Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018Σχόλιο του χρήστη ΙΩΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 14 Νοεμβρίου 2018, 23:56
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΙΝ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ Το νέο νομοθέτημα για την ναυαγοσωστική στην Ελλάδα αρχίζει με τις εξής οικονομικού τύπου φράσεις: «Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, Έχοντας υπόψη: […] ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού (;).» Προκαλείται όμως ή δεν προκαλείται όταν: Α. ο αριθμός των απασχολουμένων αυξάνεται [κι εντός ταχυπλόου 5μ]; Β. το κόστος εξοπλισμού αυξάνεται [και με το ταχύπλοο 5μ]; Γ. Η πυκνότητα των απασχολουμένων αυξάνεται [επιτήρηση ανά 200μ αντί 300μ]; Δ. Η διάρκεια φύλαξης / υποχρέωσης αυξάνεται (3 -> 4 μήνες); Άρθρο 1 Για ακόμη μια φορά ορίζεται, όπως και στο παλαιό Π.Δ. 23./2000 το τι εστί «λουτρική εγκατάσταση». Κι όμως πέρα βρέχει, πουθενά νερό δηλαδή στην λουτρική εγκατάσταση. Τι εννοώ με αυτό; Κρίνοντας από το παράδειγμα της νήσου Κέρκυρας…, διαπίστωσα ιδίοις όμμασι το 2017 πως μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που εκμεταλλεύονται παραλίες πολυσύχναστες δε φαίνονται να εντάσσονται στο πλαίσιο του αστυνομικού ελέγχου. Αντιθέτως τα αστυνομικά όργανα διαρκώς ελέγχουν το δήμο ή τους δήμους. Με άλλα λόγια παραδίπλα (100μ) από τους δημόσιους πύργους, ξενοδοχειακές μονάδες με ναυαγοσώστες δίχως άδειες και με «σωστικές» λέμβους με πιστοποίηση «αυτοκόλλητου», δηλαδή δίχως άδεια λιμενικής αρχής, παρά μόνο με την αναγραφή «σωστική λέμβος», παριστάνουν το ελληνικό βαρύ κι άνευ ελέγχου «Baywatch». Αντιθέτως ο δίπλα κείμενος πύργος του δήμου υπόκεινται σε εβδομαδιαίο έλεγχο «λιμενικής περιπόλου». Σε ερώτημά μου σε αστυνομικό όργανο επί της παραλίας: «γιατί οι άλλες θέσεις επί της ίδιας παραλίας δεν ελέγχονται», η απάντησή ήταν: «αυτοί είναι ιδιώτες… ο Δήμος της Κέρκυρας…. κ.λ.π. Ειλικρινά δε γνωρίζω τι νόημα έχει ο ορισμός της πολυσύχναστης παραλίας, όταν επί της ίδιας ακριβώς παραλίας άλλοι έχουν υποχρέωση κι άλλοι όχι. Κι ας διαθέτουν μεσοκαλόκαιρο 800 επισκέπτες σε κλίνες ορισμένα όμορφα ξενοδοχεία. Πάρα ταύτα οι παραλίες τους δεν καθορίζονται ποτέ ως «πολυσύχναστες». Άρθρο 2, ίδρυση σχολής Παρ. 1β1δ Ενώ οι εφορίες αποδέχονται την δωρεάν παραχώρηση χώρου για την στέγαση εταιριών, το Π.Δ. 31/2018 εξακολουθεί να μιλά για ενοικίαση και ιδιοκτησία. Πράγμα που σημαίνει πως το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας ή όσοι του πάσαραν τον έτοιμο, πλέον, νόμο, δεν φρόντισαν να επικαιροποιηθούν στα σχετικά με την διευκόλυνση λειτουργίας επιχειρήσεων. Προσκολλήθηκαν στην Ελλάδα του 1970. Παρ. 1β1ε Κι ενώ από το μακρινό 2010 δεν είναι πλέον οι πολεοδομίες εκείνες που πιστοποιούν την νομιμότητα κτηρίων αλλά οι ιδιώτες πολιτικού μηχανικοί, το Π.Δ. 31/2018 επαναλαμβάνει όσα λέει το Π.