Αρχική Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής ΔιακυβέρνησηςΕρώτημα 1Σχόλιο του χρήστη ΔΟΥΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | 7 Ιουλίου 2017, 16:29
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ευνόητο βέβαια είναι ότι τα προβλήματα είναι πολλά και γι’ αυτό χρειάζεται επειγόντως μια συνολική αναμόρφωση του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης. Το μεγαλύτερο και κοινότερο πρόβλημα είναι η υποστελέχωση. Η πλειονότητα των ΦΔΕΛ λειτουργεί με ελάχιστο έως καθόλου προσωπικό. Αυτό θεωρούμε ότι είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί ανεξάρτητα από τις όποιες αλλαγές επέλθουν στο Σύστημα Λιμενικής Διακυβέρνησης με την υπό διαβούλευση αναμόρφωση. Άλλωστε και τη νέα πολιτική κάποιος πρέπει να την εφαρμόσει στην πράξη και μάλιστα κάποιος που να έχει τις δυνατότητες να το κάνει. Σημειώνουμε δε, ότι η ανεπάρκεια στο προσωπικό δεν αφορά μόνο στην ποσότητα αλλά εξίσου και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του υπαλλήλου, τα οποία πρέπει να συμβαδίζουν με το έργο που καλείται να επιτελέσει. Ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού είναι πάντως κάτι που πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη. Δεύτερο σημαντικό πρόβλημα για τους ΦΔΕΛ αποτελεί η αρνητική κληρονομιά του παρελθόντος, με λιμένες και εγκαταστάσεις που στερούνται τεκμηρίων νομιμότητας, καθορισμένες Ζώνες κλπ. Είναι και αυτό ένα ζήτημα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, ίσως παράλληλα με την αναμόρφωση του Λιμενικού Συστήματος ώστε τα νέα σχήματα ΦΔΕΛ να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους απαλλαγμένα από βάρη του παρελθόντος ή τουλάχιστον με την ουσιαστική δυνατότητα να απαλλαγούν. Τρίτο και εξίσου σημαντικό πρόβλημα εντοπίζεται στην πολυδιάσπαση του νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των διαφόρων μορφών ΦΔΕΛ και η έλλειψη ενός ενιαίου Συστήματος Αναφοράς που θα κατοχύρωνε το θεσμικό τους ρόλο, γεγονός που με τη συνδρομή και του ανθρώπινου παράγοντα( λάθη, ερμηνείες, παρερμηνείες), δημιουργεί μία χαώδη κατάσταση και παρατηρείται το φαινόμενο για την ίδια δραστηριότητα σε ίδιο χώρο, στη μια περίπτωση να θεωρείται αυτονόητη και στην άλλη απαγορευμένη! Τέταρτο και μεγάλης σπουδαιότητας πρόβλημα αποτελεί η δυσκαμψία που προκύπτει από τις δεσμεύσεις της νομικής υπόστασης των ΦΔΕΛ αλλά και της έλλειψης ουσιαστικής εποπτείας επί των οικονομικών τους, τόσο στη συγκέντρωση των πόρων και δικαιωμάτων τους όσο και στη δίκαιη και ανταποδοτική κατανομή τους. Πιστεύουμε ότι αφενός η λειτουργία εντός πιο ανταγωνιστικού πλαισίου και αφετέρου ο σεβασμός στην ανταποδοτικότητα των εισπραττόμενων τελών μπορούν να εκτινάξουν την οικονομική δυναμική των ΦΔΕΛ και ταυτόχρονα την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών. Εννοείται ότι τα προαναφερθέντα προβλήματα είναι μόνο μερικά, ίσως τα σημαντικότερα, τα οποία μάλιστα συνδυαζόμενα επιτείνουν σε ασφυκτικό βαθμό τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ΦΔΕΛ ανεξάρτητα από την οργανωτική τους δομή και τον τρόπο λειτουργίας.