Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 67 – Νομιμοποίηση Υφιστάμενων Λιμενικών ΥποδομώνΣχόλιο του χρήστη Φίλιππος Φιλίππου | 22 Φεβρουαρίου 2017, 13:07
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρέπει να δοθεί ένα τέλος στον παραλογισμό ή την παραδοξότητα ότι το Ελληνικό δημόσιο επιβάλλει πρόστιμο στον εαυτό του. Είναι θετικό και στην σωστή κατεύθυνση ότι λαμβάνεται μέριμνα για την νομιμοποίηση των λιμενικών έργων που κατασκευάστηκαν πριν από την ισχύ του Ν.2971/01, τα οποία όλα εξ αυτών δεν έχουν λάβει την παραχώρηση χρήσης αιγιαλού & παραλίας κατ' αντιστοιχία του άρθρου 14 του παραπάνω νόμου με αποτέλεσμα να θεωρούνται μη νόμιμα. Παρότι ο Ν.2971/01 προβλέπει την νομιμοποίηση τους με μια συγκεκριμένη διαδικασία που ορίζεται στην παρ.9 του άρθρου 14 του Ν.2971/01 αυτή εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να δυσκολεύει τους φορείς εκμετάλλευσης- διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων με το χρονοβόρο της τηρούμενης διαδικασίας, έχουμε δε περιπτώσεις που η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών περί νομιμοποίησης μπορεί να εκδοθεί μετά από 5 χρόνια από την σχετική αίτηση, επιπλέον και το πιο σοβαρό το Υπουργείο Οικονομικών επιβάλει πρόστιμο αρκετών χιλιάδων ευρώ (10.000 έως 80.000€ στην περίπτωση μας) για την αυθαίρετη χρήση του χώρου (μιλάμε και για στρέμματα κάποιες φορές) σε ΝΠΔΔ Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, δηλαδή το παράδοξο ή παράλογο το Ελληνικό δημόσιο επιβάλλει πρόστιμο στον εαυτό του. Κατά την άποψη μου πρέπει: 1.Να μπει ένα χρονικό όριο της τάξης των 3 μηνών στην διαδικασία νομιμοποίησης των λιμενικών έργων. 2.Να απαλλαγούν οι φορείς διαχείρισης - εκμετάλλευσης των λιμένων δλδ τα ΝΠΔΔ (Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία)από την επιβολή προστίμου για την αυθαίρετη χρήση του χώρου που νομιμοποιείται. 3.Ο φάκελος νομιμοποίησης του λιμενικού έργου πρέπει να συνοδεύεται από τις βεβαιώσεις ασφαλούς ναυσιπλοΐας της Υπηρεσίας Φάρων και της καλής λειτουργίας των υποδομών του λιμένα που νομιμοποιείται από την αντίστοιχη Τεχνική Υπηρεσία του φορέα διαχείρισης. 4.Στην παρ.1 για τα δικαιολογητικά πρέπει να προστεθεί στο γ)αεροφωτογραφίες & επίγειες φωτογραφίες... 5. Στα λιμενικά έργα που η οριογραμμή αιγιαλού & παραλίας δεν έχει καθορισθεί ή υπάρχουν μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στην διαδικασία χάραξης (βλέπε Χάλκη, Καστελλόριζο κ.α δεν έχουν καταφέρει να καθορίσουν αιγιαλό) να προβλεφτεί διάταξη που να επιτρέπεται η χάραξη αιγιαλού μόνο για την αμιγώς λιμενική εγκατάσταση και τους δημόσιους χώρους εξυπηρέτησης της έτσι ώστε να καθορίζεται άμεσα η λιμενική ζώνη. 6. Να επιβάλλεται η απλοποίηση των διαδικασιών για τις οποίες θα ορίζονται χρονικά όρια, οι δε περιβαλλοντικοί όροι των υφιστάμενων λιμενικών έργων πρέπει να αφορούν τις επιπτώσεις από την λειτουργία τους.