὅσον καὶ τῆς ΥΠΑ μὲ ἄδηλον ἔκβασιν. Τοῦτο ἀποτελεῖ παραβίασιν θεμελιώδους ὀργανωτικῆς ἀρχῆς («ἑνότης ἐντολῶν»). Περαιτέρω, λόγῳ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοῦ ἐπιχειρησιακοῦ ἔργου, ἡ ΑΠΑ σταδιακῶς θὰ ἐμφανίσῃ ἀπὸ πλευρᾶς τεχνογνωσίας ὑστέρησιν ἐν σχέσει πρὸς τὴν ΥΠΑ, μὲ συνέπειαν βαθμιαίαν ἐξάρτησιν ἐκ τοῦ ἐποπτευομένου φορέως. Βάσει τῶν ἀνωτέρω, ἀμφισβητεῖται ἡ σκοπιμότης ἐντάξεως εἰς ΑΠΑ τῆς ἁρμοδιότητος κρατικῶν λειτουργιῶν πλὴν αὐτῶν τῆς πιστοποιήσεως καὶ ἐποπτείας.
Παράγραφος 1:
Ως ανεξάρτητη ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ αρχή (μη προβλεπόμενη από το Σύνταγμα) πρέπει να «ΕΠΟΠΤΕΥΕΤΑΙ» και όχι να «υποστηρίζεται» από το Υπουργείο!!!!
Και εν πάσει περιπτώσει, με ποιο τρόπο υποστηρίζεται; Ενισχύεται οικονομικά, υλικοτεχνικά, ηθικά ή με στελέχωση; Τι από όλα;
Το «υποστηρίζεται» υποδηλώνει ότι το Υπουργείο «παρέχει βοήθεια» ή και «ενισχύει» την ΑΠΑ.
Μήπως δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται εκφράσεις που δεν εκπληρώνουν την πραγματική βούληση του νομοθέτη η οποία βέβαια συνάδει με το σύνταγμα;
Υπάρχουν ρήματα όπως το «εποπτεύεται», «ελέγχεται», «υπάγεται», «επιτηρείται», «παρακολουθείται», «επιστατείται», «επιβλέπεται» και είναι ίσως πιο απλά και ορθά. Ευτυχώς το Ελληνικό μας λεξιλόγιο περιέχει ωραιότατες και σαφέστατες εκφράσεις.
Παράγραφος 2:
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο νόμος 3051/2002 (Α’220) αφορά αποκλειστικά και μόνο τις συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες «ΜΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ» αρχές που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως τέτοια η ΑΠΑ. Είναι ατυχής η κατ’ αναλογία αναφορά της ΑΠΑ σ’ αυτό το εδάφιο του παραπάνω νόμου το οποίο εξάλλου διατυπώνει ότι «Οι ανεξάρτητες αρχές (που προβλέπονται από το ίδιο το Σύνταγμα) απολαύουν λειτουργικής ανεξαρτησίας και δεν υπόκεινται σε εποπτεία και έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλες διοικητικές αρχές. Οι ανεξάρτητες αρχές υπόκεινται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής.» Δεν μπορεί λοιπόν η ΑΠΑ (της οποίας η σύσταση ουδόλως προβλέπεται από το Σύνταγμα) ως «ανεξάρτητη ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ αρχή» να απολαμβάνει απόλυτη ανεξαρτησία εφαρμόζοντας αποσπασματικά την ειδική νομοθεσία των Συνταγματικώς κατοχυρωμένων ανεξάρτητων (ΜΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ) αρχών.