Η παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3887/2010 (Α’ 174) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 (αρχική χορήγηση Φ.Δ.Χ.) χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO V και μεταγενέστερων προτύπων. Από την 1η.6.2023 και μετά, οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν ανάλογα τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO VI-D για βαρέα οχήματα ή τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών ρύπων ελαφρών οχημάτων που εφαρμόζονται από 1ης.9.2019 και μετά για την πρώτη ταξινόμηση καινούριων φορτηγών, και μεταγενέστερων προτύπων. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να oρίζεται νεότερο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων (EURO) που πρέπει να πληρούν τα φορτηγά στα οποία χορηγείται η άδεια κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5.
Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση των φορτηγών με άλλα φορτηγά οποιουδήποτε μικτού βάρους. Επιτρέπεται η διάσπαση συρμού ή αρθρωτού οχήματος και η προσάρτηση απεριόριστου αριθμού ανεξάρτητων ρυμουλκουμένων, χωρίς καταβολή επιπλέον εισφοράς.».
Έπειτα από αρκετά χρόνια αναμονής επιτέλους μπαίνει σε τάξη η ασύδοτη έκδοση νέων αδειών Δημόσιας Χρήσης. Είναι μέγα σφάλμα να πλανάτε το σύνολο των αυτοκινητιστών ότι το μέτρο είναι εναντίων τους . Η έκδοση νέας άδειας από το κράτος η οποία και δεν αποτελεί δικαίωμα ,μιας και δεν μπορεί ο κάτοχος της να την πουλήσει να αλλάξει το μικτό βάρος του οχήματος για το οποίο εκδόθηκε είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με όχημα τελευταίας τεχνολογίας. το 2010 με ΕΥΡΟ 5 ,δεκατρία χρόνια μετά ερχόμαστε στο ΕΥΡΟ6-D όχημα τετραετίας αφού κυκλοφόρησε το δεύτερο εξάμηνο του 2019.Οι άδεις πριν τον νόμο 3887/2010 είναι εμπορεύσιμες και μπορεί η κάθε μεταφορική επιχείρηση που θέλει να αυξήσει το στόλο της να αποκτήσει μια, στρεφόμενη στην εγχώρια αγορά ,ακόμα και σε εμπόρους οχημάτων . Τέρμα τα παιχνίδια στην πλάτη των αυτοκινητιστών με την προώθηση οχημάτων ΕΥΡΟ 5 και τσάμπα άδειες απο το κράτος. Κύριοι έμποροι καλό θα ήταν να συστρατευτείται με τις ομοσπονδίες των αυτοκινητιστών και το εναγώνιο αίτημά τους για επιδότηση αγοράς νέας τεχνολογίας φορτηγών να γίνει πραγματικότητα . Εσείς στην τελική θα γίνεται και οι αποδέκτες της όποια επιδότησης για τον κλάδο μας . Σταματήστε να στηρίζεται τις πωλήσεις σας προσφέροντας το μπόνους της τσάμπα άδειας από το κράτος .
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Ο Συνδεσμος Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων Υγρών Καυσίμων, Θερμής Ασφάλτου και Χημικών Υγρών είναι ριζικά αντίθετος με τη ρύθμιση νεων ταξινομήσεων EURO VI-D.Μια απλή μελέτη κόστους μεταφοράς και απόσβεση επενδεδυμένου κεφαλαίου με στοιχεία κομίστρων απο τη Στατιστική Υπηρεσία θα επιβεβαιώσει οτι ο κλάδος μας αδυνατεί να επενδύσει με ίδια κεφάλαια κόστη που ξεπερνάνε τα 80000€ για ελκυστήρα και 110000€ για τριαξωνικό πλαίσιο με τους δασμούς.
Ο κλάδος μας έχει πρόβλημα βιωσιμότητας απο τα χαμηλά κόμιστρα λόγω ολιγοπωλιακού καθεστώτος της αγοράς καυσίμων και έλλειψης οδηγών ADR.
Τα υψηλά επιτόκια και η αδυναμία χρηματοδότησης απο τις τράπεζες για μεταχειρισμένα οχήματα δεν επιτρέπουν την αντικατάσταση τόσο ακριβών οχημάτων. Εαν μπορούσαμε θα είχαμε αντικαταστήσει τουλάχιστον με EURO 5 τα φορτηγά μας.
Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων με την προοπτική εξηλεκτρισμού θα χάνουν συνεχώς φορτία. Η ρύθμιση θα φέρει τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα και θα αυξήσει υπέρογκα τις τιμές των ήδη ταξινομημένων. Προτείνουμε την παράταση ταξινόμησης νέων οχημάτων EURO 5 ώσπου η αγορά το επιτρέψει και ενταχθούμε σε προγράμματα επιδότησης για την αντικατάσταση και την αγορά καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων νεότερης τεχνολογίας.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Μ.Ε.Π.Π.Ε.
Άγγελος Φαλάρης
Σε ένα μπαράζ «επιθέσεων» εναντίον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών έχει επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τον τελευταίο καιρό.
Το ΥΜΕ προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει «απαγορευτικές» τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ελλάδα με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να μην έχουν επιλογή στην απόκτηση ενός καλύτερου, πιο σύγχρονου και πολύ πιο φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος.
Προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιβάλλει στους Έλληνες καταναλωτές και επαγγελματίες να αποκτήσουν μόνο καινούρια αυτοκίνητα και φορτηγά ευνοώντας συγκεκριμένες επιχειρήσεις και ομίλους του κλάδου!
Ανεξάρτητα αν και εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν να δαπανήσουν τα υπέρογκα ποσά στα οποία πωλούνται πλέον τα καινούρια αυτοκίνητα και φορτηγά.
Αν δεν κατανοήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και δεν διορθώσει τις αδικίες που επιβάλουν στον κλάδο αυτές οι νομοθεσίες, τότε ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος προκειμένου να προστατεύσει τα χιλιάδες μέλη του θα χρησιμοποίηση κάθε νόμιμο μέσο εντός της χώρας και επίσης, θα αναγκαστεί για άλλη μια φορά να καταγγείλει στην Ε.Ε. την αντισυνταγματική συμπεριφορά της Ελλάδας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα κρατικά έσοδα εξαιτίας των υπέρογκων προστίμων που θα καλεστούμε ως χώρα να καταβάλλουμε!
Ο ΣΕΕΑΕ υποβάλλει την ύστατη στιγμή ένα τελευταίο αίτημα συμμόρφωσης της πολιτικής ηγεσίας ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα και να επανέλθει ηρεμία στον κλάδο και η αγορά να λειτουργήσει ομαλά και επί ίσοις όροις…
αυτή η κυβέρνηση στηρίζει το κεφάλαιο και τους μεγάλοαντιπροσώπους παίρνοντας ένα νόμο ταφόπλακα για τον μεταφορέα και τους εμπόρους μεταχειρισμένων διαλύοντας επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο κάνοντας ένα μεγάλο (δώρο) θα πουλάνε μόνο οι αντιπρόσωποι καινούργια αυτοκίνητα euro 6d και όποιος τολμήσει να φέρει μεταχειρισμένο θα τον αρμέγουν με τις υπέρογκες χρεώσεις για να του δώσουνε χαρτιά για να μπορεί να το πουλήσει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μετά την εφαρμογή του memo όλοι αύξησαν τις τιμές των πιστοποιητικών που δίνουνε.. ο μεταφορέας στα χρόνια της κρίσης και της πανδημίας διαλύθηκε δεν μπόρεσε να σηκώσει κεφάλι για να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις πού βάζετε τώρα … θα μείνει στην ιστορία ότι αυτή η κυβέρνηση κατέστρεψε αυτό τον κλάδο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου των μεγάλων αντιπροσώπων αν δεν βρεθεί άμεσα μία λύση θα έχετε αυτούς τους δύο κλάδους απέναντί σας με κινητοποιήσεις άνευ προηγουμένου
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ . ΠΡΩΤΟΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΕΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΩΝ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ. ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΟΥ EURO 5 .
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ EURO 6 D , ΤΟ ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ. ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΚΑΤ ΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΦΟΡΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΠΟΤΕ. ΑΡΑ ΘΑ ΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΣΕΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ Η ΖΗΜΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΠΑΛΙΟ ΣΤΟΛΟ , ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΛΕΜΕ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ .
