Αρχική Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξειςΆρθρο 52 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και ΗμερόπλοιωνΣχόλιο του χρήστη Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. | 30 Μαΐου 2016, 16:04
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΕΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.) 1. Άρθρο 52 Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων. Αφού καταργούνται οι προηγούμενες ρυθμίσεις με το Τέλος πλόων που ήταν σε άσχετο νομοσχέδιο γιατί δεν κατεβάζει το υπουργείο τις διατάξεις αυτές σε ξεχωριστό νόμο και όχι τσόντα σε άσχετο νομοσχέδιο; δδ. Για τα ολικού μήκους άνω των 12 μέτρων ο υπολογισμός του ΤΕΠΑΗ να γίνεται ως ακολούθως. 40 ευρώ τον μήνα μέχρι τα 12μ συν 10 ευρώ ανά μέτρο υπολογιζόμενο από το 13ο μέτρο. Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται το δικαιότερο της αναλογίας στο ΤΕΠΑΗ Πρόταση Υπουργείου Πρόταση ΣΙΤΕΣΑΠ Μήκος σκάφους Μηνιαία Ετήσια Διαφορά Μηνιαία Ετήσια Διαφορά έως 8μ 20,00€ 240,00€ 20,00€ 240,00€ 8,01έως10μ 30,00€ 360,00€ 50,00% 30,00€ 360,00€ 50,00% 10,01έως12μ 40,00€ 480,00€ 33,33% 40,00€ 480,00€ 33,33% 13 130,00€ 1.560,00€ 225,00% 50,00€ 600,00€ 25,00% 14 140,00€ 1.680,00€ 7,69% 60,00€ 720,00€ 20,00% 15 150,00€ 1.800,00€ 7,14% 70,00€ 840,00€ 16,67% 16 160,00€ 1.920,00€ 6,67% 80,00€ 960,00€ 14,29% 17 170,00€ 2.040,00€ 6,25% 90,00€ 1.080,00€ 12,50% 18 180,00€ 2.160,00€ 5,88% 100,00€ 1.200,00€ 11,11% Επίσης Α. η έκπτωση του επαγγελματικού θα πρέπει να ισχύει ανεξαρτήτως μέτρων, και στο άρθρο 52, παράγραφος 2.δδ να αντικατασταθεί η φράση με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης με την φράση τα υπαγόμενα στον Ν4256/14 Β. η έκπτωση μέχρι 30% λόγω του μόνιμου ελλιμενισμού δεν θα πρέπει να είναι δυνητικό αλλά ξεκάθαρο όπως επίσης και το ποσοστό. Γ. Η περίοδος της ανέλκυσης για χειμερινή συντήρηση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως ο παροπλισμός Δ. 3.α. Η κοινή απόφαση με τις λεπτομέρειες της είσπραξης θα πρέπει να βγουν στην διαβούλευση για καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις (κύρια για τα ξένα ιδιωτικά σκάφη που έρχονται στην Ελλάδα ή απλά την διασχίζουν και φθάνουν τα Σαββατοκύριακα. Είναι πολύ σημαντικό να είναι το σύστημα προετοιμασμένο και να μην ξαναγίνουμε ρεζίλι σε όλο τον κόσμο, όπως έγινε με το Τέλος Πλόων που ουδέποτε τελικά εφαρμόστηκε. Επομένως η εφαρμογή του ΤΕΠΑΗ δεν θα πρέπει αν είναι αμέσως μετά την δημοσίευση του νόμου αλλά μετά την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης για τον τρόπο πληρωμής. 2. Άρθρο 57 Όλα τα κοινοτικά επαγγελματικά σκάφη υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ΕΕΠ για τα Ελληνικά επαγγελματικά σκάφη σύμφωνα με το ΠΔ917/79 το οποίο σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή οι λιμενικές αρχές μπορούν αν ελέγξουν την συμμόρφωση. Το πιστοποιητικό ελέγχου θα έχει πρακτική σημασία εάν με αυτό καλύπτεται η ΔΙΝΕΘΑΤ στην αναγνώριση των σκαφών ως επαγγελματικών (γεγονός που συνέβαινε στο παρελθόν πριν την κατάργηση του πιστοποιητικού) και δεν θα χρειάζονται τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας της κάθε σημαίας.