Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018Σχόλιο του χρήστη Αναστάσιος Κασίμης | 14 Νοεμβρίου 2018, 19:56
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς ΥΝΝΠ Παρ’ όλες τις καλές προθέσεις μερικών ατόμων στην Ελλάδα, οι οποίοι σχετίζονται με την Ναυαγοσωστική, για την αλλαγή του νομικού πλαισίου της ναυαγοσωστικής, τα αποτελέσματα δεν έχουν φτάσει στο βέλτιστο. Ακόμα και μετά την αλλαγή του Προεδρικού Διατάγματος, υποστηρίζω ότι η Ναυαγοσωστική στον τόπο μας βρίσκεται στα “σπάργανα” κουβαλώντας αγκυλώσεις και στρεβλώσεις του παρελθόντος. Στον αγώνα τις προόδου και της εξέλιξης στον κλάδο αυτό έχουμε μείνει αρκετά πίσω συγκριτικά με άλλα κράτη όπως οι Ηνωμένες πολιτείες, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική γεγονός αρκετά λυπηρό αν αναλογιστεί κανείς ότι η χώρα μας κατ’ εξοχήν χαρακτηρίζεται και διαφημίζεται για τις παραθαλάσσιες περιοχές και τα νησιά της. Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, θα ήθελα να επισημάνω μερικές αλλαγές σχετικά με την νομοθεσία, την εκπαίδευση και τον εξοπλισμό της Ναυαγοσωστικής στην Ελλάδα με βάση τα αμερικανικά πρότυπα όπου έζησα και εργάστηκα ως ναυαγοσώστης τους θερινούς μήνες στην ακτή Rockway Beach της Νέας Υόρκης (1978-1986). Οι αλλαγές σχετικά με το Προεδρικό Διάταγμα που προτείνω είναι οι εξής: 1.Απλούστευση τον εξετάσεων για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Αναλυτικότερα, η μείωση της γραφειοκρατίας που κωλύει τις διαδικασίες πιστοποίησης και αποτρέπει πολλούς από την ενασχόληση με την ναυαγοσωστική. 2.Κατάργηση προαπαιτούμενης άδειας ταχύπλοου σκάφους. Η κατοχή του διπλώματος αυτού λόγο κυρίως του κόστους και της χρονοτριβής αποτρέπει πολλούς από την ενασχόληση με την ναυαγοσωστική. 3.Κατάργηση σωστικής λέμβου. Η λέμβος αποτελεί κοστοβόρο εξοπλισμό τόσο στην αγορά όσο και στην συντήρηση και κατά την άποψή μου είναι άνευ ουσίας. Ο ναυαγοσώστης εκτελεί διάσωση σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή με ναυαγοσωστικό σωσίβιο ή με ναυαγοσωστική σανίδα. Τέλος η σωστική λέμβος δεν χρησιμοποιείται ποτέ σε κακές καιρικές συνθήκες. 4.Πιθανή αντικατάσταση της σωστικής λέμβου με Jet Ski. 5.Βεβαίωση καλής υγείας κάθε χρόνο. Η ναυαγοσωστική είναι ένα απαιτητικό επάγγελμα που προϋποθέτει καλή κατάσταση υγείας των εργαζομένων τόσο για την ασφάλεια την ίδιων ναυαγοσωστών αλλά και των λουόμενων. Άτομα με σοβαρές ή χρόνιες παθήσεις, καθώς και άτομα με μεταδοτικές δερματικές ασθένειες δεν θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό. 6.Πρακτικές και θεωρητικές εξετάσεις για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος τουλάχιστον κάθε δύο χρόνια. Στο συγκεκριμένο επάγγελμα είναι άκρως απαραίτητη η καλή φυσική κατάσταση η οποία πρέπει να ελέγχεται συχνά για την ασφάλεια την ίδιων ναυαγοσωστών αλλά και των λουόμενων. Επιπρόσθετα, σε ένα σχετικά καινούριο επάγγελμα όπως η ναυαγοσωστική, το θεωρητικό υπόβαθρο, οι εξοπλισμοί και οι τεχνικές αλλάζουν συνεχώς για αυτό τον λόγο πρέπει να υπάρχει και η κατάλληλη ενημέρωση. 7.Βεβαίωση από πιστοποιημένο φορέα σχετικά με τις Πρώτες Βοήθειες ετησίως. Τα πρωτόκολλα των Πρώτων Βοηθειών αλλάζουν και βελτιώνονται συνεχώς και το εργατικό θα πρέπει να ενημερώνεται και να εκπαιδεύεται κατάλληλα. 8.Ο εξοπλισμός του φαρμακείου θα πρέπει να ανανεώνεται με βάσει τα παγκόσμια πρωτόκολλα των πρώτων βοηθειών. Επιπλέων επιτακτική, είναι η ανάγκη στον βασικό εξοπλισμό του Ναυαγοσώστη να προστεθεί ο εξωτερικός απινιδωτής, οξύμετρο και πιεσόμετρο. 9.Κατάργηση του ορίου ηλικίας σχετικά με την απόκτηση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος άνω τον 45 ετών σε περίπτωση που εξεταζόμενος πληρή όλες τις ιατρικές, τις θεωρητικές εξετάσεις και τις δοκιμασίες καλής φυσικής κατάστασης. 10.Απαραίτητη η παρουσία δύο Ναυαγοσωστών ανά πύργο. Λόγο των υψηλών απαιτήσεων και της μεγάλης επικινδυνότητας του επαγγέλματος, πολύ εύχρηστη θα ήταν η εναλλαγή καθηκόντων των εργαζομένων. Αναλυτικότερα, ο ένας μπορεί να επιβλέπει από τον πύργο και ο άλλος να περιπολεί την ακτή. Τα πόστα καλό θα ήταν να αλλάζουν κάθε 1 ή 2 ώρες ώστε μέσω αυτής της αλλαγής, οι εργαζόμενοι αλλάζουν παραστάσεις και μπορούν να αποδώσουν καλύτερα. Επιπλέων, η χρήση δύο ναυαγοσωστών είναι άκρος απαραίτητη για τις διασώσεις για πολλούς λόγους. Για παράδειγμα, αν χρειαστεί να γίνει μια διάσωση η παραλία θα μείνει υπό την επίβλεψη του άλλου ναυαγοσώστη. Στην περίπτωση μιας δύσκολης διάσωσης (κακές καιρικές συνθήκες, πολλαπλές διασώσεις κλπ) ο δεύτερος ναυαγοσώστης μπορεί να επέμβει για ενισχύσεις. Τέλος, σε περίπτωση διάσωσης, ο ναυαγοσώστης που δεν επενέβη γίνεται αυτόματα βοηθός σχετικά με τον εξειδικευμένο εξοπλισμό, την διαχείριση των παρατηρητών, την κλήση στο ΕΚΑΒ κλπ. 11.Αλλαγή ωραρίου σε οκτάωρο από 10:00 έως 18:00 και δυνατότητας παράτασης του από επιτροπή του Δήμου. Η πρόταση αυτή αποσκοπεί στην όσο το δυνατό καλύτερη κάλυψη των ακτών σε περιόδους μεγάλης διέλευσης λουόμενων στις παραλίες και σε κακές καιρικές συνθήκες. 12.Καθημερινός έλεγχος Ναυαγοσωστών από υπευθύνους της Δημοτικής αρχής. 13.Οι πύργοι σε πολυσύχναστες παραλίες θα πρέπει να είναι τοποθετημένες 100 μέτρα εκατέρωθεν της ακτής. 14.Απλοποίηση διαδικασίας ίδρυσης Ναυαγοσωστικής Σχολής. Υπερβολικό θεωρώ το γραφειοκρατικό μέρος και τον απαιτούμενο εξοπλισμό γενικότερα. Οι προτάσεις που αφορούν τις αλλαγές τις οποίες πρέπει να προβούν οι Δήμοι είναι οι ακόλουθες: 1.