- Στην περ. 1 της υποπαρ. Η2 της παρ. Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222): α) στο πρώτο εδάφιο τροποποιείται η ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης από έξι σε τρεις ώρες, β) στο τέλος του δευτέρου εδαφίου προστίθεται η φράση «συμπεριλαμβανομένης της θέσης του οδηγού», γ) προστίθενται εδάφια τρίτο και τέταρτο και η περ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Επιτρέπεται στα τουριστικά γραφεία και στα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, όπως ορίζονται στις παραγράφους 4 και 5 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993 (Α` 118), και σε εταιρείες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων, που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3109/2003 (Α` 38) και το άρθρο 87 του ν. 4070/2012 (Α` 82), η ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεως με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριών (3) ωρών, Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) αυτοκινήτων απαγορευομένης της μεταφοράς επιβατών με κόμιστρο με τα αυτοκίνητα αυτά. Στα ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα περιλαμβάνονται επίσης τα κάθε είδους τροχοφόρα επιβατηγά οχήματα τύπου mini bus έως 9 θέσεων, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του οδηγού. Ειδικά για τα νησιά της χώρας, πλην των νησιών Κρήτης και Εύβοιας, η ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης ολικής εκμίσθωσης με οδηγό μέσω προκρατήσεως ορίζεται σε μισή ώρα για την περίοδο από την 15η Μαρτίου έως και την 15η Νοεμβρίου κάθε έτους. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, δύναται να καθορίζονται τα αναγκαία ζητήματα για την εφαρμογή του τρίτου εδαφίου.».
Καλησπέρα σας,
το άρθρο κινείται στη σωστή κατεύθυνση αλλά αφήνει μετέωρο θεωρώ ένα πολύ κρίσιμο σημείο που έχει δημιουργήσει άπειρες τραγελαφικές καταστάσεις τα προηγούμενα χρόνια .Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θεωρώ πως θα πρέπει να αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά μέσα στο άρθρο πως οι νόμιμα αδειοδοτημένες εταιρείες ΕΙΧ με οδηγό, λαμβάνουν μίσθωμα βάσει σύμβασης και όχι κόμιστρο και ότι σε καμία περίπτωση, δεν προβαίνουν σε υποκλοπή μεταφορικού έργου .
Μία πολύ εύστοχη νομοθετική ρύθμιση, η οποία συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Ωστόσο, είναι απαραίτητη η ενίσχυσή της με περαιτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες θα αποσαφηνίσουν ορισμένες ασάφειες ή ακόμα και αστοχίες του νόμου.
Ενδεικτικά:
α) είναι σημαντικό να αποσαφηνισθεί, ιδίως προς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, ότι η δραστηριότητα αυτή αφορά στην παροχή νόμιμης υπηρεσίας μεταφοράς μετά από σχετική προκράτηση, με ελάχιστη χρονική διάρκεια, έναντι μισθώματος, η οποία δεν υπόκειται σε καθεστώς κομίστρου.
β) η Κρήτη και η Εύβοια, ως νησιά υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, θα έπρεπε να περιλαμβάνονται στις ρυθμίσεις που αφορούν στην νησιωτική Ελλάδα και να μην εξαιρούνται
γ) λαμβάνοντας υπ΄όψιν την ιδιαιτερότητα της νήσου Λευκάδας σύμφωνα με την οποία οι τουρίστες που επιθυμούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς από και προς την Λευκάδα έχουν ως μοναδική επιλογή την μετάβασή τους στο αεροδρόμιο του Ακτίου, θα έπρεπε, το Άκτιο, να περιλαμβάνεται, έστω και κατ’ εξαίρεσιν, στις ρυθμίσεις που αφορούν στην νησιωτική Ελλάδα.
