1. Σκοπός του Β΄ Μέρους είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και οδηγών και ο καθορισμός αφενός ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης οχημάτων και αφετέρου ενός συστήματος αξιολόγησης των εξεταστών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, έτσι ώστε οι διαδικασίες αυτές να διεξάγονται υπό όρους αυξημένης αποτελεσματικότητας και διαφάνειας.
2. Σκοπός του Γ΄ Μέρους είναι η διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, με γνώμονα την προαγωγή του ρόλου τους ως τμήματος της εθνικής και παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και την ανάδειξη της ιστορικής και αισθητικής τους αξίας.
Άρθρο 2 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 4 Γενικές ρυθμίσεις εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ Άρθρο 5 Ειδική θεωρητική εκπαίδευση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ύλη θεωρητικής εκπαίδευσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Θεωρητική εξέταση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Επιτηρητές θεωρητικής εξέτασης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία θεωρητικής εξέτασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΆρθρο 12 Θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψήφιων οδηγών και οδηγών
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ Άρθρο 13 Πρακτική εκπαίδευση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Πρακτική δοκιμασία
- 102 ΣχόλιαΆρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 16 Οπτικοακουστική καταγραφή πρακτικής δοκιμασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών Οδήγησης «Τέθριππον»
- 19 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΣ Άρθρο 18 Μητρώο εξεταστών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μητρώο Εποπτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Απομακρυσμένη εποπτεία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση Εξεταστών και Εποπτών
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Άρθρο 22 Σύσταση «Τμήματος Εποπτείας Εξετάσεων Αδειών Οδήγησης Οχημάτων»
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Κριτήρια και αποτελέσματα Αξιολόγησης Εξεταστών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διαδικασία υποβολής ενστάσεων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Άρθρο 25 Ίδρυση κέντρων αξιολόγησης ικανότητας και προετοιμασίας οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα
- 46 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 27 Όροι κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 Στοιχεία κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τεχνικός έλεγχος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Κυρώσεις και διοικητικά πρόστιμαΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Κυρώσεις και διοικητικά πρόστιμα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 33 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Μαΐου 2021, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Ιουνίου 2021, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 323 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Είναι μια καλή αρχή για να μπούμε σε Ευρωπαϊκά πρότυπα και να αλλάξει η νοοτροπία και η κουλτούρα του Έλληνα οδηγού. Ας ελπίσουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα σταματήσει το «λάδωμα» και η «εύκολη» λύση της έκδοσης ενός διπλώματος, που βγάζει στους δρόμους οδηγούς χωρίς οδική παιδεία. Όλοι μας έχουμε χάσει ανθρώπους από τροχαία, από τροχαία που τα περισσότερα δεν θα είχαν γίνει αν υπήρχε η απαραίτητη γνώση και παιδεία τους οδηγούς.
Κ.Σ.
Διπλωματούχος Μηχανικός
Κε Υπουργέ,
αν όντως επιθυμείτε την διαφάνεια τότε οι σχολές οδηγών είναι διατεθειμένες να βοηθήσουν. Αν όντως αναγνωρίζετε ότι υφίσταται πρόβλημα διαφθοράς, τότε οι σχολές οδηγών σίγουρα δεν είναι ο κύριος υπαίτιος. Είμαστε υπέρ της αναβάθμισης του συστήματος και φαίνεται από τις προτάσεις που έχουμε κάνει τα τελευταία 15 χρόνια, κάποιες από τις οποίες έχετε υιοθετήσει σε αυτό το νομοσχέδιο.
Άριστη προσέγγιση του θέματος «ιστορικό όχημα» στό άρθρο αυτό ως Παγκόσμια και Εθνική πολιτιστική κληρονομιά γεγονός που βεβαίως αναγνωρίζει και η UNESCO.
Στο σύνολο όμως του σχεδίου νόμου, δεν γίνετε ούτε μια φορά αναφορά στούς όρους, μουσείο, έκθέματα, συλλογή, συλλέκτες, φάση συντήρησης και αποκατάστασης.
Σαν αποτέλεσμα στο σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει προβλεφθεί τρόπος για να κινήσει ενα μουσείο η ένας συλλέκτης τα οχήματα του.
Στο Γερμανικό μοντέλο, (το οποίο προβλέπει αλλαγή πινακίδας σε ιστορική), γεγονός που ακολουθεί και το νομοσχέδιο αυτό, προβλέπετε επίσης και η κόκκινη πινακίδα συλλογής. Την οποία δυστυχώς, εδώ δεν την βλέπουμε. Η πινακίδα συλλογής έχει προβλεφθεί έτσι ώστε να μπορεί χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε πιστοποιημένο ιστορικό όχημα του συλλέκτη μειώνοντας την γραφειοκρατεία και το κόστος κατοχής και διατήρησης των εκθεμάτων. Μέ ένα τέλος κυκλοφορίας (το μέγιστο) και μία ασφάλεια.
Επιπροσθέτως ηθελα να τονίσω, ότι καμία άλλη συλλογή αγαθών πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και γενικά, δεν έχει φόρο κατοχής και διατήρησης, γεγονός θα προκύψει με το νομοσχέδιο αυτό, αφού το ετήσιο κόστος διατήρησης του κάθε εκθέματος θα είναι από 300 εώς 400€.
