Το άρθρο 2 του ν. 3651/2008 (Α’ 44) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 2
Προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων και συνεργατών οδικής βοήθειας
Για τη λειτουργία επιχείρησης οδικής βοήθειας ή συνεργάτη οδικής βοήθειας ισχύουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Για την επιχείρηση:
α. Η επιχείρηση είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί οικονομική δραστηριότητα στην Ελλάδα και ο σκοπός της περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας οχημάτων.
β. Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, εάν η επιχείρηση είναι ατομική, ή τα φυσικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα την επιχείρηση, εάν η επιχείρηση είναι νομικό πρόσωπο, δεν έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για λαθρεμπορία, εμπορία ή χρήση ναρκωτικών, σωματεμπορία, ανθρωποκτονία από πρόθεση, απόπειρα ανθρωποκτονίας, απάτη, κλοπή, πλαστογραφία, χρήση πλαστού εγγράφου, ληστεία, λιποταξία, υπεξαίρεση, τοκογλυφία, δωροδοκία.
γ. Η επιχείρηση έχει ατομική ή ομαδική ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης έναντι των πελατών της για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές από την παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας οχημάτων. Η ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης καλύπτει την επιχείρηση, τις εγκαταστάσεις της, καθώς και το προσωπικό και τον εξοπλισμό που χρησιμοποιεί. Το ελάχιστο ποσό κάλυψης ανά ατύχημα ορίζεται ίσο με το ποσό κάλυψης ευθύνης από αυτοκινητιστικό ατύχημα, σύμφωνα με το άρθρο 6 του π.δ. 237/1986 (Α΄ 110). Η προϋπόθεση δεν ισχύει για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδικής βοήθειας. Η συνδρομή της ανωτέρω προϋπόθεσης αποδεικνύεται με βεβαίωση ασφαλιστικής κάλυψης από την ασφαλιστική εταιρεία από την οποία προκύπτουν τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, οι ασφαλιζόμενοι κίνδυνοι, η διάρκεια και τα ποσά κάλυψης.
- Για το προσωπικό:
α. Η επιχείρηση απασχολεί το ακόλουθο τεχνικό προσωπικό:
αα. Έναν (1) διευθυντή τεχνικού τμήματος, μηχανολόγο – μηχανικό, πτυχιούχο ανώτερης ή ανώτατης σχολής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος παρέχει τις υπηρεσίες του κυρίως στην έδρα της επιχείρησης. Η παρούσα υποπερίπτωση δεν ισχύει για τους συνεργάτες οδικής βοήθειας.
αβ. Σε κάθε ηπειρωτική Π.Ε, στις Π.Ε. της Κρήτης και στα νησιά Εύβοια, Ρόδος, Κέρκυρα, Λέσβος, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Χίος, Κως, εφόσον δραστηριοποιούνται, τουλάχιστον τέσσερις (4) εργαζόμενους, εκ των οποίων ένας (1) τουλάχιστον είναι ειδικότητας μηχανοτεχνιτών ή ηλεκτροτεχνιτών οδηγών και οι υπόλοιποι οδηγοί.
αγ. Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν οδική βοήθεια σε άλλα νησιά εκτός αυτών της υποπερ. αβ, τουλάχιστον δύο (2) εργαζόμενους, εκ των οποίων ο ένας (1) τουλάχιστον είναι ειδικότητας μηχανοτεχνιτών ή ηλεκτροτεχνιτών οδηγών και οι υπόλοιποι οδηγοί.
Στα πρόσωπα των υποπερ. αα, αβ και της παρούσας, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται και να προσμετρώνται ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης, εφόσον διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα που αναφέρονται στην περ. γ΄.
β. Οι μηχανοτεχνίτες ή ηλεκτροτεχνίτες οδηγοί μπορούν να έχουν οποιασδήποτε μορφής σχέση εργασίας με την επιχείρηση και συνάπτουν συμβάσεις πλήρους ή μερικής απασχόλησης κατά τρόπο, ώστε να μη διαταράσσεται η επί εικοσιτετραώρου βάσεως ετοιμότητα της επιχείρησης.