χαίρετε, Το άρθρο αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διευκολύνει και να τελειώσει η ταλαιπωρία ώστε να λειτουργήσουμε ως εταιρίες Ε.Ι.Χ με οδηγό των επιχειρήσεων του τουρισμού και το περιμένουμε όλοι να οριστικοποιηθεί προς την σωστή κατεύθυνση. Με εκτίμηση,
Χρίστος Μορφονιος
Καλησπέρα σας
Το άρθρο πιστεύουμε ότι χρειάζεται κάποιες επιπλέον διασαφινησεις . Πρέπει να καταστεί σαφές ότι οι νόμιμα αδειοδοτημένες εταιρίες ειχ με οδηγο δεν προβαίνουν σε υποκλοπή μεταφορικού έργου. Οι εταιρίες δεν λαμβάνουν κόμιστρο αλλά μίσθωμα από τον εκάστοτε πελάτη βάσει σύμβασης που έχουν μαζί του. Παρακαλούμε να ληφθεί υπόψιν διότι είναι ένα θέμα που δημιουργει μεγάλη συγχιση τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους εργαζόμενους των οποίο η νομιμότητα του έργου τίθεται υπό αμφισβήτηση διότι δεν υπάρχει ειδική αναφορά που να το ξεκαθαρίζει .
Χαίρετε ,
το άρθρο κινείται στη σωστή κατεύθυνση κατά τη ταπεινή μου γνώμη αλλά αφήνει μετέωρο θεωρώ ένα πολύ κρίσιμο σημείο που έχει δημιουργήσει άπειρες τραγελαφικές καταστάσεις τα προηγούμενα χρόνια .
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θεωρώ πως θα πρέπει να αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά μέσα στο άρθρο πως οι νόμιμα αδειοδοτημένες εταιρείες ΕΙΧ με οδηγό, λαμβάνουν μίσθωμα βάσει σύμβασης και όχι κόμιστρο και ότι σε καμία περίπτωση, δεν προβαίνουν σε υποκλοπή μεταφορικού έργου .
Με εκτίμηση ,
Καρανικόλας Γεώργιος .
Το άρθρο αυτό είναι υψίστης σημασίας θέμα που απασχολούσε εδώ και χρόνια τις τουριστικές επιχειρήσεις που παρείχαν την υπηρεσία εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διαχώριζε τη τουριστική σεζόν έναντι όλων των υπόλοιπων επιχειρήσεων.
Επιτέλους με το άρθρο αυτό το Υπουργείο Μεταφορών βάζει ένα τέλος στο μεγάλο μπάχαλο που επικρατούσε τόσα χρόνια και όριζε ότι οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις που παρέχουν αυτή την υπηρεσία μπορούσαν να μισθώνουν τα οχήματά τους κάθε 30″ μόνο τους μήνες Μάϊο μέχρι Αύγουστο.
Το λυπηρό στην όλη κατάσταση είναι η στάση του Υπουργείου Τουρισμού που δεν πήρε ποτέ θέση για το θέμα αυτό. Το Υπουργείου Τουρισμού θα πρέπει να καταλάβει ότι είναι συναρμόδιο Υπουργείο μαζί με το Υπουργείο Μεταφορών και ότι από κοινού θα πρέπει να βρίσκουν λύσεις. Το Υπουργείου Τουρισμού θα πρέπει να καταλάβει ότι οι επιχειρήσεις που παρέχουν την υπηρεσία εκμίσθωση με οδηγό είναι Τουριστικές Επιχειρήσεις που έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλες τις υπόλοιπες τουριστικές επιχειρήσεις είτε είναι καταλύματα, είτε ξενοδοχεία κλπ.
Δυστυχώς παρά τις επαναλαμβανόμενες προτάσεις από τα Σωματεία του κλάδου, τα θέματα της ολικής εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτων με Οδηγό δεν προσεγγίζονται ολιστικά και για άλλη μια φορά συζητούμε για μπαλώματα μιας προβληματικής νομοθεσίας.
Παρά ταύτα χαιρετίζουμε ως Σωματείο Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ Οχημάτων με οδηγό Κέρκυρας την επέκταση της ισχύος από 15/03 μέχρι 15/11 για τα νησιά (εξαιρούμενων Κρήτης και Εύβοιας) των 30’ ελάχιστου χρόνου μίσθωσης. Έχει αποδειχθεί αναγκαία αυτή η τροποποίηση λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες σεζόν και την πολυπόθητη επέκταση της τουριστικής σεζόν.
