Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 04Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΛΗΓ ΑΕ | 15 Νοεμβρίου 2018, 14:28
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
•Με ποια κριτήρια έχει καθορισθεί το όριο του αντισταθμιστικού/ανταποδοτικού τέλους έως 5%. Πιστεύω ότι είναι ανελαστικό γιατί πως είναι δυνατόν τελείως διαφορετικές περιπτώσεις λιμένων να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο. Παράδειγμα: α) Υπάρχουν λιμάνια στα όποια δεν υπάρχουν γήπεδα-χώροι και επομένως χωρίς οικονομική δραστηριότητα, στα οποία ο επενδυτής θα κληθεί να κατασκευάσει νέους χώρους-ως προστιθέμενη αξία-για να αναπτύξει την οποία δραστηριότητα και θα αποδίδει έως 5% των ακαθάριστων εσόδων. β) Υπάρχουν λιμάνια με διαθέσιμους χώρους χωρίς οικονομική δραστηριότητα- μέχρι σήμερα-στα οποία ο επενδυτής θα κληθεί να αναπτύξει την οποία οικονομική δραστηριότητα και να αποδίδει πάλι έως 5% των ακαθάριστων εσόδων. γ) Υπάρχουν λιμάνια στα οποία υπάρχουν χώροι και οικονομική δραστηριότητα η οποία ήδη αποδίδει που ο επενδυτής είναι δύσκολο/έως απίθανο) να επενδύσει σε υποδομές-άρα δεν θα υπάρχει προστιθέμενη αξία- και στην περίπτωση αυτή θα αποδίδει έως 5% των ακαθάριστων εσόδων. (Στην περίπτωση λιμένων κρουαζιέρας που είναι καθαρή εισπρακτική υπηρεσία γιατί πρέπει να είναι 5%; Το 5% μπορεί να αφορά-ίσως- στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών ,όχι όμως στις υπάρχουσες). Σε κάθε περίπτωση το 5% δεν μπορεί να είναι ένα και μοναδικό όριο και να κρίνεται η πιθανή αλλαγή του από τη βιωσιμότητα του οικείου οργανισμού μετά από τεκμηριωμένες εισηγήσεις ορκωτών λογιστών κλπ. Μήπως θα έπρεπε ο νόμος να προβλέπει και την τεκμηρίωση του ορίου 5% μέσω έκθεσης ορκωτών λογιστών; • Να εξεταστεί η πιθανότητα αν η προείσπραξη εσόδων μελλοντικών περιόδων είναι συμβατή με την κοινοτική νομοθεσία. • Πως θα καθορίζεται ή θα ελέγχεται η τιμολογιακή πολιτική του υπο- παραχωρησιούχου σε σχέση με ανταγωνιστικά λιμάνια ή η μεταφορά κίνησης σε άλλα λιμάνια εξωτερικού; • Όσον αφορά τον ορισμό ανεξάρτητου μηχανικού (άρθρο 4β) με διαγωνιστική διαδικασία για την παρακολούθηση των όρων της σύμβασης από τον υπο-παραχωρησιούχο θεωρούμε αναγκαίο να συμμετέχει στην επιτροπή διαγωνισμού ο οικείος οργανισμός με αναλογία 2/5. • Ποιος θα παρακολουθεί την καθημερινή λειτουργία του λιμένα, αν όλα γίνονται σύμφωνα με τους θεσμοθετημένους κανόνες (παράδειγμα Σχέδιο Ασφαλείας που εγκρίνεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας/ ΔΕΔΑΠΛΕ κλπ.) αν όχι ο οικείος οργανισμός και να παραδίδει έκθεση λειτουργίας στην εποπτεύουσα αρχή που είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας, τουλάχιστον 1/6μηνο. • Στον νόμο να διατυπώνεται με σαφήνεια ότι αποκλείεται ολική υπό-παραχώρηση του όποιου λιμένα. • Δεν αναφέρεται ποια είναι η εποπτεύουσα αρχή μετά την όποια υπο-παραχώρηση. Πρέπει να είναι σαφές ότι εποπτεύουσα αρχή είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας .