Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 02Σχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΥΚΑΣ | 15 Νοεμβρίου 2018, 13:12
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 4 παρ. 1 του Σχεδίου Νόμου αναφέρεται ότι: «Σε κάθε σύμβαση υπό παραχώρησης του άρθρου 2 πέραν και ανεξάρτητα του προβλεπόμενου οικονομικού ανταλλάγματος επιβάλλεται στον υπο-παραχωρησιούχο αντισταθμιστικό / ανταποδοτικό τέλος υπέρ του οικείου Οργανισμού το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων του υπο-παραχωρησιούχου...» καθώς στην παρ. 2 δημιουργεί μία εξαίρεση κατά την οποία: «Κατ’ εξαίρεση το ύψος του αντισταθμιστικού... δύναται να αναπροσαρμόζεται με κοινή απόφαση... και να υπερβαίνει το 5%... σε περίπτωση που με αντικειμενικό τρόπο τεκμηριώνεται ότι διακυβεύεται η βιωσιμότητα του οικείου Οργανισμού... μετά από έλεγχο της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας που διενεργείται από ορκωτό ελεγκτή, ...ο ορκωτός ελεγκτής υποβάλλει πόρισμα περί των αποτελεσμάτων του ελέγχου, το οποίο εγκρίνεται από το Δ.Σ. του Οργανισμού.» Από τις προαναφερθείσες διατυπώσεις του σχεδίου νόμου προκύπτουν τα ερωτήματα: i. Είναι το ίδιο οι ακαθάριστες εισπράξεις, ο τζίρος και ο κύκλος εργασιών; ακαθάριστες εισπράξεις προ φόρων ή μετά φόρων και κρατήσεων; ii. Ποιος μπορεί να προσδιορίσει σήμερα ποιές θα είναι οι ακαθάριστες εισπράξεις για να έχει μία τάξη μεγέθους σε τι αντανακλά το 5% και το οποίο 5% είναι συνδεδεμένο και ορθά με την βιωσιμότητα του κάθε Οργανισμού; iii. Πώς θα μπορέσει ο Ορκωτός να αποτιμήσει; και ποια στοιχεία θα μπορούσε να λάβει υπόψη του; για να τεκμηριώσει στην έκθεσή του ότι το ποσοστό του 5% δεν επαρκεί για την οικονομική βιωσιμότητα του Οργανισμού; Χωρίς να γνωρίζει επίσης σήμερα την υπο-παραχώρηση έκταση, την δραστηριότητα/τες η οποία θα πραγματοποιηθεί από τον υπο-παραχωρησιούχο στην παραχωρούμενη έκταση; v. Μετά την έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο του οικείου Οργανισμού της έκθεσης του Ορκωτού προκειμένου κατ’ εξαίρεση να προσδιορισθεί το ανταποδοτικό τέλος σε ποσοστό μεγαλύτερο του 5% ποιο είναι το επόμενο βήμα; ποιος θα βεβαιώσει ή θα αποδεχθεί την έκθεση προκειμένου αυτή να γίνει αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ; υπάρχει η δυνατότητα να μην γίνει αποδεκτή η έκθεση από την Γ.Σ. αφού με απόφαση του Δ.Σ. εγκρίθηκε; θα συμπεριληφθεί που; ίσως στην σύμβαση; v. Πώς προσδιορίστηκε το ποσοστό 5%; Με ποια στοιχεία; vi. Διασφαλίζεται ο Οργανισμός από σήμερα με το οποιοδήποτε ποσοστό για τα υπόλοιπα χρόνια της μακροχρόνιας παραχώρησης και σε οποιαδήποτε μεταβολή των συνθηκών επί τα χείρω; δεν θα έπρεπε η δυνητική αυτή κατ’ εξαίρεση αναπροσαρμογή του αντισταθμιστικού τέλους να υπάρχει ρητά και για όλη την διάρκεια στης σύμβασης υπο-παραχώρησης ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του Οργανισμού καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της υπο-παραχώρησης; Στο εδ. β΄ της παρ. 4 του άρθρου 4 Αναφέρεται ότι: «Η τεχνική παρακολούθηση της εκτέλεσης των επενδύσεων ανατίθεται σε ανεξάρτητο μηχανικό, τον οποίο επιλέγει ο υπο-παραχωρησιούχος μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο ανεξάρτητος μηχανικός αμείβεται από τον υπο-παραχωρησιούχο». i. Το ρόλο αυτό δεν θα μπορούσε να τον έχει ο οικείος Οργανισμός από μόνος του ή ακόμη και με την ΡΑΛ; Σε τι συνίσταται ο διαχειριστικός ρόλος του Οργανισμού τότε; ii. Είναι κομψό ο ελεγχόμενος να είναι και ο «εργοδότης» αφού θα τον αμείβει, του «ελεγκτή» του; ΧΡΗΣΤΟΣ Π. ΔΟΥΚΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ - Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Ο.Λ.Α. Α.Ε.