Επιπλέον στα άμεσα ζητήματα θα θέλαμε να αναφέρουμε δύο επιπλέον σημεία:
1) Σύμφωνα με την ΚΥΑ80931/5842 29.01.2016 ορίζεται μεταξύ άλλων ότι “Προκειμένου να επιτρέπεται στα ΕΙΧ αυτοκίνητα τουριστικών γραφείων και γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων να εκμισθώνονται ολικά μέσω προκρατήσεως πρέπει εντός του εκμισθωμένου ΙΧ αυτοκινήτου ο οδηγός να φέρει αντίγραφο της έγγραφης σύμβασης που η επιχείρηση συνάπτει με τον μισθωτή και στην οποία περιλαμβάνεται υποχρεωτικώς πλήρη στοιχεία της ταυτότητας ή του διαβατηρίου του μισθωτή. Στο Άρθρο 20 του Ν.4530 30.03.2018 αναφέρεται η υποχρεωτική καταχώρηση στο ψηφιακό μητρώο συμβάσεων του Υπουργείου μεταξύ άλλων, όλων των στοιχείων του μισθωτή.
Ως Σωματεία νησιωτικής Ελλάδας έχουμε εκφράσει πολλάκις προς το Υπουργείο την αντίρρηση μας για την υποχρεωτική καταχώριση του αριθμού διαβατηρίου ή ταυτότητας του μισθωτή. Σε πολλές των περιπτώσεων η προκράτηση πραγματοποιείται δίχως τη φυσική παρουσία του μισθωτή στα γραφεία των τουριστικών επιχειρήσεων ή των γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων, αλλά μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Οφείλουμε όμως ως εκμισθωτές να αναρτούμε στο ψηφιακό μητρώο συμβάσεων την εκάστοτε σύμβαση τουλάχιστον πριν την έναρξη της μίσθωσης, δηλαδή πριν την έναρξη του οχήματος από το σημείο της έδρας κι όχι απαραίτητα από τη στιγμή επιβίβασης του μισθωτή. Θεωρούμε ότι καταχώριση των στοιχείων του διαβατηρίου ή της ταυτότητας του μισθωτή δεν έχει κάποια ουσιαστική σημασία και παράγει σε πάρα πολλές των περιπτώσεων αντιδράσεις από την πλευρά των μισθωτών για να παραδώσουν προσωπικά στοιχεία και δεδομένα. Σημειώνουμε ότι κάλλιστα και χωρίς πρόβλημα μπορεί να πραγματοποιείται έλεγχος ταυτοποίησης μόνο με το Ονοματεπώνυμο του μισθωτή από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Η καταχώριση στοιχείων ταυτότητας ή διαβατηρίου του μισθωτή θα έπρεπε να είναι προαιρετική και στην ευχέρεια της επιχείρησης που πραγματοποιεί την εκμίσθωση.
2) Την κατάργηση του Άρθρου 21 Ν.4530 30.03.2018 που ως σημείο έναρξης της μίσθωσης ΕΙΧ οχήματος ορίζεται η έδρα ή το υποκατάστημα ή ο νομίμως χώρος στάθμευσης της επιχείρησης που εκμισθώνει το όχημα. Λαμβάνοντας υπόψη το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ζητούμε το σημείο έναρξης να ορίζεται ελεύθερα στα γεωγραφικά όρια του Νομού της έδρας, του υποκαταστήματος ή του νομίμου χώρου στάθμευσης της επιχείρησης που εκμισθώνει το όχημα.
Μαρίνος Μικάλεφ
Πρόεδρος ΣΕΕΜΟ Κέρκυρας
Αξιότιμοι κύριοι/ κυρίες,
‘Ηταν επιτακτική η ανάγκη της επέκταση της κατ εξαίρεσης ελάχιστης διάρκειας στα τριάντα (30’) λεπτά στην νησιωτική χώρα για την ολική εκμίσθωση με οδηγό. Επιτέλους γίνεται κατανοητό απ όλους πως σε έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς όπως είναι η Ελλάδα και ειδικά τα νησιά της η θερινή Περίοδος ξεκινάει απο τον Μάρτιο μέχρι και τον Νοέμβριο. Ο νομοθέτης σκεπτόμενος ορθά κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει όμως να λάβει υπόψιν του και να εντάξει στην εξαίρεση αυτή το μεγαλύτερο νησί μας, την Κρήτη. Οι ανάγκες των τουριστών αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου μας δεν μπορούν να καλυφθούν με την ελάχιστη μίσθωση των τριών ωρών και ποσού 82 ευρώ αντίστοιχα.