Απλούστευση του νομικού πλαισίου προκήρυξης διαγωνισμών των Δήμων για την Ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών είτε για φυσικά πρόσωπα είτε από εταιρίες. Παρατηρείται μεγάλη γραφειοκρατία με αποτέλεσμα οι παραλίες να μένουν τελικά ακάλυπτες. Από εμπειρία μου αναφέρω ότι οι διαγωνισμοί ξεκινούν τον Μάιο και δεν έχουν τελειώσει ακόμα μέχρι τον Ιούλιο. 2.Καλύτερες υποδομές εκ μέρους των Δήμων σχετικά με την δομή των Ναυαγοσωστικών πύργων και τους χώρους φύλαξης του Ναυαγοσωστικού εξοπλισμού. Οι πύργοι θα πρέπει να είναι τοποθετημένοι σε περίοπτη θέση, υπερυψωμένοι, με άριστη ορατότητα και επαρκή διάδρομο προσέλευσης στην θάλασσα. Πρέπει να είναι ευρύχωροι, σταθεροί και το σκέπαστρο για τον ήλιο να είναι λειτουργικό. Καλό θα ήταν αντί για σκάλα να υπάρχει ράμπα για την πιο άμεση και ασφαλή άνοδο και κάθοδο. Αν και τα πιο πολλά χαρακτηριστικά των πύργων αναγράφονται στο προεδρικό διάταγμα, παρατηρούμε ότι τις περισσότερες φορές οι Ναυαγοσωστικοί πύργοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Σχετικά με τούς χώρους φύλαξης, θα πρέπει να είναι σε λειτουργικοί/ θέση και να προστατεύουν τον εξοπλισμό από τις καιρικές συνθήκες ώστε να μην παρατηρείται αλλοίωσή του. 3.Κτηριακή εγκατάσταση με τουαλέτες, αποδυτήρια, λουτρά και χώρους ξεκούρασης των Ναυαγοσωστών για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους. 4.Μια ξύλινη μη μόνιμη εγκατάσταση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως χώρος πρώτων βοηθειών και αναμονής του ΕΚΑΒ ώστε οι πάσχοντες να μην είναι εκτεθειμένοι. Προτάσεις που αφορούν την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 1.Το επάγγελμα του Ναυαγοσώστη θα πρέπει να ενταχθεί στην συλλογική σύμβαση εργασίας όχι με το μισθολόγιο του κατώτερου μισθού αφού ο εργαζόμενος κατέχει εξειδικευμένες γνώσεις και θέτει σε κίνδυνο την σωματική του ακεραιότητα. Σχέσεις μεταξύ Ναυαγοσωστών- Προώθηση επαγγέλματος 1. Πανελλήνιοι Ναυαγοσωστικοί αγώνες κατά το πέρας της σεζόν κάθε 1 ή 2 χρόνια σε διαφορετική πόλη. Η εκδήλωση θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγώνες κολύμβησης, σκυταλοδρομίες, επιδείξεις διάσωσης, σεμινάρια πρώτων βοηθειών, διάσωσής από σκάφος κλπ. Χαρακτηριστικά Ναυαγοσώστη 1. Από την εμπειρία μου, ο ναυαγοσώστης θα πρέπει να είναι ένα υπεύθυνο και ψύχραιμο άτομο με εξαιρετική φυσική κατάσταση που να κατέχει ένα αξιοπρεπές επίπεδο κολύμβησης και να είναι άριστος γνώστης Πρώτων Βοηθειών. Έτσι, μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Ευχαριστώ, Κασίμης Αναστάσιος Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Πρώην Ναυαγοσώστης tasoskas@hotmail.com