1. α) Οι μισθολογικές διαφορές, οι οποίες προκύπτουν από παροχές μισθολογικής φύσης προς τους εργαζομένους της εταιρείας με την επωνυμία «Σταθερές Συγκοινωνίες Μ.Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ. Μ.Α.Ε.)», που έχουν χορηγηθεί σύμφωνα με την από 3.10.2016 Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το χρονικό διάστημα από την έναρξη ισχύος της ως άνω Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας έως την 31η.3.2022, δεν αναζητούνται.
β) Από τον επόμενο μήνα της έναρξης ισχύος του παρόντος, χορηγείται στο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ. Μ.Α.Ε., μηνιαία οικονομική ενίσχυση η οποία ισούται με το δύο τοις εκατό (2%) επί του ποσού που λαμβάνει ο εργαζόμενος ως βασικό μισθό. Ειδικά για το προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ. Μ.Α.Ε., το οποίο απασχολείται σε βάρδιες, χορηγείται μηνιαία οικονομική ενίσχυση ίση με το τέσσερα τοις εκατό (4%) επί του ποσού που λαμβάνει ο εργαζόμενος ως βασικό μισθό. Οι ενισχύσεις της παρούσας περίπτωσης καταβάλλονται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και δεν συμψηφίζονται με το ποσό της προσωπικής διαφοράς, το οποίο καταβάλλεται κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
2. Τα ποσά που έχουν καταβληθεί στους εργαζομένους της ΣΤΑ.ΣΥ. Μ.Α.Ε. και αντιστοιχούν στα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και θέσεων ευθύνης δεν αναζητούνται. Μέχρι την έκδοση των κοινών υπουργικών αποφάσεων των άρθρων 16 και 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), και πάντως όχι πέραν της 31ης.12.2023, τα ποσά που αντιστοιχούν στα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας συνεχίζουν να καταβάλλονται προς τους εργαζομένους της ανωτέρω εταιρείας, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης πρόβλεψης.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΜΙΛΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) Άρθρο 5 Μισθολογικές διαφορές εργαζομένων και καταβληθέντα ποσά για επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και θέσεων ευθύνης στους εργαζομένους της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες Μον. Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ. Μ. Α.Ε.)"
#1 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΤΑΡΙΔΗΣ Στις 23 Φεβρουάριος, 2023 @ 23:29
ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΑ 6 ΕΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ ΤΗΣ 1/2020 ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ? ΘΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΙΑ ΤΡΙΕΤΙΕΣ ΜΑΣ?
#2 Σχόλιο Από ΣΑΒΒΑΣ ΒΕΖΙΡΊΔΗΣ Στις 24 Φεβρουάριος, 2023 @ 14:52
Οι ιθύνοντες του Υπ. Μεταφορών είχαν υποσχεθεί , μέσω της ΣΣΕ (με αναδρομική ισχύ από 1/1/2022) , ότι θα δοθούν στους εργαζόμενους της ΟΣΥ επιδόματα (ποσοστό επιδόματος σταθμάρχη) , πράγμα που έγινε με το παρόν νομοσχέδιο .
Επίσης η αναγνώριση των τριετιών προϋπηρεσίας των νεοπροσληφθέντων συναδέλφων (με την προκήρυξη του 1/2020) , ούτε κι αυτή περιλαμβάνεται .
Κι όλα αυτά , σε έναν εργασιακό κλάδο που λιμοκτονεί , με περικεκομμένο το 65% του μισθού του , χωρίς οικονομικές ή προαγωγές θέσης και τους αρμόδιους να σφυρίζουν αδιάφορα .
Όποτε θέλετε , κύριοι , μας θεωρείτε ως δημόσιους και άλλοτε ως ιδιωτικούς υπαλλήλους .
Ως πότε αυτός ο εμπαιγμός ;
Ικανοποιήστε τις υποσχέσεις τώρα !
#3 Σχόλιο Από ΡΕΒΥΘΗΣ ΣΠΥΡΟΣ Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 10:54
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ
Το Δ.Σ. της συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών» (ΣΕΛΜΑ) αποφάσισε να τοποθετηθεί στη Δημόσια Διαβούλευση για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών». Η τοποθέτησή του έχει ως εξής:
1. Με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ αύξησε το επιβατικό κοινό της. Αυξήθηκαν, έτσι, και τα κέρδη της, χωρίς ν’ αυξήσει το προσωπικό της. Δεν αποδέχονται οι εργαζόμενοί της την αύξηση της έντασης της εκμετάλλευσής τους.