Με αφορμή αυτό θα πρέπει επίσης να επαναπροσδιοριστεί το ελάχιστο μίσθωμα το οποίο είναι υπερβολικό και αποτρεπτικό για τον Τουρίστα ( Ξένο και Έλληνα) με αποτέλεσμα να ευνοείται συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών του μεταφορικού κλάδου. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεις αναγκάζονται να λάβουν λιγότερο από το ελάχιστο επιτρεπτό μίσθωμα καθώς στην χαμηλή περίοδο Μάρτιο-Μάιο & Οκτώβριο-Νοέμβριο να μην μπορούν να είναι ανταγωνιστική και αντιμετωπίζουν την δυσαρέσκεια από τον καταναλωτή. Θα ήταν επιθυμητό από όλο τον κλάδο των Ενοικιαζόμενων ΙΧ με οδηγό η ελάχιστη μίσθωση να είναι μεταξύ 20-25 ευρώ το οποίο παραμένει κατά πολύ (500-600%) πάνω από τις ελάχιστες χρεώσεις άλλων επαγγελματιών ομάδων του μεταφορικού κλάδου συνεπώς δεν επηρεάζει και δεν πλήττει τα συμφέροντα τους.
Τέλος θα πρέπει να διασαφηνιστεί το έργο των ΙΧ με οδηγό και να γίνει ξεκάθαρο πως δεν συνιστά υποκλοπή μεταφορικού έργου η μεταφορά επιβατών από τόπο σε τόπο από επιχειρήσεις που διαθέτουν άδεια για ενοικίαση Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης(ΕΙΧ) οχημάτων με οδηγό και τηρούν τις προβλεπόμενες εκ του Ν. 4093/2012 προϋποθέσεις, (ήτοι προκράτηση, ηλεκτρονική και έγγραφη σε έντυπή η ηλεκτρονική μορφή εντός του οχήματος, νόμιμη σύμβαση με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία αναρτημένη ως οφείλεται στην πλατφόρμα του ΥΜΕ κτλ) και δεν δύναται να επιβληθούν σε βάρος τους οι κυρώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 1903/1990 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 του ν. 4663/2020 και ισχύει, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις αυτές. Επίσης, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που δημιουργείται όταν η κράτηση γίνεται από άλλο πρόσωπο από αυτό που τελικώς επιβιβάζεται, κάτι το σύνηθες στα νησιά, καθώς συνηθίζεται τα τουριστικά καταλύματα ή ακόμα και φυσικά πρόσωπα για λογαριασμού μέλους της οικογένειας τους να παραγγέλνουν ψηφιακά τις υπηρεσίες μεταφοράς για λογαριασμό των πελατών τους, οι οποίοι τελικά επιβιβάζονται στο όχημα.
Ο οδηγός του εν λόγω μεταφορικού μέσου οφείλει να κατέχει το αποδεικτικό της ψηφιακής προκράτησης, με χρονοσήμανση που προηγείται της έναρξης της μεταφοράς, καθώς και έγγραφη σύμβαση που συνάπτεται με την επιβίβαση του/των επιβατών, ενώ δεν είναι υποχρεωτικό να ταυτίζονται τα στοιχεία της προκράτησης με τα στοιχεία των επιβατών.
Αναμένουμε με αγωνία και ευελπιστούμε στην αναγνώριση του έργου μας το οποίο είναι εξίσου σημαντικό με όλα τα υπόλοιπα τουριστικά επαγγέλματα και δεν υστερούμε σε τίποτα έναντι άλλων μεταφορικών ομάδων.
Κατόπιν ερώτησης στο Υ.ΜΕ. και της σχετικής απάντησης του, όσον αφορά την μεταφορά μαθητών με Ε.Ι.Χ. ενοικίασης με οδηγό, μετά από απάντηση προς εμάς, και του Υπ. Εσωτερικών/ Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας με Αρ.Πρωτ. 1016/55/453-ια΄_20 Οκτωβρίου 20222, καταφαίνεται σαφώς ότι το μεταφορικό έργο μεταφοράς μαθητών από και προς τα σχολεία, τα φροντιστήρια, και τα κέντρα ξένων γλωσσών, έχει ανατεθεί αποκλειστικά στα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης, καθώς και υπό προϋποθέσεις στα Κ.Τ.Ε.Λ.. Κατά συνέπεια η εκτέλεση του ανωτέρω μεταφορικού έργου, ήτοι της μεταφοράς μαθητών από και προς τα σχολεία, δεν επιτρέπεται να πραγματοποιηθεί από εκμισθούμενα Ε.Ι.Χ με οδηγό….