γ. Οι μηχανοτεχνίτες ή ηλεκτροτεχνίτες οδηγοί διαθέτουν τουλάχιστον τα εξής προσόντα:
γα. Άδεια οδήγησης, ανάλογης κατηγορίας, σύμφωνα με το είδος του οχήματος που οδηγούν.
γβ. Διετή τουλάχιστον αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε συνεργείο αυτοκινήτων, ως μηχανοτεχνίτες ή ηλεκτροτεχνίτες αυτοκινήτων.
Σε περίπτωση που διαθέτουν πτυχίο κατώτερης τεχνικής σχολής, έχουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός (1) έτους.
Σε περίπτωση που διαθέτουν πτυχίο ανώτερης τεχνικής σχολής δεν απαιτείται προϋπηρεσία.
- Για τους σταθμούς παραμονής και μεταφόρτωσης:
α. Η επιχείρηση διαθέτει τουλάχιστον έναν (1) σταθμό παραμονής και μεταφόρτωσης σε κάθε Π.Ε. της ηπειρωτικής Ελλάδας, καθώς και στα νησιά όπου δραστηριοποιείται.
β. Ο σταθμός παραμονής και μεταφόρτωσης διαθέτει:
βα. ισόγειο χώρο για γραφείο και αίθουσα αναμονής για την υποδοχή των επιβατών των οχημάτων,
ββ. τουλάχιστον έναν (1) χώρο υγιεινής,
βγ. τουλάχιστον μια τηλεφωνική σύνδεση,
βδ. ηλεκτρονικό υπολογιστή,
βε. δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας με τα οχήματα της οδικής βοήθειας,
βστ. στεγασμένο ισόγειο χώρο με τάφρο επιθεώρησης ή ανυψωτικό μηχάνημα,
βζ. χώρο στάθμευσης για τα οχήματα της επιχείρησης.
- Για τα φορτηγά οχήματα οδικής βοήθειας
α. Η επιχείρηση οδικής βοήθειας διαθέτει τουλάχιστον ένα (1) φορτηγό όχημα ιδιωτικής χρήσης (πλατφόρμα, γερανοφόρο) ανά ηπειρωτική Π.Ε. δραστηριοποίησης, καθώς και στα νησιά όπου δραστηριοποιείται, μικτού βάρους άνω των τεσσάρων (4) τόνων, το οποίο έχει εγκατεστημένο σύστημα γεωχωρικού εντοπισμού (GPS).
β. Τα οχήματα οδικής βοήθειας:
βα. ανήκουν στις επιχειρήσεις κατά πλήρη κυριότητα ή κατέχονται με παρακράτηση της κυριότητας ή δυνάμει σύμβασης μίσθωσης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης ή άλλης έννομης σχέσης,
ββ. χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά του οδηγού και των επιβατών του ακινητοποιηθέντος οχήματος, ανάλογα με τις θέσεις καθήμενων που διαθέτει το όχημα της επιχείρησης,
βγ. μπορούν να κυκλοφορούν σε όλη την Επικράτεια.
γ. Στην επιχείρηση οδικής βοήθειας ή στον συνεργάτη οδικής βοήθειας χορηγείται, από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας της επιχείρησης ή του συνεργάτη, απεριόριστος αριθμός αδειών κυκλοφορίας φορτηγών οδικής βοήθειας ιδιωτικής χρήσης με καταβολή της εφάπαξ εισφοράς υπέρ του Δημοσίου του άρθρου 2 του β.δ. 281/1973 (Α’ 84).
- Για τον υπολογισμό του ελάχιστου αριθμού προσωπικού, οχημάτων και σταθμών παραμονής και μεταφόρτωσης του παρόντος, οι Π.Ε. Κεντρικού, Βορείου, Δυτικού και Νοτίου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής λογίζονται ως μια (1) Π.Ε.».
Σχετικά με Άρθρο 22 Υποχρεώσεις των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας και των συνεργατών οδικής βοήθειας – Αντικατάσταση άρθρου 2 ν. 3651/2008
• Θέλουμε να επισημάνουμε στην παράγραφο 2.Για το προσωπικό:
Στην αναφορά στα πρόσωπα των υποπερ. αα, αβ και της παρούσας, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται και να προσμετρώνται ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης, εφόσον διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα που αναφέρονται στην περ. γ΄.
1) θα πρέπει να υπάρχει διευκρίνιση ότι όσοι εργαζόταν σε οδική βοήθεια πριν την ψήφιση του ν3651/2008 υ
Θεωρείται μηχανοτεχνίτης η ηλεκτροτεχνίτης.
2) Οδηγός με διετή τουλάχιστον αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε οδική βοήθεια να μπορεί να θεωρηθεί μηχανοτεχνίτης η ηλεκτροτεχνίτης για την εταιρεία που εργάζεται.
4.Για τα φορτηγά οχήματα οδικής βοήθειας
α. Η επιχείρηση οδικής βοήθειας διαθέτει τουλάχιστον ένα (1) φορτηγό όχημα ιδιωτικής χρήσης (πλατφόρμα, γερανοφόρο) ανά ηπειρωτική Π.Ε. δραστηριοποίησης, καθώς και στα νησιά όπου δραστηριοποιείται, μικτού βάρους άνω των τεσσάρων (4) τόνων, το οποίο έχει εγκατεστημένο σύστημα γεωχωρικού εντοπισμού (GPS)
Σε αυτή την παράγραφο προτείνουμε να υπάρχουν τουλάχιστον (2) οχήματα άνω των 4 τόνων και αιτιολογούμε αυτή την πρόταση:1) Δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης σε περίπτωση φόρτου εργασίας.
2)Σε περίπτωση βλάβης του φορτηγού δεν θα υπάρχει δυνατότητα από το σταθμό να συνεχίσει την εξυπηρέτηση προς τις εταιρείες πελάτες .
3)Όταν ένα φορτηγό πρέπει να λειτουργεί 24 ώρες και δεν υπάρχει εναλλακτικό είναι σίγουρο ότι δεν θα γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης με συνέπεια τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.
Στα υπόλοιπα άρθρα συμφωνούμε ως προς τις μεταβολές και ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον του κλάδου μας
Σχετικά με Άρθρο 22 Υποχρεώσεις των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας και των συνεργατών οδικής βοήθειας – Αντικατάσταση άρθρου 2 ν. 3651/2008
• Θέλουμε να επισημάνουμε στην παράγραφο 2.Για το προσωπικό:
Στην αναφορά στα πρόσωπα των υποπερ. αα, αβ και της παρούσας, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται και να προσμετρώνται ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης, εφόσον διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα που αναφέρονται στην περ. γ΄.
1) θα πρέπει να υπάρχει διευκρίνιση ότι όσοι εργαζόταν σε οδική βοήθεια πριν την ψήφιση του ν3651/2008 να θεωρείται μηχανοτεχνίτης η ηλεκτροτεχνίτης.
2) Οδηγός με διετή τουλάχιστον αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε οδική βοήθεια να μπορεί να θεωρηθεί μηχανοτεχνίτης η ηλεκτροτεχνίτης για την εταιρεία που εργάζεται.
4.Για τα φορτηγά οχήματα οδικής βοήθειας
α. Η επιχείρηση οδικής βοήθειας διαθέτει τουλάχιστον ένα (1) φορτηγό όχημα ιδιωτικής χρήσης (πλατφόρμα, γερανοφόρο) ανά ηπειρωτική Π.Ε. δραστηριοποίησης, καθώς και στα νησιά όπου δραστηριοποιείται, μικτού βάρους άνω των τεσσάρων (4) τόνων, το οποίο έχει εγκατεστημένο σύστημα γεωχωρικού εντοπισμού (GPS)
Σε αυτή την παράγραφο προτείνουμε να υπάρχουν τουλάχιστον (2) οχήματα άνω των 4 τόνων και αιτιολογούμε αυτή την πρόταση:1) Δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης σε περίπτωση φόρτου εργασίας.
2)Σε περίπτωση βλάβης του φορτηγού δεν θα υπάρχει δυνατότητα από το σταθμό να συνεχίσει την εξυπηρέτηση προς τις εταιρείες πελάτες .
