Αρχική Θαλάσσιος και Αλιευτικός ΤουρισμόςΆρθρο 16 – Ειδική ρύθμιση για την καταβολή φορολογικών επιβαρύνσεων λόγω παύσης ισχύος της άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχήςΣχόλιο του χρήστη Αρζινός Κωνσταντίνος | 10 Μαΐου 2011, 11:03
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προκειμένου να επιβιώσει και να αναπτυχθεί ο κλάδος του σκάφους αναψυχής αλλά και μπορέσει το κράτος να εισπράττει αδιαλείπτως το ΦΠΑ και τους άλλους έμμεσους φόρους από την χρήση του, θα πρέπει ο συντελεστής ΦΠΑ των ιδιωτικών σκαφών να μειωθεί σε 10% - όπως έκανε και η Ισπανία για το νηολόγιο των Καναρίων νήσων - και να καταργηθεί εντελώς ο φόρος πολυτελείας (10%) για τις εισαγωγές νέων σκαφών, με την προϋπόθεση νηολόγησης του σκάφους σε Ελληνικό νηολόγιο και ιδιοκτησίας ΕΙΠΑ. Ήδη με τη θέσπιση της ακινησίας έγινε ένα πρώτο θετικό βήμα. Σε διαφορετική περίπτωση τα σκάφη θα εκτελωνίζονται και θα πληρώνουν το ΦΠΑ σε άλλα κράτη μέλη της E.E. με χαμηλό συντελεστή και χωρίς φόρους πολυτελείας, όπως είναι η Κύπρος και η Μάλτα με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να στερείται αυτών των εσόδων. Η Ελλάδα μόνο θάλασσα έχει να πουλήσει και ο νόμος αυτός πρέπει να προσελκύσει σκάφη στην Ελληνική επικράτεια για την αύξηση της απασχόλησης, της προσέλκυσης εσόδων, αλλά και την αποδυνάμωση της φοροαποφυγής. Το σκάφος δεν περιορίζεται ούτε "στριμώχνεται" όπως τα ακίνητα ή τα αυτοκίνητα. Ήδη με την επιβολή του ειδικού φόρου του ν.3790/09 πάρα πολλά σκάφη έχουν φύγει και ελλιμενίζονται πλέον στις μαρίνες της Τουρκίας αφήνοντας πίσω τους στρατιές ανέργων, απώλεια εσόδων του κράτους, αλλά και τον σημαντικό περιορισμό της παρουσίας της Ελληνικής σημαίας στο Αιγαίο. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Ισπανίας που με τρία μόλις νησιά έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το σύνολο των σκαφών της Βόρειας Ευρώπης, ενώ εμείς με χιλιάδες νησιά να προωθούμε τα σκάφη στην Τουρκία ή να δημιουργούμε προϋποθέσεις φοροαποφυγής.