Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 01 – Σκοπός και πεδίο εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Δημητριάδης | 28 Φεβρουαρίου 2017, 14:21
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Εκ μέρους και των ακολούθων Δημάρχων Δήμων που λειτουργούν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, 1. Αγκιστρίου, Ιωάννης Αθανασίου 2. Αιγίνης, Δημήτριςς Μούρτζης 3. Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης 4. Επιδαύρου, Κωνσταντίνος Γκάτζιος 5. Θήρας, Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος 6. Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης 7. Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Σωτήριος Μεθενίτης 8. Πόρου, Ιωάννης Δημητριάδης 9. Ρεθύμνης, η Πρόεδρος του ΔΛΤ, Ειρήνη Κουτσαλεδάκη 10. Σπετσών, Παναγιώτης Λυράκης 11. Τροιζηνίας – Μεθάνων, Κωνσταντίνος Καραγιάννης οι οποίοι και μέ έχουν εξουσιοδοτήσει σχετικά (η σχετική εξουσιοδότηση θα αποσταλεί στο γραφείο σας σε έντυπη μορφή), σάς παραθέτω κοινή μας επιστολή, με επισυναπτόμενο Υπόμνημα με σημεία/προτάσεις που χρήζουν νομοθετικής ρύθμισης ή ερμηνείας. Με τιμή, Ιωάννης Δημητριάδης, Δήμαρχος Πόρου Κοινή Επιστολή Δημάρχων: Όπως είναι γνωστό, το νομικό πλαίσιο που αφορά στην εποπτεία των ζωνών λιμένα, των οποίων η διαχείριση ασκείται από Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, αφήνει τεράστια περιθώρια για διαφορετικές ερμηνείες σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι όχι και με το ποιες διαδικασίες απαιτούνται για την εκτέλεση αναγκαίων δράσεων. Έτσι, ανάλογα με την αντίληψη της κάθε Λιμενικής αρχής ή και την σχέση της με την κάθε δημοτική αρχή, η ίδια δράση μπορεί να επιτραπεί, να απαγορευθεί ή διακοπεί. Αυτό έχει συχνά σαν αποτέλεσμα οι διοικήσεις των Δ.Λ.Τ. να μην μπορούν να προγραμματίσουν και να εκτελέσουν τις δράσεις τους, αλλά και κατεπείγουσες δράσεις να καθυστερούν πάρα πολύ. Αποτελώντας κατά τεκμήριο εκείνους, που, μέσα από την καθημερινή διοίκηση των Δ.Λ.Τ., διαθέτουν την μεγαλύτερη εμπειρία για να προσδιορίσουν τα σημεία εκείνα των διατάξεων που χρήζουν ερμηνείας ή τροποποίησης, σάς παραθέτουμε ακολούθως τις προτάσεις μας αναφορικά με το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο, πολλές εκ των οποίων διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι ήδη έχουν ενταχθεί σε αυτό. Παρακαλούμε πολύ, δε, να εξεταστεί με προσοχή και η δυνατότητα ένταξης και όσων προτάσεων δεν περιλαμβάνονται μέχρι στιγμής στο Νομοσχέδιο. 1) Οδηγίες για την εφαρμογή του ά. 18 του Ν.2971/2001 και του ά. 210 του Ν. 4072/2012, αναφορικά με την έννοια και τον ορισμό των έργων εντός ΧΖΛ: α) Οι κατωτέρω δράσεις συνιστούν εργασίες και όχι έργα και συνεπώς δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των ως άνω διατάξεων, αλλά για την εκτέλεσή τους αρκεί Απόφαση μόνο του φορέα διαχείρισής τους: i) Οι εργασίες συντήρησης, επισκευής και αντικατάστασης υφισταμένων στοιχείων των λιμενικών υποδομών, τα οποία δεν έχουν κατασκευασθεί επί του εδάφους ή του υπεδάφους του λιμένων, αλλά έχουν τοποθετηθεί επί αυτών, όπως μπίντες, δέστρες, προσκρουστήρες, αλυσίδες αγκύρωσης πλωτών εξεδρών, αγκυροβόλια, φρεάτια, κολώνες ρευματοδότησης και υδροδότησης, βάνες υδροδότησης, πλακοστρώσεις κρηπιδωμάτων, καταστρώματα πλωτών και πασσαλωτών εξεδρών, υποδομές πυρασφάλειας, φθαρμένα υλικά κρηπιδωμάτων, πάγκοι αναμονής, δικτύων και κολώνων φωτισμού, κ.α. ii) Οι εργασίες συντήρησης, αντικατάστασης, επέκτασης και αναβάθμισης υφιστάμενων υπόγειων ή υπέργειων κοινωφελών δικτύων και υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροδότησης). iii) Οι εργασίες εγκατάστασης και επέκτασης δικτύων και πυλώνων ρευματοδότησης και υδροδότησης σκαφών, εφόσον συνοδεύονται από ηλεκτρομηχανολογικό σχέδιο. iv) Οι πάσης φύσεως εργασίες απόφραξης – απομάκρυνσης φερτών υλικών (διαύλων, φρεατίων και αγωγών) ανεξαρτήτως του φορέα διαχείρισής τους, είτε είναι πάγιες και αναμενόμενες, είτε είναι κατεπείγουσες. v) Χωματουργικές και κηπουρικές εργασίες και εργασίες κοπής, εκρίζωσης και φύτευσης δένδρων. vi) Συντήρηση, αντικατάσταση και τοποθέτηση πάγκων αναμονής, κοινού επιβατών (παγκακίων, στεγάστρων, ομπρελών και υποδομών Α.Μ.Ε.Α.) vii) Καθαρισμός συντήρηση και διάστρωση υφιστάμενης άμμου σε παραλίες. β) Διευκρινίζεται ότι τα έργα κοινωφελών δικτύων και υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροδότησης) που βρίσκονται στο έδαφος ή υπέδαφος της ζώνης λιμένα, αλλά δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες του λιμένα όπως αυτές ορίζονται στις σχετικές διατάξεις, δεν αποτελούν λιμενικά έργα κατά την έννοια του Νόμου και επομένως οι φορείς διαχείρισης τους δεν είναι τα Δ.Λ.Τ., αλλά οι φορείς που έχουν την αρμοδιότητα ανάπτυξης των αντίστοιχων δικτύων (Ο.Τ.Α., πάροχοι τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροδότησης κτλ). 2) Οδηγίες σχετικά με την άσκηση των αρμοδιοτήτων των κατά τόπους Λιμενικών Αρχών στη ζώνη λιμένα (συμμετοχή στα ΔΣ των ΔΛΤ, βεβαίωση παραβάσεων στην ΧΖΛ): α) Οι εκπρόσωποι των Λιμενικών Αρχών, οι οποίοι μετέχουν εξ officio στα ΔΣ των κατά τόπους Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, μπορούν να καταψηφίζουν τις εισηγήσεις της διοίκησης, μόνον εφόσον αιτιολογούν την αρνητική ψήφο τους με νομική αιτιολογία. Σε περίπτωση καταψήφισης Αποφάσεων χωρίς αιτιολόγηση ή με αιτιολόγηση μη αποδιδόμενη σε νομική βάση, θα διατάσσεται αυτομάτως Ε.Δ.Ε. για τον καταλογισμό πειθαρχικών ευθυνών. β) Σε περίπτωση που μια Λιμενική Αρχή βεβαιώνει ή επικαλείται ή αναφέρει αρμοδίως ενώπιον τρίτων Υπηρεσιών παραβάσεις ή παραβατικές συμπεριφορές εντός της ζώνης λιμένα, οι οποίες αποδεδειγμένα είχαν συντελεσθεί και στο παρελθόν και τελούσαν αποδεδειγμένα σε γνώση της, χωρίς αυτή να είχε πράξει αναλόγως, θα διατάσσεται αυτομάτως Ε.Δ.