3)Όταν ένα φορτηγό πρέπει να λειτουργεί 24 ώρες και δεν υπάρχει εναλλακτικό είναι σίγουρο ότι δεν θα γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης με συνέπεια τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.
Στα υπόλοιπα άρθρα συμφωνούμε ως προς τις μεταβολές και ελπίζουμε σέ ένα καλύτερο μέλλον για τον κλάδο
Σχετικά με Άρθρο 22 Υποχρεώσεις των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας και των συνεργατών οδικής βοήθειας – Αντικατάσταση άρθρου 2 ν. 3651/2008
• Θέλουμε να επισημάνουμε στην παράγραφο 2.Για το προσωπικό:
Στην αναφορά στα πρόσωπα των υποπερ. αα, αβ και της παρούσας, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται και να προσμετρώνται ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης, εφόσον διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα που αναφέρονται στην περ. γ΄.
1) θα πρέπει να υπάρχει διευκρίνιση ότι όσοι εργαζόταν σε οδική βοήθεια πριν την ψήφιση του ν3651/2008 θεωρείται μηχανοτεχνίτης η ηλεκτροτεχνίτης.
2) Οδηγός με διετή τουλάχιστον αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε οδική βοήθεια να μπορεί να θεωρηθεί μηχανοτεχνίτης η ηλεκτροτεχνίτης για την εταιρεία που εργάζεται.
4.Για τα φορτηγά οχήματα οδικής βοήθειας
α. Η επιχείρηση οδικής βοήθειας διαθέτει τουλάχιστον ένα (1) φορτηγό όχημα ιδιωτικής χρήσης (πλατφόρμα, γερανοφόρο) ανά ηπειρωτική Π.Ε. δραστηριοποίησης, καθώς και στα νησιά όπου δραστηριοποιείται, μικτού βάρους άνω των τεσσάρων (4) τόνων, το οποίο έχει εγκατεστημένο σύστημα γεωχωρικού εντοπισμού (GPS)
Σε αυτή την παράγραφο προτείνουμε να υπάρχουν τουλάχιστον (2) οχήματα άνω των 4 τόνων και αιτιολογούμε αυτή την πρόταση:1) Δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης σε περίπτωση φόρτου εργασίας.
2)Σε περίπτωση βλάβης του φορτηγού δεν θα υπάρχει δυνατότητα από το σταθμό να συνεχίσει την εξυπηρέτηση προς τις εταιρείες πελάτες .
3)Όταν ένα φορτηγό πρέπει να λειτουργεί 24 ώρες και δεν υπάρχει εναλλακτικό είναι σίγουρο ότι δεν θα γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης με συνέπεια τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.
Στα υπόλοιπα άρθρα συμφωνούμε ως προς τις μεταβολές και ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον για τον κλάδο μας.
Στο 4 οχήματα θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια πλατφόρμα ακόμη υποχρεωτικά διότι εάν χαλάσει η μια που υποχρεούνται με τι θα εξυπηρέτηση πρέπει να το δουν σοβαρά δεν γίνεται να μην υπάρχει μια εφεδρική πλατφόρμα
Συμφωνώ με την τοποθέτηση του κυρίου Ζαμπέτα Αντώνιου.
Οι οδικές βοήθειες δεν είχαν ή δεν έχουν το δικαίωμα αν ενας πολίτης έχει τροχόσπιτο να το έλκουν γιατί είναι ΙΔΧ τα φορτηγά τους. Αποτέλεσμα ήταν και είναι αν εχει κάποιος μηχανική βλάβη, η οδική βοήθεια να του πάρει το αυτοκίνητο αλλά το τροχόσπιτο να το αφήσει η οδική βοήθεια στο σημείο της βλάβης του έλκοντος αυτοκινήτου. Σήμερα με την ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας που λαμβάνουν ολα τα ρυμουλκούμενα, θα πρέπει να αλλάξει και αυτό το καθεστώς και να επιτραπεί στις οδικές βοήθειες η ελξη οχηματων Ο1 και Ο2