1. Τα καινούργια ρυμουλκούμενα οχήματα κατηγορίας Ο1 εγκρίνονται σύμφωνα με τη διαδικασία των άρθρων 7 και 48 του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/858 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2018 για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά, για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) 715/2007 και (ΕΚ) 595/2009 και για την κατάργηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ (L 151).
2. Για την έγκριση τύπου των μεταχειρισμένων ρυμουλκούμενων οχημάτων κατηγορίας Ο1, καθώς και κατηγορίας Ο2, εφόσον μεταφέρουν αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες και οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος, συμπεριλαμβανομένων και των ιδιοκατασκευών, εφαρμόζεται, μέχρι την 31η.12.2023, η διαδικασία που ορίζεται στην υπ’ αρ. 23780/11.7.1978 (Β’ 642) απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών. Στην περίπτωση αυτή υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση από Μηχανολόγο Μηχανικό ή Τεχνολόγο Μηχανολόγο Μηχανικό, όπου:
α) δηλώνονται τα τεχνικά στοιχεία του ρυμουλκούμενου, και
β) βεβαιώνεται ότι έλεγξε το όχημα και το έκρινε τεχνικά άρτιο και κατάλληλο για κυκλοφορία, και ότι αυτό πληροί τους απαραίτητους όρους της ασφαλούς από κάθε άποψη κυκλοφορίας, όπως αυτοί καθορίζονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και χαράσσει Αριθμό Πλαισίου, σύμφωνα με τη διαδικασία της υπ’ αρ. 2805/7.1.2021 απόφασης του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών (Β’ 99).
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 44 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας και πινακίδων οχημάτων κατηγορίας Ο1 για τη θέση αυτών σε κυκλοφορία"
#1 Σχόλιο Από Αντωνης Ζαμπέτας Στις 22 Φεβρουάριος, 2023 @ 20:06
1)Καθώς το Κράτος ΠΟΤΕ ως σήμερα δεν ταξινόμησε τα τροχόσπιτα ( άδεια έλξης δεν ήταν ταξινόμηση ), έχουν εκδοθεί στο παρελθόν εγκρίσεις τύπου (δελτία κοινοποίησης ) αλλά υπάρχουν και Ευρωπαϊκές εγκρίσεις τύπου που έχουν λήξει εδώ και χρόνια για τροχόσπιτα που εισήχθησαν ως καινούργια ή για οχήματα για τα οποία δεν εκδόθηκε ποτέ έγκριση τύπου ΕΕ με COC γιατί είχαν εγκρίσεις εθνικές στην ΕΕ ( αρχίσαν να έχουν μετά το 2010 ). Αυτά δεν μπορούν σήμερα να ταξινομηθούν!!
ΠΡΟΤΑΣΗ :
Να δοθεί η δυνατότητα μέχρι 31/12/2023 για την πρώτη ταξινόμηση αν υπάρχει εθνική έγκριση ΕΕ ή Πανευρωπαική με COC ή ξένη άδεια κυκλοφορίας, να μπορεί να ταξινομηθεί το τροχόσπιτο με την νεα αδεια κυκλοφορίας ασχέτως αν εχει λήξει η εγκριση τυπου.
#2 Σχόλιο Από Αντωνης Ζαμπέτας Στις 22 Φεβρουάριος, 2023 @ 20:49
ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΩΝ
1) Καθώς το Κράτος ΠΟΤΕ ως σήμερα δεν ταξινόμησε τα τροχόσπιτα ( άδεια έλξης δεν ήταν ταξινόμηση ), έχουν εκδοθεί στο παρελθόν εγκρίσεις τύπου (δελτία κοινοποίησης ) αλλά υπάρχουν και Ευρωπαϊκές εγκρίσεις τύπου που έχουν λήξει εδώ και χρόνια για τροχόσπιτα που εισήχθησαν ως καινούργια ή για οχήματα για τα οποία δεν εκδόθηκε ποτέ έγκριση τύπου ΕΕ με COC ( αρχίσαν να έχουν μετά το 2010 ). Αυτά δεν μπορούν σήμερα να ταξινομηθούν!!
