- Η περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4850/2021 (Α’ 208) τροποποιείται με την προσθήκη πρόβλεψης για αντικατάσταση οχημάτων και με μεταχειρισμένα οχήματα έως τριών ετών και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Επιτρέπεται η αντικατάσταση κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων, τα οποία έχουν ως έδρα διοικητική μονάδα που ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με επιβατηγά αυτοκίνητα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων, τα οποία φέρουν ταξίμετρο, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) τα επιβατηγά οχήματα να είναι καινούργια ή μεταχειρισμένα έως τριών (3) ετών από την αρχική θέση αυτών σε κυκλοφορία στην Ελλάδα ή διεθνώς,
β) τα οχήματα τα οποία τίθενται σε κυκλοφορία σύμφωνα με την παρούσα, να μην δύνανται να αντικατασταθούν ξανά με οχήματα πέντε (5) θέσεων πριν από την παρέλευση πενταετίας από την ημερομηνία θέσης αυτών σε κυκλοφορία.».
- Επιτρέπεται η αντικατάσταση κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων με επιβατηγά αυτοκίνητα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων, τα οποία φέρουν ταξίμετρο, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) τα επιβατηγά οχήματα να είναι καινούργια ή μεταχειρισμένα έως τριών (3) ετών από την αρχική θέση αυτών σε κυκλοφορία στην Ελλάδα ή διεθνώς,
β) τα οχήματα τα οποία τίθενται σε κυκλοφορία σύμφωνα με την παρούσα, να μην δύνανται να αντικατασταθούν ξανά με οχήματα πέντε (5) θέσεων πριν από την παρέλευση πενταετίας από την ημερομηνία θέσης αυτών σε κυκλοφορία.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 12 Αντικατάσταση Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων με επιβατηγά αυτοκίνητα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων – Τροποποίηση περ. α) παρ. 1 άρθρου 68 ν. 4850/2021 "
#1 Σχόλιο Από Γώγος Χρήστος Στις 23 Φεβρουάριος, 2023 @ 17:16
Συμφωνώ & επαυξάνω
#2 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΑΣΤΑΘΗ-ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ο.Α.Υ.Σ. & Π.Ο.Α.Σ. Στις 24 Φεβρουάριος, 2023 @ 19:30
Η προτεινόμενη διάταξη, πέρα από την κακή νομοτεχνική της διατύπωση, επεκτείνει την δυνατότητα αντικατάστασης των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων από επιβατηγά αυτοκίνητα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων με ταξίμετρο, δηλαδή την αντικατάστασή τους από οχήματα που θα λειτουργούν ως μικρά λεωφορεία (τύπου van/mini bus), σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ, με το ισχύον άρθρο 68 του Ν. 4850/2021, η δυνατότητα αυτή αντικατάστασης έχει δοθεί μόνο και για ειδικά συντρέχοντες τοπικούς λόγους στις περιοχές της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Η επέκταση εφαρμογής του 68 του Ν. 4850/2021 σε ολόκληρη την χώρα έρχεται σε ευθεία αντίθεση προς τις διατάξεις του Ν. 2963/2001, και συγκεκριμένα στα άρθρα 2 και 4 αυτού, ο οποίος εφαρμόζεται και βρίσκεται σε ισχύ έως την έναρξη εκτέλεσης στην επικράτεια του μεταφορικού έργου που παραχωρείται σε αναδόχους, σύμφωνα με το Ν. 4974/2022 (Α’ 185), η οποία έως και σήμερα δεν έχει συντελεστεί. Συγκεκριμένα, η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 12 του σχεδίου νόμου επεκτείνει ανεπίτρεπτα το μεταφορικό έργο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων στο πεδίο αρμοδιότητας των υπεραστικών και αστικών ΚΤΕΛ Α.