Παρόλα αυτά το φαινόμενο αυτό, έχει διογκωθεί ειδικά τα 2 τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να έχουν αναλάβει αυτό το έργο, οχήματα τα οποία δεν έχουν ταχογράφο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ελεγχθεί το ωράριο οδήγησης του οδηγού το οποίο έχουν προηγούμενος κάνει, ούτε η ταχύτητα την οποία έχει αναπτύξει προηγουμένως το όχημα με τις παραβιάσεις να είναι πολύ συχνό φαινόμενο, να μην υπάρχει δυνατότητα να ελεγχθεί το ωράριο οδήγησης και υποχρεωτικού διαλείμματος οδήγησης του οδηγού, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο των μαθητών από κουρασμένους οδηγούς που τρέχουν να προλάβουν από λιμάνια σε σχολείο και μετά αεροδρόμια και πάλι πίσω στο σχολείο non stop, οι οδηγοί να μην χρειάζεται να έχουν επαγγελματικό δίπλωμα αλλά Β΄ κατηγορίας τουλάχιστον 24 μηνών σε ισχύ!!!
Πιστεύουμε ότι πρέπει ρητά να αναφερθεί στον νόμο, ώστε να μην θρηνήσουμε κάποια στιγμή θύματα μικρά παιδιά και είναι αργά. Άλλωστε τα VAN είναι για να εξυπηρετούν συγκεκριμένο έργο και όχι μαθητικές μεταφορές.
Με το άρθρο αυτό διορθωνεται ένα λάθος στη σωστή λειτουργία των επιχειρήσεων του τουρισμού. Η προσπάθεια να προσελκύσουμε τουρίστες όλο το χρόνο και να επιτύχουμε την επέκταση της τουριστικής περιόδου δεν μπορεί να επιτευχθεί με φραγμούς στην ομαλή λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων.
Με αγωνία περιμένουμε τη την ψήφιση του άρθρου
Με εκτίμηση
Παχής Λεωνίδας
Με το άρθρο αυτό επιτέλους τελειώνει η ταλαιπωρία μας ως τουριστικές επιχειρήσεις στο να προσπαθούμε να πείσουμε τους πελάτες μας ότι η ελληνική νομοθεσία ορίζει ως καλοκαιρινή σεζόν Ιούνιο με Αύγουστο !! Επιτέλους θα μπορέσουμε να δουλέψουν και οι δικές μας επιχειρήσεις ολόκληρη την τουριστική σεζόν. Ελπίζουμε να διορθωθούν και άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με την προστασία των προσωπικών δεδομένων όπως π.χ. με την υποχρέωση καταχώρησης του αριθμού διαβατηρίου του πελάτη πριν καν συναντήσουμε τον πελάτη.
Σε ένα δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τις τουριστικές επιχειρήσεις, που παρέχουν την υπηρεσία εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με οδηγό του νόμου 4093/2012, ευτυχώς που υπάρχει ένα υπουργείο να νομοθετεί το αυτονόητο . Νομοθετεί αυτό που θα έπρεπε να ίσχυε από την αρχή , δηλ. ότι τουριστική περίοδος αρχίζει και τελειώνει το ίδιο για όλες τις επιχειρήσεις. Το άρθρο αυτό διορθώνει ένα τεράστιο λάθος που έβαζε τις επιχειρήσεις μας σε διαχωρισμό σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες τουριστικές επιχειρήσεις.
Το άρθρο αυτό λύνει πολλά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι επιχειρήσεις μας και βάζει επιτέλους ένα τέλος στο διασυρμό που δεχόμασταν σαν χώρα και σαν επιχειρήσεις απέναντι σε tour operators, ακόμα και σε μεμονωμένους τουρίστες που επισκέπτονταν την χώρα μας.
