• Σχόλιο του χρήστη 'Χατζηγιαννάκης Νίκος' | 21 Φεβρουαρίου 2020, 09:40

    Όταν μελετήσει κανείς το έντυπο ΔΕΚΠΑ θα διαπιστώσει ότι κυρίως αναφέρεται σε μεγάλα επαγγελματικά σκάφη τα οποία αλλάζουν πλοιοκτήτες, καπετάνιους, διαθέτουν πλήρωμα και είναι υποχρεωμένα να καταθέτουν απόπλου και κατάπλου σε κάθε τους μετακίνηση. Ένα ιδιωτικό ερασιτεχνικό φουσκωτό σκάφος αναψυχής μικρότερο των 10 μέτρων, δεν έχει εκ του νόμου καμία από τις παραπάνω δυνατότητες και υποχρεώσεις. Δηλαδή το έντυπο ΔΕΚΠΑ πρακτικά δεν θα το χρησιμοποιήσω ποτέ. Αυτός είναι και βασικός λόγος που υπήρξε παρανόηση και λανθασμένη πληροφόρηση για την αναγκαιότητα έκδοσής του. Είναι προφανές επομένως ότι ο νομοθέτης σχεδίασε το συγκεκριμένο έντυπο για πλοία τα οποία υποχρεούνται σε θεώρηση απόπλου/κατάπλου, μπορούν να εκμισθώνονται, να προσλαμβάνουν διάφορους πλοιάρχους και να διαθέτουν πλήρωμα. Δηλαδή καμία σχέση με ένα μικρό σκάφος το οποίο δεν έχει καμία από τις παραπάνω υποχρεώσεις και δυνατότητες. Όλες αυτές οι αντιφάσεις οδήγησαν σε αρκετούς ιδιοκτήτες μικρών σκαφών, σε κάποια στελέχη της λιμενικής αρχής, αλλά και στους ναυτικούς πράκτορες που διαχειρίζονται τα έγγραφα αρκετών ιδιοκτητών μικρών σκαφών, στην παρανόηση ότι δεν απαιτείται η έκδοση του ΔΕ.Κ.Π.Α από όλους. Το πρόβλημα είναι ότι ένα απλό μικρό σκάφος αντιμετωπίζεται όπως μια θαλαμηγός! Ακόμα και ως παράβαση η αμέλεια έκδοσης ενός εντύπου, επέβαλε πρόστιμο το οποίο είναι υπερβολικά υψηλό, σε σχέση με την βαρύτητά της, γεγονός που αντιβαίνει στις αρχές του δικαίου και της αναλογικότητας. Επειδή θύματα του προηγούμενου νόμου υπήρξαν πολλοί ιδιοκτήτες μικρών σκαφών με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν να είναι για τον καθένα 1000€, θα πρέπει, αφού καταργείται το έντυπο ΔΕΚΠΑ να καταργηθούν και οι εκκρεμείς αποφάσεις προστίμων.