Ε., στις οποίες έχει εκ του νόμου ανατεθεί το έργο της δημόσιας υπεραστικής και αστικής συγκοινωνίας με λεωφορεία, αφού επιτρέπει την μεταφορά μεγάλων ομάδων ατόμων μέσω ΤΑΞΙ οι οποίες σήμερα χρησιμοποιούν για τη μεταφορά τους τα λεωφορεία των κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Χαρακτηριστικό, επίσης, της απουσίας συνδρομής λόγων που επιβάλλουν την επέκταση της δυνατότητας αντικατάστασης των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων από 6θέσια ή 9θέσια επιβατηγά αυτοκίνητα με ταξίμετρο είναι το γεγονός ότι, σήμερα, νομίμως κυκλοφορούν και εκτελούν το έργο των ΤΑΞΙ τα ομοίου τύπου και χωρητικότητας Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν από 6 έως 9 θέσεις και αποτελούν ειδική κατηγορία ΤΑΞΙ και ειδικότερα τα Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ), τα οποία, όμως, λειτουργούν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ήτοι δεν έχουν μετρητή και η χρήση τους από το επιβατικό κοινό προϋποθέτει την υποχρεωτική προμίσθωσή τους για συγκεκριμένη διαδρομή και προκαθορισμένη τιμή. Ωστόσο, με την προτεινόμενη ρύθμιση οι περιορισμοί αυτοί κυκλοφορίας του εν λόγω τύπου και χωρητικότητας οχήματος, καταργούνται με αποτέλεσμα τα οχήματα αυτά να δύνανται να ασκούν έργο που εμπίπτει στο πεδίο της τακτικής υπεραστικής και αστικής συγκοινωνίας με λεωφορεία, παρέχοντας νομιμοποίηση στα ήδη συχνά φαινόμενα υποκλοπής του συγκοινωνιακού έργου των εκ του νόμου φορέων της δημόσιας υπεραστικής και αστικής συγκοινωνίας ανωνύμων εταιρειών ΚΤΕΛ. Προς επίρρωση της παράλειψης λήψης υπ’ όψιν του παραπάνω υπαρκτού κινδύνου υποκλοπής συγκοινωνιακού έργου, σημειώνουμε ότι η εν λόγω προτεινόμενη τροποποίηση δεν θέτει κανένα περιορισμό στην άσκηση του έργου από τα νέα αυτά, διευρυμένων θέσεων, οχήματα με ταξίμετρο ούτε καν την μη διενέργεια ενδιάμεσων στάσεων.
Περαιτέρω, κρίνεται επιβεβλημένο να ληφθεί υπ’ όψιν ότι η εν λόγω ρύθμιση, η οποία εφαρμόσθηκε πιλοτικά το προηγούμενο έτος στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, δεν πέτυχε τον σκοπό της, που σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 68 του Ν. 4850/2021, με το οποίο εισήχθη για πρώτη φορά στην νομοθεσία η εν λόγω ρύθμιση, είναι η βέλτιστη εξυπηρέτηση του τουριστικού επιβατικού κοινού στην περιοχή αυτή, αφού κανένα τέτοιο όχημα δεν τέθηκε σε κυκλοφορία. Επιπλέον, από την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 68 Ν. 4850/2021, καθίσταται σαφές ότι σκοπός του εν λόγω άρθρου, το οποίο τροποποιείται με την προτεινόμενη διάταξη, είναι η εξυπηρέτηση των τουριστών, σε ευαίσθητες περιοχές όπου η τουριστική κίνηση είναι μεγάλη. Όμως, η εν θέματι επέκταση της ρύθμισης αυτής σε ολόκληρη την χώρα ήτοι και σε περιοχές μη τουριστικές, ουδεμία σχέση έχει ούτε εξυπηρετεί τον επιδιωκόμενο σκοπό του νόμου, για τον οποίο εισήχθη η εν λόγω ρύθμιση κατά πρώτον στη νομοθεσία, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν έχει ληφθεί υπόψη ο ανωτέρω περιγραφόμενος κίνδυνος υποκλοπής του συγκοινωνιακού έργου των αστικών ΚΤΕΛ σε πολλές περιοχές της χώρας, από την λειτουργία και κυκλοφορία των εν λόγω οχημάτων (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ χωρητικότητας 6-9 ατόμων) που θα αντικαταστήσουν υφιστάμενες άδειες Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ αυτοκινήτων.
