Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 66 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και ΗμερόπλοιωνΣχόλιο του χρήστη Γ. ΣΠΥΡΟΣ | 25 Φεβρουαρίου 2017, 19:41
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ με τον επιδιωκόμενο σκοπό του άρθρου ΑΛΛΑ θα πρέπει να επιβαρυνθούν οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έχοντες και τα ποσά να είναι αναλογικά προς τις πραγματικές οικονομικές επιφάνειες των ιδιοκτητών, είτε ιδιωτικών είτε επαγγελματικών Το παρόν άρθρο τόσο από νομοτεχνικής άποψης, όσο και επί ορισμένων σημείων της ουσίας είναι λανθασμένο. Συγκεκριμμένα : Α. Η παρ. 1 αλληλοσυγκρούεται με τις παρ. 2β και 3α. Οι παρ 1 και 3α επιβάλλουν το ΤΕΠΑΗ σε πλοία εντός ελληνικών υδάτων, άρα η παρ. 2β είναι μή εφαρμόσιμη καθώς αναφέρεται σε ξένα ύδατα. Β. Η παρ 2α είναι μή αναλογική στα ποσά και είναι ξεκάθαρο ότι έχει εισηγηθεί από άτομα που δεν έχουν πραγματική εικόνα από σκάφη-πλοία. Ειδικότερα η διάταξη εξομοιώνει -σκάφη με χώρους ενδιαίτησης με σκάφη χωρίς (φουσκωτό ανοιχτό 12 μετρων με φουσκωτό 12 μέτρων καμπινάτο) -σκάφη παραδοσιακά με σκάφη σύγχρονα (τρεχαντήρι 16 μέτρων με yacht 16 μετρων) -σκάφη μεγάλων ιπποδυνάμεων με σκάφη μικρών (φουσκωτο 100 ίππων με φουσκωτό 1000 ) -σκάφη με πλήρωμα με σκάφη bare boat -σκάφη 14 επιβατών με σκάφη 200 επιβατών -σκάφη ιδιωτικά με σκάφη επαγγελματικά (ιδιωτικό ιστιοφόρο ενός τουρίστα με την οικογενειά του με επαγγελματικό ημερόπλοιο) -σκάφη ελλιμενισμένα με σκάφη ανελκυσμένα -σκάφη ενεργά με σκάφη που βρίσκονται σε ακινησία Γ. Η ανωτέρω δυσαναλογία ισχύει και για την παρ. 3δ. Ειδικότερα : -σκάφος μήκους 8,10μ πληρώνει πρόστιμο 110 ευρώ παραπάνω από ένα σκάφος με μήκος 7,90μ ενώ σκάφος 7,90 με σκάφος 7,10 πληρώνουν το ίδιο. Στην μία περίπτωση για διαφορά 90cm το προστιμο παραμενει ίδιο ενώ στην άλλη περίπτωση η διαφορά 10cm αυξάνει το πρόστιμο κατά 110 ευρώ - φουσκωτό χωρίς καμπίνες 12,10μ με 200 ίππους πληρώνει ίδιο πρόστιμο με φουσκωτό καμπινάτο 20 μέτρων με 1000 ίππους - φουσκωτό χωρίς καμπίνες 12,10μ πληρώνει ίδιο πρόστιμο με θαλαμηγό 50 μέτρων Δ. Η παρ. 5 περί υπόχρεου χρήστη είναι ΠΑΡΑΛΟΓΗ. Συγκεκριμμένα η συγκεκριμμένη διάταξη προβλέπει ότι αν εγώ δανειστώ το φουσκωτό ενός φίλου μου για μια εξόρμηση σε μια παραλία με την οικογένειά μου και κατά τον έλεγχο από Λιμενικό Όργανο διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει πληρώσει το ΤΕΠΑΗ αυτομάτως θα θεωρούμαι ΕΓΩ υπόχρεος. Ε. Η παρ. 7 ομοίως είναι παράλογη καθώς το μόνο που προσφέρει είναι πολυνομία και πολλαπλούς νόμους προς παραπομπή για ορισμούς. Προτείνεται η αναδιατύπωση του άρθρου ως εξής : Η παρ. 1 1. Τα πλοία αναψυχής (περιττή η αναφορά σε ιδιωτικά/επαγγελματικά)και τα παγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια του Ν4256/14 καταβάλλουν ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ.Π.Α.Η.) για κάθε μήνα παραμονής τους στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα κατά το οποίο : α. τελούν υπό κατάσχεση ή απαγόρευση απόπλου λόγω ασφαλιστικών μέτρων και β. τελούν σε κατάσταση παροπλισμού ή ακινησίας η οποία έχει δηλωθεί αρμοδίως Η παρ. 2 2. Το ΤΕ.Π.Α.Η. υπολογίζεται σε ΒΑΣΙΚΟ ΠΟΣΟ ανά μονάδα μήκους, ιπποδύναμης, χωρητικότητας και σε ΠΟΣΑ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ανά κατηγορία κατασκευής και τύπου ενδιαίτησης ώς εξής α. ΒΑΣΙΚΟ ΠΟΣΟ (1) Χ ποσό ανά μέτρο ολικού μήκους ετησίως (2) Χ ποσό ανά μονάδα ΚΟΧ ετησίως (3) Χ ποσό ανά μονάδα ιπποδύναμης ετησίως β. ΠΟΣΟ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΤΥΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ Σκάφη τα οποία δεν χαρακτηρίζονται παραδοσιακά σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καταβάλουν τέλος προσαύξησης ίσο με το βασικό ποσό γ. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΧΩΡΩΝ ΕΝΔΙΑΙΤΗΣΗΣ Σκάφη τα οποία φέρουν κλειστούς χώρους ενδιαίτησης καταβάλουν τέλος προσαύξησης ίσο με το βασικό ποσό δ. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ Σκάφη τα οποία σύμφωνα με τον λιμένα νηολόγησης είναι υπόχρεα στην έκδοση transit log απο τις τελωνειακες αρχές καταβάλουν τέλος προσαύξησης ίσο με το βασικό ποσό ε. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΣ Σε περίπτωση μη ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗΣ καταβολής τα ποσά των ανωτέρω περιπτώσεων (α) έως (δ) καταβάλλονται εις διπλούν. Η υπαρχουσα παρ. 2β περί έκδοσης ΚΥΑ για έκπτωση να παραλειφθεί καθώς όπως προαναφέρθηκε είναι μή εφαρμόσιμη Η παρ. 3 να απαλειφθεί η περίπτωση (δ) λόγω κάλυψης από την ανωτέρω προσύξηση λόγω εκπρόθεσμης καταβολής (είναι ανούσιο να επιβαρύνονται οι αρχές με δεύτερη διαδικασία υπολογισμού με διαφορετικά ποσά για λόγους επιβολής προστίμου Η παρ. 5 να απαληφθεί η λέξη ''χρήστης'' από τους υπόχρεους Η παρ. 7 είτε να απαληφθεί παντελώς είτε να επαναδιατυπωθεί ως εξής : 7. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι ορισμοί και οι έννοιες του Ν4256/14