Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018Σχόλιο του χρήστη Ευρωπαϊκή Ναυαγοσωστική Σχολή | 15 Νοεμβρίου 2018, 13:09
Το Π.Δ. 31/2018, αναμενόταν με αγωνία από όσους αφιερώσαμε τη ζωή μας στο νερό ως μέσο αθλητισμού, βιοπορισμού ή αναψυχής. Το Υπ. Ναυτιλίας δεν έκανε δημόσια διαβούλευση, "έπνιξε" φωνές του κλάδου και τώρα πληρώνει το τίμημα, αφού καλείται να κατευνάσει το πρώτο κύμα αντιδράσεων. Αν οι πολίτες ήξεραν πόσο απροστάτευτοι είναι επειδή ο πιστοποιημένος ναυαγοσώστης είναι "γυμνός", θα επαναστατούσαν! Ως ιδιοκτήτρια/διευθύντρια σχολής, Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής, πρωταθλήτρια κολύμβησης, έχω διαπιστώσει σωρεία κενών του Π.Δ. 23/2000. Για αυτό, θεώρησα απαραίτητη τη συμμετοχή στον διάλογο για την αναθεώρησή του. Η Ένωση Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδας (ΕΣΝΕ), θα έπαιζε τον ρόλο συνομιλητή με το Υπ. Ναυτιλίας εκ μέρους των ναυαγοσωστικών κλάδων (ιδιοκτήτες σχολών, διευθυντές, εκπαιδευτές, ναυαγοσώστες). Από την αρχή αυτό ήταν ανεπαρκές. Γιατί το υπουργείο περιόρισε ασφυκτικά τους συνομιλητές του; Πολλές σχολές δεν ανήκουν στην ΕΣΝΕ. Ομοίως οι γυμναστές και οι ναυαγοσώστες. Ελάχιστα μέλη της ΕΣΝΕ από όσους συμμετείχαν στην επεξεργασία του προσχεδίου ΠΔ, έχει πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών ΣΕΦΑΑ. Οι περισσότεροι είναι εμπειροτέχνες. Για αυτό, στις 30.10.2017, εστάλη στο Υπουργείο Ναυτιλίας η "Επιστολή των Δώδεκα" (10 ιδιοκτήτες σχολών, Δρ. Στ. Αβραμίδης, Λ. Μπισταράκης), που ζητούσε συμμετοχή στον διάλογο, επειδή δεν είχαν ενημερωθεί ούτε από την ΕΣΝΕ (που "προασπίζει" τους κλάδους), ούτε από το Υπ. Ναυτιλίας (που "ακούει" όλους μας). Το Υπουργείο κώφευσε! Το αποτέλεσμα ήταν αντάξιο της κώφωσης! Τα σημεία που περίμενα αναβάθμιση είναι αρκετά και δημιουργούν πρόβλημα στην βιωσιμότητα των μικρών σχολών, στην ποιότητα της εκπαίδευσης και της προετοιμασίας των ναυαγοσωστών. (1) Είναι παράλογο να έχουμε 3 σκάφη αλλά να μην προβλέπεται η διδασκαλία τους, ενώ η πιστοποίηση γίνεται από σχολές ταχυπλόων. (2) Για την εκπαίδευση, έπρεπε να απαιτείται πιστοποιητικό καρδιολόγου και δερματολόγου. Μόνο αν κάποιος εργαστεί (και έχει απολαβές), θα έπρεπε να αποκτήσει τα πιστοποιητικά υγείας που αναφέρονται στο ΠΔ 31/2018 συν του οφθαλμίατρου. (3) Η εκπαίδευση δεν αξιοποιεί την τεχνολογία (πχ διδάσκουμε λαβές/ρυμουλκήσεις αντί χρήση σωστικού εξοπλισμού και μετεωρολογία ενώ υπάρχει το weatherbug.com;) (4) Είναι αδιανόητη η ανυπαρξία κοινού εκπαιδευτικού συγγράμματος, ελεγμένου από το υπουργείο για την επιστημονική του καταλληλότητα. (5) Η εξεταστέα ύλη σε σχολές και λιμεναρχεία έπρεπε να είναι κοινή και τυποποιημένη (η προφορική εξέταση πρώτης βοήθειας προκαλεί ευθυμία!) (6) Οι σχολές έχουμε πάρει τον νόμο στα χέρια μας. Έπρεπε να πιστοποιούμε θεσμοθετημένα και όχι αυθαίρετα, απλούς πολίτες σε θέματα διάσωσης και πρώτης βοήθειας, για να συνδράμουν σε ένα περιστατικό στις μη πολυσύχναστες παραλίες που δεν έχουν ναυαγοσώστη. Έτσι θα συμβάλλαμε στην προστασία τους. Οι εμπεριστατωμένες κατατεθειμένες εισηγήσεις του Δρ. Αβραμίδη στο Υπ. Ναυτιλίας για διεύρυνση της εκπαιδευτικής πυραμίδας περιφρονήθηκαν. Σχολές, εργολάβοι και δήμοι δεν μπορούν να προσφέρουν φύλαξη σε όλες τις παραλίες. Η ακτογραμμή είναι μεγάλη. Για να μειωθούν οι πνιγμοί, χρειαζόμαστε καλύτερους ναυαγοσώστες και εκπαιδευμένους πολίτες! Ελπίζω το Υπ. Ναυτιλίας να καταλάβει την γκάφα και να φέρει νομοθετικές ρυθμίσεις για την εκπαίδευση, πραγματοποιώντας αληθινή και όχι προσχηματική διαβούλευση. Ποτέ δεν είναι αργά όταν έχουμε να κάνουμε με ζωές. Σοφία Κορωναίου Ιδιοκτήτρια/Ιδιοκτήτρια/Εκπαιδεύτρια Ευρωπαϊκή Ναυαγοσωστική Σχολή enas_rescue@yahoo.gr