Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 25 – Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος | 15 Νοεμβρίου 2018, 14:39
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κλείνοντας και μετά τις ανωτέρω επισημάνσεις θα ήθελα να τονίσω τα εξής: Είναι σαφές ότι έχει προηγηθεί μία πολύ μεγάλη προσπάθεια για να επιλυθούν τα ποικίλα νομικά και διαδικαστικά θέματα μέσα από το παρόν σχέδιο Νόμου. Πλην όμως εκτιμώ ότι περιέχει διατάξεις και προβλέψεις που αντιβαίνουν στις διατάξεις του Ν.2971/2001 και του ιδρυτικού Ν.2932/2001 των Ο.Λ. Α.Ε. Κατά συνέπεια και ως νεώτερη νομοθεσία που κατισχύει της παλαιότερης, φοβούμαι ότι θα δημιουργήσει πλήθος ερμηνευτικών ζητημάτων που σχετίζονται τόσο με τη λειτουργία των τελευταίων όσο και με τις ζωτικές ανάγκες για την βιωσιμότητά τους. Ιδιαιτέρως πρέπει να επισημανθεί ότι τα ερμηνευτικά ζητήματα που αναφύονται και το μεσοδιάστημα που δημιουργείται μεταξύ της ψήφισης του νομοσχεδίου και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας των υπο-παραχωρήσεων, θα οδηγήσουν σε ανεπαρκή και σαφώς μειωμένη οικονομική εκμετάλλευση των λιμένων, που αποτελεί το φυσικό αντικείμενο των Ο.Λ. Α.Ε., καθώς και σε ερμηνευτικές προστριβές με το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., οι οποίες καλό είναι να αποφευχθούν με σκοπό και στόχο να μην επέλθει μείωση των εσόδων των Ο.Λ. Α.Ε., με αρνητικές επιπτώσεις για τη βιωσιμότητά τους. Εκτιμώ ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι κατασταστικοί σκοποί του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και των Ο.Λ. Α.Ε. δεν ταυτίζονται και σαφώς δεν είναι συμβατοί μεταξύ τους οι στόχοι που θέτουν οι Ο.Λ. Α.Ε. (ως απόλυτα υπεύθυνοι για την λειτουργία και την κερδοφορία των λιμένων) με τους στόχους που θέτει το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Για τους λόγους αυτούς οι πρόνοιες του σχεδίου Νόμου όσον αφορά τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των Ο.Λ. Α.Ε. και της μετέπειτα (μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υπο-παραχωρήσεων) δραστηριοποίησής τους θα πρέπει να είναι επαρκείς και ουσιαστικά εφαρμόσιμες, ώστε να διασφαλίζεται με επαρκή τρόπο, η ισοστάθμιση των οικονομικών απωλειών των Ο.Λ. Α.Ε. Τονίζω ότι κατά την άποψή μου, από το παρόν σχέδιο Νόμου λείπει η ρητή πρόνοια για την διασφάλιση του μέλλοντος των εργαζομένων στις υπο-παραχωρούμενες, αλλά και τις συνδεόμενες με αυτές, δραστηριότητες. Συμπερασματικά, το σχέδιο Νόμου ενώ μεν έχει ως σκοπό να διασφαλίσει την ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα σημαντικών λιμένων της χώρας μέσω του συστήματος των υπό-παραχωρήσεων ώστε να διευκολυνθούν επενδυτικοί σχεδιασμοί, εάν δεν τροποποιηθούν κατάλληλα αρκετές από τις διατάξεις του δεν θα επιτύχει πλήρως τον σκοπό του. Εάν όμως οριστούν με σαφήνεια οι θεμελιώδεις έννοιες που το σχέδιο Νόμου εισάγει και αποφευχθούν περιπτώσεις παρερμηνειών καθώς επίσης κατοχυρωθεί μέσω του σχεδίου Νόμου και το εργασιακό καθεστώς, θα επιτευχθεί ο σκοπός για τον οποίο εισάγεται προς ψήφιση.