2. Ο πληθωρισμός συνεχώς ανεβαίνει, άγνωστο που θα φτάσει. Αυτό σημαίνει μείωση των αποδοχών των εργαζομένων σε ανάλογο ποσοστό της αύξησης του τιμαρίθμου. Η ακρίβεια – αισχροκέρδεια την ονομάζουμε – στερεί από τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ ΑΕ την αγοραστική δύναμη να καλύψουν τις ανάγκες τους.
3. Η εμμονή της Κυβέρνησης να παραμένει στο γύψο η σύναψη σ.σ.ε. είναι δήλωση ότι δεν ενδιαφέρεται για τους πολλούς, αλλά για τους λίγους, που εκμεταλλεύονται παραγωγικά τους πολλούς. Οι έπαινοι, επομένως, για το αξιόπιστο της οικονομίας, οι ευνοϊκοί όροι για τις επενδύσεις δεν αφορούν τους εργαζομένους, αλλά εκείνους που εκμεταλλεύονται την εργατική δύναμη – χειρωνακτική και πνευματική.
4. Η Διαβούλεση στην οποία τέθηκε η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών νόμου και συγκεκριμένα το Κεφαλαίο Γ΄ «Ζητήματα Ομίλου Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (ΟΑΣΑ Α.Ε.), αφορά την πραγματικότητα, η οποία αναγνωρίζεται ότι έχει δύναμη και ισχύ. Νομιμοποιείται, δηλαδή, μια κατάσταση, η οποία απ’ αρχής στην ουσία της ήταν και είναι νόμιμη και η όποια ανατροπή της θα σήμαινε την ανατροπή της ίδιας της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ από τις αντιδράσεις των εργαζομένων.
5. Η πραγματικότητα βοά από μόνη της:
α. Οι 2.280 εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ είναι κατά 847 λιγότεροι από εκείνους που προβλέπονται στο νομοθετημένο από το έτος 2021 οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Επισημαίνουμε ότι στο προαναφερθέν οργανόγραμμα δεν έχουν προβλεφθεί οι θέσεις για την κάλυψη των οργανικών αναγκών των τριών καινούργιων σταθμών που άνοιξαν το έτος 2022, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η έλλειψη, επομένως, προσωπικού και η υποστελέχωση, με ό,τι συνέπειες αυτές επιφέρουν, είναι ακόμη μεγαλύτερες.
β. Από τους νεοπροσληφθένετες με τον Ν. 4722/2020 (170 τεχνίτες και οδηγοί Συρμών) παραιτήθηκε το 1/3 από αυτούς. Η αιτία είναι οι συνθήκες εργασίας – επιβολή πραγματοποίησης υπερωριών, μη χορήγηση ρεπό, αδειών και αποδοχές που δεν ικανοποιούν.
γ. Χιλιάδες ευρώ πληρώνονται τον μήνα για αποζημιώσεις υπερωριών. Τι πιο λογικό από το να προσληφθεί προσωπικό κι’ έτσι να περιοριστεί η υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων.
6. Η επιμονή να διατηρείται η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια επιβάλλει εργαζομένους χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Η υπαγωγή των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στο ενιαίο μισθολόγιο, με παράλληλη εξαίρεση τους από τα προνόμια των δημοσίων υπαλλήλων, έχει δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση, η οποία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ή δώστε στους εργαζομένους του ΜΕΤΡΟ τα προνόμια των δημοσιών υπαλλήλων ή αποδεσμεύστε τους από το ενιαίο μισθολόγιο, με δυνατότητα να καθορίζονται οι αποδοχές τους με σ.σ.ε. και όχι με νόμο.
