Αρχική Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"Άρθρο 07 Υποχρεώσεις εκμεταλλευόμενων λουτρικές εγκαταστάσεις ως προς την πρόσληψη ναυαγοσωστών και διάθεσης του απαραίτητου εξοπλισμούΣχόλιο του χρήστη ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 20 Φεβρουαρίου 2020, 18:51
5. Άρθρο 7, Παράγραφος 1 περίπτωση α: Προτείνουμε την τροποποίηση της σύστασης και λειτουργίας της επιτροπής του άρθρου 11, (όπου θα αναφερθούμε εκτενώς παρακάτω στο σχετικό άρθρο) με σκοπό να αποφασίζει η κάθε Λιμενική Αρχή για το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να προσλαμβάνουν ναυαγοσώστη στην περιοχή δικαιοδοσίας της σύμφωνα με τις ανάγκες της και με ελάχιστο χρονικό διάστημα κατά τους μήνες από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κατά τις ώρες 10:00 έως 18:00. Δηλαδή η επιτροπή να μπορεί να λαμβάνει υπόψη της όλες τις ιδιαιτερότητες της περιοχής της. Παράγραφος 1 εδάφιο α «Εφόσον ο υπόχρεος … 1 συντονιστή/επόπτη ναυαγοσωστών»: Να ισχύει όπως αναφέρεται και όχι ανά λουτρική εγκατάσταση. Παράγραφος 1, περίπτωση στ, υποπερίπτωση 1: Το ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο προτείνουμε να είναι ολικού μήκους δύο μέτρων και εβδομήντα πέντε (2,75) εκατοστών, ιπποδύναμης τουλάχιστον 50 ίππων. Ο λόγος είναι ότι καθώς αυτά τα σκάφη πρέπει να είναι ευέλικτα και σχετικά μικρά, αυξάνοντας το ελάχιστο όριο ίππων αλλάζει και το μέγεθος. Δηλαδή 80 ίπποι συνεπάγεται σκάφος μεγαλύτερο των 3 μέτρων και 3θεσιο σε αντιπαράθεση με όσα αναφέρονται στην περίπτωση αυτή της παραγράφου 1. Παράγραφος 1, περίπτωση στ, υποπερίπτωση 2 «Η έλικα του μικρού σκάφους είναι προφυλαγμένη με πλέγμα…»: Να αντικατασταθεί το πλέγμα με προστατευτικό δακτύλιο, όπως και στις σωστικές λέμβους των μεταγωγικών πλοίων. Το πλέγμα επιφέρει μείωση στην ισχύ πρόωσης της μηχανής με αποτέλεσμα να μειώνεται η ταχύτητα του μικρού σκάφους. Ο δακτύλιος προσφέρει απόλυτη ασφάλεια και χωρίς το πλέγμα. Παράγραφος 1, περίπτωση στ, υποπερίπτωση 1: Το ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο παρότι γρήγορο και αποτελεσματικό σε διασώσεις μακριά από την ακτή και σε θάλασσα με κυματισμό, έχει σοβαρά μειονεκτήματα κατά τη χρήση του από ένα μόνο ναυαγοσώστη και σε αποστάσεις κοντινές από την ακτή. Αρχικά είναι απολύτως αδύνατο να κάνει ένας ναυαγοσώστης διάσωση αναίσθητου θύματος. Ακόμη και να τον ανεβάσει στη σανίδα, λόγω έλλειψης αισθήσεων το θύμα δεν θα μπορεί να κρατηθεί στη σανίδα άρα δεν θα μπορέσει να τον μεταφέρει στην παραλία. Επίσης, σε διασώσεις κοντά στην ακτή ο χειρισμός και οι ελιγμοί μέσα στον κόσμο αρχικά καθυστερούν τη διάσωση αλλά και θέτουν σε κίνδυνο τους υπόλοιπους λουόμενους σε ένα δυνατό και γρήγορο σκάφος. Αντιθέτως, το μικρό σκάφος κινείται με μικρότερη ταχύτητα μειώνοντας τον κίνδυνο ισχυρής πρόσκρουσης σε λουόμενο. Το ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο επίσης, σε περίπτωση βλάβης δεν μπορεί να επιστρέψει εύκολα στην ακτή και έτσι ο μοναδικός ναυαγοσώστης της παραλίας θα βρεθεί εγκλωβισμένος στη θάλασσα έχοντας αναρτημένη την πορτοκαλί σημαία, χωρίς όμως να μπορεί να παρέχει βοήθεια. Το μικρό σκάφος διαθέτει κουπιά για το σκοπό αυτό. Για τους λόγους αυτούς ζητούμε το ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο να έχει έναν χειριστή αποκλειστικά επιφορτισμένο με τον χειρισμό του σκάφους, ο οποίος με το ναυαγοσώστη κατά περίπτωση, να επεμβαίνουν για διάσωση. Προτείνουμε δε ο χειρισμός να γίνεται από τον εκάστοτε συντονιστή επόπτη σε κάθε περιοχή όπου υπάρχει ένας.