Ε. για την εξακρίβωση των λόγων που η σχετική βεβαίωση, επίκληση ή αναφορά δεν είχε συντελεσθεί και στο παρελθόν και για τον εντοπισμό των πειθαρχικά ή ποινικά υπαίτιων για την παράλειψη αυτή. γ) Η διαπίστωση κατ’ υποτροπή διευκόλυνσης πρόσδεσης σκαφών και υπόδειξης θέσεων ελλιμενισμού από άτομα μη – αδειοδοτημένα προς τούτο, στοιχειοθετεί το αδίκημα της άγρας πελατών, και στην δεύτερη περίπτωση, επιπλέον, το αδίκημα της αντιποίησης αρχής, και διώκεται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις. 3) Κατάργηση της αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής για αδειοδότηση καβοδετών από και ανάθεσή της στα Δ.Λ.Τ. με καθορισμό σχετικών κριτηρίων: Οι σχετικές άδειες θα χορηγούνται από τους Προέδρους των κατά τόπους Δ.Λ.Τ., κατόπιν πρόσκλησης και αξιολόγησης, ανάλογα με τις ανάγκες των λιμένων, οι οποίες θα προσδιορίζονται αριθμητικά με Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους. Υποχρεωτικές προϋποθέσεις για την δυνατότητα έκδοσης τέτοιας άδειας θα είναι α) η κατοχή διπλώματος ταχυπλόου, ιστιοπλοΐας ή εμπορικού ναυτικού και β) η γνώση ξένων γλωσσών και υποχρεωτικά αγγλικών και επιπλέον κριτήρια αξιολόγησης θα είναι α) η εντοπιότητα και β) η προϋπηρεσία. Για την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των καβοδετών αυτής της κατηγορίας να καθιερωθεί τιμολόγιο τελών καβοδεσίας ανά κατηγορία/μέγεθος σκαφών. Πέρα από τις άδειες που θα εκδίδει το Δ..Λ.Τ. για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λιμένα, οφείλει να εκδίδει επιπλέον και άδειες κατόπιν αιτήματος ακτοπλοϊκών εταιριών και εταιριών θαλάσσιου τουρισμού για αδειοδότηση συνεργαζομένων ατόμων με αυτές, χωρίς στις τελευταίες περιπτώσεις να εξετάζεται η πλήρωση των ανωτέρω υποχρεωτικών προϋποθέσεων και κριτηρίων αξιολόγησης. Και στις δύο περιπτώσεις χορήγησης αδειών, θα απαγορεύεται η χορήγηση άδειας σε άτομα που σχετίζονται με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και πώλησης καυσίμων. 4) Εξαίρεση έργων συντήρησης, αντικατάστασης, επέκτασης και αναβάθμισης υφιστάμενων υπόγειων ή υπέργειων κοινωφελών δικτύων και υποδομών από την εφαρμογή του ά. 18 του Ν.2971/2001 και του ά.210 του Ν.4072/2012: Τα έργα συντήρησης, αντικατάστασης, επέκτασης και αναβάθμισης υφιστάμενων υπόγειων ή υπέργειων κοινωφελών δικτύων και υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροδότησης), ανεξαρτήτως του φορέα διαχείρισής τους, εξαιρούνται από την εφαρμογή του ά. 18 του Ν.2971/2001 και του ά.210 του Ν.4072/2012 και για την εκτέλεσή τους δεν απαιτείται Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης. 5) Δυνατότητα απασχόλησης υπαλλήλων υποστήριξης Δ.Λ.Τ.: Οι εισπράξεις των Λιμενικών Τελών θεωρούνται ανταποδοτικά τέλη και έτσι τα ΔΛΤ έχουν τη δυνατότητα απασχόλησης υπαλλήλων είσπραξης, συντήρησης και εξυπηρέτησης όταν οι π/υ τους είναι πλεονασματικοί ή ισοσκελισμένοι. 6) Δυνατότητα έκπτωσης επί των λιμενικών τελών για τους δημότες του οικείου Δήμου την χειμερινή περίοδο: Τα ΔΛΤ δύνανται να προβαίνουν στις μέγιστες εκπτώσεις τελών ελλιμενισμού που προβλέπονται στην υπ αριθμ 8122.1/29/2014ΚΥΑ (40%) κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο, χωρίς την υποχρέωση προκαταβολής του ποσού, για τους κατόχους σκαφών που είναι δημότες των Δήμων στους οποίους υπάγονται τα ΔΛΤ.