Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 58 – Μεταρρύθμιση του συστήματος εισαγωγής και εκπαίδευσης στελεχών σε παραγωγικές σχολές ΛΣ-ΕΛΑΚΤΣχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΠΟΥΛΟΣ | 19 Φεβρουαρίου 2017, 11:15
Επί της αρχής, η βούληση του Υπουργού να απεμπλέξει τις διαδικασίες εισαγωγής στελεχών στο ΛΣ από κάθε είδους "πολιτικές" παρεμβάσεις είναι αξιέπαινη. Όμως, αντί άλλων σχολίων παραθέτω σημείο ενδιαφέροντος από πρόσφατη συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου : "....Θα παίρνεις Εθνικό Απολυτήριο, άρα δεν θα έχεις λόγο να κάνεις πανελλήνιες, και με αυτό τον τρόπο θα μπαίνεις στα πανεπιστήμια, όπου και εκεί θα πρέπει να υπάρχει μία μεγαλύτερη ευελιξία, απ' ό,τι υπάρχει σήμερα". Ως Αλεξανδρουπολίτης, ως Εβρίτης αντιλαμβάνομαι και συμφωνώ με τα σχόλια για την Ακαδημία ΛΣ στον Έβρο. Ταυτόχρονα αναφερόμενος σε όσους καταθέσαν καλόπιστα αυτά τα σχόλια, τους ρωτώ : "πιστεύετε αληθινά ότι η επικρατούσα δημοσιοοικονομική κατάσταση δίνει τη δυνατότητα για τα επόμενα 10 τουλάχιστον χρόνια την εκταμίευση δημόσιων πόρων για την ανέγερση τέτοιας Ακαδημίας, όπως πρέπει να είναι?" Και νομίζετε ότι μετά από 10 χρόνια ο αρμόδιος Υπουργός δεν θα προτιμήσει την ανέγερση μια τέτοιας Ακαδημίας στην περιοχή όπου εκλέγεται? Παράλληλα η διαδικασία που προτείνει το υπό σχολιασμό σχέδιο διατάξεως, καθόλου δεν συνδέεται με την αναβάθμιση των ΑΕΝ ή την αναγνώριση των σπουδών σε αυτές ως πανεπιστημιακών. Αντίθετα, κανονικά θα πρέπει στο πλαίσιο των σπουδών όσων επιτύχουν στις εξετάσεις να στηθεί μια καινούργια ΑΕΝ τόσο Μηχανικών όσο και Πλοιάρχων εντός του συστήματος εκπαίδευσης στελεχών ΛΣ και μάλιστα επιπέδου απαιτήσεων STCW as in force, αφού τα στελέχη ΛΣ δεν είναι λογικό να υπολείπονται προσόντων σε σχέση με τα προσόντα των Πλοιάρχων και Μηχανικών ΕΝ που θα κληθούν να ελέγχουν, χωρίς να παραβλέπεται η ανάγκη προσοντούχων πλοιάρχων και μηχανικών για τις ανάγκες των πλωτών μέσων ΛΣ. Τέλος απευθύνομαι στην πολιτική και φυσική ηγεσία του ΛΣ και τους ρωτώ: "πόσος χρόνος θεωρείτε θα χρειαστεί για την κατάρτιση, διαβούλευση, συνεννοήσεις, υπογραφές, επεξεργασία, δημοσίευση και εφαρμογή των πδ που προβλέπει η διάταξη? Και τι κόστος θα έχει ο δημόσιος προϋπολογισμός για την εφαρμογή αυτών των απαιτήσεων και από που θα καλυφθεί το κόστος αυτό? " Και ρωτώ ακόμα, "αντέχει το ΛΣ σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα να μην προσλαμβάνει στελέχη? Αντέχετε να συνδεθείτε με μια ανάλογη συρρίκνωση του στελεχιακού δυναμικού του ΛΣ? Αντέχει η Χώρα μια τέτοια αναγκαστική συρρίκνωση, αντέχουν οι παραμεθόριες περιοχές όπως ο Έβρος αυτή τη συρρίκνωση, το αντέχουν σε συνδυασμό με το σύνολο των αρμοδιοτήτων του ΛΣ, το αντέχει η μεγάλη βιομηχανία της ναυτιλίας που διοικητικά υποστηρίζεται και πρέπει να συνεχίσει να υποστηρίζεται από το εξειδικευμένο προσωπικό του ΛΣ, το αντέχετε σε συνδυασμό και με τις διατάξεις του ίδιου σχεδίου νόμου για τις μετατάξεις?" Και τέλος ρωτώ τη φυσική ηγεσία του ΛΣ:" πριν την κατάρτιση και συμπερίληψη της υπό σχολιασμό διάταξης αφού το θέμα εμπίπτει στις εκ του νόμου αρμοδιότητες του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού, εξετάσθηκε εκεί το θέμα? Και αν ναι, υπήρξε έστω και κατά πλειοψηφία θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου?" Γνωρίζω ότι η ερώτησή μου είναι σχεδόν ρητορική αλλά, έστω ρομαντικά, θα ήθελα να γνωρίζω. Κύριε Υπουργέ, ναι. Αξίζει και πρέπει να συνδέσετε το όνομά σας με τη διαμόρφωση διαδικασιών που θα εξασφαλίζουν την αμερόληπτη και αποκομμένη από πολιτικές παρεμβάσεις εισαγωγή και ένταξη στελεχών στο ΛΣ. Και αυτό μπορεί να γίνει με κατάλληλη ενδυνάμωση των ισχυουσών διατάξεων. Χωρίς να εγκαταλειφθεί και το όνειρο-όραμα μιας Ακαδημίας στελεχών του ΛΣ, για όταν η Χώρα μπορεί να το υλοποιήσει με αξιοπρέπεια, με όλες τις αναγκαίες προδιαγραφές και με χώρο σύστασης και λειτουργίας της την Αλεξανδρούπολη.