#3 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΡΑΔΗΣ Στις 25 Φεβρουάριος, 2023 @ 11:08
Σε απάντηση της νομικού συμβούλου κυρίας Καραστάθη
Και συγκεκριμένα για το άρθρο 12.
Γιατί να θίγονται οι εντολοδόχοι σας από τον αυτονόητο εκσυγχρονισμό του στόλου των δημόσιας χρήσεως αυτοκινήτων μας;
Όταν εσείς οι ίδιοι τα ΚΤΕΛ έχετε( μίνι βαν )
Στα πολυθέσια ταξί θα λειτουργεί ταξίμετρο που θα είναι μεγαλύτερο το κόμιστρο ,πάνω από τέσσερα άτομα, και πολλαπλάσιο του εισιτηρίου των ΚΤΕΛ .
Οπότε είναι άκυρη η ανησυχία σας διότι δεν δουλεύουμε ανταγωνιστικά .
Αν θέλετε να βρείτε ανταγωνιστές να ψάξετε στα τουριστικά λεωφορεία!
Και αν σας θίγουν τα πολυθέσια οχήματα να κοιτάξετε στα Ι.Χ. με οδηγό που δρουν ανεξέλεγκτα χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς και πληθυσμιακά κριτήρια .
Όσον αφορά το πιλοτικό του νότιου Αιγαίου, δεν πέτυχε οπως λέτε για το λόγο ότι απαιτούσε καινούργια οχήματα και καμιά αντιπροσωπεία δεν διέθετε καινούργια οχημάτα .
Η προτεινόμενη διάταξη είναι ένα αίτημα του κλάδου μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Είναι αξιοκρατική και δημοκρατική έτσι ώστε να εξυπηρετήσει την ελληνική κοινωνία , τα χιλιάδες ξενοδοχεία μας,
τα τουριστικά γραφεία,
Και τον έλληνα βιοπαλαιστή αυτοκινητιστή ταξί να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό.
#4 Σχόλιο Από Ανδρόνικος Βουρλιώτης Στις 25 Φεβρουάριος, 2023 @ 15:53
Επειδή γίνεται κάποιος παραλογισμός και συγχέονται κάποιοι, να τονιστεί ότι τα ΚΤΕΛ έχουν μόνο λεωφορεία μεγάλα ή μικρά ( minibus ) και όχι μινι βαν που αναφέρει ο προηγούμενος κύριος.
Τα μικρά λεωφορεία ( minibus και ΟΧΙ MINI VAN ) είναι για να εξυπηρετείται ο κάθε πολίτης και στην πιο δύσβατη περιοχή που μπορεί να διαμένει ή θα θέλει να μεταφερθεί.
Ο ρόλος των ΕΔΧ ΤΑΞΙ είναι η αστική μεταφορά με τα δημοσίας οχήματα όπως πολύ καλά αναφέρεται και όχι η προσπάθεια της υποκλοπής του μεταφορικού έργου από τα ΚΤΕΛ, που προσπαθεί το υπουργείο να σας νομοθετήσει.
Οι νομοθέτες ως τώρα ήταν ξεκάθαροι τα ΕΔΧ ΤΑΞΙ εξυπηρετούν μόνο την αστική μεταφορά, και για τα ΚΤΕΛ, η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών.