Δ.23/2000. Τι 2000 τι 2018. Πιστεύω πως κι αυτό το άρθρο δείχνει πως δεν υπάρχει επικαιροποίηση του νόμου, αλλά συγγραφή του από ιδιώτες με συγκεκριμένα συμφέροντα που δεν τους απασχολεί τίποτα άλλο παρά η αύξηση κερδών δια μέσω των δημοσίων έργων. Σαφώς από τα ανωτέρω άρθρα και την παλαιότητά τους βλέπουμε πως εκείνοι που έγραψαν τον νόμο δεν ενδιαφέρονται για επικαιροποίηση της ίδρυσης σχολής ναυαγοσωστικής. Το ερώτημα «γιατί» απαντάται σχετικά εύκολα: «γιατί ΣΧΟΛΕΣ συνέγραψαν το νόμο 31/2018. Δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον να επανιδρυθούν. Δεν τους καίγεται ΚΑΡΦΙ στα περί ιδρύσεως σχολής. Την έχουν ήδη.» Τόσο απλή είναι η απάντηση και αυτό δείχνει και εξηγεί το προσανατολισμό του νομοσχεδίου αυτού σαφέστατα και στον πιο αδαή. Παρ. 1β1ι Σε σχέση με το παλαιό νομοσχέδιο, καταργείται η επιθεώρηση της λιμενικής αστυνομίας στα σχετικά με την λειτουργία της σχολής. Όλα βεβαιώνονται με «υπεύθυνη δήλωση» των διευθυντών της. Παρεμπιπτόντως, όταν έχουμε να κάνουμε με ναυαγοσώστες, που στον παλαιό νόμο 31/2000 με δική τους «υπεύθυνη δήλωση» βεβαίωναν κατόπιν πάροδο 4ετίας από την αρχική έκδοση άδειας, πως κατέχουν ακόμη τα προσόντα να είναι ναυαγοσώστες , διαβλέπουμε πως στον παρόντα δεν αρκεί πλέον η «υπεύθυνη δήλωση». Έγινε «ανεύθυνη»… δηλαδή χρειάζεται πλέον η πιστοποίηση εκ νέου από την σχολή τους. (άρθρο 5, παρ. 12γ). Αυτό είναι ακόμη ένα στοιχείο που δείχνει τα ζαβά και τα κουτσά του νέου νόμου καθώς και το ποιοι και με πιο σκεπτικό τον συνέγραψαν και τον πέρασαν πάσα, άγνωστο με ποιο τρόπο στο υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας. Παρ. 11 Οι ναυαγοσωστικές σχολές μπορούν να βρίσκονται στην ίδια έδρα μαζί με άλλες σχολές ναυαγοσωστικής ή με σχολές ταχυπλόων σκαφών. Μια απορία: στο νόμο περί της ίδρυσης σχολών ταχυπλόων σκαφών δίδεται η δυνατότητα σε αυτές να βρίσκονται στην ίδια έδρα με άλλες σχολές ταχυπλόων σκαφών ή με σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης; Είναι κάτι που ειλικρινά βαριέμαι να το ψάξω, όπως δε θα έψαχνα ποτέ αν ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών έχει το δικαίωμα να βρίσκεται στην ίδια έδρα με έναν δικηγόρο ή έναν ιατρό ή αν κάτι τέτοιο θα πρέπει ρητά να νομοθετείται. Τι εννοώ με αυτό; Μας πως και πάλι ξάστερα βλέπει κανείς ποιος έφτιαξε αυτό το νόμο. Μόνο όποιος έχει ενδιαφέρον να ιδρύσει ναυαγοσωστική σχολή, μπορεί να νομοθετεί υπέρ μιας συγκατοίκησης με άλλες σχολές ναυαγοσωστικής ή με σχολή ταχυπλόων. Όχι ένας δικηγόρος, ένας ιατρός ή ένα φροντιστήριο. Και σαφώς όχι, δε λέω με αυτά πως είναι κακό να μοιράζονται εταιρίες τον ίδιο χώρο. Απλά προσπαθώ να καταδείξω τις μορφές που δημιουργούν σκιές πάνω στο θεατρικό σεντόνι. Άρθρο 3, Διευθυντής σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης Ας σημειώσουμε μόνο πως απουσιάζει όριο ηλικίας για τον εκπαιδευτή. Όχι δεν παλάβωσε ξαφνικά ο νομοθέτης , που στον ναυαγοσώστη ορίζει όριο 45 έτη ή στον εκπαιδευτή σχολής ταχυπλόων σκαφών τα 55 έτη. Ο εκπαιδευτής σχολής ταχυπλόων που απλά οδηγεί ένα σκάφος έχει όριο ηλικίας τα 55 έτη. Ο διευθυντής ή εκπαιδευτής σχολής ναυαγοσωστικής μπορεί να πατήσει και τα 70. Δικαίωμά του. Κι όμως, υποτίθεται, θα σου δείξει λαβές απαλλαγής μέσα στο νερό (άρθρο 4.1). Τώρα γιατί αυτός ο σεβασμός στην ηλικία του διευθυντή της σχολής; Μα Γιάννης πίνει, Γιάννης κερνάει. Άρθρο 5, λειτουργία της σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης Στην σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης συμβαίνουν τα εξής όμορφα αλλά ουδέποτε πεπραγμένα. Ορίζεται ο διορισμός ιατρού για την διδασκαλία Α βοηθειών. Ας παραβλέψουμε προσωρινά το ότι κανείς ιατρός δε διδάσκει εντός σχολής ναυαγοσωστικής παρά τους «διορισμούς». Προσωπικά ουδέποτε είδα ιατρό μέσα σε σχολή. Έχουμε δει δεκάδες φώτο από «διευθυντές» σχολών, δεκάδες σεμινάρια. Είδε κανείς σε κάποια φωτογραφία σχολής ιατρό, όλα αυτά τα 18 χρόνια [2000-2018]; Μάλλον όχι. Ας προσέξουμε επίσης ότι οι σχολές διδάσκουν ύλη Α βοηθειών, που βασικά ως Α Βοήθειες δεν απαιτούν την παρουσία ιατρού. Άλλωστε στις σχολές ιατρικής ο χώρος των Α βοηθειών θεωρείται περιθωριακός. Αυτός είναι κι ο λόγος που οι περισσότεροι ιατροί δε γνωρίζουν Α βοήθειες άλλωστε. Μπορεί κάποιος να είναι πάρα πολύ καλός ιατρός. Αλλά όχι καλός στις Α βοήθειες. Η διδασκαλία Α βοηθειών θα μπορούσε να γίνει κι από άλλους, π.χ. νοσοκόμους. Με άλλα λόγια οι περισσότερες σχολές μήτε ιατρούς χρησιμοποιούν, μήτε καθηγητές αγγλικής με proficiency γιατί όλοι αυτοί κοστίζουν. Γι’ αυτό εδώ θα έπρεπε να βρεθεί άλλο μοντέλο. Το παρόν είναι απαρχαιωμένο. Άλλωστε πιστεύει κανείς πως τόσες εταιρίες πιστοποίησης Α βοηθειών χρησιμοποιούν ιατρούς; Άρθρο 6, Εξετάσεις υποψηφίων ναυαγοσωστών Οι εξεταζόμενοι δεν εξετάζονται στη χρήση αυτόματου απινιδωτή. Πάρα ταύτα αυτός, υπό την εκπαιδευτική του μορφή, ορίζεται μέρος του εξοπλισμού της σχολής (άρθρο 2, παρ. 3.ιδ) ενώ υπάρχει και στο ταχύπλοο σκάφος της σχολής που παρέχει κάλυψη σε υπόχρεους προς τούτο (Άρθρο 7,δ) Σκεφτείτε το καλά. Ένας εξοπλισμός κόστους 500€ με άγνωστο σκοπό ύπαρξης. Κι ας επιστρέψουμε στον ιατρό: πιστεύει κανείς πως τον απινιδωτή θα τον διδάσκει ο ιατρός; Ή απαιτείται η εκπαίδευση του από ιατρό; Παρ. 2β7 Ας περάσουμε ειδικά σε κάτι εντελώς απαρχαιωμένο. Εντός της εξεταζόμενης ύλης εξετάζεται και το : «Απαλλαγή από τα ρούχα εντός του νερού». Αν είναι δυνατόν! Εργάζομαι 18 χρόνια ως ναυαγοσώστης ακτής και πισίνας. Ουδέποτε χρειάστηκε σε κάτι αυτή η γνώση. Αφορά ναυαγούς πλοίων και τίποτα άλλο! Όχι λουόμενους ακτής! Γι’ αυτό και κανείς δεν την εξετάζει ποτέ ενώ βρίσκεται στην εξεταστέα ύλη. Παρ. 2β9 Εξέταση στην «εκτίμηση ρευμάτων». Το πιο σπουδαίο τμήμα του ναυαγοσώστη