7. Η πρακτική της εργοδότριας ΣΤΑΣΥ ΑΕ να εξαιρεί τους νεοπροσλαμβανόμενους εργαζομένους από την αναγνώριση κάθε προϋπηρεσίας, ανεξάρτητα από τον χρόνο πρόσληψής τους, προσκρούει στο εδ. β΄ της παρ. 1 του αρθρ. 22 του Συντάγματος. Το αποτέλεσμα είναι δύο εργαζόμενοι, που παρέχουν την ίδια εργασία, ν’ αμείβονται άνισα. Ο ένας ν’ αμείβεται και με το ποσό που αντιστοιχεί στη δική του προϋπηρεσία και ο άλλος ν’ αμείβεται χωρίς το ποσό που αντιστοιχεί στη δική του προϋπηρεσία. Η παραβίαση της αρχής αυτής δεν μπορεί να συνεχιστεί.
ΣΠΥΡΟΣ ΡΕΒΥΘΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ
#4 Σχόλιο Από ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 11:07
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ
Το Δ.Σ. της συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών» (ΣΕΛΜΑ) αποφάσισε να τοποθετηθεί στη Δημόσια Διαβούλευση για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών». Η τοποθέτησή του έχει ως εξής:
1. Με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ αύξησε το επιβατικό κοινό της. Αυξήθηκαν, έτσι, και τα κέρδη της, χωρίς ν’ αυξήσει το προσωπικό της. Δεν αποδέχονται οι εργαζόμενοί της την αύξηση της έντασης της εκμετάλλευσής τους.
2. Ο πληθωρισμός συνεχώς ανεβαίνει, άγνωστο που θα φτάσει. Αυτό σημαίνει μείωση των αποδοχών των εργαζομένων σε ανάλογο ποσοστό της αύξησης του τιμαρίθμου. Η ακρίβεια – αισχροκέρδεια την ονομάζουμε – στερεί από τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ ΑΕ την αγοραστική δύναμη να καλύψουν τις ανάγκες τους.
3. Η εμμονή της Κυβέρνησης να παραμένει στο γύψο η σύναψη σ.σ.ε. είναι δήλωση ότι δεν ενδιαφέρεται για τους πολλούς, αλλά για τους λίγους, που εκμεταλλεύονται παραγωγικά τους πολλούς. Οι έπαινοι, επομένως, για το αξιόπιστο της οικονομίας, οι ευνοϊκοί όροι για τις επενδύσεις δεν αφορούν τους εργαζομένους, αλλά εκείνους που εκμεταλλεύονται την εργατική δύναμη – χειρωνακτική και πνευματική.
4. Η Διαβούλεση στην οποία τέθηκε η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών νόμου και συγκεκριμένα το Κεφαλαίο Γ΄ «Ζητήματα Ομίλου Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (ΟΑΣΑ Α.Ε.), αφορά την πραγματικότητα, η οποία αναγνωρίζεται ότι έχει δύναμη και ισχύ. Νομιμοποιείται, δηλαδή, μια κατάσταση, η οποία απ’ αρχής στην ουσία της ήταν και είναι νόμιμη και η όποια ανατροπή της θα σήμαινε την ανατροπή της ίδιας της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ από τις αντιδράσεις των εργαζομένων.
5. Η πραγματικότητα βοά από μόνη της:
α. Οι 2.280 εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ είναι κατά 847 λιγότεροι από εκείνους που προβλέπονται στο νομοθετημένο από το έτος 2021 οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Επισημαίνουμε ότι στο προαναφερθέν οργανόγραμμα δεν έχουν προβλεφθεί οι θέσεις για την κάλυψη των οργανικών αναγκών των τριών καινούργιων σταθμών που άνοιξαν το έτος 2022, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η έλλειψη, επομένως, προσωπικού και η υποστελέχωση, με ό,τι συνέπειες αυτές επιφέρουν, είναι ακόμη μεγαλύτερες.
β. Από τους νεοπροσληφθένετες με τον Ν. 4722/2020 (170 τεχνίτες και οδηγοί Συρμών) παραιτήθηκε το 1/3 από αυτούς. Η αιτία είναι οι συνθήκες εργασίας – επιβολή πραγματοποίησης υπερωριών, μη χορήγηση ρεπό, αδειών και αποδοχές που δεν ικανοποιούν.
γ. Χιλιάδες ευρώ πληρώνονται τον μήνα για αποζημιώσεις υπερωριών. Τι πιο λογικό από το να προσληφθεί προσωπικό κι’ έτσι να περιοριστεί η υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων.