2) Τροχόσπιτα χωρίς χαρτιά!!! Υπάρχουν πάρα πολλά τροχόσπιτα στην Χώρα που δεν έβγαλαν ποτέ άδεια έλξης, δεν υπήρχε ΠΟΤΕ υποχρέωση δήλωσης άφιξης για να εκτελωνιστούν, βγήκαν άδειες έλξης αλλά τα ρυμουλκά αυτοκίνητα πήγαν για ολική καταστροφή άρα δεν βρίσκονται τα έγγραφα είτε οι ιδιοκτήτες έχουν χάσει τα νομιμοποιητικά έγγραφα γιατί δεν είχαν καμία υποχρέωση ταξινόμησης.
ΠΡΟΤΑΣΗ :
Για τις περιπτώσεις 1 &2 προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα μέχρι 31/12/2023 Πχ με έλεγχο Interpol ή Σεγκεν από το τελωνείο ώστε να μην είναι κλεμμένο, να εκδίδεται πιστοποιητικό τελωνείου και για τεχνικά χαρακτηριστικά με βεβαίωση εργοστασίου, ή τεχνικό φυλλάδιο του εργοστασίου ή τεχνική Έκθεση από μηχανολόγο με μήκος, πλάτος, ύψος, βάρος, κατασκευαστής, αποτύπωμα πλαισίου, και 4 φωτογραφίες από όλες τις πλευρές να δίνεται άδεια κυκλοφορίας.
3)Μας ζητούν από τις Διευθύνσεις Συγκοινωνιών έγγραφα που δεν προβλέπονται σε κανένα ΦΕΚ με σκοπό την παραπάνω ταλαιπωρία.
Με βάση το ΦΕΚ Β4966/27.10.2021 όπου προβλέπονται συγκεκριμένα έγγραφα και διαδικασίες προτείνουμε την έκδοση μια ΞΕΚΑΘΑΡΗΣ διευκρινιστικής όπου θα αναφέρονται ΟΛΑ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ και οι περιπτώσεις ταξινόμησης και θα σταματήσει η ταλαιπωρία και η παρερμηνεία.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Α. Για τα μεταχειρισμένα τροχόσπιτα που έχουν ξένη άδεια και πιστοποιητικό τελωνείο με την ένδειξη μεταχειρισμένο
Να εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας με : Ξένη άδεια, πιστοποιητικό τελωνείου, 4 φωτογραφίες, αποτύπωμα πλαισίου και λήψη τεχνικών στοιχείων από την ξένη άδεια.
Β. Για τα καινούργια, μέχρι το 2010 ( από τότε έχουν στην ΕΕ COC τα τροχόσπιτα και υπάρχουν πανευρωπαικές εγκρίσεις τύπου που όμως και αυτές έχουν λήξει σήμερα ) ή που έχουν δελτίο κοινοποίησης ή έγκριση τύπου ακόμα και αν αυτή έχει λήξει και έχουν πιστοποιητικό τελωνείου,
Να εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας για πριν το 2010 έτος κατασκευής : Με το πιστοποιητικό τελωνείου, ξένη άδεια αταξινόμητο ή COC Πιστοποιητικό συμμόρφωσης αν διαθέτουν, 4 φωτογραφίες, αποτύπωμα πλαισίου και λήψη τεχνικών στοιχείων από την ξένη άδεια.
Γ. Για τα τροχόσπιτα που έχουν άδεια έλξης και είναι ήδη κυκλοφορούντα στην Ελλάδα και επειδή η άδεια έλξης δεν έχει τεχνικά χαρακτηριστικά,
Να εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας : Με την άδεια έλξης, 4 φωτογραφίες, αποτύπωμα πλαισίου και ή προσπέκτ εργοστασίου, ή τεχνικό φυλλάδιο εργοτασίου για την λήψη τεχνικών χαρακτηριστικών ή δήλωση μηχανολόγου με το απόβαρο, το μικτό, το μήκος το πλάτος και το ύψος, και τον αριθμό αξόνων.