Μέτρα τα οποία οδηγούν στο κλείσιμο πολλών Εμπορων μεταχειρισμένων αυτοκινητων/φορτηγών και Οχι μόνο.Ο κλάδος σε συνάρτηση με την αγορά κυρίως των αυτοκινητιστών δε μπορεί να σηκώσει αυτή την αλλαγή. Στατιστικά να το πάρουμε τα τελευταία έτη βάση ποσοστών ταξινόμησης μεταχειρισμένων αυτοκινητων έναντι καινούργιων θα καταλάβουμε ότι η αγορά δε σηκώνει αυτή την αλλαγή. Αλλαγή που δεν μπορεί να την υποστεί ούτε ο κλάδος αυτοκινητιστών που τα τελευταία έτη παλεύει για την ανανέωση του στόλου χωρίς κρατική βοήθεια και χωρίς χρηματοδοτήσεις τραπεζών. Τα μέτρα αυτά είναι χωρίς καμία λογική για να ΠΡΟΒΕΙ ο κλάδος στην ανανέωση αντίθετα θα παρατηρηθεί αύξηση παλιών αυτοκινητων στους ελληνικούς δρόμους. Θα υπηρεαστουν πολλοι κλάδοι με αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας και στασιμότητας σε πολλούς κλάδους.
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ ,
Ο νόμος που προωθείτε είναι ταφόπλακα για του εμπόρους μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων ,για τους μεταφορείς και για τους αυτοκινητιστές αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσεως.
Ουσιαστικά με το νόμο αυτό οδηγείτε σε «κλείσιμο» εκατοντάδες επιχειρήσεις ,που λειτουργούν σαράντα και πλέον χρόνια στον χώρο του αυτοκινήτου, που όλα αυτά τα χρόνια πληρώνουν φόρους στο Κράτος από την εμπορία φορτηγών αυτοκινήτων και που συνδέονται με αυτές άμεσα εκατοντάδες επαγγέλματα (φανοποιείς ,λαμαρινάδες ,μηχανουργεία,έμποροι ελαστικών ,αμμοβολείς , αμαξοποιείς (κατασκευαστές θαλάμων και αμαξωμάτων),μηχανολόγοι μηχανικοί ,ηλεκτρολόγοι , κατασκευαστές μουσαμάδων ,έμποροι ανταλλακτικών αυτοκινήτων καινούργιων και μεταχειρισμένων και πολλά άλλα .Με συνέπεια χιλιάδες απασχολούμενοι -εργαζόμενοι στις ανωτέρω επιχειρήσεις να οδηγηθούν στην ανεργία .Συνεπώς το Κράτος θα απωλέσει εκατομμύρια Ευρώ από φόρους και εισφορές στον ΕΦΚΑ λόγω των χιλιάδων απολύσεων και ακολούθως των χιλιάδων ανέργων .
Πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας ότι EURO 6 D επαγγελματικά φορτηγά αυτοκίνητα πολύ λίγοι στην Ελλάδα μπορούν να αγοράσουν (μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού ) και μόνο καινούργια .
Ο στόλος φορτηγών αυτοκινήτων στην Ελλάδα εδώ και δέκα χρόνια ανανεώνεται από τις επιχειρήσεις μας , καθώς εμπορευόμαστε ήδη από το 2010 φορτηγά αυτοκίνητα EURO 4,EURO 5 και EURO 6 , αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με μηδενικούς ρύπους ,όπως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σας παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας όλες τις παραπάνω αντιρρήσεις μας, προκειμένου να ισχύουν και στην Ελλάδα όσα ισχύουν στην Ευρώπη .Δεν ζητάμε κάτι περισσότερο ,απλά το αυτονόητο ,προκειμένου να συνεχίσουμε να υπάρχουμε στον χώρο του αυτοκινήτου .
Απαράδεκτος Νόμος ο οποίος πλήττει την αγορά μεταχειρισμένου φορτηγού και ς επίσης και τον κλάδο των αυτοκινητιστών.Δεν μπορείς να μιλάς για Euro 6d, ενώ σε όλη την Ευρώπη δεν ισχύει κανένας περιορισμός.Και συν της άλλης τα Εuro5 είναι οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας,αν το πρόβλημα είναι αυτό και όχι η προώθηση των καινούργιων…..
Αξιότιμε κύριε υπουργέ το 2010 ψηφίστηκε ο νόμος για τις δωρεάν άδειες δχ ο οποίος ήτανε ένας πραγματικά σωστός και με πολλά οφέλη νόμος ανοίγοντας πια μετά από δεκαετίες το κλειστό επάγγελμα του μεταφορέα ( ΝΟΜΟΣ 3887/2010 – ΦΕΚ 174/Α/30.9.2010
Οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Αρθρο 1
Σκοπός και αρχές οργάνωσης
1. Το κράτος χαράσσει την πολιτική στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές της χώρας με σκοπό την προστασία του γενικού συμφέροντος, την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών στον τομέα αυτόν, και την τήρηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού.
2. Οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται χωρίς καμιά διάκριση ως προς την εθνικότητα όσων αιτούνται άδειες σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5
Όπως βλέπουμε ο νομοθέτης έλαβε υπόψιν του την προστασία του γενικού συμφέροντος την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών και του υγιούς ανταγωνισμού κάτι που στο νομοσχέδιο που έχετε προς διαβούλευση τώρα είναι εντελώς αντίθετο…. Το περιβαντολογικό πρότυπο EURO 6D (EUROVI-D) πού θέλετε να επιβάλλεται για τη χορήγηση άδειας δημοσίας χρήσεως είναι το οριστικό κλείσιμο του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των πωλήσεων μεταχειρισμένων βαρέων φορτηγών αυτοκινήτων και των εξειδικευμένων συνεργείων μιας και τα αυτοκίνητα αυτά έχουν υψηλό κόστος αποκτήσεις υψηλό κόστος συντήρησης μόνο από αντιπροσωπείες και είναι ελάχιστα στην Ευρώπη κάνοντας ένα πολύ μεγάλο δώρο στους ανταγωνιστές μας (αντιπροσώπους) οι οποίοι δεν διαθέτουν STOK αυτοκίνητα δουλεύουν μέσω παραγγελιών εκμεταλλεύονται βάση της διάταξης τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για τους πελάτες τους με μεγάλους τζίρους πού οι μεταπωλητές μεταχειρισμένων δεν έχουν δυνατότητα με αποτέλεσμα η μικρή και μεσαία τάξη που δραστηριοποιείται παραδοσιακά στον τομέα των οδικών μεταφορών να μην μπορέσει να έχει πρόσβαση πια στο επάγγελμα
Αυτό το νομοσχέδιο δεν έχει ως βάση τον υγιή ανταγωνισμό την ομαλή μετάβασή αντικατάστασης παλαιότερων φορτηγών με πρότυπα EURO 1-2-3-4 με πρότυπα που δουλεύει η ευρωζώνη και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και δεν λειτουργεί σύμφωνα με το κοινό συμφέρον τον τελικό λογαριασμό θα τον πληρώσει ο καταναλωτής λόγω της απότομης αύξησης κτήσεις του μεταφορικού στόλου
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΙ ΕΜΠΟΡΕΙΕΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΟΦΑΝΟΥΣ ΔΕΚΑΕΤΕΙΣ ΚΡΙΣΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ EURO 6 D ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΣΕ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΥΟ ΕΤΩΝ ……….
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΑΞΙΝΟΜΙΣΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Ν2-Ν3 ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 80-90 % ΕΜΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΥΡΟ 5-6 Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΥΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΞΑΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ …..
Κύριε υπουργέ με όλο το σεβασμό ως προς τους θεσμούς που υπηρετείτε η επιλογή του να χορηγούνται άδειες Δημόσιας Χρήσης σε Φορτήγα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας euro 6D εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των ολίγων αντιπροσωπειών Η κίνηση αυτή πέρα από την ηθική και οικονομική ζημιά που προκαλεί σε εμάς τους Εμπόρους Μεταχειρισμένου φορτηγού Θα έχει αλυσιδωτή αντίδραση Και σε όμορα επαγγέλματα με αποτέλεσμα Χιλιάδες κόσμος να μείνει χωρίς εργασία και στο τέλος να Να πλήξει και τα νοικοκυριά Επιπροσθέτως θα έχει την αντίστροφη αποτελεσματικότητα ως προς την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία προφανώς στηρίζεται αυτή την επιλογή Το κόστος απόκτησης ενός φορτηγού euro 6D ξεπερνάει τον προϋπολογισμό των Αυτοκινητιστών που δουλεύουν με φορτηγά δημόσιας χρήσης Αυτό είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει την παλαίωση του ήδη υπαρκτού στόλου το οποίο όχι μόνο δεν θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων αλλά θα τις αυξήσει. Επιπλέον θέλω να προσθέσω ότι ο μέσω αυτοκινητιστής θα αναγκαστεί να προβεί στην μαύρη αγορά παλαιάς άδειας φδχ με φορτηγό σίγουρα παλαιότερο από euro5 Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα που φέρνει αυτό το μετρό. Οπότε γυρνάμε τουλάχιστον 15 χρόνια πίσω
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ.
ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΟΧΗΜΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΜΕΣΑΙΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΕΥΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΑΠΟ 70000€-85000€ ΠΟΙΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΙ;
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΟΧΗΜΑ ;
ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΗΔΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ.
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΟΥΝ ΣΤΑ ΥΨΗ ΤΑ ΚΟΜΙΣΤΡΑ ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΝΑ 3ΠΛΑΣΙΑΣΕΤΕ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΓΗΡΑΙΟΤΕΡΟ ΣΤΟΛΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ
Υπάρχει μεγάλη έλλειψη αλλά και αυξημένες τιμές στην αγορά του φορτηγού,συνέπεια των οικονομικών συνθηκών μετά την πανδημία.
Κάτι πολύ σημαντικό είναι οτι αυτη τη στιγμή στην χώρα μας δεν υπάρχει η τεχνογνωσία για την συντήρηση και τις επισκευές τέτοιων οχημάτων(Euro6d).Πώς θα ανταπεξέλθουν οι αυτοκινητιστές σε αυτο το γεγονός;
Κατά την ταπεινή μου άποψη,το μέτρο αυτο πρέπει να αναβληθεί..
Δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην παρούσα οικονομική συγκυρία.
Τα μέτρα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα εκατοντάδες επιχειρήσεις να κλείσουν και χιλιάδες κόσμου να μείνει χωρίς δουλειά.
Η Ελλάδα με αυτά τα μέτρα γυρίζει πίσω στο κλειστό επάγγελμα και ο στόλος των Αυτοκινήτων γίνεται πιο παλιός ακόμη.
Τα μέτρα αυτά παραγκωνίζουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και προωθούν μόνο τα καινούρια.
Ως Σωματείο Φορτηγών Αυτοκινήτων Τρικάλων, που έχουμε άμεση σχέση με το αντικείμενο, θεωρούμε ότι ο στόλος των φορτηγών αυτοκινήτων της Ελλάδας θα γίνει ακόμη πιο παλιός, λόγω του οτι τα φορτηγά EURO 6D θα είναι τόσο ακριβά που θα πλησιάζουν την τιμή του καινούριου και οι αγοραστές θα είναι λίγοι ως ελάχιστοι και θα παραμείνουν με τα παλιά τους αυτοκίνητα.
Με αυτό τον τρόπο γυρίζετε πίσω την Ελλάδα και ξανακλείνετε το επάγγελμα και θα ξεκινήσει πάλι η μαύρη αγορά της παλιάς άδειας Δ.Χ.
Οσον αφορά τους εμπόρους Φορτηγών Αυτ/των που έχουν μεγάλο στόλο φορτηγών Αυτ/των EURO 5 στις εκθέσεις τους, που προοριζόταν για Αδειες Δ.Χ, με αυτό τον τρόπο χάνουν μεγάλη αξία τα φορτηγά, με αποτέλεσμα να βρεθούν στη δύσκολη θέση και να οδηγηθούν στο κλείσιμο των επιχειρήσεών τους καθώς και να χάσουν τη δουλειά τους χιλιάδες άτομα που απασχολούνται στον τομέα αυτό.
Τα φορτηγά EURO 5 είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και μάλιστα με χαμηλότερα κόμιστρα διοδίων.
Επίσης πιστεύουμε ότι πλήττονται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό οι Αυτοκινητιστές αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσεως, διότι δεν θα μπορέσουν να προβούν σε αντικατάσταση του παλαιού τους οχήματος με ένα νεώτερο.
Θεωρούμε ότι με αυτά τα μέτρα θα δημιουργηθεί αναστάτωση και μεγάλες κινητοποιήσεις σε όλο τον κλάδο των Εμπόρων φορτηγών αυτ/των και των αυτοκινητιστών.
ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΤΑΙ Ο ΑΥΤΟΚΙΜΗΤΙΣΤΗΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΤΟΥ ΜΕ EURO 6D, ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΥΨΗ,H ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΚΑΙ ΟΤΑΝ Ο ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ Η Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΕ EURO 1 H 2, ΚΑΙ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ 10 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ. ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΔΕΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ, ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΗΣΤΡΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΑΣΦΑΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ.