Αρχική Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 01 – ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣΣχόλιο του χρήστη Κ Γκιόκας | 5 Ιουλίου 2017, 10:51
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για να δοθεί ενα παράδειγμα κακού σχεδιασμού και έλλειψη επαφής του μελετητή με την πραγματικότητα ας πάρουμε το νεότευκτο λιμένα της Σερίφου. Αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ενας νέος λιμένας και όλοι εμείς οι σκίππερ που ταξιδεύαμε υποθέσαμε ότι θα γινόταν εκβάθυνση του παλαιού λιμένα με προσθήκη κρηπιδώματος. Σε αντίθεση μπαζώθηκε και τσιμεντώθηκε σε απόσταση πλέον των 30 μέτρων απο το παλαιό κρηπίδωμα και σχεδιάστηκαν δυο λιμενολεκάνες για ψαρόβαρκες και φουσκωτά η μία, και για σκάφη μέχρι 10-12 μέτρα η άλλη, συν μία γλίστρα καθέλκυσης αναγκαίας μεν αλλά με λάθος χωροθέτηση . Αν ο μελετητής είχε και την παραμικρή επαφή με την αγορά του charter θα έβλεπε οτι η τάση της είναι για μεγαλύτερα σκάφη άνω των 15 μέτρων και φυσικά καταμαράν που ένα μόνο 15μετρο καταλαμβάνει χώρο 100 τετρ. μέτρων. Η απόσταση μεταξύ του ενός προβλήτα (του παλαιού) με τον νέο είναι 50 μ. Ως αποτέλεσμα 3- 4 σκάφη να πλαγιοδετούν εσωτερικά στον παλαιό και τα 15μετρα είτε να χρησιμοποιούν τον εξωτερικό βορινό με ανέμους της τάξης των 35 κόμβων - εξαιρετικά επικινδυνοι οι χειρισμοί στην εσωτερική λιμενολεκάνη για πρόκληση ζημιών εξ’ αιτίας της έλλειψης χώρου- είτε να παραμένουν αρόδου άρα απώλεια εσόδων. Δοκιμή που έκανα με το δικό μου 16μετρο μου έδειξε οτι σε πρυμνοδέτηση δύο ίδιου μήκους σκαφών μεταξύ του βορινού το ένα, και του νέου κρηπιδώματος το άλλο, μόλις και μετά βίας η απόσταση από τις πλώρες τους είναι 5 μ. Πως λοιπόν θα διαχειριστεί οικονομικά ο χώρος και θα αποσβεσθεί η επένδυση όταν είναι «γνωστόν τοις πάσι» ότι τα φουσκωτά και οι ψαρόβαρκες δεν πληρώνουν αλλά και αν πλήρωναν το τίμημα είναι της τάξης του 1 ευρώ άντε 2. Εφ’ όσον ζητάτε παραδείγματα διαχείρισης ιδού ένα προς αποφυγήν, όμορφο στο σχέδιο και στην μακέττα άσχετο όμως με την πραγματικότητα και κοστοβόρο. Μια ιδιωτική μαρίνα θα επένδυε σε πολλές θέσεις πρυμνοδέτησης με αρκετό χώρο χειρισμών και μεγάλα σκάφη με υψηλότερο τιμολόγιο.Και μία παρατήρηση στις διάφορες επιτροπές σας βάλτε και κανένα έμπειρο καπετάνιο του ΕΝ και ζητήστε απο τον ΣΙΤΕΣΑΠ και την ΕΠΕΣΤ την γνώμη τους. Γνωρίζουμε αρκετά καλά το αντικείμενο, αλλά ακόμα και ένας «αστοιχείωτος» ψαράς θα διέβλεπε το λάθος στην Σέριφο.