Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 75 – Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 (Α’ 92)Σχόλιο του χρήστη ΜΑΓΓΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ | 19 Φεβρουαρίου 2017, 11:48
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ. Θα ήθελα πολύ να μπορούσαμε να κουβεντιάσουμε από κοντά. Ετοιμάζεστε να κάνετε ένα έγκλημα. Ο υπάρχων νόμος, χρειάζεται βελτίωση, χρειάζεται να λειτουργήσει το Μητρώο και να μειωθεί περαιτέρω η γραφειοκρατία, όχι να πάμε πίσω και μάλιστα χειρότερα από πριν. Κατ αρχάς, ο θαλάσσιος τουρισμός, είναι τουρισμός. Το αντιλαμβάνεστε αυτό? Γιατί οι γραφειοκράτες που σας πρότειναν όσα γράφονται σε αυτό το σχέδιο νόμου, το γνωρίζουμε ότι δεν το καταλαβαίνουν. Ο τουρίστας, κυρίως ο ξένος αλλά και ο Έλληνας, όσοι απέμειναν τέλος πάντων, έρχεται για διακοπές, για ξεκούραση, όχι για να μπλέξει σε μια απέραντη γραφειοκρατία. Απλά δεν θα έρθει. Κι αν την πατήσει αυτός και έρθει, θα το πει και θα το γράψει παντού, δεν θα ξανάρθει αυτός και θα αποτρέψει και άλλους δέκα να μην έρθουν ποτέ. Το σκάφος, και ιδίως το ιστιοπλοϊκό, είναι το μέσο για να κινηθεί, να μαγειρέψει πρόχειρα ή και καλύτερα, να κοιμηθεί, να πάει από νησί σε νησί, από παραλία σε παραλία. Ποιός θα του απαγορεύσει να φάει εκτός σκάφους? Εσείς του απαγορεύετε να κοιμηθεί σε κάποιο ξενοδοχείο, έστω κι αν το προτιμάει ο τουρίστας. Γιατί δεν του απαγορεύεται και να φάει έξω? Του απαγορεύετε να κοιμηθεί στον εσωτερικό ή τον εξωτερικό καναπέ, σε ξενοδοχείο, κλπ, γιατί εσάς προφανώς δεν σας αρέσει αυτό. Ένα σκάφος που έχει CE για 12 άτομα ας πούμε, εσείς του επιβάλλετε να ταξιδεύει με 8, επειδή έχει τόσα κρεβάτια, παρόλο που έχει το σκάφος αυτό σωστικά για 12 άτομα και σε όλον τον υπόλοιπο πλανήτη ταξιδεύει μέχρι και με 12. Ο λόγος που η προηγούμενη κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο με την πρόβλεψη της δημιουργίας του Μητρώου, στο οποίο ήταν σύμφωνος και ο ΣΥΡΙΖΑ σαν αντιπολίτευση τότε, ήταν για να απελευθερωθούν λιμενικοί από το να σφραγίζουν ναυλοσύμφωνα και να κάνουν ταυτοπροσωπίες σε έγγραφα crew list, ώστε να μπορούν να κάνουν πραγματικούς ελέγχους σε παράνομους που νοικιάζουν ιδιωτικά σκάφη με ξένη σημαία, κλπ. Όμως αυτό το Μητρώο ακόμα το περιμένουμε!!! 3 χρόνια μετά. Και τώρα επιστρέφουμε πίσω, με αυτό το νομοσχέδιο, που αυξάνει την γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία. Δηλαδή στην Ιταλία, στην Γαλλία, στην Ισπανία, κλπ, που δεν έχουν όλες αυτές τις διαδικασίες και την ταλαιπωρία, δεν έχουν όρια στο τι θα προσφέρεις στον πελάτη σου όταν νοικιάζεις ένα σκάφος αρκεί να μην εγκληματείς, έχουν καταστραφεί? Πνίγεται ο κόσμος? Φοροδιαφεύγουν? Έχουν χρεοκοπήσει σαν χώρες? Δεν νομίζω. Κόπτεστε κι εσείς, αλλά και οι προηγούμενοι υπουργοί θα έλεγα, για να