ακτής. Δεν εξετάζεται ποτέ παρά την σημασία του γιατί επαιτεί εποπτικά μέσα. Σημασία που την κατανοεί κανείς μόνο με εργασιακή εμπειρία κι όχι μελετώντας στο πανεπιστήμιο ή βιβλία. Δυστυχώς το σπουδαιότερο τμήμα της εκπαίδευσης, είναι ανύπαρκτο εντός σχολών, αφού οι περισσότεροι απασχολούνται με υποτιθέμενα θύματα που «θα σε πιάσουν και θα πνίξουν μέσα στη θάλασσα» ενώ διαθέτουν λόγω του πνιγμού τους «διπλάσια δύναμη από σένα, τον ναυαγοσώστη». Ο άνωθι είναι ένας κλασσικός εκπαιδευτικός μύθος των σχολών προς εντυπωσιασμό κι άμεση έναρξη πρακτικής εκπαίδευσης με 20 ή 30 λαβές καράτε. Στον Αμερικάνικο Ερυθρό σταυρό διδάσκουν 2-4 το πολύ. Παρουσία σε πραγματικά περιστατικά σε 18 χρόνια εργασίας μου: 0%. Διασώσεις ένεκα παρουσίας ρευμάτων επί της ακτής: 99% Ας κάνουμε κι ένα παραλληλισμό. Τις Α βοήθειες τις διδάσκει ιατρός, την αγγλική ορολογία καθηγητής αγγλικής φιλολογίας, όχι κάτοχος λ.χ. «lower». Τα μετεωρολογικά φαινόμενα και δη τα ρεύματα, μήπως να τα διδάσκει μετεωρολόγος της ΕΜΥ; Παρ. 2γ6 «Ρυμούλκηση κινδυνεύοντος». Δεν αναγράφει τον τρόπο της ρυμούλκησης. Με χρήση ή όχι σωσιβίου; Προσωπικά θεωρώ την ρυμούλκηση με γυμνά χέρια καλή για διδασκαλία, όχι όμως απαραίτητη για εξέταση. Η εξέταση πρέπει να γίνεται με σωσίβιο. Σε δεκαοκτώ χρόνια τέλεσα 52 διασώσεις, οι περισσότερες στην θάλασσα με τρικυμία. Ουδέποτε μου επιτέθηκε θύμα. Γι αυτό κρίνω πως η απουσία του παλαιού ΟΥΚα στις εξετάσεις είναι θετική. Είδα ένα σωρό ναυαγοσώστες να κόβονται από ΟΥΚάδες στις εξετάσεις επειδή τρόμαξαν με ορισμένες συμπεριφορές τους. Παρ. 2γ7. Εξέταση στην «Κωπηλασία». Άκαιρη εξέταση. Παρ. 2γστ Για τους ναυαγοσώστες απαιτείται άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους, όχι θαλασσίου μοτοποδηλάτου (τζετ σκι). Σε μια εποχή που οι σωστικές δεν είναι ταχύπλοα, το να γνωρίζει κανείς τη νομοθεσία θαλάσσιας πλεύσης δεν είναι κακό. Καλό είναι. Όμως δε θα πρέπει να μονοπωλείται το ταχύπλοο ή η χρήση της βάρκας έναντι του τζετ σκι. Στο εξωτερικό τα τζετ σκι με πλεούμενο φορείο είναι επιβεβλημένο μέσο διάσωσης. Στην Ελλάδα με 5 ή 6 μποφόρ, μην περιμένει κανείς να δει σωστική λέμβο με 6άρα μηχανή να διάγει υπηρεσία search & rescue πάνω από τα κύματα. Παρ. 12γ Ο ιατρός, ο διδάσκαλος αγγλικής γλώσσας και ο διευθυντής της σχολής διατηρούν το δικαίωμα να είναι εις αεί επαγγελματίες. Ο ναυαγοσώστης ακτής όμως πρέπει κάθε 4ετία να αποδεικνύει ότι παραμένει ναυαγοσώστης στο δικό του «πανεπιστήμιο». Παρ. 15 Ο ιατρός, ο διδάσκαλος αγγλικής γλώσσας και ο διευθυντής της σχολής διατηρούν το δικαίωμα να είναι εις αεί επαγγελματίες. Ο ναυαγοσώστης ακτής πάει σπίτι του χωρίς σύνταξη στα 45. Ερώτημα: τι χρειάζεται η παράγραφος 12γ, εφόσον δι’ ουδεμίας εξέτασης γενόμενης ο ναυαγοσώστης κρίνεται άχρηστος ούτως ή άλλως εις την παρ. 15; Θυμίζουμε τα εξής: 45 ετών στο νήμα ο ναυαγοσώστης, 55 ετών στο νήμα ο εκπαιδευτής ταχυπλόων, επ’ άπειρον ο διευθυντής σχολής. Άρθρο 7 Παρ. 1α Ορίζεται και πάλι, όπως στο Π.