Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 12 – Τροποποιήσεις του ν. 2638/1998Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Δούναβης | 15 Νοεμβρίου 2018, 14:18
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας τα σχόλια που έχουν υποβληθεί επί του συγκεκριμένου άρθρου, αλλά και του άρθρου 13, του σχεδίου νόμου, περί θετικών διατάξεων ή τροποποιήσεων των δύο νόμων της ναυτικής εκπαίδευσης (2638/98 & 3450/06), από συναδέλφους που άμεσα ή έμμεσα συνδέονται με συγκεκριμένη/ες ΑΕΝ, (πλην ενός), μου γεννήθηκαν νέοι προβληματισμοί και ερωτήματα, τα οποία θέλω να παραθέσω εδώ στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης, χωρίς καμία απολύτως διάθεση αντιπαράθεσης με κανέναν. Οφείλω, καταρχήν, να πω ότι ασφαλώς και πρόκειται περί διατάξεων ή τροποποιήσεων που κινούνται προς την θετική ή τη σωστή κατεύθυνση, αλλά αυτή η προσπάθεια ανάδειξης, ενίσχυσης ή υποστήριξης μόνο των συγκεκριμένων τροποποιήσεων, δεν με αφήνει απαθή, όταν όλοι οι καλά γνωρίζοντες ξέρουμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα πρόσωπα, τα οποία προέρχονται από την/τις ίδια/ες ΑΕΝ (εντελώς συμπτωματικά;), που υπηρετούν σε «θέσεις-κλειδιά» στο ΥΝΑΝΠ και μπορούν κατ’ αυτόν τον τρόπο να προωθήσουν ή να στηρίξουν αυτές τις συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις. Υποτίθεται ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις των ανωτέρω νόμων προωθούνται για την εφαρμογή τους σε όλες τις ΑΕΝ, όμως εξακολουθεί να παραβλέπεται το γεγονός ότι στην μεγάλη πλειοψηφία των Σχολών υπηρετούν 3, 2 ή μόλις 1 μέλος Εκπαιδευτικού Προσωπικού! Είναι ανεδαφικό, ή και ουτοπικό, κατά την γνώμη μου, να κληθούν να κάνουν χρήση ή να εφαρμόσουν αυτές τις νέες τροποποιήσεις οι περισσότερες ΑΕΝ, με ελάχιστο αριθμό υπηρετούντος Ε.Π., όταν είναι ήδη πολύ δύσκολο ή ανέφικτο να εφαρμόσουν στο ακέραιο τις μέχρι σήμερα ισχύουσες διατάξεις της νομοθεσίας, όσο και αν προσπαθούν να ασκήσουν ευσυνείδητα τα καθήκοντά τους, όπως άλλωστε έχουν ορκιστεί να πράττουν. Συγκεκριμένα: 1) Αναφέρει η υπ’ αριθμ. 4 τροποποίηση: «Τα όργανα διοίκησης της Σχολής είναι το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, ο Διευθυντής της Σχολής, ο Αναπληρωτής Διευθυντής της Σχολής, η Συνέλευση Τομέα, οι Υπεύθυνοι των Τομέων και οι Υπεύθυνοι των Εργαστηρίων.» - Πώς θα εφαρμοστεί αυτή η τροποποίηση από 3, 2 ή 1 μόνιμους καθηγητές σε αρκετές Σχολές με ελάχιστο αριθμό υπηρετούντος Ε.Π.; Μήπως μόνο από τον Διευθυντή της Σχολής; Ή μήπως μόνο από τον Αναπληρωτή Διευθυντή που ασκεί τα καθήκοντα του Διευθυντή εξ’ ανάγκης, αλλά έχει διαφορετική και άνιση αντιμετώπιση από τους Διευθυντές των υπολοίπων ΑΕΝ; 2) Οι υπ’ αριθμ. 8 και 9 τροποποιήσεις αναφέρονται στην εκτός υπηρεσίας απασχόληση που μπορούν ή που απαγορεύεται να ασκούν τα μέλη Ε.Π. των ΑΕΝ. Είναι δυνατόν να εφαρμοστούν αυτές οι διατάξεις στις μικρές περιφερειακές ΑΕΝ, όταν όλες αυτές, (ή οι περισσότερες), δυνατότητες πρακτικά δεν προσφέρονται; 3) Οι υπ’ αριθμ. 11 έως 14 τροποποιήσεις που αναφέρονται στις εκπαιδευτικές άδειες των μελών Ε.Π., αν και θετικές, μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις ΑΕΝ, όταν υπάρχει ήδη η παράγραφος 7 του άρθρου 16 του Ν. 2638/98 που ορίζει ότι «σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των μελών του Ε.Π. που βρίσκεται σε εκπαιδευτική άδεια δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα πέμπτο (1/5) του συνολικού αριθμού του Ε.Π. της Σχολής» και η οποία δεν τροποποιείται; - Πώς θα μπορέσουν οι 3, 2 ή 1 μόνιμοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην πλειοψηφία των ΑΕΝ να κάνουν χρήση αυτών των διατάξεων; 4) Το άρθρο 13 του παρόντος σχεδίου νόμου εισάγει, μεταξύ άλλων, τροποποιήσεις που αφορούν στο προσωπικό Ε.Τ.Π. - Είναι δυνατόν να εφαρμοστούν αυτές οι τροποποιήσεις σε όλες τις ΑΕΝ, όταν δεν υπάρχει προσωπικό Ε.Τ.Π. στην μεγάλη πλειοψηφία τους, παρόλο που προβλέπεται από την κατανομή οργανικών θέσεων ανά ΑΕΝ, αλλά δεν προκηρύσσονται ποτέ μολονότι υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες και επαναλαμβανόμενα αιτήματα από τις ίδιες τις ΑΕΝ εδώ και δεκαετίες; Συμπερασματικά, αναρωτιέμαι ποιές ΑΕΝ τελικά επωφελούνται από τις τροποποιήσεις των νόμων 2638/98 και 3450/06. - Μήπως τελικά ο νομοθέτης στοχεύει στην ευνοϊκή μεταχείριση συγκεκριμένων Σχολών, έναντι όλων των υπολοίπων ΑΕΝ, χρησιμοποιώντας ως ομπρέλα την γενική εφαρμογή των νόμων σε όλες τις ΑΕΝ; Δεν πρέπει να έχουν όλες οι ΑΕΝ ίση μεταχείριση και αντιμετώπιση, ή θα συνεχίζεται αενάως η αντιμετώπιση της πλειοψηφίας των ΑΕΝ ως «παιδιά ενός κατώτερου Θεού»; Ως καθηγητής αγγλικής γλώσσας θα καταλήξω με την εξής φράση: «Desperate times call for desperate measures!», δηλ. «Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν δύσκολα μέτρα!» Διαφορετικά για ποιά αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης να μιλάμε; Για την αναβάθμιση των ολίγων και την εξακολουθητική καταβαράθρωση των πολλών…;;; Στο χέρι σας είναι, κύριοι νομοθέτες, να προχωρήσετε σε πραγματική και ουσιαστική αναβάθμιση και όχι απλά στην ικανοποίηση συγκεκριμένων ανθρώπων ή συμφερόντων. Συγχωρήστε με για τον τόνο των γραφομένων μου, αλλά έχω μάθει στη ζωή μου να εκφράζω πάντοτε ελεύθερα και χωρίς αναστολές αυτό που βλέπω ή αφουγκράζομαι. Αν πάλι κάνω λάθος, παρακαλώ πολύ να με διαψεύσετε με συγκεκριμένα επιχειρήματα και να είστε σίγουροι ότι θα σας ακούσω με μεγάλη προσοχή. Ευχαριστώ Γεώργιος Μ. Δούναβης – Καθηγητής Ειδικών Μαθημάτων ειδ. αγγλικής γλώσσας, Αναπληρωτής Διευθυντής ΑΕΝ/Π/Σύρου, μοναδικό μέλος Ε.Π. της Σχολής από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι σήμερα και άγνωστο μέχρι πότε στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον…