Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018Σχόλιο του χρήστη ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΑΤΡΩΝ | 13 Νοεμβρίου 2018, 09:46
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαστε αντίθετοι με την υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης των ιστιοπλοϊκών αγώνων, διότι το άρθρο 8 του νόμου 31/2018 δημιουργεί απαιτήσεις που ούτε η λογική αλλά ούτε και η νομοθεσία μπορούν επ’ ουδενί να ικανοποιήσουν. Συγκεκριμένα, η κάλυψη διάσωσης και ασφάλειας στη θάλασσα για πάνω από 200 μέτρα από τον αιγιαλό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από ναυαγοσώστη ο οποίος θα επιβαίνει σε σκάφος με τις προδιαγραφές που ο νόμος αναφέρει (π.χ. σκάφος 3,30 μέτρα με εξωλέμβια 6 hp) και ο οποίος μάλιστα δεν έχει εμπειρία από ιστιοπλοϊκούς αγώνες, αφού οι υπάρχοντες ναυαγοσώστες δεν έχουν τύχει αντίστοιχης εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν σε αγώνες, οι οποίοι διεξάγονται πέραν των 200 μέτρων, τόσο Ολυμπιακού Τριγώνου αλλά και Ανοικτής Θάλασσας, να προβλέπεται κάτι τέτοιο. Στον αντίποδα υπάρχουν εθνικοί αλλά και διεθνείς κανονισμοί τέλεσης ιστιοπλοϊκών αγώνων που ισχύουν και αποτελούν τις προϋποθέσεις διεξαγωγής και αφορούν στην παρουσία ειδικών εκπαιδευμένων προπονητών οι οποίοι με τα σωστικά-φουσκωτά που διαθέτουν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα των αγωνιζομένων. Επίσης, το έργο της συνδρομής και διάσωσης σκαφών και επιβαινόντων σε αυτά στη θάλασσα για πάνω από 200 μέτρα από την ακτή αφορά το λιμενικό σώμα, το οποίο διενεργεί ελέγχους στα σωστικά και στα μέσα στο κάθε πλεούμενο και εκδίδει και την άδεια πλου βασισμένο σε παγκοσμίως ισχύουσες διατάξεις γύρω από τα σωστικά μέσα και την πλευστότητα του κάθε σκάφους. Δεν μας είναι κατανοητό τι θα προσθέσει στην ασφάλεια του σκάφους ή των αγωνιζομένων η παρουσία ενός ναυαγοσώστη σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν καθορίζεται, σε έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα που τα σκάφη μπορεί να απέχουν αρκετά μίλια μεταξύ τους. Δεν είναι εποχές να δημιουργούμε προσχώματα διαδικαστικά, τα οποία το μόνο που θα προσφέρουν θα είναι η αύξηση του κόστους διεξαγωγής των αγώνων σε ένα άθλημα το οποίο αποτελεί τον πόλο έλξης του τουριστικού αθλητισμού στη χώρα μας, με δυνατότητα προσέλκυσης ξένων (όπως είναι οι αγώνες Ανοικτής Θαλάσσης-ρεγκάτες), εφόσον στην πράξη είναι κατανοητό ότι η παρουσία του ναυαγοσώστη σε έναν αγώνα Ανοικτής Θαλάσσης δεν προσφέρει κάτι επί της ουσίας στο επίπεδο της ασφάλειας των αγωνιζομένων. Αντίθετα είμαστε ανοικτοί σε διαβούλευση ώστε να βελτιώσουμε τις προϋποθέσεις διεξαγωγής των αγώνων και να ανεβάσουμε τα στάνταρ ασφάλειας διεξαγωγής των αγώνων μέσα από πραγματικά χρηστικές προτάσεις. Η αντικατάσταση του άρθρου 8 με τη διατύπωση ως έχει, παρότι φαίνεται ότι εξαιρεί τους ιστιοπλοϊκούς αγώνες, δημιουργεί σύγχυση και πρέπει να αλλάξει η διατύπωση. Από το Δ.Σ. του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πατρών