Δ. 23/2000 η ελάχιστη ώρα φύλαξης ακτής: «10:30-17:30». Ερώτημα: σε περιοχές που υπάρχει ανάγκη για περισσότερες ώρες φύλαξης, όπως στην Κρήτη π.χ. 09:30-19:00, πότε θα έχει εργατικό διάλειμμα ο ναυαγοσώστης που έχει και την ιδιότητα του εργαζόμενου; Στο έντυπο πρόσληψης ΟΑΕΔ του «ελεύθερου επαγγελματία» ναυαγοσώστη ακτής, από εταιρία / σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, ορίζεται το διάλειμμά εργασίας του εργαζομένου κατά το μεσημέρι ως σύνηθες. Καιρός να υπάρξει μια συμπόρευση υπουργείου εργασίας και λιμενικής αρχής (άρθρο 9:4;) γύρω από ένα τυπικό διάλλειμα σε περίπτωση εργασίας πάνω από 7 ώρες συνεχόμενες. Παρ. 1β Ορίζεται η κατασκευή βάθρου. Τα περισσότερα βάθρα στην Ελλάδα είναι στέκια για πελεκάνους. Ουδέποτε έλεγχος λιμενικής αστυνομίας ασχολήθηκε με το ύψος των βάθρων ή ακόμη περισσότερο με την σκίαση (άρθρο 9). Πρόστιμα για μηχανές, σωστικές και πινακίδες πίπτουν. Για βάθρα τροπικού μαυρίσματος ποτέ. Ας σημειώσουμε εδώ πως δεν υπάρχει ουδεμία πρόβλεψη τυποποίησης βάθρων στην Ελλάδα, κι ουδεμία εργονομία εφόσον ο ξυλουργός δεν σκέφτεται σαν ναυαγοσώστης. Αν παρατηρήσετε δε θα δείτε πως τα περισσότερα βάθρα έχουν σκέπαστρο ίσα ίσα που εξέχει από τον κορμό του βάθρου, δηλαδή με «ικανοποιητική» σκίαση μόνο κατά τις 12:00 το μεσημέρι, κι αν είναι κανείς τυχερός. Θα πρέπει να οριστεί και να τηρηθεί δια νόμου το μέγεθος του σκέπαστρου πέρα από τον βάθρο. Είναι πρόβλημα εργασιακό 18 ετών. Πρέπει να λυθεί. Φέτος δέχθηκα επίπληξη από αστυνομικό όργανο επειδή απασχολούμενος σε επιχείρηση που τελώ διαχειριστής της, δεν φορούσε το καπέλο που του παρείχε η επιχείρηση. Την ίδια ώρα ο πύργος είχε την μορφή ανάποδου «χωνιού», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την σκίαση. Ουδεμία παρατήρηση περί αυτού από το αστυνομικό όργανο. ΚΙ όμως το σκέπαστρο είναι ουσιώδες τμήμα του εργασιακού χώρου. Ναυαγοσώστης άνευ καλής σκίασης δε δύναται να προσέχει. Παρ 1δ Δια νόμου η απόκτηση/ενοικίαση 5μ ταχυπλόου σκάφους με χειριστή και ναυαγοσώστη εκ μέρους των Δήμων κατά τους μήνες φύλαξης. Σκάφος πανομοιότυπο (φωτοτυπία) βλέπει κανείς στον εξοπλισμό της σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης (άρθρο 2, 3ιε). Σκεφτείτε τώρα την Κέρκυρα. Το ταχύπλοο πού θα είναι σταθμευμένο; Στην Δυτική, στην Νότια, στην Ανατολική ή στην Βόρεια ακτή της; Για να κάνει κανείς με ταχύπλοο το γύρω του νησιού (Δύση – Ανατολή) απαιτούνται ώρες. Ας προσθέσουμε ότι με θαλασσοταραχή πνιγμών (5-6 μποφόρ) η όλη προσπάθεια θα ναυαγήσει στην κυριολεξία. Άρα τι μένει; Μιλάμε για απύθμενες αστοχίες. Αυτοί που συνέγραψαν τον νόμο μοιάζουν για Έλληνες «ηπειρώτες» που φαντάζονται πως οι παραλίες τους είναι η μία κατόπιν της άλλης, όλες σε σειρά. Ίδιος δήμος, ίδια χρήματα