Ιάσων Μπαρουξής
Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
Α.Π.Π.Λ.Ε.
Αυτοκινητιστική Πολιτιστική Περιηγητική ΛέσχηΕλλάδος
Θεωρώ πως σκοπός/στόχος επιδίωξη του νομοσχεδίου θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα η επίτευξη της οδικής ασφάλειας, δεδομένου ότι καθημερινά σκοτώνονται νέοι κυρίως άνθρωποι. Και αυτό επιτυγχάνεται με την αλλαγή της κουλτούρας/νοοτροπίας, ειδικά στους νέους ανθρώπους. Είναι λυπηρό να αποτελεί κυρίαρχο σημείο αναφοράς η πάταξη της διαφθοράς. Πατάξτε τη νοοτροπία της δωροδοκίας (ώστε να μην υπάρχει δωροληψία), ενισχύστε και απλοποιήστε τους μηχανισμούς καταγγελιών, εφαρμόστε δειγματοληπτική επανεξέταση από ανώτερο εξεταστικό όργανο.
Με επιδιωκόμενο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας θα πρέπει να μπουν στη συζήτηση οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Δηλαδή, υψηλού επιπέδου εκπαίδευση (που να ξεκινάει από το δημοτικό), υψηλού επιπέδου κατάρτιση και πιστοποίηση των εξεταστών, υψηλού επιπέδου εξεταστική διαδικασία στο πρακτικό μέρος.
Δυστυχώς ξεκινάτε ανάποδα. Θεωρείτε δεδομένο πως όλοι είναι διεφθαρμένοι, ενώ κατά την ταπεινή μου άποψη όλο το θεσμικό πλαίσιο είναι προβληματικό. Διαφθορά δεν είναι μόνο η χρηματική συναλλαγή. Είναι και η έκπτωση στη διάρκεια της εξέτασης, και «το τηλεφώνημα» του κάθε γνωστού ή πολιτικού προϊσταμένου, και η μη τήρηση των κανόνων συμπεριφοράς, και η έλλειψη ουσιαστικών προσόντων από εκπαιδευτές και εξεταστές. Δυστυχώς τα παιδιά μας συνεχίζουν να είναι εγκλωβισμένα σε συντεχνιακές πρακτικές. Δεν αμφισβητεί κανένας τον ρόλο των εκπαιδευτών οδήγησης, ούτε των εξεταστών. Απλώς θα πρέπει να υπάρχει επαγγελματισμός από όλους και σεβασμός στον πολίτη. Νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει αλλά δεν εφαρμόζεται. Θα σχολιάσω στη συνέχεια ανά άρθρο.
Δρ Αμανατίδου Ελένη
Διπλ. Μηχ/γος Μηχ/κός
Μέλος εξεταστικών επιτροπών υποψηφίων οδηγών
Πολύ καλοί είναι οι νόμοι αλλά καλό θα είναι να φτιάξουμε και τις υποδομές μας και τους δρόμους μας και τα σήματα τα οποία είναι κρυμμένα μέσα στα κλαδιά στα δέντρα να υπάρχουν διαβάσεις διαγραμμίσεις είμαστε ένας τουριστικός προορισμός και να ενταχθεί στο σχολείο ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και Κοινωνικής συμπεριφοράς από μικρή ηλικία. Το να περάσω τις εξετάσεις είτε θεωρητικές είτε πρακτικες παίρνοντας ένα δίπλωμα .Εάν δεν υπάρχουν καλοί δρόμοι ,καλή φωτισμοί ,καλή σηματοδότηση και παρουσία αστυνομικοί στους δρομους δεν θα εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα. Το μάθημα κώδικας οδικής κυκλοφορίας και οδικής συμπεριφοράς πρέπει να ενταχθεί από το δημοτικό σχολείο από μικρή ηλικία να εμπεδώσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας
Εν έτει 2021, η ψηφιακή καταγραφή της θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης των υποψηφίων οδηγών ή οδηγών, κρίνεται απαραίτητη για τη διασφάλιση ισονομίας και διαφάνειας της διαδικασίας.
Μόνη παρατήρηση είναι ότι εκκρεμεί η διευκρίνηση των νέων προϋποθέσεων για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών:
– ελάχιστη ηλικία
– ελάχιστη διάρκεια κατοχής αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών
– αποδεκτοί τίτλοι σπουδών
– παιδαγωγική επάρκεια
Ως προς το τελευταίο, μία επισήμανση. Διδακτική επάρκεια να αναγνωρίζεται αυτοδικαίως σε:
– αποφοίτους Δ.ΙΕΚ και Ι.ΙΕΚ την ειδικότητας Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών, καθώς στο πρόγραμμα σπουδών προβλέπεται η εκμάθηση μεθόδων διδασκαλίας στα μαθήματα Τεχνικών Διδασκαλίας
– κατόχους επιπλέον τίτλου σπουδών ΠΕ και που είναι ενταγμένοι στους πίνακες του πανελληνίου δικτύου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΟΠΣΔΥΔ