Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 25 – Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΛΒ ΑΕ "ΑΡΓΩ" | 7 Νοεμβρίου 2018, 10:30
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμπερασματικά και με βάση κυρίως τις ανωτέρω επισημάνσεις καταθέτουμε τις παρακάτω απόψεις μας: - Το σχέδιο Νόμου αναφοράς κατέχει περιεχόμενο που αντιβαίνει στις διατάξεις του Ν.2971/2001 και του ιδρυτικού Ν.2932/2001 των Ο.Λ. Α.Ε. Ως νεώτερη νομοθεσία που κατισχύει της παλαιότερης, θα γεννήσει πλήθος ερμηνευτικών ζητημάτων που άπτονται ζωτικών, για τη λειτουργία των τελευταίων, λειτουργιών/δραστηριοτήτων. - Τα ερμηνευτικά ζητήματα που αναφύονται και το μεσοδιάστημα που δημιουργείται μεταξύ της ψήφισης του νομοσχεδίου και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας των υπο-παραχωρήσεων, θα οδηγήσουν σε ανεπαρκή οικονομική εκμετάλλευση του λιμένα, που αποτελεί το φυσικό αντικείμενο των Ο.Λ. Α.Ε., σε ερμηνευτικές προστριβές με το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και κατά συνέπεια σε δραματική μείωση των εσόδων τους, με ότι δυσμενές αυτό επισείει για τη βιωσιμότητά τους. - Το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της διαδικασίας των υπο-παραχωρήσεων, καθώς κατέχει το σύνολο των σχετικών αποφασιστικών αρμοδιοτήτων και κάθε παρέμβαση άλλου φορέα εισάγεται ώστε να τηρούνται τα προσχήματα της διαβούλευσης. Επισημαίνεται ότι οι κατασταστικοί σκοποί του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και των Ο.Λ. Α.Ε. δεν ταυτίζονται ή εν πάσει περιπτώσει δεν συνάδουν πάντοτε σε στοχεύσεις. - Ανεπαρκείς πρακτικά θεωρούμε ότι είναι οι πρόνοιες για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των Ο.Λ. Α.Ε. και της μετέπειτα (μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υπο-παραχωρήσεων) δραστηριοποίησής τους. Ανασφαλές είναι και το καθεστώς που προτείνεται για θεσμοθέτηση και αφορά το αντισταθμιστικό τέλος, καθώς δεν διασφαλίζεται με επαρκή τρόπο, η ισοστάθμιση των οικονομικών απωλειών των Ο.Λ. Α.Ε. Υφίστανται μάλιστα και εφιαλτικά σενάρια (είναι και τα πιθανότερα) για το μέλλον των τελευταίων, που περιλαμβάνουν την αποψίλωση τους από όλες τις επωφελείς και κερδοφόρες δραστηριότητες (οι οποίες εύλογα θα προσελκύσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον) αφήνοντάς τους με κοστοβόρες δραστηριότητες και υποχρεώσεις. - Ουδεμία πρόνοια υφίσταται για τη διασφάλιση του μέλλοντος των εργαζομένων στις υπο-παραχωρούμενες, αλλά και τις συνδεόμενες με αυτές, δραστηριότητες, στους οποίους επιφυλάσσεται, δεδομένων των ανωτέρω (οικονομική καχεξία των Ο.Λ. Α.Ε.), ένα σκοτεινό και αβέβαιο μέλλον. Εν κατακλείδι το σχέδιο Νόμου διαλαμβάνει πλασματικές παραδοχές για τη βιωσιμότητα των Ο.Λ. Α.Ε. έπειτα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υπο-παραχωρήσεων, δεν τη διασφαλίζει επ’ ουδενί και δεδομένης της σύνδεσης του μέλλοντος των Οργανισμών αυτών, με αυτό των εργαζομένων τους, τους επιφυλάσσει αβέβαιο εργασιακό μέλλον. Στερείται σαφήνειας επί θεμελιωδών εννοιών που το ίδιο εισάγει, αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, επαφίεται στην απίθανα καλόπιστη εφαρμογή των διατάξεών του και εν τέλει οδηγεί πιθανότατα στην λύση/εκκαθάριση κάποιων, αν όχι όλων, των Ο.Λ. Α.Ε.