Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 03Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 14 Νοεμβρίου 2018, 13:39
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αντιλαμβανόμαστε ότι η απόδοση προστιθέμενης αξίας στους λιμένες, μέσω της ιδιωτικοποίησης για την πραγματοποίηση επενδύσεων, που δεν μπορούν να υλοποιηθούν από τον εκάστοτε Οργανισμό Λιμένος, είναι μονόδρομος. Παρόλα αυτά η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επενδυτών του ενός, θα καταστήσει περισσότερο διαπραγματεύσιμη την επιφαινόμενη αύξηση των τιμολογίων υπηρεσιών των λιμένων ενώ παράλληλα και η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών θα είναι και καλύτερη αλλά και συγκρίσιμη. Είναι βέβαιο, ότι η ορθή αναβάθμιση των λιμένων και ιδιαίτερα του εμπορικού τμήματος, θα επιτευχθεί με την παραχώρηση των προβλητών σε περισσότερους του ενός επενδυτές, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ανταγωνιστικότητα και η ελεύθερη διαμόρφωση των τιμολογίων. Προς αυτή την κατεύθυνση παράδειγμα αποτελεί το Λιμάνι της Αμβέρσας όπου ο Δήμος παραχώρησε το δικαίωμα του Λιμένα σε μια ανεξάρτητή εταιρεία επ ονόματι Λιμάνι Αμβέρσας, με μόνο μέτοχο τον ίδιο τον Δήμο. Το λιμάνι της Αμβέρσας κατόπιν παραχωρεί χωροθετημένα τμήματα (concessions) σε ενδιαφερομένους ιδιώτες , οι οποίοι είναι πολλοί, διαφορετικών συμφερόντων και ενδιαφερόντων. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται σαφώς η μείωση του ρίσκου της πολιτείας από ενδεχόμενη λανθασμένη χρήση του λιμένος ή οικονομική κατάρρευση του παραχωρησιούχου. Ο ιδιώτης προφανώς αν δεν αυξήσει το πελατολόγιο του, τότε το βάρος του επιπλέον κόστους και του προσδοκώμενου κέρδους θα επωμιστούν οι επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν τα εμπορικά λιμάνια. Στην περίπτωση αυτή, δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση Λιμένος αλλά για μια διαδικασία η οποία θα συντελέσει στη συρρίκνωση της τοπικής οικονομίας προς όφελος ενός μόνου ιδιώτη. Ο σύνδεσμος μας αριθμεί 27 μέλη τα οποία παράγουν το 80% των εργασιών του κλάδου. Οι εταιρείες-μέλη μας εξορύσσουνε περισσότερα από 30 διαφορετικά ορυκτά, 10 από τα οποία σε ποσότητες μεγαλύτερες των 300.000 τόνων ετησίως. Σημειωτέων ότι οι μισές πωλήσεις του κλάδου γίνονται εκτός Ελλάδος, κυρίως στην Ευρώπη, αποτελώντας το 5% των εξαγωγών της χώρας Η οικονομική εκμετάλλευση των ορυκτών, λόγω της φύσης τους, επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την εγγύτητα της δυνατότητας θαλάσσιας μεταφοράς. Εξίσου όμως σημαντικό είναι και το κόστος των λιμενικών τελών που καλούμαστε να πληρώσουμε στους εκάστοτε λιμενικούς οργανισμούς. Σημειώνουμε ότι πάρα το μεγάλο κύκλο εργασιών των εταιρειών μελών μας τα καθαρά περιθώρια κέρδους είναι πολύ περιορισμένα και η οποιαδήποτε αύξηση των λιμενικών τελών θα έθετε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα και την επιβίωση πολλών μελών μας. Συμπερασματικά προτείνουμε 1. Την τμηματική παραχώρηση δραστηριοτήτων σε περισσότερους του ενός επενδυτές, και όχι την εν συνόλω παραχώρηση, με σκοπό την διατήρηση της ισονομίας και της ανταγωνιστικότητας των λιμενικών χρεώσεων. 2. Την διατήρηση των υπαρχουσών χρεώσεων (τέλη διέλευσης, ωριαίες αποζημιώσεις μηχανημάτων, φορτώσεις ανά τόνο, κ.ο.κ. ) και την καθιέρωση ενός μαθηματικού τύπου αναπροσαρμογής αυτών ανάλογα με την ανάπτυξη της χώρας και του πληθωρισμού για τα επόμενα δέκα έτη .