Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018Σχόλιο του χρήστη Ελευθερία Αβραμίδου | 13 Νοεμβρίου 2018, 20:37
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως αθλήτρια υγρού στίβου, πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ και επαγγελματίας στον χώρο της ασφάλειας στο νερό με εργασιακή εμπειρία σε Ελλάδα, Αγγλία, Κύπρο και Αμερική, φρονώ ότι η παραπάνω αιτιολογική έκθεση θέτει επί τάπητος ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Όλοι όσοι ασχολούμαστε άμεσα ή έμμεσα με την προστασία της ανθρώπινης ζωής αλλά και όσοι απλά απολαμβάνουμε το αγαθό του νερού που μας προσφέρει απλόχερα η Ελλάδα, έχουμε υποχρέωση να καταθέσουμε τις απόψεις μας, ώστε να τύχουμε ενός πραγματικά και όχι εικονικά νέου νομοθετικού πλαισίου για την ναυαγοσωστική. Το ΠΔ 31/2018, έλαβε υπ' όψιν ένα συντριπτικά μικρό αριθμό απόψεων με αποτέλεσμα να μην πλησιάζει ούτε το 20% όσων θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν για να αποτελεί η Ελλάδα πρότυπο προς μίμηση από άλλες χώρες για την ναυαγοσωστική της νομοθεσία, και όχι ντροπή όπως τώρα, αφού σε πλείστες διατάξεις παραβιάζονται βάναυσα τα εργασιακά δικαιώματα των ναυαγοσωστών (βάση Ελληνικής νομοθεσία και Ευρωπαϊκού δικαίου), των πιστοποιημένων εκπαιδευτών αλλά και λειτουργούμε εμπνεόμενοι υπό καθεστώς κακομοιριάς ("αφού το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας δεν καταλαβαίνουν, και δεν έχουν γνώσεις, ας αρκεστούμε στις λίγες θετικές διατάξεις και ας πούμε ευχαριστώ"). Όπως είπε κάποτε ο Ν. Καζαντζάκης στο άκουσμα του θανάτου ενός αγαπητού φίλου, "αρνούμαι να υπογράψω!". Προσωπικά, την σωματική ακεραιότητα μου και των γύρω μου και τα επαγγελματικά μου δικαιώματα, δεν τα χαρίζω σε κανέναν που με ασχετοσύνη νομοθέτησε τόσο ανώριμα. Θα καταθέσω τις απόψεις μου αναλυτικά σε κάθε άρθρο ξεχωριστά. Το επαγγελματικό περίγραμμα του Εκπαιδευτή και Εκπαιδευτή Εκπαιδευτών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, αποτελεί κοινή λογική τόσο στους σημαντικούς οργανισμούς όσο και σε μικρότερους σε μη αναπτυγμένες χώρες. Είναι αρνητική πρωτοτυπία της Ελλάδας, να μην μπορεί μια σχολή ναυαγοσωστικής να πιστοποιεί και αξιοποιεί διδακτικό προσωπικό εκτός ΤΕΦΑΑ. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός άξιων συναδέλφων, σε πολλές Ελληνικές σχολές που δεν έχει τελειώσει το ΤΕΦΑΑ και θα μπορούσε να διδάξει την ναυαγοσωστική. Για την ακρίβεια, οι σχολές έχουν πάρει τον νόμο στα χέρια τους, και αξιοποιούν αυτά τα άτομα προκειμένου να εκπαιδεύσουν υποψηφίους ναυαγοσώστες. Από την άλλη μεριά, η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας προσποιείται ότι δεν γνωρίζει το πρόβλημα. Έτσι, άξιοι συνάδελφοι αναγκάζονται να δουλεύουν παράνομα, αφού ο νόμος δεν τους επιτρέπει να θεωρούνται Εκπαιδευτές και Εκπαιδευτές Εκπαιδευτών. Ας πάψει επιτέλους το Υπουργείο Ναυτιλίας να προσποιείται ότι οι σχολές εφαρμόζουν τον νόμο κατά την εκπαίδευση. Ορθά δεν τον εφαρμόζουν γιατί έχει τεράστια κενά. Ομοίως, επειδή είναι μικρή η Ιουδαία του κλάδου μας, όλοι γνωρίζουμε ότι στις περισσότερες σχολές, ο πραγματικός διευθυντής είναι ο ιδιοκτήτης της σχολής ανεξάρτητα από το αν είναι απόφοιτος ΤΕΦΑΑ ή όχι. Για αυτό προτείνω την αντικατάσταση του όρου "διευθυντής σπουδών" με τον διοικητικό "διευθυντή", ώστε να μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να μπορεί να διευθύνει νόμιμα την σχολή του. Επίσης, συμφωνώ με την θέσπιση προϋποθέσεων ως τυπικά προσόντα ώστε ο διευθυντής να έχει μια συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο. Αυτό δημιουργεί μια ουσιαστική μεταβατική περίοδο που προστατεύει όσους δραστηριοποιήθηκαν μέχρι τώρα με το παλαιό καθεστώς αλλά και όσους επιθυμήσουν να δραστηριοποιηθούν στο μέλλον με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα. 1.