Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 13 – Τροποποιήσεις του ν. 3450/2006Σχόλιο του χρήστη Χαράλαμπος Ι. Ζώης | 15 Νοεμβρίου 2018, 14:12
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναμφίβολα τα προτεινόμενα μέτρα είναι προς την κατεύθυνση αναβάθμισης των ΑΕΝ. Πάγια πεποίθησή μου είναι ότι οι ΑΕΝ πρέπει να ανήκουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Προς επικύρωση τούτου αναφέρω ότι: (i) ο Ν. 3450/2006 προβλέπει για το τακτικό ΕΠ των ΑΕΝ, ακριβώς τα ίδια προσόντα διορισμού με αυτά που ίσχυαν για το ΕΠ των ΤΕΙ. (ii) το ΕΠ των ΑΕΝ κατατάσσεται σε βαθμίδες, όπως και τα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ/ΤΕΙ και Στρατ. Σχολών. (iii) το ΕΠ των ΑΕΝ υπάγεται στο ειδικό μισθολόγιο, όπως και τα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ/ΤΕΙ και Στρατ. Σχολών. Επομένως, οι ΑΕΝ αξίζει να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα λοιπά Τριτοβάθμια Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όπως ανέφερα, το ΕΠ των ΑΕΝ κατατάσσεται σε βαθμίδες. Πρέπει, όμως, να γίνει σαφής και ξεκάθαρη η έννοια όλων των βαθμίδων και ειδικότερα της βαθμίδας του ‘‘Καθηγητή Εφαρμογών’’. Η διατύπωση της παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 3450/2006 (ΦΕΚ 64Α΄) για το εκπαιδευτικό έργο των μελών Ε.Π. βαθμίδας ‘‘Καθηγητή Εφαρμογών’’ είναι- πολύ κακώς κατά τη γνώμη μου και, θέλω να πιστεύω, εκ παραδρομής των συντακτών του νόμου- ακριβώς ίδια με τη διατύπωση της περίπτωσης (β) της παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν. 2638/1998 (όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 9 του Ν. 3450/2006), η οποία αναφέρεται στους εργαστηριακούς συνεργάτες (έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό). Αυτό έχει ως έμμεσο αποτέλεσμα να δημιουργούνται παρερμηνείες. Έστω και υποσυνείδητα, οι δύο αυτοί όροι ‘‘εξομοιώνονται’’ ως έννοια, κάτι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν ισχύει. Σε κανένα Τριτοβάθμιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν εξισώνεται με το έκτακτο, ούτε ως προς τα προσόντα διορισμού, ούτε ως προς τα καθήκοντά τους. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει- και δεν πρέπει να υπάρχει- κανένα νομικό ή άλλο κώλυμα στα μέλη Ε.Π. βαθμίδας Καθηγητή Εφαρμογών να αναλαμβάνουν τη διδασκαλία του θεωρητικού μέρους μαθημάτων, να διεξάγουν τις τελικές εξετάσεις και να επιβλέπουν πτυχιακές εργασίες. Σε κάθε περίπτωση, όλα τα τακτικά μέλη Ε.Π. πρέπει, ανεξάρτητα από τη βαθμίδα τους, να δύνανται να αναλαμβάνουν κάθε μορφής- θεωρητικό ή εργαστηριακό- εκπαιδευτικό έργο, ανάλογα με τις ανάγκες της Σχολής τους, φυσικά μετά από έγκριση από τα αρμόδια όργανα της Σχολής. Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι θα έπρεπε να επαναδιατυπωθεί η παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 3450/2006 (ΦΕΚ 64Α΄) και, πιο συγκεκριμένα, να αντικατασταθούν οι λέξεις ‘‘κυρίως’’ και ‘‘όπως’’ της εν λόγω παραγράφου. Το διδακτικό/διοικητικό/ερευνητικό έργο και τα καθήκοντα των ‘‘Καθηγητών Εφαρμογών’’ θα έπρεπε να περιγράφονται ξεκάθαρα και αναλυτικά με αρίθμηση, όπως συμβαίνει στην παρ. 1 του ίδιου άρθρου για τις άλλες τρεις βαθμίδες Ε.Π. (Καθηγητής, Αναπληρωτής Καθηγητής και Επίκουρος Καθηγητής) και να διαφοροποιούνται σαφώς από αυτά των ωρομισθίων Εργαστηριακών Συνεργατών.