Φυσικά θα πρέπει να υπάρξει άμεσα η δημιουργία ενός και μόνου νόμου που θα αφορά την υπηρεσία αυτή και δεν θα αφήνει περιθώρια αμφιβολιών ως προς τι προϋποθέσεις, την λειτουργία, τις ποινές κλπ. Ας ευελπιστούμε ότι σύντομα θα γίνει πραγματικότητα .
Χαίρετε,
Με το με αριθμό πρωτ. 57889/23.2.22 κατατεθειμένο υπόμνημα μας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαμε επισημάνει ευκρινώς την παραδοξότητα της διαφορετικής αντιμετώπισης της ίδιας δραστηριότητας με δύο (2) τρόπους.
Σας είχαμε επαρκώς επεξηγήσει, ότι το άρθρο 130 του Ν. 4549/18 (ΦΕΚ Α’ 105) που νομοθετήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, πέραν του γεγονότος ότι αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4, 5 και 106 του Συντάγματος, αλλά και των διατάξεων του Ν. 3919/11 (ΦΕΚ Α’ 32), επιπρόσθετα ταλαιπωρεί αναίτια τις τουριστικές επιχειρήσεις που πασχίζουν για την ανάπτυξη του τουρισμού στην χώρα μας, ενώ συνεχίζει να δημιουργεί περίεργους συνειρμούς στους ταξιδιώτες σε επίπεδο μάλιστα γελοιοποίησης, καθώς για παράδειγμα κατά την αναχώρηση τους από την Λευκάδα και προκειμένου να μετακινηθούν προς το αεροδρόμιο Ακτίου, μισθώνουν ΕΙΧ με οδηγό για 30 λεπτά της ώρας, ενώ για την αντίστροφη μετακίνηση τους κατά την άφιξη τους, υποχρεώνονται σε 6πλάσιο χρόνο μίσθωσης (3 ωρών) με την αντίστοιχη φυσικά απαράδεκτη επιπλέον χρέωση.
Σας είχαμε επίσης τονίσει ότι η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία αφελώς, επιπόλαια και άσκοπα διχοτόμησε το 2018 την Ελλάδα, αποτελεί άκρως επικίνδυνη προσέγγιση, ειδικά όταν διαπιστώνουμε προθέσεις, μέσω δηλώσεων αξιωματούχων της γειτονικής Τουρκίας.
Τα παραπάνω, είχαμε τονίσει εκ νέου, ακόμη και στο πρόσφατο με αριθμό πρωτ. 374073/28.11.22 σχετικό υπόμνημα μας προς το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και σας είχαμε ζητήσει επίμονα να προχωρήσετε σε διόρθωση αυτής της άστοχης και ανεπίτρεπτης διχοτόμησης της Ελλάδας, ώστε να εφαρμοστούν οι διατάξεις καθολικά σε ολόκληρη την Επικράτεια, όπως επιβάλλεται άλλωστε από το Σύνταγμα και τους Νόμους της χώρας μας.
Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι δεν προχωρήσατε σε αυτή την διόρθωση, επικυρώνοντας ουσιαστικά το ανεύθυνο και απερίσκεπτο σφάλμα που είχε πράξει η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Για το Σωματείο Επαγγελματιών Επιβατικών Οχημάτων με Οδηγό,
Αριστείδης Γιανναρέλης
Πρόεδρος
Επιτέλους μια τροποποίηση του νόμου προς τη σωστή κατεύθυνση… Μιας και η τουριστική σεζόν πλέον αρχίζει νωρίτερα και τελειώνει αργότερα!
Συγχαρητήρια.
Ένα μικρό, αλλά ουσιαστικό, βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση από το Υπουργείο. Η επέκταση της τουριστικής περιόδου ειναι ζωτικής σημασίας θέμα για τον Ελληνικό Τουρισμό, και κατ’ επέκταση για την Ελληνική Οικονομία.
Είναι εξίσου σημαντικό να αποσαφηνιστούν ταυτόχρονα και τα λοιπά κρίσιμα ζητήματα των Μεταφορών. Παραδείγματος χάρη, τη στιγμή αυτή προσφέρονται νόμιμες υπηρεσίες μεταφοράς με προμίσθωση, οι οποίες ειναι διαφορετικές από αυτές που υπόκεινται σε καθεστώς κομίστρου. Αυτό, συμβάλλει στην δημιουργία αναμενόμενης σύγχυσης στους ελεγκτικούς μηχανισμούς στις νησιωτικές μας περιοχές. Θεωρώ απαραίτητο να ξεκαθαριστεί το ζήτημα, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
Θα ήθελα, επίσης, να θέσω δύο εύλογα ερωτήματα.
