Αρχική Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής ΔιακυβέρνησηςΕρώτημα 4Σχόλιο του χρήστη Θεοδώρα Γιαντσή | 6 Ιουλίου 2017, 23:50
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για τα παραπάνω αναφερόμενα προτείνεται η δημιουργία Διαχειριστικών Φορέων Λιμενικών Εγκαταστάσεων δύο (2) επιπέδων ώστε ο γενικός προγραμματισμός να γίνεται σε κρατικό επίπεδο και η επιχειρησιακή λειτουργία να γίνεται με κριτήρια αγοράς. Η νομική μορφή του Διαχειριστικού φορέα Α’ επιπέδου θα είναι κρατικός φορέας (π.χ. Ν.Π.Δ.Δ. ή μονάδα του Υ.Π.Π.Ν. ) και η νομική μορφή του Διαχειριστικού Φορέα Β’ Επιπέδου θα είναι Ανώνυμη Εταιρεία. Η συμμετοχή των ΟΤΑ εκτός των Διοικητικών Συμβουλίων και της διαβούλευσης, θα είναι δυνατή με την σύναψη συμβάσεων παραχώρησης για την διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων κάτω από ξεκάθαρους όρους, εντός των δυνατοτήτων των ΟΤΑ και μέσα στα πλαίσια της γενικής λιμενικής πολιτικής. Για την επιτυχία του παραπάνω αναφερόμενου σχήματος βασική προϋπόθεση είναι η κατανομή των ρόλων και των αρμοδιοτήτων σε κάθε εμπλεκόμενο φορέα και η θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου λειτουργίας του Λιμενικού Συστήματος. Το εγχείρημα αυτό χρειάζεται χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον 4 ετών και την συναίνεση της πολιτείας και της κοινωνίας για να επιτύχει. Με την προτεινόμενη αναδιάρθρωση του λιμενικού συστήματος επιτυγχάνονται : • Η αποτελεσματική και λειτουργική διαχείριση των λιμενικών εγκαταστάσεων • Η μείωση της γραφειοκρατίας • Η διευκόλυνση των επενδύσεων • Η αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών και εισαγωγή νέων καινοτόμων υπηρεσιών • Η αξιοποίηση των υφισταμένων πόρων, υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού • Η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας • Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και θέσεων υψηλής εξειδίκευσης • Η αποφυγή διπλών επενδύσεων και η επίτευξη οικονομιών κλίμακας • Η διαφάνεια των διαδικασιών • Η αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων (δημοσίων ή ιδιωτικών) • Η εξεύρεση ρόλου για κάθε λιμένα και η αποφυγή εσωτερικού ανταγωνισμού • Η διευκόλυνση εισόδου και εξόδου νέων παικτών στο σύστημα • Η αναβάθμιση του ρόλου των λιμένων στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών • Η εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου με το Ευρωπαϊκό • Η δημιουργία ευκαιριών και τέλος • Η ανάπτυξη Ενιαίας Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων. Τα νέα σχήματα θα πρέπει να δύνανται να χρηματοδοτηθούν από: • Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) • Χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους ( Ταμεία της Ε.Ε.) • Δανειοδότηση • Ιδίους Πόρους (Τέλη, παροχή Υπηρεσιών κλπ.) • Τέλη παραχώρησης (δικαίωμα σύναψης Σύμβασης Παραχώρησης)