προσλαμβάνουμε ναυτικούς με φυλλάδιο και με ΝΑΤ. Δηλαδή οι Έλληνες ναυτικοί, γνωρίζουν ιστιοπλοΐα, γνωρίζουν να εκτελέσουν την δουλειά του skipper, ξέρουν να συμβιώσουν με έναν τουρίστα και την οικογένεια του, και... εμείς του κλάδου προσλαμβάνουμε άσχετους? Δεν υπάρχουν τέτοιοι ναυτικοί, παρά ελάχιστοι που είναι ανάρπαστοι στα μηχανοκίνητα επαγγελματικά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ενός μηχανοκίνητου επαγγελματικού είναι να βρει κατάλληλο και ικανό πλήρωμα. Δυστυχώς η έλλειψη τέτοιων ναυτικών, που να προσφέρονται στα σκάφη μας, είναι ένα πρόβλημα, που εσείς τώρα θα το φέρετε και στα μικρότερα σκάφη και στα ιστιοπλοϊκά. Στην αγορά υπάρχουν εκπαιδευμένοι skippers. Εκπαιδεύτηκαν στην πράξη, με τα χρόνια, και με σπουδές. Και η αγορά έχει πετάξει έξω όσους δεν πληρούν τα κριτήρια που βάζουν οι πελάτες μας, οι τουρίστες. Από την στιγμή που πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, εκδίδουν δελτίο παροχής, φορολογούνται για τα έσοδα τους, ποιό είναι το πρόβλημα σας? Δηλαδή τα έσοδα του ΤΕΒΕ (ΕΦΚΑ) είναι ανεπιθύμητο, και επιθυμητό το ΝΑΤ (ΕΦΚΑ)??? Το πρόβλημα σας είναι ξεκάθαρο: Προσπαθείτε με νύχια και με δόντια να σταματήσετε όσους κάνουν σε κάποια νησιά ημερήσιες κρουαζιέρες με περισσότερα άτομα από τις κλίνες τους. Από την στιγμή που έχουν τα κατάλληλα σωστικά και έχουν κριθεί ασφαλή από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, δεν το καταλαβαίνω το πρόβλημα σας. Για να υπάρχουν κάμποσα τέτοια σκάφη, σημαίνει πως υπάρχει η ανάγκη γι αυτά. Εάν τα σταματήσετε, τι πιστεύετε ότι θα γίνει? Θα παραλάβουν αυτούς τους τουρίστες κάποια άλλα μεγάλα ημερόπλοια? Εάν μπορούσε να συμβεί αυτό, γιατί πιστεύετε ότι κάποια μεγάλα σκάφη ξύνουν πατσές, και δουλεύουν τα μικρά σκάφη, που είναι ακριβότερα ανά άτομο? Γιατί ο τουρίστας δεν θέλει να πάρει ένα καράβι, έστω και μικρό, θέλει να ζήσει την ιστιοπλοΐα, να απολαύσει το ταξίδεμα με τέτοιο σκάφος, και μετά... πολλοί από αυτούς νοικιάζουν τα σκάφη μας με την οικογένεια ή τους φίλους τους, γιατί τους άρεσε πολύ εκείνη η μονοήμερη εμπειρία. Επαναλαμβάνω: Τουρισμό πουλάμε, όχι μεταφορές με εμπορικά πλοία. Διασκέδαση, απόλαυση, ξεκούραση. Γιατί θέλετε να μας καταστρέψετε? Πραγματικά, αδυνατώ να σας καταλάβω. Είναι προφανές πως αδυνατούν να καταλάβουν τον τουρισμό οι εισηγητές της τροποποίησης του νόμου. Για την ιστορία... Πως θα θεωρήσω το ναυλοσύμφωνο μέχρι και 48 ώρες πριν, εάν πρέπει να θεωρήσω και crew list? Πως θα γίνει αυτό το μαγικό? Πως ξέρω ποιοι θα έρθουν μαζί με τον πελάτη μου, και... πως ξέρω ότι θα έρθουν όλοι τελικά και δεν θα τύχει κάτι τελευταία στιγμή. Άρα θεώρηση ναυλοσυμφώνου και crew list, λίγο πριν την αναχώρηση. Ξέρετε πόσες ώρες ουρά σημαίνει αυτό στο Καλαμάκι, στην Κέρκυρα, στην Λευκάδα, ή όπου αλλού έχει κίνηση τα Σάββατα?