για κάποιους. Επίσης φαντάζονται μια θάλασσα «λάδι», όμορφη για βόλτες με το ταχύπλοο «ετοιμότητας». Είναι να απορεί κανείς με όλα αυτά. Άκυροι οι ναυαγοσώστες, άκυρες οι σωστικές! Απλά περιμένουμε όλοι να καταφτάσει το ταχύπλοο από τον «Περαία», εφόσον παράλληλα δεν υπάρχει απαγορευτικό από την λιμενική αρχή, για να κάνει την διάσωση στο χώρο μας. «Τιμές φιλικές»… ΘΑ ήταν προτιμότερο να υπήρχε έξτρα ασθενοφόρο παρά ταχύπλοο. Δεδομένου ότι οι σχολές δεν μπορούν να έχουν ως πάγια στοιχεία ασθενοφόρα, επέλεξαν το ταχύπλοο «άμεσης επέμβασης», που στην περίπτωση της Κέρκυρας, θα επέμβει μετά από 5-6 ώρες, τηρουμένων των αναλογιών σημείου αναχώρησης, πλεύσης κι άφιξης. Ξεχάσαμε: προσθέστε κι άλλες 5-6 ώρες επιστροφής. ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ ΑΚΤΗΣ Ας επιστρέψουμε στο Άρθρο 1,3 περί ορισμών της σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης: «Σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης: Η σχολή που πληροί τις προϋποθέσεις του παρόντος και είναι εφοδιασμένη με βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων από Λιμενική Αρχή, η οποία παρέχει εκπαίδευση (θεωρητική-πρακτική) σε όσους επιθυμούν να λάβουν πιστοποιητικό ναυαγοσώστη, καθώς και ναυαγοσωστική κάλυψη των υπόχρεων προς τούτο.» ΚΙ ας δούμε ξανά και το άρθρο 6, παρ. 12γ : «γ) Βεβαίωση που έχει εκδοθεί προσφάτως -όχι πέραν του τριμήνου - από σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης με την οποία βεβαιώνεται ότι διαθέτουν τις προβλεπόμενες ικανότητες για την άσκηση του επαγγέλματος του Ναυαγοσώστη.» Η σχολή παρέχει την κάλυψη, έχει το ταχύπλοο σκάφος, προσλαμβάνει και τον «πιστοποιημένο» από αυτήν ναυαγοσώστη. Με άλλα λόγια: 1. Ο ναυαγοσώστης που εργάζεται για σχολή θα πρέπει να είναι υπάκουος σε αυτήν γιατί ειδάλλως δε θα μπορεί να λαμβάνει την βεβαίωση «υπακοής» ανά 4 έτη ή αν την λαμβάνει θα κοστίζει ενδεχομένως περισσότερο. Αν την λάβει από αλλού, θα πρέπει να μετακινηθεί για πιστοποίηση, πράγμα ασύμφορο (εκτός κι αν η πιστοποίηση θα γίνεται εξ αποστάσεως με το κατάλληλο φακελάκι σε τραπεζικό λογαριασμό δίχως εξέταση). 2. Η σχολή που χρειάζεται εργαζόμενους θα επαναπιστοποιεί τόσους ώστε να τροφοδοτεί την κάλυψη των έργων κάλυψής της, ακόμη κι αν αυτοί δεν είναι ικανοί. Σημασία θα έχει η κάλυψη των έργων κι άρα το οικονομικό όφελος παρά η ικανότητα. Τι θέλω να πούμε με αυτά; Ό,τι έχω πει και με άλλες επιστολές στο Υπουργείο. Πως οι εξετάσεις υποψηφίων δεν μπορεί να γίνονται από εξεταστές που ζητούν αυτούς τους υποψήφιους προς εργασία. Είναι τόσο απλό. Σκεφτείτε μια σχολή οδηγών που παράλληλα έχει και αυτοκίνητα σε χρήση ταξί. ΚΙ όχι μόνο. Σκεφτείτε πως η χρήση ταξί αφορά την ενοικίαση προς τον δημόσιο τομέα δια νόμου. Αυτή είναι η θέση των σχολών ναυαγοσωστικής στο νέο νομοσχέδιο. Δε θέλει πολύ φιλοσοφία. Επιχειρείν καταντά, όχι εκπαίδευση.