Στο άρθρο 12 του ν. 5014/2023 (Α’ 14), περί αποζημίωσης των Διερευνητών του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) η υφιστάμενη παράγραφος αριθμείται ως παρ. 1, β) στην παρ. 1, βα) στο πρώτο εδάφιο, μετά από τις λέξεις «αποδίδεται από» προστίθενται οι λέξεις «τα αερολιμενικά τέλη και», ββ) οι λέξεις «του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Αεροπορικών Ατυχημάτων του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.), το λοιπό προσωπικό και τα μέλη του συμβουλίου», βγ) στο δεύτερο εδάφιο, η λέξη «Γραφείο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Τμήμα», γ) προστίθεται παρ. 2, και το άρθρο 12 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 12
Αποζημίωση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων
1. Από το μηνιαίο ποσό το οποίο αποδίδεται από τα αερολιμενικά τέλη και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Πτήσεων (Eurocontrol), καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση στους υπηρετούντες Διερευνητές Αεροπορικών Ατυχημάτων του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.), το λοιπό προσωπικό και τα μέλη του συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. Οι πάσης φύσεως αμοιβές των Διερευνητών που υπηρετούν στο Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων δεν μπορούν να είναι κατώτερες των πάσης φύσεως αμοιβών των επιθεωρητών της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθορίζεται η μηνιαία αποζημίωση που καταβάλλεται στους Διερευνητές Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, το προσωπικό, καθώς και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Σ.Α.Μ.. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.».
Ευελπιστώ οι αποδοχές καιριων θέσεων στο δημόσιο να ξεφύγουν πια απ την Ελληνική πραγματικότητα και να συμμορφωθουν σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές χώρες. Καθώς η αξιοπιστία και αφοσίωση του προσωπικού που εργάζονται σε σημαίνοντες θέσεις δεν εξαρτάται μόνο απ την θέληση αλλά και απ την αναγνώριση.
Καθώς κίνητρα παραγωγικοτητας υπάρχουν παντού στον ιδιωτικό τομέα και αποδίδουν αποτέλεσμα, ελπίζω και το δημόσιο πια να ακολουθήσει.
Πως να περιμένει κανείς να γίνει μια σωστή διερεύνηση ενός ατυχήματος όταν το προσωπικό πρέπει να τρέχει στα κατσάβραχα και στα βουνά με αντίξοες συνθήκες με τον μισθό των 900 και των 1000 ευρώ;
Θετική εξέλιξη η ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της οικονομικής αυτοτέλειας ενός τόσο σημαντικού οργανισμού όπως ο εοδασααμ καθώς και η οικονομική ενίσχυση των διερευνητων
Η αρχή διερεύνησης ατυχημάτων είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ασφαλείας των μεταφορών. Οι αποδοχές των στελεχών της οφείλουν να είναι ανάλογες με εκείνες των αρχών του εξωτερικού, οπότε αυτό το άρθρο είναι μια αρχή προς τη σωστή κατεύθυνση.
Οι αμοιβές των διερευνητών της διοίκησης και του προσωπικού ενός οργανισμού υπεύθυνου για τη διερεύνηση ατυχημάτων, και κυρίως την έκδοση των απαραίτητων συστάσεων οφείλουν να είναι αντίστοιχες με εκείνες των ευρωπαϊκών φορέων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επομένως αυτή η διάταξη είναι στη σωστή κατεύθυνση. Εννοείται δε ότι οφείλουν να μην είναι μικρότερες από εκείνες των συεζων της ΑΠΑ και της ΥΠΑ.
Μόνο με αντίστοιχες των ευρωπαϊκών αποδοχές στη διοίκηση και το προσωπικό τέτοιων σημαντικών οργανισμών μπορεί επιτέλους να αποκτήσουμε ως Ελλάδα ασφάλεια στις μεταφορές
Η αύξηση των αποδοχών αυτών των αρχών με τον κρίσιμο ρόλο στη διερεύνηση ατυχημάτων και κατ επέκταση στην ασφάλεια είναι ορθή