1. Γιατί αποκλείεται η Κρήτη απο τη προτεινόμενη ρύθμιση, δεδομένης της μεγάλης σεζόν και του εξαιρετικά έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος που έχει;
2. Μήπως και η Εύβοια θα επρεπε να περιλαμβάνεται, μιας και η προσέλκυση Τουρισμού θα βοηθούσε στην γρηγορότερη ανακαμψη της τοπικης οικονομίας από τις φονικές φωτιές του 2021;
Υπάρχει ασάφεια στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο.
Πρέπει οπωσδήποτε να διασαφηνιστεί πως οι εταιρείες ΕΙΧ με οδηγό, που είναι νόμιμα αδειοδοτημένες δεν παίρνουν κόμιστρο, αλλά μίσθωμα, βάση σύμβασης και οτι αυτό δέν αποτελεί υποκλοπή μεταφορικού έργου.
Επίσης υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις απο τους τουρίστες, οι οποίοι υποχρεούνται να δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και να υπογράφουν για να πάνε μία εκδρομή ή ακόμα και για μπάνιο. Αυτό αποτελεί εμπόδιο για την ομαλή διεξαγωγή της δουλειάς μας.
Θα πρέπει να μπορούμε να λειτουργούμε μέσα σε ένα καθαρό πλαίσιο. Είμαστε νόμημα αδιοδοτημένες εταιρείες Ε.Ι.Χ. με οδηγό. Για κάθε μεταφορά έχουμε συμβάσεις και λαμβάνουμε μίσθωμα. Αυτό δεν είναι κόμιστρο είναι μίσθωμα και δεν κλέβουμε το έργο των ταξιτζίδων.
Καλημέρα σας,
Ως εξειδικευμένοι επαγγελματίες του τουριστικού προϊόντος της νησιωτικής μας Ελλάδας χαιρετίζουμε και επικροτούμε την κίνηση του Υπουργείου να τροποποιήσει την επέκταση του μισάωρου στην νησιωτική Ελλάδα καθώς ήταν ειδικά για την τουριστική σεζόν μας απαραίτητο εφόδιο.
Είμαστε κοντά στον Υπουργό και μπορούμε να μοιραστούμε όποτε χρειαστεί την γνώση και την εξειδίκευση που έχουμε αποκομίσει έπειτα απο τόσα χρόνια ενασχόλησης με την βαριά βιομηχανία(Τουρισμός) της χώρας μας.
Παραμένουμε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση η πληροφορία χρειαστείτε.
Με εκτίμηση
Ιωαννίδης κωνσταντίνος
Προεδρος Σωματείου Εκμισθωμένων οχήματων με οδηγό Κυκλάδων
Αξιότιμοι κυρίες/κύριοι,
Το συγκεκριμένο άρθρο θεραπεύει μια διαχρονική αδικία σε βάρος των επιχειρήσεων εκμισθωμένων Ε.Ι.Χ αυτοκινήτων με οδηγό του ν.4093/2012 της Νησιωτικής Ελλάδας, αφού η καλοκαιρινή σεζόν ξεκινά ουσιαστικά τον Μάρτιο κάθε έτους και αντίστοιχα τελειώνει τον Νοέμβριο. Το άρθρο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση χωρίς να πλήττει τα συμφέροντα άλλων επαγγελματικών ομάδων που ασχολούνται και εκείνοι με τις οδικές επιβατικές μεταφορές. Άλλωστε είναι και πάγιο αίτημα των σωματείων μας εδώ και πολλά χρόνια.
Χιλιάδες επιχειρήσεις στην νησιωτική Ελλάδα που δραστηριοποιούνται στην Εκμίσθωση Ε.Ι.Χ αυτοκινήτων με οδηγό αναμένουν με αγωνία την ψήφιση του.
Με εκτίμηση
Στέφανος Γραμμένος
Πρόεδρος Επαγγελματικού Σωματείου Εκμισθωμένων Ε.Ι.Χ Αυτοκινήτων με Οδηγό Δωδεκανήσου