Αρχική Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"Άρθρο 02 Προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης- Απαιτούμενα δικαιολογητικάΣχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ | 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:08
Μέσα από την ενεργή ενασχόληση μου όλα αυτά τα χρόνια με τη ναυαγοσωστική και ξεκινώντας την οργανωμένη προσπάθεια ναυαγοσωστικής στην Ελλάδα πριν από είκοσι οκτώ χρόνια, έχω ζήσει όλα τα στάδια εξέλιξης της. Παρουσιάζοντας τις απόψεις μου ,ως εκπρόσωπος σχολής ναυαγοσωστικής να αναφέρω, ότι μία από τις μεγαλύτερες, δυσκολίες που αντιμετώπισαν αρκετές σχολές, ήταν όταν ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2018 το ΠΔ, όπου: Ξαφνικά και άμεσα, υποχρέωνε όλες τις σχολές, να αποκτήσουν, ένα μεγάλο σκάφος τουλάχιστον 5μ, με όλα τα παρελκόμενα και ένα δεύτερο πιο μικρό 3,30 Μέχρι τότε, κάθε σχολή, έπρεπε να διαθέτει, ένα σκάφος τουλάχιστον 2,80μ και ένα κωπήλατο. Στην προσπάθεια εξασφάλισης ,όλων των απαιτούμενων που όριζε ΠΔ του 2018 χάθηκε η Σεζόν και υπάρχουν σχολές, που μπόρεσαν και ανανέωσαν την άδειά τους, μόλις πριν από τέσσερεις μήνες. Δεν πρόλαβαν να ορθοποδήσουν και καλούνται εκ νέου, να «αντιμετωπίσουν» το νέο προτεινόμενο ΠΔ βάση του οποίου τις υποχρεώνει να αποκτήσουν, επιπλέον 3 σκάφη. 1ΚΩΠΗΛΑΤΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3,30Μ (στο υπό έκδοση ΠΔ προσδιορίζεται το μήκος, ενώ στο ΠΔ του 2018 δεν διευκρινιζόταν) 1ΤΑΧΥΠΛΟΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5Μ (στο υπό έκδοση ΠΔ διευκρινίζεται το υλικό, πνευστό, ενώ στο ΠΔ του 2018 δεν διευκρινιζόταν) 1ΤΖΕΤ ΣΚΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2,75Μ (ΝΕΟ ΠΔ ) 1ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3,30Μ ( ΠΔ ΤΟΥ 2018) Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι, ο εξοπλισμός που προμηθεύτηκαν οι σχολές ναυαγοσωστικής, ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ ,καθώς δεν συνάδει με τις νέες απαιτήσεις, ενώ το επιπλέον κόστος, είναι υπέρογκο. Δεδομένου ότι η νέα τάση που εμφανίστηκε στον κλάδο μας, είναι οι εργολαβίες με αντικείμενο, τις ναυαγοσωστικές καλύψεις, διαφαίνεται ότι οι τροποποιήσεις του σχετικού ΠΔ, κινούνται προς την κάλυψη αυτού του θέματος. Ωστόσο ,προκειμένου να παραμείνουν ενεργές οι σχολές-μικρές επιχειρήσεις του κλάδου, που ασχολούνται κυρίως με την εκπαίδευση ,πιο συγκεκριμένα προτείνεται: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΚΑΦΗ Άρθρο 2 Προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης- Απαιτούμενα δικαιολογητικά παρ.3. γ) Κωπήλατο επαγγελματικό μικρό σκάφος, τουλάχιστον 3,30 μέτρων… ιστ) Επαγγελματικό, μηχανοκίνητο μικρό σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον 3,30 μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον έξι (6) ίππων………. Για να μπορέσουν οι περισσότερες σχολές