Αρχική Θαλάσσιος και Αλιευτικός ΤουρισμόςΆρθρο 16 – Ειδική ρύθμιση για την καταβολή φορολογικών επιβαρύνσεων λόγω παύσης ισχύος της άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχήςΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Γερωνυμακης | 20 Μαΐου 2011, 01:01
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Aρθρο 16 Η ίδια ακριβώς ρύθμιση για τον αποχαρακτηρισμό των επαγγελματικών σκαφών και την εν συνέχεια πληρωμή του ΦΠΑ ψηφίσθηκε πριν απο δυο έτη, κατα την εναρξη της κρισεως στη χωρα μας, με το άρθρο 4 του Νομού 3790/2009 η οποία ίσχυσε για τη μεταβατική περίοδο απο 7.8.2009 μέχρι την 31.12.2009. Καμμιά ανταπόκριση δεν υπήρξε απο τους ενδιαφερόμενους για το βασικό λόγο ότι η διαμορφωση της φορολογητεας αξιας του σκαφους με βαση τη παλαιοτητα δεν ανταπεκρινετο στη πραγματικοτητα. Μετα απο δυο έτη και ενω οι τιμες των σκαφων εχουν κατακρημνισθει, το άρθρο 16 του Σχεδίου Νομού προβλέπει την ίδια ακριβώς ρύθμιση για το προσδιορισμό της φορολογητεας αξίας των σκαφών. Πιστεύουμε ότι ο προσδιορισμός αυτός είναι εκτός πραγματικότητος και θεωρούμε τη ρύθμιση αυτη άδικη. Αντιθέτως όσοι ζουν στο περιβάλλον των σκαφών γνωρίζουν ότι είναι πολλοί αυτοί που θέλουν να αποχαρακτηρισουν το σκάφος τους, διότι δεν μπορούν να καλύψουν τις προβλεπόμενες ημέρες ναύλων λόγω της κρίσεως στην αγορά, με τη προϋπόθεση ότι ο προσδιορισμός της φορολογητεας αξίας του σκάφους θα είναι αντιπροσωπευτικος της σημερινής εμπορικής αξίας αυτού. Η άποψη μας είναι ότι μια επιπρόσθετη της προβλεπόμενης στο Σχέδιο Νομού μείωση της αξίας θα ανταποκρινεται στη πραγματικότητα και θα αποτελέσει κίνητρο για τους ενδιαφερόμενους ούτως ώστε το Κράτος να εισπράξει σημαντικά ποσά. Επισης θεωρούμε εκτός νομιμοτητος τη προβλεπόμενη ρύθμιση ότι μετα τη παρέλευση της μεταβατικής περιόδου η απομείωση της αξίας των σκαφών λόγω παλαιοτητος θα είναι 20% ανα πενταετία, διότι βάσει υπάρχοντος Νομου προβλέπεται ότι η ετήσια λογιστικη απόσβεση της αξίας των σκαφών είναι κατα σημαντικα μεγαλύτερη.