Αρχική Θαλάσσιος και Αλιευτικός ΤουρισμόςΆρθρο 1 – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΙΩΝ ΣΠΙΝΕΛΛΗΣ | 20 Μαΐου 2011, 23:00
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως επαγγελματίας του χώρου έχω να προτείνω τα εξής: 1) Περαίωση για τα επαγγελματικά σκάφη με σκοπό την άμεση είσπραξη.(Οι έλεγχοι και τα πρόστιμα που θα προκύψουν μέχρι να εισπραχθούν, όταν τελεσιδικήσουν οι ενστάσεις που θα υποβληθούν στα διοικητικά δικαστήρια, θα περάσει μια πενταετία τουλάχιστον) 2) Κατάργηση των γραφειοκρατικών συναλλαγών με το Λιμεναρχείο όπως ΔΕΚΠΑ, απόπλου, κατάπλου , άδεια μεθόρμισης, άδεια ανέλκυσης, άδεια καθέλκυσης κλπ. (Δεν υφίστανται σε άλλες χώρες ανταγωνιστικές προς εμάς). Θεώρηση των ναυλοσυμφώνων, λίστας επιβαινόντων σε ΚΕΠ ή αστυνομικά τμήματα. Με την εξοικονόμηση προσωπικού από τα γραφεία μπορεί να γίνει αύξηση των ελέγχων στις θάλασσες με παράλληλη δημιουργία και χρήση βάσης δεδομένων από τους ελέγχους για διασταυρώσεις στοιχείων και χρήση από το υπουργείο οικονομικών για φορολογικό έλεγχο. 3) Μείωση του ΦΠΑ στα σκάφη αναψυχής με σκοπό την είσπραξη του και από σκάφη του υπόλοιπου ευρωπαϊκού χώρου. (Η πλειοψηφία των σκαφών που βρίσκονται στις ελληνικές μαρίνες έχει σημαίες άλλων χωρών της ευρωπαϊκής ένωσης που σημαίνει ότι ο ΦΠΑ έχει καταβληθεί σε αυτές). 4) Παράλληλα με την μείωση του ΦΠΑ, επιβολή τέλους κυκλοφορίας σε όλα τα σκάφη που κυκλοφορούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα τέτοιου ποσού ώστε να μην προσπαθεί κάποιος να το αποφύγει (πχ 50€ ανά μέτρο), αλλά και την είσπραξη για σκάφη που έρχονται από πιο φθηνές χώρες όπως Τουρκία, Κροατία. (Πρέπει να σημειωθεί ότι στα περιοδικά του χώρου υπάρχουν ολοσέλιδες καταχωρήσεις για τις Τουρκικές μαρίνες όπου μεταξύ άλλων διαφημίζουν την έλλειψη γραφειοκρατικών ελέγχων, τις φθηνές τιμές σε υπηρεσίες και καύσιμα 0,95$ ανά λίτρο) 5) Ισχυρά κίνητρα για κατασκευή μαρίνων σε όλες τις παραθαλάσσιες πόλεις και νησιά με αυτοχρηματοδότηση. Πρέπει να ληφθέι σοβαρά υπόψη ότι οι χρήστες των σκαφών Έλληνες και αλλοδαποί είναι συνήθως άνθρωποι με ψηλά έως υπερυψηλά εισοδήματα και τα ποσά τα οποία ξοδεύουν για τις διακοπές τους έχουν αντίκτυπο σε πολλούς τομείς της οικονομίας και μια πολύ καλή έμμεση διαφήμιση για επενδύσεις που τόσο ανάγκη έχει η Ελληνική οικονομία. Πολύ πιο εύκολα θα επενδύσει ένας μεγαλοεπιχειρηματίας σε έναν τόπο, ένα νησί που έχει ευχάριστες αναμνήσεις από τις διακοπές του όπου κρατικές υπηρεσίες τον διευκόλυναν με ευγένεια χωρίς περιττή γραφειοκρατία και προσκόμματα ή ακόμα χειρότερα ανάγκη λαδώματος. Αν και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα από αυτά που προτείνω, διότι το νομοσχέδιο κινείται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, ελπίζω κάποτε στο μέλλον κάποιος να έχει το θάρρος και την διορατικότητα να κάνει πράξη μερικές από τις προτάσεις πριν να είναι πολύ αργά. Με τιμή Ίων Σπινέλλης