Δικαιολογητικά για τον Διευθυντή. Ως Διευθυντής της σχολής, με την έννοια του διοικητικού υπευθύνου, ορίζεται κάθε φυσικό πρόσωπο που κατέχει ένα από τα παρακάτω: (1) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο σπουδών της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ, με διατριβή ή ειδικότητα που έχει θέμα τη ναυαγοσωστική ή τη διάσωση στο νερό. (2) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο σπουδών της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ με ειδικότητα «κολύμβηση» ή «υδατοσφαίριση» ή «συγχρονισμένη κολύμβηση» ή «τεχνική κολύμβηση» με την προϋπόθεση ότι έχει επιπλέον ένα από τα παρακάτω: (α) βαθμό 8 ή ανώτερο στο μάθημα επιλογής «ναυαγοσωστική» ή «εφαρμοσμένη ναυαγοσωστική» της ΣΕΦΑΑ, (β) Δίπλωμα Εκπαιδευτή Ναυαγοσωστών, (γ) Δίπλωμα Εκπαιδευτή Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστών, (δ) πιστοποιητικό Πρώτης Βοήθειας και Δίπλωμα Ναυαγοσώστη Θάλασσας. Τα β, γ, δ πρέπει να έχουν εκδοθεί από Εγκεκριμένο Εκπαιδευτικό Οργανισμό Ναυαγοσωστικής (ΕΕΟΝ) ή Εγκεκριμένο Εκπαιδευτικό Οργανισμό Πρώτης Βοήθειας (ΕΕΟΠΒ) της Ελλάδας ή της αλλοδαπής. (3) Άδεια λειτουργίας Σχολής Εκπαίδευσης Ναυαγοσωστικής Θάλασσας σύμφωνα με το Π.Δ. 23/2000 που έχει αποκτηθεί και βρίσκεται σε ισχύ έως και την ημερομηνία εφαρμογής της παρούσας υπουργικής απόφασης, Δίπλωμα Εκπαιδευτή ή Εκπαιδευτή Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστών Θάλασσας ή Πρώτης Βοήθειας από ΕΕΟΝ ή ΕΕΟΠΒ της Ελλάδας ή της αλλοδαπής και επιβεβαιωμένη εργασιακή εμπειρία ως ναυαγοσώστης ή μέλος ναυαγοσωστικών ομάδων σε αθλητικές διοργανώσεις νερού και σωστικές επιχειρήσεις.2. Δικαιολογητικά σπουδών για τους Εκπαιδευτές Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστών Θάλασσας (ΕΕ-ΝΘ): Η πρόσληψη και αξιοποίηση φυσικών προσώπων ως Εκπαιδευτές Εκπαιδευτών είναι προαιρετική για τη λήψη βεβαίωσης λειτουργίας σχολής εκπαίδευσης ναυαγοσωστικής θάλασσας. Η σχολή που δεν δύνανται ή δεν επιθυμεί να πιστοποιεί εκπαιδευτές, δεν απαιτείται να προσκομίσει τίτλους σπουδών Εκπαιδευτή Εκπαιδευτών. Ως ΕΕ-ΝΘ της σχολής ορίζεται το φυσικό πρόσωπο που κατέχει ένα από τα παρακάτω: (1) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ, με ειδικότητα τη ναυαγοσωστική ή τη διάσωση στο νερό. (2) Κάτοχος Διπλώματος ΕΕ-ΝΘ από ΕΕΟΝ της αλλοδαπής.3.Δικαιολογητικά σπουδών για τους Εκπαιδευτές: a. Εκπαιδευτής Ναυαγοσωστών Θάλασσας (Ε-ΝΘ) για την εκπαίδευση Ναυαγοσωστών Θάλασσας. Ως Ε-ΝΘ ορίζεται κάθε φυσικό πρόσωπο που κατέχει ένα από τα παρακάτω: (1) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ, με ειδικότητα τη ναυαγοσωστική ή τη διάσωση στο νερό. (2) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο σπουδών της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ με ειδικότητα «κολύμβηση» ή «υδατοσφαίριση» ή «συγχρονισμένη κολύμβηση» ή «τεχνική κολύμβηση» και επιπλέον πιστοποιητικά Πρώτης Βοήθειας (ΠΒ) και το δίπλωμα ΝΘ από ΕΕΟΝ της Ελλάδας ή της αλλοδαπής σε ισχύ. (3) Κάτοχος διπλώματος σε ισχύ «Εκπαιδευτή Ναυαγοσωστών Θάλασσας» για την εκπαίδευση ναυαγοσωστών θάλασσας από ΕΕΟΝ της Ελλάδας ή της αλλοδαπής. b. Εκπαιδευτής Διασωστών Νερού (Ε-ΔΝ). Ως Ε-ΔΝ ορίζεται κάθε