Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018Σχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ | 13 Νοεμβρίου 2018, 12:09
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΡΘΡΟ 15 Αφού πρωτίστως ως υπερκείμενη αρχή της Ελληνικής Ιστιοπλοΐας ,ευχαριστήσουμε τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου καθώς και τον Υφυπουργό Πολιτισμού, αρμόδιο για θέματα αθλητισμού για την ανταπόκρισή σας στο δίκαιο αίτημά μας προκειμένου να ξεκαθαρίσει το πρόβλημα με την ανάγκη ναυαγοσωστικής κάλυψης των αγώνων μας, όπως αυτό συχνά-πυκνά το τελευταίο διάστημα προέκυπτε από την λανθασμένη διατύπωση του ΠΔ 31/18 (ΦΕΚ Α 61/4-4-18) σας προωθούμε παρακάτω επαναδιατυπωμένο σε πιο λεπτομερή και ξεκάθαρη μορφή το οικείο άρθρο του προς διαβούλευση νομοσχεδίου. Ταυτόχρονα και ως σύντομη και αναγκαία αιτιολογική έκθεση αυτού, σας επαναδιατυπώνουμε τις εξής, απόλυτα εύλογες και δικαιολογημένες θέσεις μας, τις οποίες και στηρίζει το σύνολο της ελληνικής ιστιοπλοϊκής οικογένειας (ομόφωνη απόφαση από 115 σωματεία στην τελευταία Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας, αθλητές και προπονητές). Το άθλημά μας το οποίο διεξάγεται εδώ και πολλές δεκαετίες στις απανταχού (ελληνικές και όχι μόνον) θάλασσες έχοντας φέρει δεκάδες ολυμπιακά, παγκόσμια και ευρωπαϊκά μετάλλια και διακρίσεις και έχοντας κάνει γενιές Ελλήνων υπερήφανες δεν είχε ποτέ οιοδήποτε ατύχημα παρά τις χιλιάδες ωρών ανεξάντλητων προπονήσεων και αγώνων για τους πρωταγωνιστές, αθλητές και προπονητές του. Ο βασικός λόγος έγκειται στο ότι πρωτίστως οι προπονητές ιστιοπλοΐας είναι ήδη καταρτισμένοι σε θέματα ναυαγοσωστικής , αφού τυγχάνουν ακαδημαϊκά εκπαιδευμένοι και στο συγκεκριμένο αντικείμενο, ως βασικό και αναγκαίο μάθημα στις οικείες προπονητικές σχολές. Ο λόγος είναι απλούστατος : Η ναυαγοσωστική στην ιστιοπλοΐα πρέπει να ασκείται από καταρτισμένους στο άθλημα, καθόσον, σε διαφορετική περίπτωση το παραμικρό λάθος (πχ μία λανθασμένη προσέγγιση πλευράς ναυαγοσώστη σε ιστιοπλοϊκό σκάφος) μπορεί να αποβεί μοιραία, τόσο για τους επιβαίνοντες, όσο και για τους διασώστες τους. Περαιτέρω οι τυχόν αναγκαίες ναυαγοσωστικές επεμβάσεις στο άθλημα της ιστιοπλοΐας απέχουν (μεταφορικά, αλλά και κυριολεκτικά) <> από την ακτίνα δράσης της ναυαγοσωστικής κάλυψης άλλων τινών ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, αφού για την μεν πλειοψηφία των ιστιοπλοϊκών αγώνων μιλάμε για δραστηριότητα σε απόσταση μέχρι και ενός μιλίου από την ακτή, ειδικότερα δε για την ανοιχτή θάλασσα ομιλούμε για αποστάσεις και εγγύτητες της τάξεως των 50 ναυτικών μιλίων από ακτές ή της τάξεως των δέκα ναυτικών μιλίων από σκάφος σε σκάφος! Τέλος αναφορικά με τις επικρατούσες στο άθλημά μας συνθήκες (μίνιμουμ 4-7 μποφόρ άνεμοι) σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις μεγέθους και ιπποδυνάμεως των ναυαγοσωστικών σκαφών (μήκος 3,30 και 6ΗΡ) καθιστούν όχι απλά, άνευ αντικειμένου την ναυαγοσωστική παρέμβαση, αλλά κυριολεκτικά ανέφικτη και λίαν επικίνδυνη για τη ζωή και ασφάλεια, πρωτίστως των ιδίων των ναυαγοσωστών! Αντ΄ αυτών το σύνολο , όλων ανεξαιρέτως των τύπων σκαφών, αγώνων και αντιστοίχως ιστιοπλοϊκών πληρωμάτων είναι εκ των <> υποχρεωμένα να τηρούν απαρέκκλιτα τους αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας, τόσο της Παγκόσμιας Ιστ. Ομοσπονδίας (World Sailing) όσο και της ΕΙΟ, αλλά και να συμμορφώνονται στις εκάστοτε διατάξεις <>, επικοινωνίας, ασφαλείας κλπ, όπως αυτές προκύτουν από τους Κανονισμούς, αλλά και την κειμένη νομοθεσία. Με βάση την ανωτέρω θεμελιώδη επιχειρηματολογία προκύπτει ως ανάγλυφα και αυτοδίκαια αναγκαία η ΕΞΑΙΡΕΣΗ της υποχρεωτικής ναυαγοσωστικής καλύψεως για τη διεξαγωγή των πάσης φύσεως ιστιοπλοϊκών και εν γένει ναυταθλητικών αγώνων, προς τούτο δε προτείνουμε την ακόμα πιο ρητή και ξεκάθαρη διατύπωση της οικείας διατάξεως του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του φορέα σας, ως κατωτέρω: <>.