Αρχική Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής ΔιακυβέρνησηςΕρώτημα 1Σχόλιο του χρήστη Σωτήριος Γιαμάκος | 6 Ιουλίου 2017, 13:17
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προβλήματα: 1. Τα Master Plan (Νομικό πλαίσιο, θεσμική τακτοποίηση, οργανωτικά χαρακτηριστικά, λειτουργικά χαρακτηριστικά, οικονομικά χαρακτηριστικά) Το σημαντικότερο εργαλείο στη λειτουργία και ανάπτυξη ενός λιμένα, οποιασδήποτε κατηγορίας και κλίμακας είναι τα master plan. Τα σχέδια-νομικά έγγραφα που τακτοποιούν τις διάφορες χρήσεις των λιμανιών μεταξύ τους, τις εγκαταστάσεις και τις προοπτικές ανάπτυξης, κατά τρόπο ώστε οι Λιμένες να είναι βιώσιμοι και αποδοτικοί να ανταποκρίνονται στις γρήγορες εξελίξεις και ευκαιρίες ανάπτυξης. Το σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον δεν επιτρέπει τις σημερινές αγκυλώσεις στις προσαρμογές των master plan των Λιμένων. Τα master plan στην Ελλάδα διέπονται από δύσκολες διαδικασίες κεντρικών εγκρίσεων και έχουν μετατραπεί σε ανελαστικούς περιοριστικούς μηχανισμούς ανάπτυξης των Λιμένων. Τα master plan τακτοποιούν το χώρο και έπρεπε να είναι ευέλικτα σε μετασχηματισμούς ακόμη και την καινοτομία κάθε στιγμή και εσωτερικά σε κάθε οργανισμό με εύκολη διαδικασία συνεχούς οπτικής διαχείρισης και προσαρμογών. Ανάλογα πρέπει να αντιμετωπιστούν και οι περιορισμοί στους χαρακτηρισμένους χώρους των λιμένων, η δυνατότητα να χρησιμοποιούνται εκτός του παραπάνω πλαισίου κατά περίπτωση και προσαρμοσμένα στις συνεχώς μεταβαλλόμενες εξελίξεις. Επιβάλλεται αυτή η δυνατότητα στους λιμένες που υπολειτουργούν, έχουν χαμηλά έσοδα, ενώ άλλες νέες χρήσεις περιμένουν την είσοδό τους στα λιμάνια. 2. Το Θεσμικό πλαίσιο των οργανισμών(Νομικό πλαίσιο, θεσμική τακτοποίηση) Το σημερινό νομικό και θεσμικό πλαίσιο κάποιον οργανισμών (πχ. ΟΛΒ) δεν είναι ευέλικτο σε σύγχρονες μορφές συνεργασίας με σύγχρονους φορείς πχ Κοιν.Σ.Επ. Ειδικά η κοινωνική οικονομία μπορεί να επαναφέρει τη σχέση Πόλη-Λιμένα στις ανθρωπιστικές αξίες του περασμένου αιώνα, όταν οι λιμένες κατασκευάζονταν και λειτουργούσαν προσαρμοσμένοι στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και όχι κάποιας κινέζικης παροικίας στον ινδικό ωκεανό. Πρόσφατα στο Βόλο απορρίφτηκε από τον ΟΛΒ μια πρόταση επένδυσης 150 εκατ. σε μαρίνα 1500 θέσεων, με τρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας για τη περιοχή και 100 εκ προσδοκώμενα ετήσια έσοδα, είκοσι φορές δηλαδή περισσότερα από τα σημερινά έσοδα του ΟΛΒ, επειδή προτάθηκε από Κοιν.Σ.Επ. (σε σύσταση) και επειδή κατά τον οργανισμό δεν περιλαμβάνεται η εγκατάσταση στο ισχύον master plan! Ο χώρος της πρότασης είναι έρημος και αναξιοποίητος 30 χρόνια. Ο οργανισμός δήλωσε αδυναμία προσαρμογών του σχεδίου αλλά και συνεργασία με τη Κοιν.Σ.Επ. λόγω μη τέτοιας πρόβλεψης στο νομικό-θεσμικό του πλαίσιο! Η απόρριψη του σχεδίου προς συζήτηση χωροθέτησης και προσδιορισμού της επένδυσης αναρτήθηκε στη Διαύγεια!