6. Η επιμονή να διατηρείται η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια επιβάλλει εργαζομένους χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Η υπαγωγή των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στο ενιαίο μισθολόγιο, με παράλληλη εξαίρεση τους από τα προνόμια των δημοσίων υπαλλήλων, έχει δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση, η οποία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ή δώστε στους εργαζομένους του ΜΕΤΡΟ τα προνόμια των δημοσιών υπαλλήλων ή αποδεσμεύστε τους από το ενιαίο μισθολόγιο, με δυνατότητα να καθορίζονται οι αποδοχές τους με σ.σ.ε. και όχι με νόμο.
7. Η πρακτική της εργοδότριας ΣΤΑΣΥ ΑΕ να εξαιρεί τους νεοπροσλαμβανόμενους εργαζομένους από την αναγνώριση κάθε προϋπηρεσίας, ανεξάρτητα από τον χρόνο πρόσληψής τους, προσκρούει στο εδ. β΄ της παρ. 1 του αρθρ. 22 του Συντάγματος. Το αποτέλεσμα είναι δύο εργαζόμενοι, που παρέχουν την ίδια εργασία, ν’ αμείβονται άνισα. Ο ένας ν’ αμείβεται και με το ποσό που αντιστοιχεί στη δική του προϋπηρεσία και ο άλλος ν’ αμείβεται χωρίς το ποσό που αντιστοιχεί στη δική του προϋπηρεσία. Η παραβίαση της αρχής αυτής δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Για το Δ.Σ. του ΣΕΛΜΑ
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Σπύρος Ρεβύθης Κωνσταντίνα Ξηρού
#5 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΟΛΗΣ Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 21:42
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΔΗΓΩΝ ΤΡΑΜ ΑΤΤΙΚΗΣ
Α) Διαπιστώνουμε πως δεν αντιμετωπίζεται το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού.
Δεν καλύπτεται το υπάρχον οργανόγραμμα δηλαδή υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις ηλεκτροδηγών.
Έγινε επέκταση της γραμμής ΤΡΑΜ προς Πειραιά εδώ και 1.5 χρόνο χωρίς να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό.
Υπάρχει εντατικοποίηση της εργασίας , οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάρουν κανονική και λοιπές άδειες , ενώ εργάζονται τις ήμερες ανάπαυσης.
Αυτό δημιουργεί αρκετά προβλήματα , εξάντλησης εργαζομένων, μηδενικό οικογενειακό προγραμματισμό και ενδεχόμενο πρόκλησης ατυχημάτων κατά την λειτουργία.
Β) Οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα , λόγω της μεγάλης ακρίβειας , της αύξησης του πληθωρισμού και της αισχροκέρδειας.
Γ) Η εξαίρεση των νεοπροσλαμβανόμενων συναδέλφων μας από την αναγνώριση προϋπηρεσίας, δημιουργεί εργαζομένους δυο τουλάχιστον ταχυτήτων , με σοβαρότατα , οικονομικά και διοικητικά προβλήματα.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Α)
Να προσληφθεί άμεσα προσωπικό που να καλύπτει το υπάρχον οργανόγραμμα.
Για κάθε νέα επέκταση στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ , να προσλαμβάνεται το αργότερο πριν την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας , το ανάλογο προσωπικό.
Β)
Άμεση κατάργηση της διάκρισης των νεοπροσλαμβανόμενων συναδέλφων , από την αναγνώριση της προϋπηρεσίας (τριετίες κτλ)
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΟΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
#6 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΛΙΑΤΟΣ Στις 28 Φεβρουάριος, 2023 @ 03:18
Να προστεθεί παράγραφος 3: Οι καταβολές και χορηγήσεις στους εργαζομένους του ΟΑΣΑ,ΟΑΣΘ και θυγατρικών τους, που έλαβαν χώρα κατά το προηγούμενο διάστημα πριν ημερομηνία έναρξης ισχύος της αντίστοιχης τελευταίας εγκριθείσας σύμβασης, δεν αναζητούνται διότι θεωρούνται ως καλόπιστα χορηγηθείσες και αναλωθείσες.