Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 75 – Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 (Α’ 92)Σχόλιο του χρήστη Εμμανουήλ Βερνίκος | 28 Φεβρουαρίου 2017, 11:11
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σημειώσεις επί των άρθρων της διαβούλευσης. Άρθρο 75 της πρότασης παρ. 8 8. Στην υποπαράγραφο (α) της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) προστίθεται υποπαράγραφος αα ως εξής: αα «Πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα επιβατών επιτρέπεται να εκναυλώνονται μόνον όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα.» Σχόλιο: Για ότι αφορά τα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη μήκους μέχρι 24 μέτρα που δραστηριοποιούνται με ολική ναύλωση και παραλαμβάνουν μέχρι 49 επιβάτες πρέπει να συμπεριλαμβάνονται «μη απογεγραμμένοι ναυτικοί». Ο λόγοι είναι: A. Τα σκάφη αυτά τα επανδρώνουν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες των οποίων τα διπλώματα είναι ιστιοπλοΐας ή ταχυπλόων αρκετοί δε από αυτούς έχουν μέχρι Κυβερνητικό Γ΄. Είναι πολύ έμπειροι ναυτικοί και έχουν επιτυχημένες σταδιοδρομίες στον θαλάσσιο τουρισμό. Γνωρίζουν όλες τις Ελληνικές θάλασσες σαν την παλάμη τους και κυρίως οι γνώσεις τους είναι τεχνικά άριστες ώστε κάθε ζημιά αντιμετωπίζεται από τους ίδιους εν πλω ή εν όρμο. B. Είναι αυτό που χρειάζεται ο ξένος επισκέπτης ώστε να βλέπει την χώρα μας σωστά και να απολαμβάνει την βόλτα του, το μπάνιο του, τα αξιοθέατα και να επιστρέφει ξεκούραστος και ευχαριστημένος. C. Μετά την επιστροφή τους και την αποβίβαση των επιβατών στο λιμάνι, με σβελτάδα καθαρίζουν το σκάφος τους και το σούρουπο βγαίνουν μία δεύτερη βόλτα με επιβάτες που επιθυμούν να θαυμάσουν την Δύση του ήλιου και να την φωτογραφήσουν.. D. Αυτά τα σκάφη σε σχέση με τα ημερόπλοια έχουν τελείως διαφορετική αποστολή που συνοψίζεται ως ακολούθως. i. Δρομολογούνται σε μια μικρή περιοχή και δραστηριοποιούνται σε πολύ κοντινές αποστάσεις γύρο από την έδρα τους. ii. Πλησιάζουν πολύ τις ακτές με ασφάλεια λόγω του μικρού βυθίσματος και της εμπειρίας του πληρώματος. iii. Φροντίζουν με ιδιαίτερη προσοχή την καθαριότητα αφού είναι το βασικό προνόμιο που προσφέρουν στους επιβάτες τους. Το πεντακάθαρο νερό. E. Αν πρέπει να προσληφτούν άλλου είδους ναυτικοί σε αυτά τα σκάφη τότε η εκμετάλλευση τους θα είναι ασύμφορη και αναγκαστικά θα τα εγκαταλείψουν. Έχουμε ήδη πολλά παραδείγματα τέτοιας εγκατάλειψης είτε λόγω μετατροπής των όρμων σε ιχθυοκαλλιέργειες είτε λόγω ρυπάνσεων των όρμων που χρησιμοποιούσαν για τις ημερήσιες εκδρομές τους τα τοπικά καΐκια. F. Μετά την καταστροφή 13.000 περίπου ξύλινων αλιευτικών, αν εγκαταλειφτούν και τα υπόλοιπα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη αναλογιζόμαστε ότι τα νησιωτικά καρνάγια αλλά και τα επαρχιακά παραθαλάσσια καρνάγια θα ερημωθούν. Πριν αρκετά χρόνια έχει παρατηρηθεί ή έλλειψη των σοβαρότερων ειδικοτήτων της ξυλοναυπηγικής. Δύσκολα βρίσκει κανείς, σήμερα, καραβομαραγκούς και καθόλου καλαφάτες και αρμαδόρους. G. Τα καρνάγια τις επαρχίας και των νησιών προσφέρουν εργασία και μάθηση στις τοπικές κοινωνίες και αυτό χάρη των υπηρεσιών που παρέχουν στα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη. H. Έπρεπε το ΥΕΝ να έχει δημιουργήσει σχολές για αυτές τις τέχνες ώστε να ενισχύσει την πρωτοβουλία των φίλων των παραδοσιακών σκαφών και του συλλόγου τους. Ευτυχώς πρόσφατα δημιουργήθηκε Εθνική Επιτροπή για την διάσωση και απογραφή των απομενόντων παραδοσιακών σκαφών τα ονομάζει πλοία με αξιόλογη πολιτιστική αξία. Στην Εθνική αυτή επιτροπή συμμετέχει το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Ναυτιλίας, Το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος και αρκετοί επιστήμονες και γνώστες του θέματος όπως και εκπρόσωποι των Συλλόγων Παραδοσιακών σκαφών. Πριν από λίγους μήνες δηλώθηκε από τα μέλη του Υπουργείου Πολιτισμού η βούληση να δημιουργηθεί σχολή ξυλοναυπηγικής. I. Τα παραδοσιακά «καΐκια» , είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας και συνεχώς γίνεται μεγάλος αγώνας για την διατήρηση τους σε ενεργό δράση αλλά για να το καταφέρουμε πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι πρέπει να φροντίσουμε να υπάρχουν τα πληρώματα τους και τα τεχνικά μέσα για την συντήρηση τους. Δηλαδή τα πληρώματα που τα ξέρουν και τα καρνάγια που τα συντηρούν Γίνεται επίσης προσπάθεια να προσλαμβάνονται νέοι δίπλα στους πεπειραμένους κυβερνήτες ώστε να μαθαίνουν την ναυτική τέχνη και την συντήρηση του ξύλου. Η επαγγελματική τους δραστηριοποίηση ως τουριστικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης , μέχρι και 49 επιβάτες αποφέρει τα απαιτούμενα έσοδα τόσο για την συντήρησή τους , όσο και την λειτουργία τους με οικονομικά συμφέροντα και βιώσιμο τρόπο. J. Τα παραδοσιακά καΐκια είναι όντως μοναδική αναφορά στην πολιτιστικά μας κληρονομιά και πρέπει να αναλογιστούμε ότι το κάθε ένα, από μόνο του, είναι ένα έργο τέχνης αφού κανένα δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο. Είναι σαν έργα τέχνης διαφορετικών ζωγράφων όπου και αν βρίσκονται, στην στεριά ή στην Θάλασσα. Αυτοί είναι οι λόγοι που πρέπει ο νόμος αυτός θα βοηθήσει αυτό τον κλάδο.