• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαχαραλάμπους Γεώργιος' | 18 Φεβρουαρίου 2017, 01:53

    Οι αναφερόμενοι υπαξιωματικοί του 33ου και 34ου Σχολείου Δοκίμων Υπαξιωματικών και ιδιαίτερα οι προερχόμενοι εκ της Σχολής Λ/Φ κατατάχθηκαν σε αυτές, διότι πρόσβλεπαν στην βαθμολογική ανέλιξη τους σύμφωνα με το καθεστός που ίσχυε τότε. Ετσι λοιπόν, κατά την έξοδο τους από την εν λόγω Σχολή- ειδικά οι προερχόμενοι εκ της Σχολής Λ/Φ με προϋπηρεσία από τρία έως και 6 έτη- υπέστησαν εκ νέου μεταθέσεις ως νέα στελέχη στο Λ.Σ αλλά και επιφορτίσθηκαν με περισσότερα καθήκοντα από αυτά που τους αναλογούσαν λόγω της προϋπηρεσίας τους. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να τονίσω ότι η προϋπηρεσία τους δεν αποτέλεσε πλεονέκτημα για την εισαγωγή τους στην Σχολή Δοκίμων Υ/Ξ όπως αυτό είθισται – και δικαίως – σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου ακόμη και για την κάλυψη ανώτατων θέσεων. Ενδεικτικά σας αναφέρω την στελέχωση Αυτοτελών Υπηρεσιών Ελέγχου των Ο.Τ.Α που σύμφωνα με το άρθρο 216 του ν.3852/2010 όπως αυτός τροποποιήθηκε με τον ν.4257/2014 , στα απαιτούμενα προσόντα για την κάλυψη της θέσης του Ελεγκτή νομιμότητας, συγκεκριμένη προϋπηρεσία σε διοικητικές θέσεις εξομοιούται με την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου. Παρά ταύτα, οι καταταγέντες Λ/Φ στις εν λόγω σχολές έχοντας τις ίδιες προϋποθέσεις και προσόντα με τους καταταγέντες στην προηγούμενη σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών (32η Σειρά), υπέστησαν όλες τις προαναφερόμενες θυσίες με την πεποίθηση ότι η εξέλιξή τους θα είναι συνεχή και ομοιόμορφη και θα συνεχισθεί στο μέλλον με τον ίδιο τρόπο. Δυστυχώς όμως, αυτό δεν συνέβηκε. Ετσι λοιπόν οι εντός οργανικών θέσεων Υ/Ξ των εν λόγω Σχολών (33η και 34η Σειρά) υποβαθμίσθηκαν δια της αναβάθμισης των υπολοίπων στελεχών. Συγκεκριμένα κατά τα επόμενα έτη, μειώθηκε η παραμονή των στελεχών εκ Λ/Φ κατά δύο έτη στο βαθμο του Λ/Φ. Οι εκτός οργανικών θέσεων Υπαξιωματικοί μείωσαν την παραμονή τους επίσης στο βαθμο του Κελευστή. Οι 32η σειρα Δοκίμων Υπαξιωματικών προήχθηκε κατά τον τρόπο, που η 33η και η 34η σειρά αιτείται εδώ και αρκετά έτη να δικαιωθεί, έχοντας τα ίδια προσόντα και προϋποθέσεις. Κατ΄αυτόν τον τρόπο λοιπόν, παραβιάσθηκε η γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του Διοικουμένου, η οποία αναφέρει ότι, «Ως προστατευόμενη εμπιστοσύνη του διοικουμένου νοείται η πεποίθηση του ότι σε πραγματική νομική κατάσταση που τον αφορά και έχει δημιουργηθεί από μία συνεχή, ομοιόμορφη και σταθερή κρατική συμπεριφορά θα συνεχισθεί και στο μέλλον με τον ίδιο τρόπο… Εφαρμόζεται όχι μόνο για την νόμιμη συμπεριφορά της Διοίκησης υπό καθεστώς διακριτικής ευχέρειας, ούτε μόνο στην περίπτωση της υλικής ενέργειας, αλλά και της Αδράνειας της Διοίκησης να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες».(Θεοδωράτος, 2008) Η αδράνεια λοιπόν της Διοίκησης στην αναβάθμιση των Υπαξιωματικών της 33ης και 34ης σειράς σύμφωνα με τα προσόντα και τις προϋποθέσεις που αναβάθμισε την 32η σειρά, αλλά και την κατάρριψη της πεποίθησης των στελεχών των εν λόγω σειρών, ότι η Διοίκηση θα συνεχίσει να τηρεί ομοιόμορφη και σταθερή νομική συμπεριφορά ως προς την συγκριτική βαθμολογική ανέλιξη τους, είχε ώς αποτέλεσμα την άδικη μεταχείριση τους και την ηθική και πραγματική υποβάθμισή τους, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται στην άσκηση των καθηκόντων τους και την προσληφθείσα αίσθηση δικαίου. Σύμφωνα με τα παραπάνω, εκτιμώ ότι θα πρέπει επιτέλους να υπάρξει ηθική και βαθμολογική αποκατάσταση των εν λόγω στελεχών ως απόδειξη – έστω και καθυστερημένα –της ευαισθησίας του νομοθέτη για την εξάλειψη της αδικίας αυτής με την αποκατάσταση της πεποίθησης που είχε διαμορφωθεί σε αυτά, και αποτέλεσε το κίνητρο για την εισαγωγή τους στην Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών. Με Σεβασμο και εκτίμηση ως προς το δικαίωμα που μου δίνει η διαβούλευση να εκφράσω την άποψή μου, Παπαχαραλάμπους Γεώργιος