Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 75 – Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 (Α’ 92)Σχόλιο του χρήστη Καπετάν Μιχάλης | 21 Φεβρουαρίου 2017, 15:20
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας προσεκτικά αυτή την τροποποίηση, είναι σαφές ότι ο σκοπός της μπορεί να είναι μόνο ένα από τα δύο ακόλουθα: 1) Η υποστήριξη των συμφερόντων των ημερόπλοιων, σε βάρος όλων των άλλων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής ή 2) Η προσπάθεια να επιβληθεί στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής που κάνουν και ημερήσιες, να εγκαταλείψουν το χώρο ή να γίνουν υποχρεωτικά ημερόπλοια, λόγω ένος υποθετικού αθέμιτου ανταγωνισμού Προτιμώ να πιστεύω ότι το 1) δεν είναι ο σκοπός σας, διότι αυτό θα ήταν ένα παράνομο εγχείρημα εκ μέρους μιας δημόσιας υπηρεσίας. Όσον αφορά στο 2), επιτρέψτε μου με αυτό το σχόλιο να σας αποδείξω ότι κάνετε μεγάλο λάθος. Με την ισχύουσα νομοθεσία, τα ημερόπλοια έχουν δυο σημαντικά πλεονεκτήματα: - i) Δεν υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις οδηγίες CE. Για να κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό, θα δώσω ένα παράδειγμα: σήμερα αν ένας επαγγελματίας θέλει να επενδύσει στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο σκάφος, μπορεί να αγοράσει ένα μικρό ξύλινο Επιβατικό/Τουριστικό (οχι CE) ικανό να μεταφέρει 48 επιβάτες με περίπου € 30.000. Αν επιλέξει να επενδύσει σε ένα ιστιοπλοϊκό καταμαράν με μέγιστη χωρητικότητα CE μόλις 16 επιβατών για ημερήσια τοπική πλοήγηση, θα χρειαστεί να «σκάσει» € 200.000. Oπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει μια τεράστια διαφορά (και σας αφήσω να κρίνετε ποιό πλοίο θα είναι ασφαλέστερο για τους επιβάτες). - ii) ‘Εχουν την δυνατότητα εκτέλεσης μερικής ναύλωσης (εισιτήριο) και μια μεταφορική ικανότητα επιβατών πολύ μεγαλύτερη από τα τα υπόλοιπα σκάφη αναψυχής. Ως εκ τούτου, ο κλάδος των ημερόπλοιων μονοπωλεί το 100% του θαλάσσιου μαζικού τουρισμού. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι ένα ημερόπλοιο και ένα σκαφος αναψυχής που εκτελεί μια ημερήσια εκδρομή, δεν ανταγωνίζονται. Είναι δύο εντελώς διαφορετικά προϊόντα που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές πελατείες. Προσφέρουν στον επισκέπτη ένα ευρύτερο πεδίο δραστηριοτήτων και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας της χώρας μας. Επιτρέψτε μου, ως καπετάνιος 17 χρόνια διεθνούς εμπειρίας, να σας δώσω τη γνώμη μου: αφήστε αυτούς που υπηρετούν με αγάπη και σεβασμό τον θαλάσσιο τουρισμό να κάνουν τη δουλειά τους, και ξεχάστε αυτή την τροπολογία. Με τιμή, Καπετάν Μιχάλης