Μέσα από την αγωνία σας για να μιλήσετε και να υποβιβάσετε το σχόλιο της νομικού συμβούλου Π.Ο.Α.Υ.Σ. & Π.Ο.Α.Σ. μιλάτε για υποκλοπή μεταφορικού έργου από τα τουριστικά λεωφορεία και από Ι.Χ. με οδηγό που ανήκουν και αυτά σε τουριστικές επιχειρήσεις . Άστοχος ο αποπροσανατολισμός που προσπαθεί να θέσει ο συγκεκριμένος κύριος μιας και οι παραπάνω κατηγορίες απευθύνονται κατά κύριο ρόλο στην τουριστική μεταφορά και όχι στην αστική !
Αν οι συνεταιρισμοί ΕΔΧ ΤΑΞΙ και οι εταιρίες ΕΔΧ ΤΑΞΙ θέλουν πραγματικά να εκσυγχρονίσουν τον στόλο τους και τις υπηρεσίες τους και θέλουν να παρέχουν υπηρεσίες μέρος της τουριστικής μεταφοράς, ο νομοθέτης το προβλέπει και τους παρέχει την δυνατότητα με τον ν. 4093/2012 (Α’ 222 ). Παρ όλα αυτά ένα πολύ μικρό μέρος το έχει πράξει.
Για να μην υπάρχουν συγχύσεις και να γράφουμε επιτέλους ότι ισχύει και όχι μόνο ότι γνωρίζουμε, ο νομοθέτης λέει : τα ΕΔΧ ΤΑΞΙ εξυπηρετούν μόνο την αστική μεταφορά με πενταθέσια οχήματα, τα ΚΤΕΛ εκτελούν και εκμεταλλεύονται συγκεκριμένο συγκοινωνιακό έργο τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών, τα τουριστικά λεωφορεία εξυπηρετούν το τουριστικό κοινό και τα ιχ με οδηγό είναι οχήματα που ανήκουν σε τουριστικές επιχειρήσεις και εξυπηρετούν τον τουρισμό.
#5 Σχόλιο Από Χρήστος Αυδής Στις 25 Φεβρουάριος, 2023 @ 18:06
Η παρ.2 είναι απαράδεκτο προεκλογικό ρουσφέτι στον κλάδο των ταξί. Με το πρόσχημα του ταξίμετρου, θα υποκλέπτουν το έργο των ΚΤΕΛ, αλλά και τουριστικών λεωφορείων.
Το 90% και πλέον των δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην επαρχία, κουβαλάνε λιγότερα από 9 άτομα. Κι αυτά που κουβαλάνε 15-18 θα δούνε την πελατεία τους να εξαφανίζεται, επειδή θα μαθευτεί οτι ο ταξιτζής «χ», «μας πάει με το εισιτήριο του ΚΤΕΛ στην πόλη».
Είναι καταφανέστατο ότι θα κλείσουν όλα τα ΚΤΕΛ, με αυτή την αδιανόητα ρουσφετολογική ρύθμιση. Φυσικά και θα κάνουν υποκλοπή του έργου των ΚΤΕΛ τα 9θέσια; Ποιός θα τους εμποδίσει; Το πρόσχημα «ταξίμετρο»; Ποιός θα το ελέγξει;
Και σήμερα, δεκάδες 5θέσια ταξί κλέβουν έργο του ΚΤΕΛ, με το εισιτήριο του ΚΤΕΛ, που διαδίδεται από στόμα σε στόμα.
Μάλιστα, το 9θέσιο ταξί, έχει το πλεονέκτημα, να μεταφέρει απευθείας τους πελάτες του, ενώ τα ΚΤΕΛ υποχρεώνονται να σταθμεύουν μόνο σε νόμιμες στάσεις στον τερματισμό.
Είναι δυνατόν η Βουλή να νομοθετήσει κάτι τέτοιο;
Κατανοητή η ανάγκη να «θωπεύσουμε» πολιτικά, τον συμπαθή κλάδο με τα χιλιάδες μέλη και το ισχυρό lobbying, αλλά αυτό δεν είναι ορθή πρακτική νομοθέτησης σύγχρονης δυτικής χώρας. Είναι ρουσφέτι υπανάπτυκτης μπανανίας.
