Αντικείμενο του παρόντος είναι:
α. Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και λειτουργία δικτύων δημοσίων τακτικών υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών που συνδέουν τα αστικά κέντρα μεταξύ τους και εξασφαλίζουν την οδική μεταφορά επιβατών από οικισμούς προς τα αστικά ή διοικητικά κέντρα ή προς άλλες περιοχές ή προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον.
β. Η ρύθμιση της χορήγησης αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης δημοσίων τακτικών υπεραστικών και αστικών γραμμών ή δικτύων, καθώς και η πρόβλεψη αποζημιώσεων ως αντισταθμίσματος για την εκπλήρωση υποχρεώσεων παροχής δημοσίων οδικών τακτικών υπεραστικών και αστικών επιβατικών μεταφορών.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 2 Αντικείμενο"
#1 Σχόλιο Από ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ -ΓΕΠΟΕΤ Στις 9 Σεπτέμβριος, 2022 @ 15:39
Η προτεινόμενη διάταξη σφετερίζεται το μεγαλύτερο μέρος του πεδίου δραστηριοποίησης των τουριστικών λεωφορείων και έρχεται σε σύγκρουση με το άρθρο 1 του ν. 2446/1996 , όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, το οποίο ορίζει ότι: «Το μεταφορικό έργο που πραγματοποιείται, κατ` αποκλειστικότητα, από τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης συνίσταται στη μεταφορά προσχηματισμένης ομάδας προσώπων και αποσκευών, απαγορευμένης της με οποιοδήποτε τρόπο εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών ως εξής: α. Μεταφορά προσώπων στα πλαίσια οργάνωσης συνεδρίων, εκθέσεων, σεμιναρίων, αθλητικών – πολιτιστικών – κοινωνικών εκδηλώσεων, β. Μεταφορά προσώπων σε οργανωμένες εκδρομές εντός και εκτός της χώρας, γ. Μεταφορά από και προς αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρομικούς και συνοριακούς σταθμούς, δ. Μεταφορά στρατιωτών από και προς τα στρατόπεδα, εφόσον αυτά δεν εξυπηρετούνται από τακτική γραμμή του οικείου Κ.Τ.Ε.Λ. ή ΡΟΔΑ, ε. Μεταφορά μετ`επιστροφής εργαζομένων στους τόπους εργασίας, στ. Μεταφορά λουομένων, ζ. Μεταφορά μαθητών για πραγματοποίηση εκδρομών, η. Μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών».
Προτείνουμε τον πλήρη διαχωρισμό του έργου κάθε φορέα, ήτοι των τουριστικών λεωφορείων και του ΚΤΕΛ. Ειδικότερα, συνιστούμε την κατάργηση όλων των εξαιρέσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 2446/96, και την περαιτέρω διενέργεια όλων των έκτακτων οδικών μεταφορών άνω των 10 επιβατών αποκλειστικά από τα τουριστικά λεωφορεία, καθώς και την παράλληλη κατάργηση της δυνατότητας μίσθωσης τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ και αντιστρόφως. Σκοπός αυτής της πρότασης είναι να «σπάσει» ο φαύλος κύκλος συγκοινωνούντων δοχείων μεταξύ των ΚΤΕΛ και των τουριστικών γραφείων που τα ίδια διαθέτουν.
Παράλληλα, προτείνουμε να απαλειφθεί η φράση «… σε προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον», καθώς θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας σε κατάχρηση εκ μέρους του αναδόχου των τακτικών γραμμών, υποκαθιστώντας πλήρως τις μεταφορές με τουριστικά λεωφορεία σε αυτούς τους προορισμούς.
#2 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ Στις 9 Σεπτέμβριος, 2022 @ 21:19
Προτείνουμε να απαλειφθεί η φράση «… σε προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον», καθώς θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας σε κατάχρηση εκ μέρους του αναδόχου των τακτικών γραμμών, υποκαθιστώντας πλήρως τις μεταφορές με τουριστικά λεωφορεία σε αυτούς τους προορισμούς.
Η μεταφορά εργαζομένων αποτελεί αποκλειστικό και κατοχυρωμένο δικαίωμα του τουριστικού λεωφορείου.
Οι προορισμοί με εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον, αποτελούν κύριο σκοπό των εκδρομών και τον περιηγήσεων τις οποίες διοργανώνουν τα τουριστικά γραφεία και οι οποίες μεταφέρονται υπό μορφή προσχηματισμένης ομάδας από το τουριστικό λεωφορείο.
Η συμπερίληψη των προορισμών αυτών στο δίκτυο των τακτικών υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών ουσιαστικά καταργεί όχι μόνο το κατοχυρωμένο αντικείμενο του τουριστικού λεωφορείου αλλά και το κύριο κατοχυρωμένο αντικείμενο των τουριστικών γραφείων.
#3 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ Στις 10 Σεπτέμβριος, 2022 @ 09:02
Έχουμε ήδη προτείνει την αναδιατύπωση του άρθρου στο προηγούμενο σχόλιό μας και έχουμε περιγράψει τις συνέπειες εάν κάτι τέτοιο δεν γίνει. Αυτό που επιθυμούμε να προσθέσουμε είναι το πόσο σοβαρές θα είναι οι συνέπειες εάν αυτό το κείμενο παραμείνει. Είναι στο χέρι του Υπουργείου Μεταφορών αυτή τη στιγμή να φροντίσει να μην γίνει το έργο των Τουριστικών Λεωφορείων βορά στις ορέξεις ενός άλλου κλάδου!
Ποια είναι η σκέψη του Υπουργείου Μεταφορών για τα Τουριστικά Λεωφορεία;
Μήπως σκοπός του νομοσχεδίου αυτού είναι να τα εξαφανίσει, ώστε να επιβιώσουν μονό τα Κ.Τ.Ε.Λ. στην Ελλάδα;
Μήπως σκοπός του νομοσχεδίου αυτού είναι να καταστήσει τα Κ.Τ.Ε.Λ. μονοπώλιο και στον τουρισμό;
Μήπως το Υπουργείο Μεταφορών επιθυμεί την ύπαρξη μόνο αυτών των φορέων ως παντοκρατόρων στις οδικές μεταφορές επιβατών (τουριστικές & συγκοινωνία) στην χώρα μας;
Εάν λοιπόν οι σκοποί του νομοσχεδίου αυτού δεν συμπίπτουν με τα παραπάνω τότε η αναδιατύπωση του άρθρου όπως προτάθηκε είναι μονόδρομος.