Δ. Για τα τροχόσπιτα που έχουν βγάλει άδεια έλξης αλλά έχουν βεβαίωση κατάθεσης της άδειας έλξης ( ακινησία )
Να εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας : Με την δήλωση ακινησίας, 4 φωτογραφίες, αποτύπωμα πλαισίου και ή προσπέκτ εργοστασίου, ή τεχνικό φυλλάδιο εργοστασίου για την λήψη τεχνικών χαρακτηριστικών ή δήλωση μηχανολόγου με το απόβαρο, το μικτό, το μήκος το πλάτος και το ύψος, και τον αριθμό αξόνων.
ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ – ΤΕΧΝΙΚΑ
4) Αλλαγή μικτού βάρους σε τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα με βάση την έγκριση τύπου στην οποία προβλέπεται η αύξηση ή μείωση μικτού βάρους. Όταν έχει λήξει η έγκριση τύπου να μπορεί να προσκομιστεί τεχνική βεβαίωση του Κατασκευαστή για την προβλεπόμενη αύξηση ή μείωση βάρους με βάση την έγκριση τύπου όταν είχε τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία.
Στο Δελτίο Κοινοποίησης η αναφορά στο Βάρος του οχήματος είναι :
Τεχνικά μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος Kg.
Ο χαρακτηρισμός από μόνος του δίνει το χαρακτήρα του μεταβαλλόμενου χαρακτηριστικού
Η μείωση ή αύξηση μικτού βάρους να εγκρίνεται με βάση την διαφορά απόβαρου και τεχνικά επιτρεπόμενου μικτού.
5) Στο ΦΕΚ Β61 80255/4693/19 στην μεταβίβαση οχημάτων Ειδικού σκοπού δεν προβλέπει τεχνικό έλεγχο πάρα μόνο μια υπεύθυνη δήλωση περί μη μεταβολών τεχνικών χαρακτηριστικών. Γιατί στην μεταβίβαση από άδεια έλξης σε άδεια κυκλοφορίας απαιτείται τεχνικός έλεγχος?
6) Πινακίδα δοκιμής για τους εμπόρους για τα ρυμουλκούμενα Ο1 και Ο2 αφού απαιτείται πλέον η πινακίδα. Σήμερα δεν προβλέπεται.
7) ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΚΙΝΗΣΙΑ
Δεν προβλέπεται σήμερα η ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας των τροχοσπίτων με την νέα άδεια κυκλοφορίας. Πολλές υπηρεσίες Μεταφορών ζητούν από τους πολίτες να πάνε να καταθέσουν την άδεια και πινακίδα στην Υπηρεσία που έχει εκδοθεί η πινακίδα!!! Να εφαρμοστεί η ηλεκτρονική ακινησια και για τα τροχόσπιτα Ο1 και Ο2.
8) Ανάριθμο τροχόσπιτο αλλά και αυτοκινούμενο δεν έχουν την δυνατότητα νομιμα να προσέλθουν τα οχήματα για τεχνικό έλεγχο και ασφαλισμένα στους δρόμους με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια στους δρόμους. Πιστεύουμε το ίδιο ισχύει και για τα ΙΧ. Να εκδίδονται αριθμοί προσωρινής μεταφοράς για όλους όμως τους τύπους οχημάτων με υποχρεωτικό ασφαλιστήριο.
#3 Σχόλιο Από Ιωάννης Γκρίφισιας Στις 23 Φεβρουάριος, 2023 @ 14:06
Συμφωνώ με την τοποθέτηση του κυρίου Ζαμπέτα Αντώνιου.
#4 Σχόλιο Από Γεώργιος Σαρασλάνογλου Στις 23 Φεβρουάριος, 2023 @ 23:02
Θεωρώ πως οι προτάσεις του κύριου Ζαμπέτα είναι σωστές και θα ήταν ωφέλιμο να ληφθούν υπόψη.
#5 Σχόλιο Από Γώγος Χρήστος Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 12:03
Άντε να τελειώνουμε με τις ιδιοκατασκευές!!! Νισάφι πιά!!!