#6 Σχόλιο Από ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΣΑΚΥΡΑΚΗΣ – Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΤΑΞΙ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ Στις 25 Φεβρουάριος, 2023 @ 18:31
Στο Σύνταγμα των Ελλήνων , MEPOΣ ΔEYTEPO – Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα στο ‘Άρθρο 4: (Ισότητα των Ελλήνων) αναφέρεται ότι:
1. Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. Oι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Επιτέλους μετά από χρόνια, βαίνουμε προς την κατεύθυνση να πραγματοποιηθεί το αυτονόητο.
Δίνεται το δικαίωμα στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ΕΔΧ ταξί , ως μεταφορείς προσώπων που πάντα ήταν, να διαθέτουν τα ίδια εργαλεία με άλλους.Και αυτό το δικαιούνται οι οδηγοί ΕΔΧ ΤΑΞΙ με ταξίμετρο, διότι αποκλειστική δραστηριότητα τους, ήταν και είναι η μεταφορά προσώπων.
Και για είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ως Έλληνες πολίτες , πρέπει να έχουν και τα ίδια δικαιώματα εξασκώντας το επάγγελμα του μεταφορέα προσώπων, από το οποίο βιοπορίζονται.
Αυτό έπρεπε να είχε συμβεί τουλάχιστον από το 2003, σε σχέση και με το νόμο Ν.3109/2003.
Θα βοηθήσει σημαντικά τους μεταφερόμενους επιβάτες, είτε είναι ντόπιοι , είτε επισκέπτες Έλληνες ή αλλοδαποί , ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές.
Θα λύσει προβλήματα σχετικά με τις μεταφορές μαθητών κλπ
Όλα αυτά βέβαια, σε συνδυασμό με την διεξαγωγή ελέγχων προς όλους τους ανταγωνιστικούς προς τα ΕΔΧ ΤΑΞΙ με ταξίμετρο φορείς , τόσο εξονυχιστικών, όσο και αυτών των ελέγχων που διενεργούνται προς τους οδηγούς των ΕΔΧ ΤΑΞΙ με ταξίμετρο.
#7 Σχόλιο Από Γιώργος Σκλαπανίδης Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 10:53
Το άρθρο αυτό κινείται επικίνδυνα στην νομιμοποίηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου από τα ΚΤΕΛ. Πριν καν ψηφιστεί το νομοσχέδιο αυτό και το συγκεκριμένο άρθρο οι απόψεις των επαγγελματιών ΕΔΧ ΤΑΞΙ είναι ότι με το άρθρο αυτό θα έχουν ίσα δικαιώματα, δηλαδή να μπορούν να κάνουν την δουλειά των ΤΑΞΙ αλλά και των λεωφορείων.
Φανταστείτε αν τώρα τα λεωφορεία σε κάποιες περιοχές πηγαίνουν με 5 – 10 άτομα, μετά την ψήφηση του άρθρου αυτού τα ΚΤΕΛ δεν θα έχουν ούτε και αυτά τα άτομα, απλά θα κάνουν διαδρομές με άδεια λεωφορεία.
Αλήθεια αν οι επαγγελματίες ΕΔΧ ΤΑΞΙ θέλουν να έχουν ίδια και ίσα δικαιώματα θα πρέπει να έχουν τις ίδιες και ίσες προϋποθέσεις άσκησης του μεταφορικού έργου αυτού. Θα πρέπει να έχουν άδεια οδικού μεταφορέα επιβατών, να έχουν ταχογράφο, να έχουν οικονομική ευχέρεια κλπ. τα ίδια δηλαδή που ισχύουν και για τα λεωφορεία.
Αν πραγματικά το υπουργείο θέλει να κάνει αυτό το ρουσφέτι στα ΕΔΧ ΤΑΞΙ ας το κάνει μόνο για την Αττική και για τις μεγάλες πόλεις και όχι για την περιφέρεια ή τα νησιά.