να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα έξοδα που προκύπτουν από την αγορά όλων αυτών των σκαφών, προτείνεται όπως: Το κωπήλατο και το μηχανοκίνητο να αντικατασταθούν από ένα σκάφος 3,30, με μηχανή 6 ίππων και σκαρμούς απαραίτητους για την τοποθέτηση των κουπιών Επίσης θεωρώ ότι αποτελεί ασφάλεια ,να υπάρχει και μία μικρή εξωλέμβια πάνω στο κωπήλατο, όπως και το αντίστροφο. ιζ) Ένα(01) επαγγελματικό ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο, ολικού μήκους τουλάχιστον 2,75 μέτρων, δυο (2) θέσεων, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί…» Αν υπάρχει περίπτωση να παραμείνει το τζετ σκι στον εξοπλισμό μιας σχολής ,προτείνεται όπως: Να είναι ιπποδύναμης, τουλάχιστον 60ίππων και όχι 80ίππων,ώστε να μην αχρηστευθούν τα πολύ δυνατά, σχεδόν καινούργια, τριθέσια σωστικά τζετ σκι, τα οποία διαθέτουν κάποιες από τις σχολές και αποτελούν μέρος του εξοπλισμού τους. Άρθρο 2 Παρ. ιε) « Επαγγελματικό, μηχανοκίνητο, πνευστό, ταχύπλοο σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον πέντε (5) μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον εκατό (100) ίππων… ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ όπως, να μην διευκρινίζεται το υλικό από το οποίο θα είναι φτιαγμένο το σωστικό. Να αφαιρεθεί η λέξη «πνευστό» Όπως και με τα πιο μικρά σκάφη, δεν διευκρινίζεται το υλικό που πρέπει να είναι φτιαγμένα, η ίδια λογική να επικρατήσει και για το πεντάμετρο σκάφος. Γενικότερα, το χρονικό διάστημα όπου αρκετές σχολές συμμορφωθήκαμε με το ΠΔ του 2018, αναγκαστήκαμε με πολύ μεγάλη δυσκολία, να αποκτήσουμε ΣΚΑΦΗ άνω των πέντε μέτρων (όχι όμως φουσκωτά), με όλα τα ακριβά τους παρελκόμενα. Είναι πολύ δύσκολο να μεταπωληθούν μέσα σε διάστημα δύο μηνών και το πιθανότερο είναι να μην υπάρξει ποτέ αγοραστής Επειδή είχα στην κατοχή μου και φουσκωτό σκάφος και πλαστικό ,μεταξύ των δύο προτιμώ, το πλαστικό γιατί αντέχει πολύ περισσότερο στο χρόνο, γιατί θεωρώ ότι είναι πιο αξιόπλοο από ένα φουσκωτό, ιδιαίτερα όταν συγκρίνουμε, πεντάμετρα σκάφη και σε συνθήκες με πολύ αέρα. Έχοντας ανανεώσει τις άδειες μας λίγο πριν τη νέα χρονιά και έχοντας χάσει ήδη μία Σεζόν ,για να αποκτήσουμε όσα ορίζονταν από το ΠΔ 2018, με τα νέα δεδομένα, οδηγούμαστε σε αδιέξοδο, χάνουμε τη δουλειά μας. Μια μικρή επισήμανση Υπάρχουν σωστικές ομάδες που χρησιμοποιούν πλαστικά σκάφη και άλλες φουσκωτά. Δεν υπάρχει περιορισμός. Επίσης να αναφέρω, ότι ένα μικρό σκάφος τουλάχιστον 2,75 ή έστω 3,30, και έχοντας προσωπική εμπειρία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μεγαλύτερη άνεση για εκπαιδευτικούς κυρίως σκοπούς πάνω σε τεχνικές διάσωσης, γιατί είναι πολύ πιο εύκολο στην μεταφορά του, είναι πιο ευέλικτο και πρακτικό, από ότι ένα μεγαλύτερο σκάφος, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιείται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου οι παραλίες μας είναι γεμάτες λουόμενους.