πρόσωπο που κατέχει ένα από τα παρακάτω: (1) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ, με ειδικότητα τη ναυαγοσωστική ή τη διάσωση στο νερό. (2) Πτυχίο ή Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο σπουδών της ΣΕΦΑΑ ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ με ειδικότητα «κολύμβηση» ή «υδατοσφαίριση» ή «συγχρονισμένη κολύμβηση» ή «τεχνική κολύμβηση» και τα πιστοποιητικά ΠΒ και ΔΝ από ΕΕΟΝ της Ελλάδας ή της αλλοδαπής. (3) Κάτοχος διπλώματος Ε-ΔΝ από ΕΕΟΝ της Ελλάδας ή της αλλοδαπής. Οι σχολές πρέπει να έχουν την δυνατότητα εκπαίδευσης περισσότερων γνωστικών αντικειμένων από απλά ένα δίπλωμα ναυαγοσώστη θάλασσας όπως συμβαίνει τώρα. Έτσι, θα προσφέρουν περισσότερες γνώσεις τόσο στους υποψήφιους ναυαγοσώστες όσο και στο κοινό που θέλει να γνωρίζει σε περίπτωση τραυματισμού μέσα και έξω από το νερό, πως να προσφέρει βοήθεια. Λχ σε οργανισμούς όπως το RLSS UK, SLSA GB, SLSA Australia, κτλ, ο αριθμός των πιστοποιήσεων που δύνανται να χορηγήσει μια σχολή ναυαγοσωστικής μέσω αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ξεπερνά τις 50. Είναι ντροπή για το Υπουργείο Ναυτιλίας και την Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας που χειρίζεται το θέμα της ασφάλειας στη θάλασσα, μέσα από την θεσμοθέτηση της νομοθεσίας, να αρνείται τον πολλαπλασιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, και να περηφανεύεται ότι έφτιαξε νέο νόμο. Περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα απευθύνονται στους εκατομμύρια Έλληνες και όχι σε μερικές εκατοντάδες υποψήφιους ναυαγοσώστες, θα προσφέρουν ένα τεράστιο τοίχος ανοσίας απέναντι σε πιθανές έκτακτες ανάγκες. Φαντάζεστε αν κάθε χρόνο, αντί να εκπαιδεύουν οι σχολές ναυαγοσωστικής 1.000-2.000 ναυαγοσώστες, εκπαίδευαν επίσης και 50.0000 απλούς πολίτες σε θέματα πρώτης βοήθειας, διάσωσης, ακινητοποίησης τραυματισμένης σπονδυλικής στήλης κτλ πόσο πιο ασφαλής θα ήταν η Ελλάδα; Δηλαδή το κράτος θα είχε "συμμάχους" του απέναντι σε ένα επείγον περιστατικό, πολλούς αυτόπτες μάρτυρες. Τώρα, όταν συμβεί κάτι, δεκάδες άνθρωποι κάθονται βουβοί γύρω από το θύμα και περιμένουν το θαύμα ... της ανάνηψης του θύματος ή της έγκαιρης άφιξης του ασθενοφόρου! Θαύμα θα είναι να αλλάξει φιλοσοφία η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας και να νομοθετήσει σωστά, αντί να προσποιείται ότι "διαβουλεύτηκε" επαρκώς! Διαχρονικά, όσοι ασχολούμαστε με το αντικείμενο της ναυαγοσωστικής, ακούμε για κρούσματα όπου ο ναυαγοσώστης εμφανίζεται εικονικά μόνο στα χαρτιά, προκειμένου κάποιος εργολάβος να πάρει την ανάθεση φύλαξης της λουτρικής εγκατάστασης, χωρίς όμως ο ναυαγοσώστης να εργάζεται πραγματικά στην συγκεκριμένη παραλία. Σε άλλες περιπτώσεις, ο ναυαγοσώστης απλά εμφανίζεται όταν "πέσει σύρμα" ότι θα κάνει έλεγχο η λιμενική αστυνομία. Τέλος, σε πλείστες περιπτώσεις δεν τηρούνται αρκετές από τις διατάξεις που αφορούν τον εξοπλισμό ή ο εργοδότης αναθέτει στον ναυαγοσώστη παράπλευρες εργασίες που αποσπούν την προσοχή του ναυαγοσώστη από την επιτήρηση του νερού (μπάρμαν, ενοικίαση εκμισθούμενων δραστηριοτήτων στο νερό, κτλ). Συνεπώς, είναι τεράστιας σημασίας η θέσπιση ενός συστήματος προοδευτικών ποινών με παιδαγωγικό χαρακτήρα. Το ίδιο σύστημα έχει εφαρμόσει και το Υπουργείο Συγκοινωνιών για την συμμόρφωση των οδηγών με το point system. Ελευθερία Αβραμίδου, DipEd, BEd, Bsc Εκπαιδεύτρια SLSA GB, STA, ASA, BST Diploma Award, Royal Life Saving Society Commonwealth eleftheriaavramidou@hotmail.com